Minun mielestäni sai ampua, mitä ovat irrallaan ja lampaitten kimpussa. Vastuuton koiranomistaja, kärsiköön vahinkonsa ja saakoon vielä kunnon sakot päälle.
Mitenkähän lampaat nyt jakselisivat jos mies ei olisi sattunut olemaan aseen kanssa paikalla. Voisi sekin maksaa jos syyllinen löydettäisiin.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012081015939847_uu.shtml
Oliko lupa ampua koirat vaiko ei ?
65
474
Vastaukset
- Sitä saa mitä tilaa
Hyvä huudella omistajan, kun on kurat housussa. Piti koiria vapaana. Tälläisiä riskejä hallitsemattomista koirista on, ei sille mitään voi. Pitää kantaa omat mokat.
Olisi pitänyt koirat hihnassa ja hallinnassa, niin nyt ne olisi kaikki kotona - ihan OK.
Pitäisi koiransa kiinni kuten laki sanoo. Eivätkä olleet hallinnassa. Toivottavasti nämä tällaiset tapaukset opettavat koirien omistajia, nythän kyseessä on täysin vastuuntunnoton porukka ainakin 70 %:sti. Ainoa ajatus on se että kivaa kun minulla on kivaa.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288491020135.html - syyskuu 20pv.
Tyyppi rikkoi metsästyslakia pitämällä koirat auki. Turha porista kun riskin ottaa.
- voi helevetin 16
Oma mielipide: Ylireagointia ampuminen! Ja vielä jos se toinen on koettanut jo paeta niin silti ampua läsäyttänyt!
Ja omistajakin syyllinen kun piti irti ylipäätään. Mutta silti viha nousi enemmän tätä ampujaa kohtaan vaikka omistaja on syyllinen tapahtumaan myös.
Tällä hetkellä kiehuu kyl nii kovin ja syke äärimmillään etten saa ees sanoiks tätä kaikkee mitä ajattelen tästä jutusta!- Minä olen
äärimmäisen iloinen, että edes joku on puuttunut noiden rakkien irtipitämiseen. Jatkossa vaan kaikki irtiolevat rakit hengiltä, jos viedään uimarannoille tai muihin kiellettyihin paikkoihin, yrittävät hyökätä päälle...
Vai on rakin arvo muka 10 000€, hah hah. Voihan niille "arvoa" laskea, kuinka paljon ruuat tms tulevat maksamaan tai kun aiheuttavat tuhoa, mutta muut kuin palveluskoirat eivät ole minkään arvoisia.
- 4Sure
Lehtiversio voi tietenkin erota totuudesta, mutta jotkut asiat pisti silmään.. Ensinnäkin lampaille ei tilattu eläinlääkäriä paikalle vaikka oli "sudet"/koirat mukamas raadelleet. Poliisin tarkastettua lampaat yhden peräpäästä löytyi jotain naarmuja, koirien omistaja pyysi poliisia tarkistamaan lampaille sattunutta vahinkoa. Raatelu ja pari naarmua on aika eri asia.
Ja miksi ampuja lähti paikalta jos ei ollut mitään hävettävää?
Tietysti soimaan omistajaa siitä että päästi vapaaksi koiria jotka eivät olleet täysin hallinnassa, varmasti omistaja soimaa itseään kun tämä virhe häneltä maksoi kahden arvokkaan ja rakkaan perheenjäsenen menetyksen.
Mutta olen sitä mieltä että jos kaulapannat näkyvät selkeästi jolloin voi olla varma ettei ole kyse susista, ampuminen ei pitäisi olla ensimmäinen ratkaisu. Miksi eivät yrittäneet hätyyttää koiria pois lampaista?
Oma mielipiteeni on että ampumisen pitäisi olla viimeinen ratkaisu kun mikään muu ei tepsi, kun kyseessä kuitenkin on toisen omaisuus. Tai jos koirat olisivat selkeästi raatelemassa lampaitakin, jolloin kurkku olisi tähtäimessä eikä raatelusta/raateluyrityksestä olisi epäilyksen häivää, silloin mielestäni on oikein ampua heti pelastaakseen lampaat.
Tämä on minun mielipiteeni, muitakin saa tietenkin olla :)- 4Sure
Löysin toisen version jutusta missä luki että mies olisi yrittänyt häätää koiria lampaiden kimpusta ennen ampumista. Harmi ettei voi luottaa kaikkeen lukemaansa, ei voi tietää miten kaikki meni.
- Pitäisikö
muka odottaa, että ehtii raadella kunnolla. Heti vaan kuula kalloon kun omille maille tulee.
- miksi vapaana juoksi
Niin, kysympä vaan: ONKO NYT JOKU KOIRIEN IRRALLAAN PITO aika menossa?
Meillä kun ennen oli koira (25 v sitten) niin johonkin aikaan vuodesta oli aika jolloin ainakin maaseudulla sai pitää irti. - ELÄINTEN PITO KIELTO
Naiselle, eli ex-kolmen-koiran omistajalle, tulisi antaa 10 vuoden ELÄINTEN PITO KIELTO kun tapatutti kaksi koiraansa, jotka varmaan olisivat halunneet elää. Nainen tässä on pahantekijä, ei se lampaitaan vahtinut lammasomistaja.
- Silkkaa hulluutta
No ei tietenkään ollut lupa ampua! Lain mukaan et saisi ampua edes lampaiden kimpussa olevaa sutta ilman metsästyslupaa. Miten siis muka saisi ampua koiran, jolla on kaulapanta kaulassa? Koirat olisi pitänyt hätistellä lampaiden luota pois, eikä tappaa. Mutta toki omistajallakin oli syytä tapahtumaan, kun ei pitänyt koiriaan kytkettynä.
- vooi voi voi
Kuka uskaltaa noin suuria koiria mennä hätietelemään, jos ei entuudestaan tiedä, että alaskanmalamuutti on ihmisystävällinen rotu? Valtavia koiria 3 kappaletta, eikä omistajaa näy missään. Lampaiden omistajalle tuo tuli varmasti täytenä yllätyksenä ja järkytyksenä. Omistaja itse päästi hallitsemattomat koiransa lampaiden kimppuun. Itse et mitään karjaa omista ja tajua tilanteen vakavuutta.
- Suomen mulattimaatti
.....Lain mukaan et saisi ampua edes lampaiden kimpussa olevaa sutta ilman metsästyslupaa.....
Käsittääkseni itse teosta tavattu eli kotieläinten kimpussa olevan pedon saa tappaa välittömästi. Lupia ei tarvita silloin kun tilanne on justaansa päällä, jälkeenpäin jo tarvitaankin. - Ennemin nyt
rakit saa ampua, niitä on aivan liikaa ja minun puolestani sudetkin.
- nyttemmin joo
Ennemin nyt kirjoitti:
Ja kaikki varkaatkin.
- Haulisade
Ennemin nyt kirjoitti:
Totta kaikki irrallaan olevat rakit saisi ampua. Omistajan välinpitämättömyyttä, jos koira juoksentelee vapaana. Myös ns. metsästyskoirien kuria lisättävä. Täällä nykyisen kunnanjohtajan koira on hyökännyt kana-aitaukseen monena syksynä ja tappanut kanoja. On tutkat ja pelit, vaan eivät välitä missä koirat juoksentelevat. Törkeää...
- Yesss
Ei Tammelassa mitään susia edes ole.
- 14+20
Jos tuo lampaan raateleminen pitää paikkansa niin ehdottomasti sai ampua . Myös tuo koiran arvo 10 000 on ihan huuhaata . maks 2000 e .
Kalliit oppirahat omistajalle koirien kiinnipidon tärkeydestä . Miksi ottaa 3 isoa koiraa jos ei niitä kykene hallitsemaan ?
Tässä tapauksessa koirat maksoivat hengellään omistajansa tyhmyydestä . Omistaja saa ihan itseään syyttää siitä että "ystävät" kuolivat .- Point
Pikainen kommentti koiran arvosta, tuossa summassa ei ole vain koiran ostohinta vaan kyse on siitä että molemmat ammutut koirat olivat jalostusuroksia joista oli tullut useita siitoskyselyitä. Astutushinta voi olla aika korkea joten lisää koiran arvoa entisestään.
Omistaja katuu toivottavasti koiriensa vaarantamisen... - pienempi ei ollut
Point kirjoitti:
Pikainen kommentti koiran arvosta, tuossa summassa ei ole vain koiran ostohinta vaan kyse on siitä että molemmat ammutut koirat olivat jalostusuroksia joista oli tullut useita siitoskyselyitä. Astutushinta voi olla aika korkea joten lisää koiran arvoa entisestään.
Omistaja katuu toivottavasti koiriensa vaarantamisen...Vähän yli vuoden vanha pentu ei muuten ole vielä jalostusuros :)))))))
- JepJep
Komppaan ylläolevia. Lampaiden omistaja hätiköi, mutta koiranomistajan virheestä kaikki alkoi. Omistaja tiesi varmasti koiriensa vietit, ne lähtevät varmasti riistan perään, ja lampaiden hätistelykään ei voi olla yllätys.
Kova opetus koiranomistajalle, ja ikävä kokemus myös. Jälkikäteen turhaa puhua siitoskäytöstä ja muusta. Jos asia olisi ollut tärkeä myös ennen tapahtumaa, olisi tottakai pitänyt koiransa kiinni.
Joskus ihan oikeasti voi koiralle käydä huonosti kun omistaja ei harkitse tekojaan etukäteen.
Ymmärrän lampaiden omistajaa, kiireessä koirat voivat näyttää susilta, mutta ennenkuin ampua räiskyttää, kannattaisi ajatella ensteks. Onneksi lampurille, kyseessä oli koira, susien ampumisesta olisi tullut tuhansien eurojen maksut. helppohan se siellä on jälkikäteen huudella, "pikkupuudelia (50kg) ei saa satuttaa" ahteri turvallisesti kotisohvalla leviämässä, kun toisille on se tilanne päällä ja rakit kimpussa, pahimmassa tapauksessa hampaat omassa pohkeessa kiinni: on se vaan niin turkasen vaikeata ymmärtää että koirat tulee pitää kiinni. oma moka, muillakin on oikeuksia kuin vain koiranomistajilla ja koirilla.
70% koirista on vääränlaisilla omistajilla.- niinPÄ!
Minä en uskaliatsi menä hätyyttelemään kolmea jättikokoista koiraa pois lampaiden kimpusta, jos en niiden luonnetta entuudestaan tunne. Koirat voivat suojella tärkeää ruokaansa hyvinkin aggressiivisesti. Ja kaikki täältä koneen takaa huutelevat jälkikäteen, että olisi pitänyt ajaa koirat pois, koska ne eivät aggressiivisiakaan olleet. Mutta mistä lampaiden omistaja koirien luonteet tiesi?
jep; kuka täällä on ollut mukana ja näki ettei koirat olleet agressiivisia ja ihan vaan leikillänsä pureskelevat lampaita....
- Karakoo
No enpä ole kyllä ainakaan toistaiseksi vielä kohdannut vihaisia malamuutteja.Ja on se nyt kumma sekin etteivät malamuuttia eroita sudesta, kun onhan niillä molemmilla jo häntäkin ihan eri asennossa ja muutenkin malamuutti on selvästi koiran eikä suden näköinen.
Ja kyllä minusta voisi muutenkin jotain muuta konstia yrittää eikä eikä heti vaan vihan vimmassa alkaa niitä koiria ampumaan.Mutta siinähän se ,kun me ihmiset kun ollaan vaan niin hemmetin kostonhimoisia ja katkeruutta ym. muuta vastaavia inhoittavia tunteita täynnä,että puretaan ne tunteet heti ensimmäisen mahdollisen sopivan tilanteen tullessa kohdalle kaikkein rajuimmalla tavalla vaan.Ja varsinkin silloin,jos kyseessä sattuisi vielä lisäksi olemaan ihminen, joka muutenkin sattuisi olemaan vaikkapa kiihkomielinen vannoutunut koirien vihaaja,niin silloin ei tällainen henkilö kyllä varmastikaan niitä paukkuja ainakaan säästelisi.- Jyrkkiä tuomioita
Vihaisuus ei kulje samaa matkaa saalisvietin kanssa. Koiran esi-isä on susi eikä edes jalostus ei ole onnistunut hävittämään koiran viettejä.
Malamuuttia mainostetaan susimaisena rotuna ja en yhtään ihmettele jos maallikko sen sekoittaisikin suteen. Kolme isoa koiraa oli lampaiden kimpussa ja siinä vaiheessa ei jäädä katselemaan missä asennossa sen elukan häntä oikein on.
Lampuri oli ampunut 2 varoituslaukausta ja sen jälkeen vasta ampunut koirat.
- Tammelassa susia??
Edelleenkin, kuka on nähnyt Tammelassa susia?
- J
Aivan oikein, että lampuri suojeli omaa omaisuuttaan ja ampui lampaiden kimpussa olleet koirat, kun koirat ei muista yrityksistä huolimatta lähteneet.
- tammelalainen
Olen nähnyt, jopa 2 kpl kerralla, muutama vuosi sitten valtatie 2:sen varrella jäljittämässä peuraa.
- Ihmisen pahuus
Ihan henkilökohtaisesti jos joku ampuis tuolla tavalla mun koirat, jos ne ois vaikka päässyt karkuun yms. Nii ei eläis tää ampujakaan pitkään tai ainaki kärsis loppuelämänsä, siitä pitäisin huolen. Enkä usko olevani ainoa tässä maailmassa jolle koirat ovat samassa arvossa muiden perheenjäsenien kanssa. Samallailla toimisin jos joku ampuisi lapseni. Elikkä nyt kaikki lammaspaimenet ampukaa vaan niitä koiria! Muistakaa silti pitää oma henkenne tiukasti tallessa sen jälkeen.
- huh.
Ei näytä sulla ihan kaikki lepakot tapulissa olevan. Eikö mieleesi juolahda, että ne lampaat saattavat olla omistajilleen tärkeitä ja niiden puolustamiseksi on valmis viime tilassa ampumaan laittomasti irti olevat koitat?
- Sholkau
huh. kirjoitti:
Ei näytä sulla ihan kaikki lepakot tapulissa olevan. Eikö mieleesi juolahda, että ne lampaat saattavat olla omistajilleen tärkeitä ja niiden puolustamiseksi on valmis viime tilassa ampumaan laittomasti irti olevat koitat?
Taitaa olla joku muu täällä jolla ei ne lepakot oo tapulissa. Oletko oikeasti nuin idiootti, että pidät edes mahdollisena että jollekin lampaita hyötyeläiminä pitävälle koiravihaajalle ne omat tuotantoeläimet olisivat tärkeämpiä ku koirien omistajalle tämän koirat? Mene hoitoon. Taas yksi paskiainen lisää tässä ketjussa joka ei ilmeisesti ikinä ole omistanut koiraa tai jos on, niin vähät välittäny siitä.
- voi etttä
Sholkau kirjoitti:
Taitaa olla joku muu täällä jolla ei ne lepakot oo tapulissa. Oletko oikeasti nuin idiootti, että pidät edes mahdollisena että jollekin lampaita hyötyeläiminä pitävälle koiravihaajalle ne omat tuotantoeläimet olisivat tärkeämpiä ku koirien omistajalle tämän koirat? Mene hoitoon. Taas yksi paskiainen lisää tässä ketjussa joka ei ilmeisesti ikinä ole omistanut koiraa tai jos on, niin vähät välittäny siitä.
Olet narsisti.
- Näin on nyt käynyt
ehkä sitä kiinnipito kuria löytymään kun tälläisiä tapauksia tulee lisää.
Mutta surullinen tapaus kaikenkaikkiaan.
Vastuuta koiranomistajat. Vastuuta ja toisten huomioonottamista!- yhen koiran omistaja
Minä en ikinä ulkoiluta vapaana kuin yhtä koiraakerrallaan. Enemmän voin ottaa koiria mukaan, jos ulkoiluttajia on saman verran, eli 1 henkilö koiraa kohden. Jos 3 koiraa karkaa, ei tiedä että mitä niistä pitäisi ensimmäiseksi lähteä seuraamaan/etsimään.
- näin se vaan menee
Suomessa taitavat lait ja lakien tulkinnat olla sen verran omituiset, että lammastarhurin olisi kannattanut ennemmin ampua ne lampaansa kuin ne koiran rakit. Näin lammasparkojen ei olisi tarvinnut kärsiä elävinä koirien raatelua.
Nyt tarhuri varmasti;
- menettää kalliin aseensa
- menettää aseenkantoluvan eikä saa sitä koskaan takaisin
- joutuu maksamaan rakeista jonkun hihasta vedetyn, mielettömän, hinnan rakkien omistajalle
- saa valtavan sakon
- saa nimensä rikosrekisteriin vaarallisena ampuma-aserikollisena
Poliisihan tutkii asiaa tarhurin tekemänä RIKOKSENA, nainen saattaa saada jonkun nimellisen sakon koirien irrallaan pitämisestä. - Daiju
Se on hyvä vaan ,että otetaan aseet pois sellaisilta henkilöiltä,joilla tuo liipaisin sormi noin höllässä kerran on.Ja sanonpahan vaan,että jos joku minun koirani ampuisi, niin se henkilö tulisi sitä kyllä katumaan enemmän tai vähemmän myös.
Ja turha mulle tulla väittämään, että ne lampaat olisivat sille lampurille yhtä rakkaita kuin koirat ovat yleensä ihmisille.Sillä kyllä se koira kuitenkin yleensä lemmikiksi ja ihan perheenjäseneksikin otetaan, ainakin useimmilla koiran omistajilla niin on,mutta lampaat sen sijaan taitavat lampurille olla kyllä lähinnä niitä hyötyeläimiä vaan ,joiden avulla tuloja vaan pelkästään hankkivat.Ja en kyllä kovin herkästi sitä usko,että ne niihin lampaisiinsa mitään sen läheisempää suhdetta kerkiävät edes luomaankaan.Ja tietystihän niitä sitten rassaa raskaasti se vaan,jos tuollainen vahinko sattuu tulemaan,että ovat vaarassa lampaitaan menettää,kun sehän tietysti tietäisi rahan menetystä heille vaan.Se tuo raha kun tuntuu nykyään useimmille ihmisille olevan se ainoa tärkeä asia maailmassa ja sen takia tehdään sitten ihan mitä vaan.- ^^^^'*
Jos kerran lampuri vähät elikoistaan välittäisi, niin silloinhan hänen olisi kannattanut antaa koirien rauhassa tehdä tuhojaan ja laittaa koiria lainvastaisesti vapaana pitänyt koirien omistaja maksamaan tuhoista aiheutuneet vahingot. Nyt kuitenkin lampuri päättikin puolustaa lampaitaan ja poisti uhan tehokkaasti, vaikka siitä todennäköisesti koituu hänelle ikäviä seurauksia. Näin toimii lampaidensa parasta ajatellut lampuri.
Pidä rakkisi kiinni, niin tuskin niitä kukaan ampumaa tulee. - ¤%&/(***!!
,,,,Ja turha mulle tulla väittämään, että ne lampaat olisivat sille lampurille yhtä rakkaita kuin koirat ovat yleensä ihmisille.,,,,
Että katsella vaan pokkana vierestä kun koirat repivät lampaita ja lampaat huutavat avuttomina hätäänsä ja tuskaansa ???!!! Ei #¤%&*** ! Sinulla on takuuvarmasti päässä sitä mikä muilla yleensä pysyy rakossa.
Olet väkivaltaisesta uhostasi päätellen juuri niitä koiranomistajia joille ei minkäänlaista koiraa koskaan saisi antaa. Väkivaltainen ja aggressiivinen tyyppi, joka tykkää että minä ja minun koirani ovat yli kainen, muut saavat luvan väistyä tai kärsikööt väkivaltani seuraukset jos yrittävät minua rajoittaa. - huhhuh
¤%&/(***!! kirjoitti:
,,,,Ja turha mulle tulla väittämään, että ne lampaat olisivat sille lampurille yhtä rakkaita kuin koirat ovat yleensä ihmisille.,,,,
Että katsella vaan pokkana vierestä kun koirat repivät lampaita ja lampaat huutavat avuttomina hätäänsä ja tuskaansa ???!!! Ei #¤%&*** ! Sinulla on takuuvarmasti päässä sitä mikä muilla yleensä pysyy rakossa.
Olet väkivaltaisesta uhostasi päätellen juuri niitä koiranomistajia joille ei minkäänlaista koiraa koskaan saisi antaa. Väkivaltainen ja aggressiivinen tyyppi, joka tykkää että minä ja minun koirani ovat yli kainen, muut saavat luvan väistyä tai kärsikööt väkivaltani seuraukset jos yrittävät minua rajoittaa.Elikkä kenenkään lapsiaan rakastavan ihmisen ei koskaan tulisi saada lasta, jos olisi valmis käyttämään väkivaltaa ihmistä kohtaan joka tämän lapsen olisi ampunut? :DDDd sairas ****pää olet sinä
- en ole lampuri
"Ja turha mulle tulla väittämään, että ne lampaat olisivat sille lampurille yhtä rakkaita kuin koirat ovat yleensä ihmisille."
Minulla on yksi emolammas ja sillä 3 pientä vuonaa. Ne varsinkin vuonat ovat lapsilleni ja koko perheelle varsinaisia lemmikkejä. Saa tulla millainen hurtta tahansa ja olkoon sen omistaja millainen jermu tai psyko olevinaan niin tasan tarkkaan rakki putoo. Sen verran löytyy pirtin seinältä tulivoimaa. Ja saa tulla vielä se rakinomistajakin uhoon, että siitä vaan.
- sniper_
Oli muuten melkoisen hyvä ampuja, kun ei osunut myös lampaaseen, ainoastaan lampaan kimpussa olleisiin koiriin.
Olympialaisiin kuuluisi tuollainen pyssyhenkilö.- Heheheee...
Sellainen henkilö, joka ei osaa itse ampua tai ei ole elämässään aseisiin koskenut, ei välttämättä ole pätevä olympialaisen ampujajoukkueen kokoaja.
- sniper_
Heheheee... kirjoitti:
Sellainen henkilö, joka ei osaa itse ampua tai ei ole elämässään aseisiin koskenut, ei välttämättä ole pätevä olympialaisen ampujajoukkueen kokoaja.
Niinpä, vaan kun noita tuloksia katsoo, niin sellainen on juuri sen ampumajoukkueen kokoon haalinut.
- aurinko paistaa
Rahaahan se koiranomistaja tuntui valittavan lehdessä. Kyll asia mieliestäni niin on että rehtiä olisi edes myöntää virheensä ja sopia asian lampurin kanssa. ehdoton virhe oli päästää koirat irti, lampurikin teki väärin, mutta koiranomistajan toimesta tilanne meni kuten meni. Sillä miten läheinen suhde kummallakaan elukkaansa oli, ei ole niin mitään merkitystä tässä asiassa. Pointti on se että koira oli luvatta irti, ja toinen toimi hätiköidysti.
- -
Ei tietenkään saa ampua jos ei edes tiedä mitä on ampumassa! Vikaa myös koirien omistajassa, kun ei hallitse koiriaan. Että kaipa tuo oli ainoa keino pelastaa lampaat, vaikka itse olisinkin kokeillut kaiken muun mahdollisen ennen kuin ampunut.
- kuten mitä esim. ?
....itse olisinkin kokeillut kaiken muun mahdollisen ennen kuin ampunut....
Kuten mitä kun varoituslaukauksetkaan, 2 kpl, eivät tehonneet ? Kerro pistämättömät kikkasi. - nojust.
kuten mitä esim. ? kirjoitti:
....itse olisinkin kokeillut kaiken muun mahdollisen ennen kuin ampunut....
Kuten mitä kun varoituslaukauksetkaan, 2 kpl, eivät tehonneet ? Kerro pistämättömät kikkasi.haistakaas omaa persettänne vitun koiran vihaajat! lampuri on varmasti nähnyt kaulapannat, jolloin koiria ei olisi saanut tappaa!! lampurilta ase/et pois! minun mielipiteeni.
- yyy.
nojust. kirjoitti:
haistakaas omaa persettänne vitun koiran vihaajat! lampuri on varmasti nähnyt kaulapannat, jolloin koiria ei olisi saanut tappaa!! lampurilta ase/et pois! minun mielipiteeni.
Kaulapannat tai ei. Olisiko lmpurin pitänyt kädet taskussa seisoen katsella kun rakit tekevät tuhojaan lampaiden keskellä. Lampuri toimi aivan oikein.
- nojust.
yyy. kirjoitti:
Kaulapannat tai ei. Olisiko lmpurin pitänyt kädet taskussa seisoen katsella kun rakit tekevät tuhojaan lampaiden keskellä. Lampuri toimi aivan oikein.
luehan uudestaan se teksti! siinä sanotaan ettei koirat ollut tehnyt kuin pari naarmua lampaisiin..
- justno.
nojust. kirjoitti:
luehan uudestaan se teksti! siinä sanotaan ettei koirat ollut tehnyt kuin pari naarmua lampaisiin..
Olisiko pitänyt vain katsoa, mitä koirat lampaille tekevät?
Mutta olisivatko ne saattaneet jopa tappaa lampaita, jos niiden touhuun ei oltaisi sekaannuttu ajoissa? Ei tiedä, mutta jos minulla olisi lampaita ja vieras koiralauma lähtee jahtaamaan niitä, en tosiaankaan vain tuijottaisi leppoisasti vieressä niiden menoa. Kovalla vaivalla kasvatetut ja hoidetut lampaani saattaisivat olla todella vaarassa. Mutta koska en tuollaista yllätystä ole kokenut, en tiedä kuinka siihen reagoisin.
- Koirulikoir
En hyväksy koirien ampumista, varmasti olisi ollutkin muita tapoja.
Ihmettelen vain sitä, että millä perusteella uroksen arvo oli 10000 euroa? Ko. koiran meriitit eivät jalostustietokannan perusteella kovin kummoisia olleet, jokunen näyttelytulos eikä yhtään ainoaa rodunomaista käyttötulosta. Samoiten se, että nuoremmasta uroksesta olisi tullut jalostusuros, on puhdasta sitä itseään. Kyseinen koira on EJ-rekisterissä (ei jalostukseen) eikä syntyviä pentuja olisi voinut rekisteröidä, ts. ne olisivat olleet sekarotuisia. Selvinnyt narttu oli astutettu todella nuorena, reilun vuoden ikäisenä ja noin isot rodut kuitenkin kypsyvät hitaasti. Mitä nyt olen tutustunut malamuuttien jalostukseen, puuttuivat kummaltakin vanhemmalta vaaditut terveystutkimukset siinä vaiheessa kun astutus tapahtui, joten pentue päätyi EJ-rekkariin. Ei kovin vastuuntuntoista toimintaa kasvattajalta. Narttu (jolla on tasan yksi näyttelytulos ja joka ei tuon perusteella todellakaan anna mitään sen kummempia meriittejä pennun mahdolliselle jalostusarvolle (esim. vanhemmat ovat näyttelyissä/kokeissa menestyneitä -> syntyvällä pennulla on todennäköisesti jotain annettavaa rodulleen) on tuontikoira, joka oli Suomen Kennelliittoon rekisteröity vasta puoli vuotta pentueen syntymisen jälkeen, jos astuminen on ollut vahinko, miten kauan narttu on ollut täällä sitten ollut, ilman että papereita on toimitettu Kennelliittoon.- .-.--
Niitä muita tapoja kokeiltiin ennen ampumista, eivätkä ne tehonneet.
- ..--.-..-
.-.-- kirjoitti:
Niitä muita tapoja kokeiltiin ennen ampumista, eivätkä ne tehonneet.
Sanoi ampuja...
- --_-._
..--.-..- kirjoitti:
Sanoi ampuja...
Voit ihan vapaasti todistaa ampujan kertoman virheelliseksi. :)
- --.,..,
Hinta nousi kymmenkertaiseksi heti kun ne ammuttiin. Koirien omistaja taisikin olla kiinnostunut vain rahasta.
Nyt katsotaan mitä oikeus päättää, ja sen mukaan saattaapi lammasaitauksessa juoksennella enemmänkin saman omistajan koiria. - ..--.-..-
--_-._ kirjoitti:
Voit ihan vapaasti todistaa ampujan kertoman virheelliseksi. :)
Niin, tässäkin tapauksessa on vain luotettava ampujan rehellisyyteen.
Tottakai hän olisi kertonut ampuneensa ensin kohti, jos näin olisi tapahtunut!
...ei vai?
- Sepe ja Valtteri
Joo, kun seuraavan kerran haetaan rosvopaistia meni harkintaan, josko se pitäisi hakea koiranvihaajalta Tammelasta?
- ............
No tietenkin on ehdottomasti koiran omistajan vika! Tämä on tätä samaa, että joku murtautuu asuntoon ja raiskaa naisen, naisen mies hakkaa raiskaajan teholle ja raiskaaja vaatii korvauksia.. Ei ole oikeutta pitää koiria vapaana, varsinkaan kun eivät olleet hallinnassa.
Olen koiranomistaja ja voisin ihan hyvin sekoittaa alaskanmalamuutin suteen. Jos joku tulee sinun farmillesi ja näyttää hyökkäävän eläintesi kimppuun niin tietenkin saa ampua. Ihme vouhotusta. Olisi pitänyt koiransa kiinni, niin ei olisi ongelmaa. Mielestäni ihan turha itkeä jälkikäteen, kun jotain käy ja itse on syypää.- onko vaiko eikö
Susi tai koira, mitä eroa? Onko kuollut lammas jotenkin vähemmän kuollut jos koira on sen tappanut eikä susi?
- Eroa on
onko vaiko eikö kirjoitti:
Susi tai koira, mitä eroa? Onko kuollut lammas jotenkin vähemmän kuollut jos koira on sen tappanut eikä susi?
Susi tappaa--> valtio korvaa jos korvaa ollenkaan.
Koira tappaa--> omistaja korvaa
Lisäksi sudet saavat pesimäaikana hypellä irti metsissä mutta koirat eivät.
- näin se pitäis olla
Olisi oikein että koiranomistaja joutuisi korvaamaan myös käytetyt patruunat.
- KoirammeLehdenTilaaj
Luin Koiramme-lehden päätoimittajan kirjoituksesta että hälle oli joku tapahtumapaikalta kotoisin oleva koiraihminen soittanut kertoakseen että alueella on juossut iso koira irti jo pidemmän aikaa ja alkoi olla kaikilla jo mitta täynnä, joten ei ihmetellyt koirien ampumista. Rivien välistä olisi saattanut ymmärtää että nyt ammutut koirat olisi aiheuttaneet vaaratilainteita jo aiemmin..? Lukiko muut sitä Koiramme-lehden kirjoitusta?
- tarpeellinen toimi
Minun mielestä kaikki vapaana olevat koirat pitäisi saada ampua. Rotanmyrkky ei ole lainkaan yhtä tehokasta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t503347- 151740
- 361721
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin171661Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251392Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401322- 611299
Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät901085Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..221033- 128984