mopo ei kulje

TYPYKKÄ95

Elikkä ongelmana on että mun skootteri ei kulje kun jonkun 15-30km/h ja ylämäkiin hyytyy niin että saa potkia vauhtia. Variaattori on jo vaihdettu eli missä vika vois olla? Moottori ei ota kierroksia kunnolla eli käy liian pienillä kierroksilla.
Skootteri ennen kulki suoralla 60km/h mutta jostain syystä yht äkkiä ei enään kulkenutkaa. ICD boxikin on jo katsottu eikä vika ollut siinä. Elikkä jos havaintoo missä vika vois olla ni voisitteko kertoo??

Skootteri on quingqi zoner vm.2006 ja on sen 50cc
Rajottimet on otettu pois mutta ei siltikään kulje kun max 30km/h :(

Auttakaa mua! D: alkaa jo iskeen paniikki että en saa korjattuu sitä..

29

25778

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bobby114

      siis meinaat varmaankin CDI boxia joka on tarkastettu....perjaattees vika vois olla repeytyneessä kaasarin kalvossa tai moottori ei saa välttämättä bensaa tarpeeksi tai sitten liikaa jonka takia se tukehtuu olisko tällänen mahdollista? muut mitä mieltä?

    • 1

      kaasari paskanen

    • TYPYKKÄ95

      putsattiin kaasari niin nyt kulki suoralla sen 50km/h kalvo kaasarissa oli ehjä että voisko pakoputki olla tukossa?

    • mm

      ensiksi ilmaputsariin takaisin sieltä pois revityt osat, sitten alipainebensapumppu vaihtoon, bensaletkujen ja imukaulan tarkistus. sen jälkeen kaasarin tarkastus. Sitten maadoitusjohtojen tarkistus, myös tulpanjohto ja tulpanhattu.

    • Mopedii

      Moi, noh kerrotaan koko stoori... Eli minä ja mun kaveri, yhtenä päivänä ajateltii ''virittää'' mun skootterii (peugeot speedfight 3 LC 2-tahti) eli avattii varikoppa jne irrotettii se hammasratas vai mikälie (prikkaa tässähän ei oo btw) ja otettiin hihna pois edestä jotta päästäis käsiks ite rullakuppiin, ku siel on se rajoitinlevy, noh päästii sit sinne käsiks ja otettii rajoitinlevy pois ja katottii samal et oliks rullat hyvin siel (sithän ne tietysti lähti sielt paikoiltaa varmaan hosuminen syynä... =P )

      No sit vaa laitettii ne takas en tiiä oisko siin ollu jotai välii et minkä laittaa mihinki (tietoo kenelläkää????)... kunnes sit muistettii et tähän oli tulos se huoltoki nii ei sit viittitty lähtee virittelemää... nii laitettii rajoitinlevy takas siihe mis se oli ja kasattii skoba takas just sillee mite me se oltii purettukki ja oikee momenttiavaimellaki laitettii se mutteri kiinni jne...

      Mut siis tän asian ydin on se et ennen ku me oltii tehty viel mitää sille skootterille , nii sen vakionopeus oli 53-55 km/h tasasella (mittarin mukaan) mut sen jälkee ku me oltii sörkitty sitä sielt variaattorista nii huiput on enää 49 km/h (mittarin mukaan) tasasella

      kierrokset kyl nousee sinne 9000 r/min siin 49 Km/h vauhdis, mutku ennen se tosiaa meni tolla 9000 r/min nii 55 km/h... huollossa yritettii käyttää mut ei ne osannu sitä korjaa...

      että oisko joku niin ystävälline et jos ois mitää hajuu et mikä tohon skootteriin on tullu nii laittais viestii... ???

      ps. ajettu 2090 km... toivottavasti saitte luettuu voi löytyy kirjotusvirheit =)

      • Pögötti

        Mulla ihan sama juttu ! En tajuu mikä helvetti siellä mättää mulla ei tosin kiihdy vaikka rullia vaihdoin kevyemmiks, huiput toki kärsii eli nyt mun pösö menee suoral 43, rajoitinlevy on poissa ja liian kevyet rullat mutta vakiorullat on taas liian painavat et nykyää hyytyy ylämäkeen, aikasemmin ei tota ongelmaa mut heti ku menin levyy sorkkii nii ilmeni tollast, onks sulle tullu mitää vastausta miten sais toimii taas ?


      • Anonyymi
        Pögötti kirjoitti:

        Mulla ihan sama juttu ! En tajuu mikä helvetti siellä mättää mulla ei tosin kiihdy vaikka rullia vaihdoin kevyemmiks, huiput toki kärsii eli nyt mun pösö menee suoral 43, rajoitinlevy on poissa ja liian kevyet rullat mutta vakiorullat on taas liian painavat et nykyää hyytyy ylämäkeen, aikasemmin ei tota ongelmaa mut heti ku menin levyy sorkkii nii ilmeni tollast, onks sulle tullu mitää vastausta miten sais toimii taas ?

        Wanhaa kansanviisautta, joka pätee yhä ja aina: Kun alat ehjää korjaamaan, niin takuulla se menee rikki.
        Ja kun et edes teoriassa mitään osaa, niin sitten se vasta kalliiksi tulee!
        Näitten "tekemällä oppineitten" tekosia on tullut muutamat nähtyä... Kallista lystiä...


    • .-

      Rullien täytt olla siellä rullakupissa oikein päin... eli siinä voi olla syy.

    • ...

      Kaikki rullat on kyl sielt sillee vaakatasossa eli just sillee mite ne oli iha alukski...

      mut mietin vaa et pitääks ne rullat olla siel sillee iha samallailla tai sit et onks sil välii ett onkse rulla A paikas A vai B ei kai auta muu ku katella...

    • töhöt...

      rullat ei voi olla väärin päin siellä koska sillon se ei kulkis ollenkaan..

    • ei enää vikaa keksi

      moi. tarvisin apua helkama skootteri ongemaan kun skootteri ei kuje kuin 22km ei ylämäessä mee kuin kävely vauhtia. suoralla kuin 22km. puristukset mitattattu 8 puristukset. sytytys yksikkö vaihdettu. jännitteen säädin kans . kierroksen tunnistin kans. tulppa . variaattorit vaihdettu- rullat hihna. kaasari ultra pesty ehjä öljyt .perä öljyt. ja tukehtuu välil ajaessa. taka pyörä ilmas se ottaa kierroksia 9000rpm. ja tankki putsattu ilman putsari uus. puola uus. en viittis vaihtaa konetta ja pyttyy koska niillä kamoil se kulkee 100km . kisa variaattoreita.

      • 22 km/h vai ?

        Toisaalta voisi kannattaa tankata polttoainetta vähän enemmän, jolloin se riittäisi tuon maagisen 22 km:n taipaleen tuolle puolelle. Tankki täyteen, sano Sulokin aikoinaan...


    • sfdgfhty

      se on kaasarin alipainekalvo mennyt, säädä sen vaihdon jälkeen venttiilit. Myös bensapumpun kalvon meno oireilee noin.

    • solifer sfr

      rajottimen johto on maadoittunut mulla oli sama juttu se pätkimällä kulki 30 tai sitten kaasarin neula on väärtepäin laitettu se täytyy laittaa oikein päin

    • asdfgweryt

      jos kerran kurit otettu pois niin varmaan se suutinkin ois ihan hyvä vaihtaa....

    • Viat_2016

      Itsellä sama onkkelma ettei jaksanut vetää liikkeelle ollenkaan. Ylämäkiä ei menty kun vieressä juosten. Kaasarit, hihnat, männänrenkaat, kaikki vaihdettiin ja ryyppykin laitettiin uusiksi. Vika eikun jatkuu. Vihoviimoinen selitys olisi se, että putki tukossa. Paisarin jälkeen on se pienempi äänenvaimennin josta pienen käyrän kautta savut pihalle. Tämä auki, ja kappas, putki tukossa jollain ihme alumiinikennon palasilla (varmaankin sitä maagista katalysaattorin platinakennoa tbh). Putki tyhjäksi kaikesta moskasta ja avót jo kulkee ja vetelee. Suosittelen ainakin tarkastamaan putken.

      • tietämätönnn

        Kannattaako siihen putkeen porata reikiä 10cm välein alkukäyrästä loppupilliin asti ?


      • Helkamasc3

        Kiitos pelasti ongelmani


      • Anonyymi
        tietämätönnn kirjoitti:

        Kannattaako siihen putkeen porata reikiä 10cm välein alkukäyrästä loppupilliin asti ?

        Kyllä kannattaa


    • Skodepoika

      Joo se tuo lisää nopeutta na vääntöä

    • Anonyymi

      Oma skootteri ei jaksa vääntää lähtee jotenkuten liikeelle mut ei kule ku 20. rengas ilmassa kiertää hyvin mut ku kyytiin hyppää niin sit ei jaksa enää vääntää. kytkin vaihettu hihna vaihdettu kaasari vaihettu ja kaikkia testattj mutta ei löhe vääntämää mikähä mahtaa olla vikana?

      • Anonyymi

        Sama tääl, ei oikee varmaa tietoo mikä siin on, rengas ilmas kiertää vittu 12k rpm, lähen ajaa nii kiertää ehk 9k ja kulkee sen 35-45 max ja alkaa booamaan kun antaa täys kaasun, toki voi johtua siitä et edellinen omistaja poistanu kaikki kurit, rajoittimet, ja ihan vakio kaasari et varmaan pitäs suutinta vaihtaa? Auttakaa😅.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama tääl, ei oikee varmaa tietoo mikä siin on, rengas ilmas kiertää vittu 12k rpm, lähen ajaa nii kiertää ehk 9k ja kulkee sen 35-45 max ja alkaa booamaan kun antaa täys kaasun, toki voi johtua siitä et edellinen omistaja poistanu kaikki kurit, rajoittimet, ja ihan vakio kaasari et varmaan pitäs suutinta vaihtaa? Auttakaa😅.

        sama täällä! Kaasarin ja ilmanputsarin puhdistuksella jotenki kulki enemmä mut nyt tekee taas samaa. seuraavaks siis suuttimet


      • Anonyymi

        Voisiko ylipaino olla syy


    • Anonyymi

      Oot vaan lihava

    • Anonyymi

      Oisko tietoa, et mikä vois olla ongelman syy. Vähän samaan tapaan, kuin aloituksessa. 5/10 starttia toimii oikein hyvin. Vetoa löytyy ja kulkee normaalisti. Mutta sitten ne toiset 5/10 starttia niin ei ota kierroksia kunnolla, kulkee 10-30kmh maksimissaan, välillä myös hidastuen, mut kuitenki palautuen tuohon 10-30kmh vauhtiin. Mutta kun on kaasu pohjassa sen 5-10min madellut eteenpäin niin veto löytyy, nopeus palautuu normaaliksi ja skoba kulkee ongelmitta. Tää siit tosiaan tapahtuu ihan satunnaisesti, koskaan ei startatessa tiedä mikä fiilis skoballa on. Kymco Super 8 50cc

    • Anonyymi

      wi kuljw kocaa kuin jopoö-polkupyöeä alamäezzä, itze laitoin hzun että joku bimg-12mm kaasutin, vastus; ilmeizes5i kunnozrwlwm<jotain vasnha.......

    • Anonyymi

      Semmosia ne nuo 4t vehkeet on. Paskoja. Aivan onnettomia paskoja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1828
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1819
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      82
      1606
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1138
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1138
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe