Minkä ikäisenä voi Malinois nartun astuttaa, kun tarkoituksena on antaa nartun tehdä yhdet pennut?
Minkä ikäisenä Belgianpaimenkoira Malinois?
6
414
Vastaukset
- zookki
Astuttaahan voi vaikka ensimmäisestä juoksusta, mutta Suomen Belgianpaimenkoirayhdistyksen jalostusvaatimuksissa nartun iäksi astutushetkellä on annettu 2-8 vuotias.
- aino
Hei, olen miettinyt tuota n. 3 vuodesta ylös päin. Kiitoksia!
- rakkaudesta rotuun
Jos olet pentuetta suunnittelemassa niin huomioithan, että pentuja voi tulla 16 kappalettakin, ja löytyykö kaikille pennuille osaava koti?
Malinois on rotu, jonka ei kuulu olla jokamiehen koira. Toivottavasti nartun terveystulokset sekä lähisuvun terveys on ok sekä luonne ovat kunnossa?
Kyseessä ei pitäisi olla "annetaan" tehdä yhdet pennut, varsinkaan tämän rodun kanssa.- aino
Hei, tuota olen juuri miettinyt, että jos pentuja todella tulee monta niin kannattaako edes ajatella.Narttu on muutenkin itse 13 pennun pentueesta ja ei mikään ihan helppo tapaus nyt yksi vuotiaana ainakaan.
Varmasti alan nyt ajatella sitä steriliointia, kiitoksia vastauksesta.
- Joobax
Keskustele kasvattajan kanssa. Pohtikaa yhdessä, onko koirasi hyvä jalostuskäyttöön vai kannattaako jättää väliin. Harrasta ja hanki koiralle tuloksia, käy luonnetestissä ja kuvauta koira. Aikanaan valitkaa joku hyvä uros iskäksi. Hyvän yhdistelmän pennut löytävät aina kodin. Monet kasvattajat tekevät ekan pentueen nuorella koiralla, jolla ei ole tuloksia, jotta koira rauhottuu. Sen jälkeen tehdään tulokset ja tuotetaan toinen pentue, josta ollaankin jo enemmän kiinnostuneita ;)
Opiskele jo valmiiksi pentujen hoitoa ja kasvattamista. Käy kursseilla ja lue, perehdy, vieraile kodeissa joissa pentuja jo on, haastattele. Ne ensimmäiset 7-8 viikkoa ei ole yhdentekeviä vaan kasvattajan vastuu sosiaalistamisessa on valtava! Näistä en osaa paljoa sanoa, koska en ole kasvattaja ;) Samaa silti mietin oman narttuni kanssa, jotta onkohan se hyvä yksilö vaiko eikö ole. Siihen tarvitsen ulkopuolisia mielipiteitä, koska oma silmä on valitettavasti puolueellinen.- aino
Hei, kiitoksia vastauksestasi. Mietin ja pohdin noita kaikkia asioita joista kirjoitit ja lisäksi vielä sitä sterilointia koiralleni. Mutta katsotaan nuorihan se on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617820- 1334504
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323757- 213118
- 232662
- 282586
- 502296
- 252170
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322059