Ruostumatonteräspannu

monsekonstiko?

ostin kirpputorilta ruostumatonta terästä olevan kahvipannun 1,5 litraa.
Uuden mallinen ja sopiva nuotiopannuksi eli kansi ja kahva myös kokonaan terästä.
Minulla on vuosia ollut käytössä 1 litrainen, se kävi vain pieneksi.
Olen joka käyttökerran jälkeen pessyt Notskin puhtaaksi, sekä päältä että sisältä..Vimi ja http://www.pamark.fi/product_info.php?products_id=45661
jota saa myös muilta valmistajilta ei naarmuta edes ikkunaa jos sillä pesee...

Uusi pannu on sisältä mustaksi palannut, ihoa vasten siinä ei tunne mitään karkeaa ja epätasaisuutta..
Pidin astianpesukoneessa muutaman pesu ajan ei apua keitin siinä pyykkipulveria ja astiapesukoneen pesuainetta ei apua..

Onko kellään kokemusta millä vielä voisi yrittää..

Mustuus ei haittaa, se ei irtoa edes keittäessä veteen, mutta miniäni ei ikinä joisi teetä pannussa keitetystä vedestä, jos näkisi pannun sisältä...

Kidesoodaa ajattelin käydä etsimässä jos sillä keittäisi ja lorauttaisi sitten etikkaa sekaan. Olen vain tehnyt kokeiluitani harvakseltaan, että saan hyöty käytettyä kokeiluvedet, koska ne ovat aivan puhtaita mitään ei irtoa.

2

241

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mun höyrykattila

on pohjasta ihan musta , mutta tuolla nyt joka käytön jälkeen
      pesen
      http://www.universalstone.eu/page3/page7/page7.html

Messinki- ja kuparikiillote Sopii myös kromille, pronssille ja teräkselle.
      ½ dl karkeita vehnäjauhoja
      ½ dl suolaa
      3 rkl etikkaa tai sitruunamehua
      ½ dl vettä
      Sekoita jauhot ja suola. Lisää etikka ja vettä niin paljon että seoksesta tulee tahnaa. Levitä seos metallipinnalle ja anna vaikuttaa hetki. Hankaa pintaa keyesti liinalla tai harjalla. Huuhdo hyvin ja kuivaa pinta.
      Oliiviöljyllä sively estää tummumista.(ei käyttöesineisiin)
      Lähde:
      http://kysymammalta.blogspot.fi/2009/09/tee-itse-kodin-puhdistusaineet.html

• kattilaan kiehumaa

kevällä laitoin raparperin kuoret
        oksaalihappoa sai myös vedenkeitin ja kahvipannu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Roope Salminen , Superpettäjä !!

Uskomatonta touhua sen eveliinan kanssa !! useamman vuoden salasuhde vaikka mies on naimisissa !! roope on kyllä täys pa### !
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      4512
    2. Miksi Martina lähettää sydämiä Sofian Lukelle?

Onko Martinalla pahat kostoaikeet mielessä kun Luke on saanut Martinalta sydämiä instagramiin??? Nähdäänkö nyt oikeasti viimein Martinan kosto ja napp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      3151
    3. Mitä haluaisit ?

Mitä tahtoisit sanoa hänelle, muttet uskalla ?
      Ikävä
      95
      1403
    4. Olet liian komea!

Ei tuollaisia uskalla lähestyä 🤔
      Ikävä
      129
      1354
    5. Haha, nyt vähän naurattaa:)

Kun täällä on kovasti ollut aloituksia niistä M syömistä, niin nyt on M ja Mimmin stooreissa hirveä valkopyykkipäivä terveellisestä ruoasta.. 😂 Miksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1185
    6. Laitan sulle tähän tiedoksi

nallukkani, että rakastan sua enempi kuin mitään koskaan. Vaikka sen jo tiedätkin. Laitoin sinne eiliseenkin jotain, mutta sen on muut vähän sotkeneet
      Ikävä
      157
      1185
    7. Mitä kaipaat.......

Mitä kaipaat hänessä eniten ? ♥️
      Ikävä
      56
      1133
    8. luomua olla pitää

sitä sinä olet :) ei "tahroja" ihossa ei turhaa meikkiä eikä feikkiä. just siitä tykkään, olet se kaunis oma itsesi :) äläkä nyt sano että et ole kaun
      Ikävä
      127
      1084
    9. Tasapainotilanne.

Ja nyt en tarkoita sitten mitään palstalla pyöriviä tasoteorioita...sanonpahan heti kättelyssä. 😁 Mutta jos ajattelee optimaalista mahdollisen suhte
      Sinkut
      240
      1027
    Aihe