Kisaranta

lainattua

Tuolla paikkakuntakeskustelussa oli kysymys Kisarannasta - lainaan tekstin, jos tässä keskustelussa olisi asiantuntijoita :"Sinne olisi tarkoitus mennä tanssimaan ekaa kertaa. Onko siellä pariskuntia enimmäkseen vai pääseekö sinkutkin tanssimaan? Mikä tunnelma yleensä?
Kiitti vinkeistä!"

35

5428

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvä tunnelma

Sinkkupaikka on, pariskunnat vähemmistössä. Se tanssiin pääsy riippuu sitten ihan tapauksesta, joku pääsee joku ei.

• rumbaaa aaaaa

Olen käynyt muutaman kerran Kisarannassa tanssimassa ja puolet kerroista on ollut oikein hauskoja ja hyviä. Puolet taas vähän kehnompia.

Porukka vaihtelee bändien ja erilaisten iltojen tapaan niinkuin kaikkialla muuallakin lavoilla.

Tanssi on!

• fabia44

ollintanssimassa juhannusaattona 1962 kisarannannaavajaset tanssin nykysenvaimonikanssa ensimmasenenkerravatanssia ym muutaonjatkunut eli55vuotta olisokokohanmuita samaan aikaanolleta,terveisin tapio ja anneli

• ffxx

Itse taas uskon, että mikä tahansa muu lava voisi olla mukavampi paikka alottaa harrastusta. Kisarannassa käy paljon tanssikoulujen väkeä, eli taitotaso on siellä omien havaintojen mukaan aivan huiman korkealla. Yleensä jos tulee nopeampaa musiikkia, niin tavallista foxia ei tanssi kukaan, vaan lattia on täynnä kädenalitanssijoita. Mun mielestä siellä on muutenkin ankea tunnelma, ihmiset eivät paljoa hymyile tai juttele, kaikki keskittyvät vain tanssiliikkeiden täydelliseen suorittamiseen.

Mene johonkin muualle, jotta et saa tylsää käsitystä lavatansseista. Mene vaikka Rönnille, Riutanharjulle tai Särkkään.

• Yx tansssija

Komppaan tuota " siellä on ankea tunnelma".
        Minusta siellä tosiaan tunnelma on aika ankea ja kolkko.
        Aitoa hauskuutta siellä ei oikeastaan tanssiessa tunne, mutta jos vaan
        konemainen ilman tunteilua tapahtuva tanssiminen riittää niin se kyllä siellä
        hyvin onnistuu.
        Fuskua tanssia nylkytetään vaihtelevilla tyylillä ja niitä tanssijoita ja taitotasoja
        riittää ihan laidasta laitaan. Ei siellä taso taidossa ole yhtään sen korkeammalla
        kuin muillakaan lavoilla. Samalla lailla se massa hyllyy siellä kuin muuallakin.

• Viihtyjä :)
        Yx tansssija kirjoitti:

hyvin onnistuu.
        Fuskua tanssia nylkytetään vaihtelevilla tyylillä ja niitä tanssijoita ja taitotasoja
        riittää ihan laidasta laitaan. Ei siellä taso taidossa ole yhtään sen korkeammalla
        kuin muillakaan lavoilla. Samalla lailla se massa hyllyy siellä kuin muuallakin.

Kuvaus sopii mihin tahansa lavaan, meitä kun on moneksi.

• Oikea hauskanpitäjä
        Yx tansssija kirjoitti:

hyvin onnistuu.

"Aitoa hauskuutta siellä ei oikeastaan tanssiessa tunne, mutta jos vaan
        hyvin onnistuu."

- puhut ilmeisesti itsestäsi tai sitten kadehdit niitä joilla on oikeasti hauskaa.

• Yx tanssija
        Oikea hauskanpitäjä kirjoitti:

"Aitoa hauskuutta siellä ei oikeastaan tanssiessa tunne, mutta jos vaan
        hyvin onnistuu."

- puhut ilmeisesti itsestäsi tai sitten kadehdit niitä joilla on oikeasti hauskaa.

Voi ei.... Olen niin kauan tanssinut ja erilaisilla parketeilla että minulla ei ole mitään
        syytä kadehtia ketään hauskanpidossa tai tanssimisessa.
        Mutta tuo on totta että puhun nimenomaan itsestäni.
        Minä en ole koskaan tuntenut Kisistä mitenkään tunnelmallisena, sen tekee
        varmaan se suuren salin latomaisuus. Esim rumban tunnelmointia on vaikea kuvitella
        suuren parketin keskelle.
        Mutta en suinkaan väitä että sama tunne tarvii olla niillä jotka siitä paikasta tykkää
        niinkuin tuossa joku aikaisemmin kirjoitti " meitä on niin moneksi".

• Tunnelmat luojat
        Yx tanssija kirjoitti:

Voi ei.... Olen niin kauan tanssinut ja erilaisilla parketeilla että minulla ei ole mitään
        syytä kadehtia ketään hauskanpidossa tai tanssimisessa.
        Mutta tuo on totta että puhun nimenomaan itsestäni.
        Minä en ole koskaan tuntenut Kisistä mitenkään tunnelmallisena, sen tekee
        varmaan se suuren salin latomaisuus. Esim rumban tunnelmointia on vaikea kuvitella
        suuren parketin keskelle.
        Mutta en suinkaan väitä että sama tunne tarvii olla niillä jotka siitä paikasta tykkää
        niinkuin tuossa joku aikaisemmin kirjoitti " meitä on niin moneksi".

Minulle tanssipaikan puitteet sisustus ym. eivät merkkaa. Minulle tunnelman luojina toimivat ihqut tanssittajat ja upea musiikkitarjonta. Riippuu siis esiintyjistä, jotka vetävät mieluisia tanssittajia paikkaan kuin paikkaan.

• Konetikkiä
        Viihtyjä :) kirjoitti:

Kuvaus sopii mihin tahansa lavaan, meitä kun on moneksi.

Ja varsinkin perinteisenä tanssimisena pidetty hidas, hidas, nop, noppaaminen on varsinaista konemaista tikkaamista.

• Touho

Vaikka Kisaranta on lähin lava ajan mieluummin 60 -80 km kuin menen sinne latoon palelemaan ja katsomaan kun ferrarit hakevat toisiaan loputtomasti
        ilmeenkään värähtämättä.
        Aina välillä olen käväissyt ja todennut taas ettei ole minun paikka ei. Komppaan täysillä ffxx:ää, tunnelma on ankea eivätkä ihmiset tosiaankaan paljon hymyile tai juttele.

• ghjio

Olen käynyt Kisarannassa koska siellä tunnelma, että ihmiset ovat miellyttäviä.
        Toki siellä tanssijoiden taitotaso on kokemukseni mukaan parasta mitä suomesta löytyy.

Ihan varmasti on vuosia itseään kouluttaneita ihmisiä joukossa ja paljon, huomaa perusteiden ja käytöksen olevan kunnossa. Tönimiset ja jyräämiset jäävät muita lavoja huomattavsti vähemmälle, toki vahinkoja saattaa sattua.
        Myös vähemmän taitava pääsee tanssimaan.

• FFRR
        ghjio kirjoitti:

Olen käynyt Kisarannassa koska siellä tunnelma, että ihmiset ovat miellyttäviä.
        Toki siellä tanssijoiden taitotaso on kokemukseni mukaan parasta mitä suomesta löytyy.

Ihan varmasti on vuosia itseään kouluttaneita ihmisiä joukossa ja paljon, huomaa perusteiden ja käytöksen olevan kunnossa. Tönimiset ja jyräämiset jäävät muita lavoja huomattavsti vähemmälle, toki vahinkoja saattaa sattua.
        Myös vähemmän taitava pääsee tanssimaan.

Tuo on kyllä totta, että mitä enempi on tanssijat itseään kouluttaneet ja mitäparempi on taitotaso niin sitä parempi ja kohteliaampi on käyttäytyminen tanssiaisissa.
        Pahimpia on sellaiset öykkärimäiset tanssijat, jotka ovat käyneet lavatanssien
        alkeita opettelemassa ja sitten on itsetunto ja luulot niiiiin korkealla.
        Ja sitten odotetaan että toisten täytyisi kovasti ihailla kun alkeisjatko tason tanssitaiteilija nylkyttää alkeellista kädenalitanssia lavan keskellä.

• Tansssija
        Konetikkiä kirjoitti:

Ja varsinkin perinteisenä tanssimisena pidetty hidas, hidas, nop, noppaaminen on varsinaista konemaista tikkaamista.

No, sehän on vaan tanssin perusaskel mistä varsinainen tanssin kehittely vasta alkaa.
        Ihan samalla tavalla kun buggin perusaskel on naisella taka-askel, etuaskel ja miehen askel on vapaa eli jalkaa parkettiin vuoron perään.
        Kuitenkaan käytännössä kukaan ei pelkällä perusaskeleella tanssi.

• fabia44

erittaihyvatanssipakka tilaaon,

• Etelä-pohjanmaa

Kisarannassa tulee käytyä kerran kesässä, ehkä menen 24.08 perjantaina taas.
      Aina on ollut kivat tanssit. Vaikka kyllä se on paljon itsetä kiinni.

Osansa Kisarannan mukavuuteen tekee se että olen muualtapäin suomea , , tampereen seudun naiset ovat aina kolahtaneet minulle.

Olen aina tullut vain tanssimaan, mutta jokakerta en ole lähtenyt yksin autolle. Vaikka ei se siellä autolla ole mennyt sen pitemmälle, mitä nyt sovittu seuraavasta päivästä mitä tehtäisiin.

• KädenaliPohjanmaalla

Jo vuosien ajan on pohjanmaalaisia käynyt useammankin autolastillisen voimin Kisarannassa ja myös Käenkoskella. Varsinkin Pohjanmaalaiset naiset on olleet innokkaita Kisarannan ja Käenkosken kävijöitä. Nyt kun Pohjanmaallakin on alettu tanssimaan samaan tapaan monipuolisesti myös kädenalitansseja, niin kuin muuallakin suomessa, on pohjanmaalaiset vähentäneet Kisarannan ja Käenkosken käyntejään.

• tilkkutäkki
        KädenaliPohjanmaalla kirjoitti:

Jo vuosien ajan on pohjanmaalaisia käynyt useammankin autolastillisen voimin Kisarannassa ja myös Käenkoskella. Varsinkin Pohjanmaalaiset naiset on olleet innokkaita Kisarannan ja Käenkosken kävijöitä. Nyt kun Pohjanmaallakin on alettu tanssimaan samaan tapaan monipuolisesti myös kädenalitansseja, niin kuin muuallakin suomessa, on pohjanmaalaiset vähentäneet Kisarannan ja Käenkosken käyntejään.

Niin, ja mistähän rannasta on kysymys? Minä tiedän ainakin kaksi, joista toinen on Etelä-Pohjanmaalla, mutta tässä ei nyt saa selvää onko joku kolmaskin?

• Touho
        tilkkutäkki kirjoitti:

Niin, ja mistähän rannasta on kysymys? Minä tiedän ainakin kaksi, joista toinen on Etelä-Pohjanmaalla, mutta tässä ei nyt saa selvää onko joku kolmaskin?

No minä puhun Kangasalan Kisarannasta, mutta puhuvatko kaikki, ilmeisesti ei.

• Kädenalitteleen
        tilkkutäkki kirjoitti:

Ainakin noi autolastilliset Pohjanmaalta on käyneet Kangasalan Kisarannassa, kun ovat halunneet päästä tanssimaan kädenalitansseja. Ja nämä autolastilliset on ollut pääasiassa naisia. Miehethän ei Pohjanmaalla ole kädenalitelleet kuin vasta aivan viimeaikoina.

• sOmErO
        Kädenalitteleen kirjoitti:

Ainakin noi autolastilliset Pohjanmaalta on käyneet Kangasalan Kisarannassa, kun ovat halunneet päästä tanssimaan kädenalitansseja. Ja nämä autolastilliset on ollut pääasiassa naisia. Miehethän ei Pohjanmaalla ole kädenalitelleet kuin vasta aivan viimeaikoina.

Kaikkeen se lavamoguli pesonen ryhtyy. Tuo lava-autolla naisia kisarannan latoon, jotta saatas hämeen hidasheikeille syy tulla tansseihin.

Nyt taidan ymmärtää ne oudot tanssiliikkeet, joita olen nähnyt ladon nurkissa.. Nainen pyörähtää ekaksi ja jää sen jälkeen odottamaan miehen tekemää vientiäliikettä tehtyyn pyörähdykseen. Hämefuskua ?!

• hjp.

Onko huhut Kisarannan purkamisesta saaneet virallista vahvistusta?
      Paikka vaatisi ison remontin, mutta ei taida olla nykyisen omistajan intressessä.
      Tonttimaana paljon arvokkampaa.

• tODELLAKINTrueHumi

HOME PÖLLÄHTÄÄ KUN MENEE SISÄÄN

• homeallergikko

Homessahan se on ollut ikuisuuksia.

• Tanssikengät

Hei! Samaa minäkin olen haistellut. Paikka on kuitenkin muuten mukava ja lyhyen matkan päässä Tampereelta. Tuleeko teille oireita ja jos niin millaisia?

• MrSwingTeam

Homeelle altistuminen on vaikea juttu. Tietyn ajan ja määrän sitä kestää. Sitten kun sitä saa riittävästi alkaa kroppa reagoimaan hyvin pienellekin määräle.

Käydä tanssimassa Kisiksellä on sama asia kuin alkaa soittamaan suuta hormoneilla pumpatulle bodarillle aamuyöstä nakkikioskijonossa. Eli ei kannata hakea vaikeuksia.

Sen homeen kyllä haista jokainen joka Kisikseen sisälle astuu eka kertaa. Sisällä kun on riittävän kauan hajuun sitten tottuu. Vaatteet haisevat homeelle seuraavana päivänä selvästi jos käynyt Kisiksessä tanssimassa.

• haistakaahome
        MrSwingTeam kirjoitti:

Homeelle altistuminen on vaikea juttu. Tietyn ajan ja määrän sitä kestää. Sitten kun sitä saa riittävästi alkaa kroppa reagoimaan hyvin pienellekin määräle.

Käydä tanssimassa Kisiksellä on sama asia kuin alkaa soittamaan suuta hormoneilla pumpatulle bodarillle aamuyöstä nakkikioskijonossa. Eli ei kannata hakea vaikeuksia.

Sen homeen kyllä haista jokainen joka Kisikseen sisälle astuu eka kertaa. Sisällä kun on riittävän kauan hajuun sitten tottuu. Vaatteet haisevat homeelle seuraavana päivänä selvästi jos käynyt Kisiksessä tanssimassa.

Jännä juttu, ettei kyseisen tanssinjärjestäjän muiden paikkojenkaan hometilanteesta kukaan uskalla puhua. Samat hajut tulvii Pesäkalliollakin.

• Sairastatouhua
        MrSwingTeam kirjoitti:

Näin on. Lopetin siellä käymisen.

• Kisarantakelpaa
        haistakaahome kirjoitti:

Jännä juttu, ettei kyseisen tanssinjärjestäjän muiden paikkojenkaan hometilanteesta kukaan uskalla puhua. Samat hajut tulvii Pesäkalliollakin.

Tottakai uskaltaa puhua lähes mistä vaan kuten homeesta. Harvoin yksi asia ratkaisee sitä missä kukin viihtyy. Sopiva yleisö/tanssityylit on minulle se tärkein tekijä. Aina ei pääse tanssimaan niin usein kuin haluaa, ja joskus ei edes ole haluja, vaan mieluummin katselee vaikka toisten tadokasta tanssia. Kisaranta ei ole poikkeus, lähes missä tahansa voi joskus olla hauskaa ja joskus ei. Usein esiintyjistä voi aika hyvin päätellä minne kannattaa suunnistaa. Kisarannassa esiintyjätarjonta on ollut hyvä, tietysti poikkeuksiakin ja tottakai makuasia.

• OnkoAsuntosiHomeessa

Kandee ollaa enempi huolissaan siitä omasta asuinympäristöstä. Ilmeisesti asut itse homatalossa, joten keskity sen asian hoitamiseen. Pelkästä tansseissa käymisestä ei ehdi katsos altistua eli väärää puuta haukut.

• Homekoira
        OnkoAsuntosiHomeessa kirjoitti:

Kandee ollaa enempi huolissaan siitä omasta asuinympäristöstä. Ilmeisesti asut itse homatalossa, joten keskity sen asian hoitamiseen. Pelkästä tansseissa käymisestä ei ehdi katsos altistua eli väärää puuta haukut.

Minä olen altistunut homeelle aiemmin työpaikalla, joten nyt pienempikin määrä hometta saa aikaan oireita. Harmi, että muuten hyvä lava joutuu tämän asian vuoksi boikottiin 😞

• poikamieshämeestä

Tykkään tanssia homeisilla tanssilavoilla. Pieni aromi on aina paikallaan. Parhaat homenhajut ovat Kisarannassa, Pesäkalliolla, Riutala,Mämtsälässä esim.

• milloinStoppi

Minä en haluaisi tanssia homeisilla lavoilla. Miksi ne saavat olla edes auki. Asiasta vaietaan vuodesta vuoteen. Uusia ihmisiä sairastuu ja altistuu homeen takia.

• mörkötanssija

Vedet sieltä kahviosta, sen katosta jälleen tuli läpi viime viikolla... ämpäri oli pyyhkeen kanssa lattialla.

• vesitanssit

Ihanan eksoottista kuin sademetsässä. Onneksi ämpäreitä riittää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6819
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      40
      1221
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1032
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      47
      824
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      817
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      784
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      781
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      726
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      723
    Aihe