Imetyksessä napsuttaa

Vauva 2vk vanha, synnärillä imetys lähti aika hyvin käyntiin ja maito nousi. Nännit aika pienet ja esikoiseltakin veresti aluksi, rasvauksella hoitui. Otteen sain muutettua niin ettei enään satu/ mene rikki. Viimeisen viikon ajan kuulunut naps ääntä imiessä ja ote selkeästi irronnut samalla ,myös gul gul eli nielemisen ääntä kuulunut paljon. Maitoa tulee runsaasti ja järestäin joka syöttökerralla ainakin kerran meinaa tikahtua maitoon. Tuon napsumisen kestettyä pitempään palaa pieneltä käpy. asentoa olen korjaillut tuskastumiseen asti kummaltakin vähän kerrallaan.
Johtuuko napsuminen huonosta imuotteesta vai päästääkö mahdollisesti itse irti liian maidon tulon takia? Onko kenelläkään tietoa MISTÄ JOHTUU JA MITEN KORJATAAN?

3

5158

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suihkurinta

Vaikea mitenkään varmasti sanoa, mutta hyvin voi napsuminen johtua siitä, että maitoa tulee liikaa. Kun vauva meinaa tikahtua maitoon, niin kyllä se ote helposti irtoilee. Oletko kokeillut syöttää samasta rinnasta pari kertaa peräkkäin? Siitä on usein apua, jos maito suihkuaa liian kovalla paineella. Entä oletko kokeillut lypsää vähän etumaitoja pois ennen imetystä? Kun heruminen alkaa kunnolla, niin suihkuaako maito? Jos näin on, niin voit silloin irroittaa rinnan vauvan suusta ja suihkutella enimmät paineet vaikka harsoon. Mulla on ollut samoja ongelmia ja olen tehnyt niin, että kun tuota gulgul-ääntä alkaa kuulua, irrotan vauvan rinnalta ja odotan, että hän nielee kunnolla. Sitähän joutuu tekemään useampaan kertaan, mutta auttaa jonkin verran. Missä asennossa muuten yleensä imetät? Suurimmalla osalla makuuasennossa maito virtaa hitaammin. Jotkut vauvat taas pystyvät parhaiten käsittelemään maitotulvaa ollessaan itse mahdollisimman pystyasennossa. Toivottavasti näistä nyt oli edes jotain apua. :)

• Kokeilin useamman kerran peräkkäin syöttää samasta rinnasta mutta ruokailu tahti ei päätä huimaa 2-4h väli eikä useammin ole suostunut syömään.
      Maitoa ei oikeastaan taida suihkuta varsinaisesti mutta runsasta herumista, sanoisin. Seuraavaksi yritän vähän lypsää ylimääräisiä pois jos siitä o
      lisi apua. Makuulla olen imettänyt kun istuma-asennossa totesin tilanteen pahenevan entisestään.
      Eikun kokeilemaan!

• edell.

Oikeastaan useamman kerran samasta syöttämisen tarkoitus ei ole tihentää ruokailuja, vaan antaa rinnalle viestiä hidastaa maidontuotantoa, jos se on runsasta. Tähän voi mennä hetki, joten jos kokeilit samasta rinnasta syöttöä vain hetken, voi olla hyvä kokeilla vielä uudelleen. :) Toivottavasti helpottaa. Vauva kun tuosta kasvaa, hän oppii myös käsittelemään virtaavaa maitoa paremmin ja nielemään nopeammin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      144
      8409
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      46
      2338
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      26
      2172
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      95
      1738
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      181
      1697
    6. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      35
      1602
    7. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      108
      1123
    8. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      1019
    9. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      53
      1005
    10. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      17
      985
    Aihe