Kokemuksia?

Olis tiedossa saksanpaimenkoiran/suomenajokoiran sekarotunen pentu ja kyselisin nyt että onko kellään kokemusta kyseisestä mixauksesta?

6

120

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • turo

moi mul on saman rotunen pentu kohta 1v koira on uros.mun koira on aika itepäinen, mistä päin olet koiran hankkinu.

• En oo vielä hankkinu koiraa, mutta tuolla nuuskakairassa, eli Tornion seudulla semmonen ois tiedossa :) Millä tavalla se ittepäisyys ilmenee?
      Tokihan koirat on yksilöitä.

• juupaseipäs...

Paimenkoira ja ajokoira, aikamoinen miksaus. Tuskin vapaana voi pitää ajovietin takia. Itsellä saksanpaimenkoira, paimenkoirat hemmetin helppoja koiria, eivät lähde minnekkään vapaana ollessaan kun pennusta saakka saavat vapaana olla omistajan kanssa, tuo ajo vietti hieman mietityttää, saattaa huonosti käydä jos viett vie....Mutta jos haet työ koiraa niin varmasti saat oikealla kolutuksella oivan koiran.....johonkin hommaan, niihinhän nuo rodut on jalostettu, ei toki häkkiin vinkumaan, niitähän tässä maassa pihojen perukoilla riittää!!

• mixmix

ei se nyt aina noin mene. mulla on bordercollie- suomenpystykorva, ei ole paimennusviettiä, eikä sitä metsästysviettiäkään juurikaan. käydää 3kert viikos metässä, aina pysyy likeel ei juokse jäniste ym peräs. ja aiemmin mulla oli suomenajokoira- rhodesiankoira, itsekäs ooi muuten mut ei karkaillu jäniste eikä muide perää. ei se koira aina sellanen oo mihin se on jalostettu, näin mä oon ainaki omissa koirissani huomannu.... sehän se niis seropeis just onki ettei tiä mitä tulee :) ja se siitä hauskaa tekeeki

• Kiitoksia mielenkiintosista vastauksistanne, jään harkitsemaan päätöstäni, tällä hetkellä ajatukset on positiiviset kuitenki :)

• seropi narttu

Mulla on irlanninsetterin ja saksanpaimenkoira mix ja kyllä sitä voi irti pitää, kunhan kouluttaa pennusta asti.

Lähtee kyllä mm: porojen, kissoje, lintujen, siilien, oravien, jänisten perään, mutta muuten kyllä pysyy irti.

Omani on niin jääräpäinen ku olla ja voi.

Nykyään mitkään käskyt eivät enää tehoa.

Ikää on nyt 4v.

En tiedä onko "uhmaikä" menossa vaiko mikä.

Peruskäskyt opetettu ja osasi pentuna.

Osaa vieläkin:

istu
      maahan
      paikka (ei aina tunnu tuotakaan ennää muistavan)
      anna tassu (vuorotellen)
      ei ota (ei ota lelua/makupaloja)
      saa ottaa (ottaa lelun/makupaloja)
      ei koske (ei koske makupaloihin/leluun)
      saa koskea (koskee makupalaan/leluun)
      sivulle

Hihnassa vettää aika paljonkin, vaikka pari vuotta sitten sain siltä kitkettyä sen pois. Nykyään pittää lenkkeillä kuonopannan kanssa (ei aina), mutta pääsääntöisesti.

Oman löysin apulan kautta v-08

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1924
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1670
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1276
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      63
      1192
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      998
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      893
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      886
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      862
    9. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      820
    10. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      798
    Aihe