jos koirat päästät vapaaksi

te33

eikö sinun päässäsi liiku mitään kun koirat olivat vielä isokokoisia.
syytä itseäsi

10

272

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pelko.

      Minä ainakin pelkään isoja vapaana jolkottelevia koiria. Voi olla, että eri ihmiset niitä paijailee, mut minä en tykkää. Kammottavia.

    • n käsitä miks yks musta koira tuolla Tammelan perämettällä on irti, ajelen siitä ohi pyörällä ja se lähtee perään ja kun on menty 2-3km pysähdyn ja komennan sen kotiin se lähtee takasin, jos olisin v-mäinen ajelisin vain koira perässä niin ei se osais mennä kotiinsa, Pitäkää nyt ne hauvelit kiinni ainakin yöllä.
      Suomen laki on sellaisten päättämä, kenet sinne ollaan äänestetty. Jos laki on sellainen, ettei kukaan sitä noudata ja valvontaa ei voida järjestää, on ns, kuollut kirjain. Tässä kohtaa on laki sellainen kun se on, että ampujalle ropisee, ja koiranomistaja saa varmasti toruja.

      • Laki ja laki,

        Laki pitäis olla selvä, että, irti olevat koirat saa välittömästi lopettaa. Ja, jos koira käy hampain kiinni esim. ihmiseen, olisi poliisin lopetettava sellainen koira heti ,ilmoituksen tapauksesta saatuaan.


    • Laki on laki, mutta ei aina sama kuin jokin ihmisten käsityskyky. Mä en ainakaan raskiis ampua kenenkään koiraa, ellei se käy päälle. Ja Suomessa saa kulkea ilman asetta ainakin vielä. Mutta koiranomistajan pitää noudattaa siinä lakia, että koira on kytkettynä, jos tämäkin tulis perässä vaan, eikä osais kotia, kurjaa sekin olis. Tämäkin musta koira taitaa jo tuntea minut kun se jo 3 kertaa on seurannut tuollaisen 1km verran, Olis kiva jos omistaja näkis tän jutun.

      • Kaksi koiraa,

        lopettanut. En itse, vaan tuttu metsästäjä, jolla aseita. Koirat, jo pentuna osoittaneet haukkumalla ja näykkimällä, ihmisten vaatteita repimällä, olevansa mielenvikaisia. Toinen niistä oli arvokaskin. Säästyy paljolta, kun huomaa ajoissa, jos koirasta ei ole seuraksi. Vangiksi häkkiin, ei koiraa kannata ottaa. Haukkumaan.


      • Nimen omaan,
        Kaksi koiraa, kirjoitti:

        lopettanut. En itse, vaan tuttu metsästäjä, jolla aseita. Koirat, jo pentuna osoittaneet haukkumalla ja näykkimällä, ihmisten vaatteita repimällä, olevansa mielenvikaisia. Toinen niistä oli arvokaskin. Säästyy paljolta, kun huomaa ajoissa, jos koirasta ei ole seuraksi. Vangiksi häkkiin, ei koiraa kannata ottaa. Haukkumaan.

        ellei se käy päälle. Entäs sitten kun se raatelee vanhuksen tai lapsen??? Olisko aihetta hävittää elukka?? Vai elää pelossa, kenet seuraavaksi repii?? Hoh hoijaa, äly hoi, älä jätä.


    • Näin se juuri on, että koiran omistajan pitäs tuntea ja tietää millainen koira hänellä on, näihin juttuihin vain sekoittuu tunteet. Ja ihan tutkimus sanoo 80% ihmisistä elää tunteiden varassa. Sitten ihminen pelkää sutta ja karhua, no ihan heitän arvion, että koirat ovat raadelleet ja tappaneet enemmän ihmisiä, kuin susi ja karhu yhteensä.
      Kun ihan kaikessa ei tarviis lakeja ja asetuksia, niin koiran omistajakin pitäs jotenkin todeta, että hän osaa pitää koiraa.
      Ja olen sitä mieltä, että kerrostalossa ei sais pitää koiraa, kun kerran ei osata.
      (siis selvennys, osa osaa ja toiset ei, ja suuri syy suukopuun on koira)

    • Ei pelkkä

      kerrostalo. On julmaa, että omakotiasukaskin voi kahlita esim. koiran häkkiin. Siellä vuosia riutuneena koiralle kehittyy aivovaurio. Jo pelkästä turhasta haukkumisesta. Koira havaitsee liikettä häkin ulkopuolella ja haluaisi myös vapauteen. Osoittaa halunsa haukunnalla. Ei pääse, ei viedä lenkille. Koira sairastuu, aivovaurio. Sitten, jos tämä koira, vahingossa pääsee häkistä, jälki on kammottavaa.

      • Toiset nauttii,

        kun saa pitää koiraa vankina.


      • Nyt näyttää,
        Toiset nauttii, kirjoitti:

        kun saa pitää koiraa vankina.

        että Suomessa vangitaan pikkulikkojakin, sidotaan kädet ja jalat. Voisko näille tappajakoirille tehdä samoin. Lojuisivat siellä pihoillaan, tassut sidottuina, etteivät pääse hyökkäämään ihmisten kimppuun. Poliisit liian harvinainen näky tänäpäivänä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      112
      8751
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2623
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      128
      2361
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1989
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1736
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1540
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1487
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1219
    Aihe