Olen suunnittelemassa matkaa Britteihin (maa on Lontoota lukuunottamatta täysin tuntematon). Lentäisin Stanstediin, mutta kohteena ei olisi Lontoon nähtävyydet. Mitä nähtävää olisi 100-300 km:n päässä Stanstedista? Esim. historialliset rakennukset (mm. linnat) kiinnostavat.
Mihin päin maata kannattaisi jatkaa Lontoosta?
4
264
Vastaukset
- Motourist
Hmm.. vähän on kuin kysyisit, mitä ruokaa on tarjolla Prismassa ;-) . 300 km Stanstedista on jo puoli Englantia ja koko Wales, joten valinnanvaraa varmaan on. Oletan, että tarkoituksena on vuokrata auto, julkisten kanssa matkailu voi olla aika rajallista (ja kallista). Ehdotetaan nyt vaikka Midlandsin aluetta, josta löytyvät mm. Nottingham linnoineen ja vähän sen ulkopuolella Sherwoodin metsä; Ironbridge Gorge (vanha teollisuusmaisema museoineen); Stratford-upon-Avon (Shakespearen koti ja paljon turisteja); kukkulainen Peak District luonnonmaisemineen (Crichin kylässä mielenkiintoinen raitiotiemuseo). Kartanoita ja linnoja on joka puolella, mm. Chatworth House, Burghley House, Warwick Castle... Noita kun googlaat niin eiköhän sieltä jotain löydy. Vähän lounaampana on Cotswoldin alue, joka on perienglantilaista maisemaa parhaimmillaan. Mukava ajelukohde, vaikkei siellä mitään ihmeellisiä nähtävyyksiä sinänsä olekaan.
- Oxfordista terveisiä
Voithan käydä Oxfordissa, se on kiehtova ja historiallinen kaupunki. Lähes kaikki rakennukset ainakin ydinkeskustan alueella ovat peräisin keskiajalta tai vanhempiakin, ja Oxfordin yliopiston monet eri "colleget" ovat turisteille avoimia.
Lisäksi kaupungissa on paljon alkuperäistä pubikulttuuria; osa pubeista, kuten esim. "The Bear", on ollut toiminnassa jo keskiajalla. Myös Lewis Carroll kirjoitti teoksensa Liisa Ihmemaassa ko. kaupungissa; kirjailija asui ja eli Christ Church Collegessa lähes koko aikuisikänsä. Myös tämä college on yleisölle avoin. Oxfordiin on suora bussiyhteys Stanstedin lentokentältä, joskin matka kestää vajaat kolme tuntia. Junayhteys Lontoosta on nopeampi, muistaakseni n. puolitoista tuntia.
Muita suosittelemiani kohteita olisi mm. Windsorin linna tai Devonin alue, jossa on myös linnoja ja kaunista maaseutua. Siellä kannattaa yöpyä jossain tunnelmallisessa Bed&Breakfast-paikassa.
Brightonissa taas on rantaa ja merihenkisyyttä, sekä aitoa satamakaupungin tunnelmaa. Lämpiminä aikoina voi mennä rannalle, jossa on hiekan sijaan sileitä kiviä ja tyylikkäitä aurinkotuoleja 1900-luvun alun henkeen. Sinne pääsee Lontoosta helposti junalla. - ggggggggg33333333333
käy nottinghamissa!! hienot linnat siellä ja viereisessä pikkukylässä bottesfordissa hyvät fish&chipsit ja pubeja sekä myös linnoja
Joo tuo kohteiden ehdottelu helpottuisi huomattavasti, jos aloittajalla olisi antaa tietoa kuinka pitkään on aikeissa kierrellä ja onko käytössä auto, vai pitääkö kulkea julkisilla.
Itse rakastuin Yorkiin! Se tosin on juuri 300km päässä Standstetista, mutta musta käymisen arvoinen jos sinne asti päädyt! Linnoja siellä ei niinkään ole, mutta muuten kauniita mustavalkoraitaisia rakennuksia. Ja jos kirkoista tykkää rakennuksina niin niitä siellä on oikeasti joka kulmalla! Ja tietenkin upea York Minster.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1176096Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334217- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582120Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441892- 1441819
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579