Imetyksessä napsuttaa

Vauva 2vk vanha, synnärillä imetys lähti aika hyvin käyntiin ja maito nousi. Nännit aika pienet ja esikoiseltakin veresti aluksi, rasvauksella hoitui. Otteen sain muutettua niin ettei enään satu/ mene rikki. Viimeisen viikon ajan kuulunut naps ääntä imiessä ja ote selkeästi irronnut samalla ,myös gul gul eli nielemisen ääntä kuulunut paljon. Maitoa tulee runsaasti ja järestäin joka syöttökerralla ainakin kerran meinaa tikahtua maitoon. Tuon napsumisen kestettyä pitempään palaa pieneltä käpy. asentoa olen korjaillut tuskastumiseen asti kummaltakin vähän kerrallaan.
Johtuuko napsuminen huonosta imuotteesta vai päästääkö mahdollisesti itse irti liian maidon tulon takia? Onko kenelläkään tietoa MISTÄ JOHTUU JA MITEN KORJATAAN?

3

6016

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suihkurinta

Vaikea mitenkään varmasti sanoa, mutta hyvin voi napsuminen johtua siitä, että maitoa tulee liikaa. Kun vauva meinaa tikahtua maitoon, niin kyllä se ote helposti irtoilee. Oletko kokeillut syöttää samasta rinnasta pari kertaa peräkkäin? Siitä on usein apua, jos maito suihkuaa liian kovalla paineella. Entä oletko kokeillut lypsää vähän etumaitoja pois ennen imetystä? Kun heruminen alkaa kunnolla, niin suihkuaako maito? Jos näin on, niin voit silloin irroittaa rinnan vauvan suusta ja suihkutella enimmät paineet vaikka harsoon. Mulla on ollut samoja ongelmia ja olen tehnyt niin, että kun tuota gulgul-ääntä alkaa kuulua, irrotan vauvan rinnalta ja odotan, että hän nielee kunnolla. Sitähän joutuu tekemään useampaan kertaan, mutta auttaa jonkin verran. Missä asennossa muuten yleensä imetät? Suurimmalla osalla makuuasennossa maito virtaa hitaammin. Jotkut vauvat taas pystyvät parhaiten käsittelemään maitotulvaa ollessaan itse mahdollisimman pystyasennossa. Toivottavasti näistä nyt oli edes jotain apua. :)

• Kokeilin useamman kerran peräkkäin syöttää samasta rinnasta mutta ruokailu tahti ei päätä huimaa 2-4h väli eikä useammin ole suostunut syömään.
      Maitoa ei oikeastaan taida suihkuta varsinaisesti mutta runsasta herumista, sanoisin. Seuraavaksi yritän vähän lypsää ylimääräisiä pois jos siitä o
      lisi apua. Makuulla olen imettänyt kun istuma-asennossa totesin tilanteen pahenevan entisestään.
      Eikun kokeilemaan!

• edell.

Oikeastaan useamman kerran samasta syöttämisen tarkoitus ei ole tihentää ruokailuja, vaan antaa rinnalle viestiä hidastaa maidontuotantoa, jos se on runsasta. Tähän voi mennä hetki, joten jos kokeilit samasta rinnasta syöttöä vain hetken, voi olla hyvä kokeilla vielä uudelleen. :) Toivottavasti helpottaa. Vauva kun tuosta kasvaa, hän oppii myös käsittelemään virtaavaa maitoa paremmin ja nielemään nopeammin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pystyisitkö pitämään

Näppejä erossa jos tulisi siihen tilaisuus
      Ikävä
      45
      3813
    2. Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd

Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai
      Maailman menoa
      78
      3258
    3. Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa

Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on
      Yrittäjyys
      0
      3070
    4. Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?

Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist
      Ikävä
      30
      3045
    5. Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa

Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl
      Maailman menoa
      163
      2801
    6. En saa sua mielestäni vaikka tekisin mitä

Mikä tähän auttaa.. ei mikään. Edes aika. Kaivan sut kohta vaikka kivenkolosta että saan kysyä haluatko sinäkin💛
      Ikävä
      14
      2647
    7. Tuntuuko ettet tiedä

Enää miten toimia mun suhteen. Kun en taida tietää itsekään
      Ikävä
      25
      2319
    8. Onnettomuus

Hukkajärventiellä kolaroi lavetti ja henkilöauto. Uutista ei missään! Hys hys ollaanko hiljaa tästäkin?
      Kuhmo
      4
      1950
    9. Kirjotan ikävää ulos

Haluaisin kuulla mitä ajattelet minusta. ihan mitä vaan mitä mietit. Voisit kertoa minulle, tai sitten kirjoittaisit run
      Ikävä
      14
      1748
    10. Sinä se vaan jaksat

Suosittelen lopettamaan hyvissä ajoin, tuo toimintas ei auta unohtamiseen. Jossain vaiheessa asia julkistuu enkä usko et
      Ikävä
      23
      1677
    Aihe