Vasemmassa korvassa soi yhtäaikaa kaksi nuottia, onko muilla tällasta? Joku korkee ja matala nuotti päällekkäin siis.
Niska-hartiavaivoja on ja myös hampaiden narskuttelua, omien päätelmien perusteella tinnituskin johtuu näistä. Hierojalla ja naprapaatilla oon kuitenkin käynyt muutaman kerran. Miksei auta? Miten tuo purenta-asia saataisiin kuntoon niin, että korva hiljenisi?
Kaksitaajuinen tinnitus
2
229
Vastaukset
- 18+16
Hammaslääkäri tekee kiskon, jota pidät öisin. Narskuttelu ja pureminen öisin loppuu.
- Infopläjäys
Morjesta!
Kuittaan vain, että sama juttu. Oikeasta korvasta (ja vain oikeasta) löytyy sellainen ärsyttävä morsetus (joka päivästä riippuen vaihtelee vinkunan ja piippauksen välillä) ja tuollainen ihmeen humina. Kaikki mahdolliset kokeet sairaalassa tehty ja tulokset tukevat omaa mielipidettäni: Millekkään melulle en ole koskaan altistunut, eikä sisäkorvassa ole vikaa. Se vain alkoi, samalla kun kärsin kauheasta stressistä.
Kaikkialtahan sitä lukee, että stressi on yksi syypää korvan soimiseen. Kuitenkin täytyy muistaa, että stressi ei itsessään ole mikään maaginen voima, vaan se aiheuttaa/pahentaa kaikkia ihmisen vaivoja. Mikä se vaiva kohdallani on? Sen selvittäminen kesti lähes 4kk.
Kun kaikki muu oli käyty läpi, älysin VASTA sitten (tyhmänä) mennä hammaslääkäriin. Itse ajattelin lähinnä viisaudenhampaan poistoa, mutta lääkäri totesikin yllättäen, että on hampaissa aika moisia kulumia, ikäisekseni. Taidan näköjään pureskella niitä oikein kunnolla unissani ja ilmeisesti tämä uskomattoman stressaava vuosi vain voimisti sitä niin, että alkoi korva oireilemaan. Tätä ennen en huomannut leuoissa mitään ihmeellistä, kunnes hammaslääkäri otti eräästä suun lihaksesta kiinni ja sanoi, että "tämän pitäisi olla aika kipeä". Sattui paljon. Sittemmin lihasta on särkenyt ja huomasin samalla, että leuka ei taivu sivusuunnassa vasemmalle ollenkaan. Kyse on siis juurikin saman puolen leuasta, kuin oirehtiva korva.
Huomenna hampaita hiotaan ja saan varsinaiset kiskot. Toiveekkaana mennään! Korvan tilanne vaihtelee päivittäin ja se on suoraan verrannollinen leuan liikkumakykyyn. Luulen muutenkin, että tuo stressipohjainen tinnitus on yleensä hampaiden narskuttelua tai yhteenpuremista. Suosittelen käyntiä hammaslääkärillä. Sen vuoksi ne niskatkin voivat olla kipeät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 225091
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r24433- 1021314
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1361310Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121220- 931094
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike17913viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.168855En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61793- 37779