Niin eli kuinka paljon maksaisi mennä lukiossa vaihto-oppilaaksi Ruotsiin?
Ja voisiko koulu maksaa siitä vai joutuuko maksamaan omasta kukkarosta?
Jos jollain on kokemusta tai muuten vain tietää asiasta olisin tosi kiitollinen informaatiosta.
Vaihto-oppilaaksi Ruotsiin
5
2790
Vastaukset
- Owlii
Hejssan! Ainakin meidän koulu (amis) maksaa kokonaan oppilaan vaihto-opiskelun. Tosin meillä se kestää vaan kahdesta viikosta pariin kuukauteen. En sitten tiedä tuosta lukioiden menettelystä.
- Tietämätön
Ei paljon auttanut mutta kiitos kumminkin!
- fsfkjdskfsd
Kyllähän ainakin YFU ja STS järjestävät vaihto-oppilasvuosia Ruotsiin, ehkä muutama muukin järjestö. Voit hakea lukukaudeksi tai koko lukuvuodeksi ja hinta on YFU:lla 6100 euroa lukuvuosi ja STS:llä 5490 euroa lukuvuosi.
http://www.yfu.fi/ruotsi
http://www.sts-education.com/finland/hs/ohjelmamaat/eurooppa/ruotsi/
Halvemmalla tietysti pääsisit, jos sinulla olisi jokin tuttu perhe valmiina majoittamaan sinut, ehkä koulupaikkakin järjestyisi jotenkin. Voit ehkä harkita au pair-vuotta Ruotsissa, joka sekin on huomattavasti halvempi konsti päästä vuodeksi Ruotsiin. Tai sitten vaan tavallisen (kesä)työpaikan etsimistä esim. Nordjobbin kautta.- gfgdgdgd
Korjaus: lukuvuosi STS:n kautta Ruotsissa maksaakin 6090 euroa syksyllä 2013.
- Lukion ope
Pohjola-Nordenin kautta voi hakea joitain stipendejä Ruotsiin, mutta ne on vain muutaman viikon, maks. kuukauden pituisia, ei missään tapauksessa vuoden pituisia. Kysypä ruotsin opettajaltasi. Ei koulu maksa mitään kenenkään lukiolaisen vaihto-opiskeluista, kyllä ne on itse maksettava jos ei saa muualta stipendiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 438168
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus14730- 724696
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon373420Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2483136Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella482858Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262825- 392659
- 412106
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731817