Kokemuksia?

Olis tiedossa saksanpaimenkoiran/suomenajokoiran sekarotunen pentu ja kyselisin nyt että onko kellään kokemusta kyseisestä mixauksesta?

6

107

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • turo

moi mul on saman rotunen pentu kohta 1v koira on uros.mun koira on aika itepäinen, mistä päin olet koiran hankkinu.

• En oo vielä hankkinu koiraa, mutta tuolla nuuskakairassa, eli Tornion seudulla semmonen ois tiedossa :) Millä tavalla se ittepäisyys ilmenee?
      Tokihan koirat on yksilöitä.

• juupaseipäs...

Paimenkoira ja ajokoira, aikamoinen miksaus. Tuskin vapaana voi pitää ajovietin takia. Itsellä saksanpaimenkoira, paimenkoirat hemmetin helppoja koiria, eivät lähde minnekkään vapaana ollessaan kun pennusta saakka saavat vapaana olla omistajan kanssa, tuo ajo vietti hieman mietityttää, saattaa huonosti käydä jos viett vie....Mutta jos haet työ koiraa niin varmasti saat oikealla kolutuksella oivan koiran.....johonkin hommaan, niihinhän nuo rodut on jalostettu, ei toki häkkiin vinkumaan, niitähän tässä maassa pihojen perukoilla riittää!!

• mixmix

ei se nyt aina noin mene. mulla on bordercollie- suomenpystykorva, ei ole paimennusviettiä, eikä sitä metsästysviettiäkään juurikaan. käydää 3kert viikos metässä, aina pysyy likeel ei juokse jäniste ym peräs. ja aiemmin mulla oli suomenajokoira- rhodesiankoira, itsekäs ooi muuten mut ei karkaillu jäniste eikä muide perää. ei se koira aina sellanen oo mihin se on jalostettu, näin mä oon ainaki omissa koirissani huomannu.... sehän se niis seropeis just onki ettei tiä mitä tulee :) ja se siitä hauskaa tekeeki

• Kiitoksia mielenkiintosista vastauksistanne, jään harkitsemaan päätöstäni, tällä hetkellä ajatukset on positiiviset kuitenki :)

• seropi narttu

Mulla on irlanninsetterin ja saksanpaimenkoira mix ja kyllä sitä voi irti pitää, kunhan kouluttaa pennusta asti.

Lähtee kyllä mm: porojen, kissoje, lintujen, siilien, oravien, jänisten perään, mutta muuten kyllä pysyy irti.

Omani on niin jääräpäinen ku olla ja voi.

Nykyään mitkään käskyt eivät enää tehoa.

Ikää on nyt 4v.

En tiedä onko "uhmaikä" menossa vaiko mikä.

Peruskäskyt opetettu ja osasi pentuna.

Osaa vieläkin:

istu
      maahan
      paikka (ei aina tunnu tuotakaan ennää muistavan)
      anna tassu (vuorotellen)
      ei ota (ei ota lelua/makupaloja)
      saa ottaa (ottaa lelun/makupaloja)
      ei koske (ei koske makupaloihin/leluun)
      saa koskea (koskee makupalaan/leluun)
      sivulle

Hihnassa vettää aika paljonkin, vaikka pari vuotta sitten sain siltä kitkettyä sen pois. Nykyään pittää lenkkeillä kuonopannan kanssa (ei aina), mutta pääsääntöisesti.

Oman löysin apulan kautta v-08

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      138
      7785
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1985
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1930
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1643
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1575
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1030
    7. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      930
    8. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      919
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      830
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      812
    Aihe