Omistan Fiestan (vm.2003 1.3i). Auto toimii välillä ihan normaalisti, mutta toisinaan auto sammuilee kesken ajon kun painaa kytkimen pohjaan. Kun päästää kytkimen ja painaa kaasua niin auto käynnistyy uudestaan ja matka jatkuu. Mutta jos pysähtyy risteykseen ja auto sammuu siihen niin se ei heti käynnistykään.. Käytin autoa vasta huollossa jossa vaihdettiin sytytystulpat, mutta tämä sammumisongelma ei hävinnyt.
Oisko jollaki vinkkejä missä vika vois olla...
Auto sammuilee kun kytkintä painaa..
6
7640
Vastaukset
- työnnä suohon
Työnnä romusi suohon.
- El Pollo del Muerta
Eipä tuossa muuta kuin pajalle jolla on reaaliaikaista tietoa lukeva testeri ja koeajolle, niin näkee mitä siellä tapahtuu, tai paremminkin lakkaa tapahtumasta.
Voisi olla mahdollista, että kytkimen paineasetelma on kulunut.
Tarkoittaa se, että
A) Painelaakeri jumittaa, jolloin koko helahoito yrittää pyöriä.
B) Paineasetelmassa oleva hahlomainen rauta, joka kytkinpoljinta painaessaan katkaiseen vedon. Mutta mikäli laakeri toimi yrittää se silloin pyörittää tätä hahlorautaa, joka muuten ei ole pyörivä osa ja siksi moottori sammuu.
Jaa'a meniköhän sekavaksi.. Toivottavasti saa selkoa.- sähköapinaa
Saattaa myös olla vika olla puolassa, sitä ei välttämättä testerissä huomaa.
- Tyhjäkäyntisäädin
Onhan noita useampiakin ollut. Kaasuläpän akselilla oleva mikrokytkin ei kytkeydy, mikä aiheuttaa sen että tyhjäkäynnin säädin ei toimi ja sammuttaa moottorin kun kaasupoljin on tyhjäkäyntiasennossa ja kytkin pohjassa. Oire ilmenee tyypillisesti liikennevaloihin pysähdellessä ja vastaavissa tilanteissa. Mikrokytkimem naksahtelu on usein kuultavissa, mutta naksahtelu ei kuitenkaan takaa sitä että mikrokytkin toimii normaalisti.
Uudemmissa autoissa sama toiminto on toteutettu kaasuläpän asentotunnistimen yhteydessä tai jollain muulla tavalla ja sen tunnistaminen voin olla työläämpää "kotikonstein". Vika voi selvitä, kun lukee vikakoodin. Itselläni oli samanlainen ongelma omassa autossa.. eli jos kierrokset olivat 1600 ja painoi kytkimen pohjaan auto sammui mutta kun laski kierrokset 1500- ja painoi kytkintä niin auto meni normaalisti tyhjäkäynnille.
Itse sain ongelman korjattua vaihtamalla tulpanhatut koska ne olivat väljät ja nytten autoa ei saa sammumaan vaikka yrittäisikin sammuttaa.. Korjaus maksoi 25€ eikä tarvinnut mitään maalaisjärkeä enempää niitten vaihtamiseen.
Toivottavasti tästä oli apua! Ilmoitathan vian tänne kun se selviää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Putin lähti takki auki sotaan....
Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,1053555Näitä venäjä-faneja tuntuu edelleen vaan riittävän - kummallista
ja lähinnä siis ihan suomalaisia. Mitä hienoa ja hyvää he näkevät maassa joka on diktatuuri, maassa jossa ei ole sananv2072286Ulkoistin makuaistini Yleisradiolle
Nyt voimme luottaa siihen, että Virallinen Totuus tekee maistelutyön puolestamme. Me persulandiassa arvostamme priimaa,02120Sanna on pakottaja, domina
Pakotti sadistisessti työttömät hakemaan töitä, josta seurasi hirmuinen työttömyys. Näin on asia, jos uskomme Hesarin k381859Skodan hankintaan painostaminen toi potkut
Kylläpä on kovat keinot käytössä, kun on yritetty pakottaa hankkimaan Skoda painostuskeinoilla. Kyllä valinnan pitää oll91659- 951118
No onneks ei tartte sit olla
Mustis ku se ootki sinä itte 😂😂 Oon pelännyt että ehkä teille kehkeytyy jotain enemmän ku niin paljon yhteistä mut....5920- 51882
Lahden kolarisuma ja automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä
Olisiko uudehkojen autojen automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä vähentänyt kolareiden määrää tuolla Lahden tiellä? Sumu69847Sinkkuihmisten suppea kuva maailmasta.
Siskoni on jo vannoutunut sinkku. Hän ei haaveile mitään suhdejuttuja. Mutta välillä mietin, miten vähän ja suppeasti130812