Vanhan Primeran ABS valo

Erkki Juutilainen

Hyvin palvelleen -00 1,6 Primerani ABS merkkivalo syttyy sillointällöin palamaan. Kun auton sammuttaa, valo sammuu ja saattaa mennä pari-kolme kuukautta, ennenkuin harmi uusiutuu. Oisko jollain tietoa mistä moinen johtuu?

3

257

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • llkkjhuui78

Vika mahdollisuuksia on monia.
      Helpoin tapa on viedä auto korjaamolle jossa on testeri . Huom vikavalon palaessa .
      Ja sillä etsiä kuinka suuresta viasta on kyse.
      Osien puhdistelu ja johtojen tutkiminen eivät vie muuta kuin rahaa korjaamolla jos ei vika kohta ole tidossa.

• Prutkuprimera

Mulla on -99 1,6 Primera(eli sama P11-koppanen) ja sama vaiva.
      Olen käynyt 2-3 kertaa testerissä aina sama juttu, varsinaista vikaa ei löydy mutta tarvitsee lisätutkimuksia. Ja itse järjestelmä kyllä on testerin mukaan kunnossa, ettei ole vetänyt oikosulkuun tms.
      Vika kerralla sanoivat Kaarinan valtuutetussa Nissan-huollossa, että merkkivalon johtoliitos on kulunut, mistä johtuu kyseinen vika.
      On kuulemma aika yleinen vika näissä, tällä korjaamon työntekijällä oli omassa nipponissakin sama ongelma.
      Aika yleinen korjaus heidän mukaansa(mikä on myös laillinen ja toimiva) on tän liitoksen juottaminen kiinteäksi, mikä kannattaa tehdä autosähköliikkeessä..
      Varmista nyt vielä, mutta näin ainakin minulle sanoi valtuutettu merkkihuoltaja.
      Kyselin itse vielä autokeskuksesta tästä asiasta, mutta he olivat heti koko mittariston vaihdon kannalla.
      Mut jos päädyt mittariston vaihtoon, kannattaa ehkä kysellä hajottamoilta sopivaa. Uutena käsittääkseni aika arvokas.

• bbhhyy

Itsellä oli sama vika. Joskus valo sammui lätäkköön ajon jälkeen... kosketushäiriö niissä tunnistimissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20v on otettu kiinni

Tulipalo oli sytytetty joten murhasiko ex omat lapsensa ja heidän Äidin. Tuskin sitä kukaan ohikulkijakaan sytytti.
      Savonlinna
      111
      7920
    2. Somali ei kätellyt Stubbia Linnan juhlissa

Miksei somali osaa noudattaa hyviä käytöstapoja. https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/563a3dea-fa3f-41f3-b64f-406d2
      Maailman menoa
      678
      4982
    3. Kuka on menehtynyt?

https://yle.fi/a/74-20198293 Kuulemani mukaan ryyppyporukka ollut hapualla ja kuolemanenkeli (F.G) eli mies jonka seuras
      Kankaanpää
      24
      3254
    4. 56
      1428
    5. Mitä meidän välillä

Tapahtuu lopulta?
      Ikävä
      25
      1422
    6. Savonlinan perhesurma, epäilty mies romani, äiti kantaväestöä

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011676508.html Savonlinnan seudun romaniyhdistyksestä kerrottiin lauantaina IS:lle, e
      Maailman menoa
      102
      1349
    7. Nainen, ota nyt rauhallisesti

Älä ota kaiken maailman murheita päällesi. Sulla on tapana ottaa elämä liian vakavasti. Ei aina, mutta joskus menee vähä
      Ikävä
      138
      1347
    8. Savonlinnan murhapolttaja romani

Ainakin IS kertoo. Arvasin heti ettei ole normi valkolainen suomalainen.
      Maailman menoa
      167
      1249
    9. Ajattelen sinua kiitollisuudella

Olet minulle jotain kaunista, jotain, joka tapahtui elämässäni. Et ole minulle pakkomielle enkä vaadi sinulta yhtään mi
      Ikävä
      55
      1003
    10. Sinulle tiedoksi

Olen paljon miettinyt sitä hetkeä, kun uskalsin näyttää pienin elein ja kertoa pienesti, eli hyvin hillitysti sinulle si
      Ikävä
      28
      903
    Aihe