Kokemuksia?

Olis tiedossa saksanpaimenkoiran/suomenajokoiran sekarotunen pentu ja kyselisin nyt että onko kellään kokemusta kyseisestä mixauksesta?

6

77

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • turo

      moi mul on saman rotunen pentu kohta 1v koira on uros.mun koira on aika itepäinen, mistä päin olet koiran hankkinu.

    • En oo vielä hankkinu koiraa, mutta tuolla nuuskakairassa, eli Tornion seudulla semmonen ois tiedossa :) Millä tavalla se ittepäisyys ilmenee?
      Tokihan koirat on yksilöitä.

    • juupaseipäs...

      Paimenkoira ja ajokoira, aikamoinen miksaus. Tuskin vapaana voi pitää ajovietin takia. Itsellä saksanpaimenkoira, paimenkoirat hemmetin helppoja koiria, eivät lähde minnekkään vapaana ollessaan kun pennusta saakka saavat vapaana olla omistajan kanssa, tuo ajo vietti hieman mietityttää, saattaa huonosti käydä jos viett vie....Mutta jos haet työ koiraa niin varmasti saat oikealla kolutuksella oivan koiran.....johonkin hommaan, niihinhän nuo rodut on jalostettu, ei toki häkkiin vinkumaan, niitähän tässä maassa pihojen perukoilla riittää!!

    • mixmix

      ei se nyt aina noin mene. mulla on bordercollie- suomenpystykorva, ei ole paimennusviettiä, eikä sitä metsästysviettiäkään juurikaan. käydää 3kert viikos metässä, aina pysyy likeel ei juokse jäniste ym peräs. ja aiemmin mulla oli suomenajokoira- rhodesiankoira, itsekäs ooi muuten mut ei karkaillu jäniste eikä muide perää. ei se koira aina sellanen oo mihin se on jalostettu, näin mä oon ainaki omissa koirissani huomannu.... sehän se niis seropeis just onki ettei tiä mitä tulee :) ja se siitä hauskaa tekeeki

    • Kiitoksia mielenkiintosista vastauksistanne, jään harkitsemaan päätöstäni, tällä hetkellä ajatukset on positiiviset kuitenki :)

    • seropi narttu

      Mulla on irlanninsetterin ja saksanpaimenkoira mix ja kyllä sitä voi irti pitää, kunhan kouluttaa pennusta asti.

      Lähtee kyllä mm: porojen, kissoje, lintujen, siilien, oravien, jänisten perään, mutta muuten kyllä pysyy irti.

      Omani on niin jääräpäinen ku olla ja voi.

      Nykyään mitkään käskyt eivät enää tehoa.

      Ikää on nyt 4v.

      En tiedä onko "uhmaikä" menossa vaiko mikä.

      Peruskäskyt opetettu ja osasi pentuna.

      Osaa vieläkin:

      istu
      maahan
      paikka (ei aina tunnu tuotakaan ennää muistavan)
      anna tassu (vuorotellen)
      ei ota (ei ota lelua/makupaloja)
      saa ottaa (ottaa lelun/makupaloja)
      ei koske (ei koske makupaloihin/leluun)
      saa koskea (koskee makupalaan/leluun)
      sivulle

      Hihnassa vettää aika paljonkin, vaikka pari vuotta sitten sain siltä kitkettyä sen pois. Nykyään pittää lenkkeillä kuonopannan kanssa (ei aina), mutta pääsääntöisesti.

      Oman löysin apulan kautta v-08

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1505
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      170
      1203
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1060
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      947
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      870
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      66
      793
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      777
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    10. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      59
      725
    Aihe