Vanhan Primeran ABS valo

Erkki Juutilainen

Hyvin palvelleen -00 1,6 Primerani ABS merkkivalo syttyy sillointällöin palamaan. Kun auton sammuttaa, valo sammuu ja saattaa mennä pari-kolme kuukautta, ennenkuin harmi uusiutuu. Oisko jollain tietoa mistä moinen johtuu?

3

213

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • llkkjhuui78

Vika mahdollisuuksia on monia.
      Helpoin tapa on viedä auto korjaamolle jossa on testeri . Huom vikavalon palaessa .
      Ja sillä etsiä kuinka suuresta viasta on kyse.
      Osien puhdistelu ja johtojen tutkiminen eivät vie muuta kuin rahaa korjaamolla jos ei vika kohta ole tidossa.

• Prutkuprimera

Mulla on -99 1,6 Primera(eli sama P11-koppanen) ja sama vaiva.
      Olen käynyt 2-3 kertaa testerissä aina sama juttu, varsinaista vikaa ei löydy mutta tarvitsee lisätutkimuksia. Ja itse järjestelmä kyllä on testerin mukaan kunnossa, ettei ole vetänyt oikosulkuun tms.
      Vika kerralla sanoivat Kaarinan valtuutetussa Nissan-huollossa, että merkkivalon johtoliitos on kulunut, mistä johtuu kyseinen vika.
      On kuulemma aika yleinen vika näissä, tällä korjaamon työntekijällä oli omassa nipponissakin sama ongelma.
      Aika yleinen korjaus heidän mukaansa(mikä on myös laillinen ja toimiva) on tän liitoksen juottaminen kiinteäksi, mikä kannattaa tehdä autosähköliikkeessä..
      Varmista nyt vielä, mutta näin ainakin minulle sanoi valtuutettu merkkihuoltaja.
      Kyselin itse vielä autokeskuksesta tästä asiasta, mutta he olivat heti koko mittariston vaihdon kannalla.
      Mut jos päädyt mittariston vaihtoon, kannattaa ehkä kysellä hajottamoilta sopivaa. Uutena käsittääkseni aika arvokas.

• bbhhyy

Itsellä oli sama vika. Joskus valo sammui lätäkköön ajon jälkeen... kosketushäiriö niissä tunnistimissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      46
      5881
    2. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      58
      3336
    3. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      186
      2729
    4. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      12
      2584
    5. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      13
      2259
    6. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      29
      2181
    7. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      17
      1951
    8. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      18
      1705
    9. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      148
      1379
    10. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      275
      1273
    Aihe