Egyptiinkö?

Jasmineeeee

Kannattaisiko olla matkustamatta maahan, valtion turismin kohteisiin kuten Sharm ja Hurghada, joissa viranomaiset eivät ensinnäkään tee mitään näille asioille, ja vielä yllyttävät ulkomaalaisia halveksivilla tietoiskuilla hyökkäämään ulkomaalaisia vastaan.

Linkki ulkomaalaisia mustamaalaavaan tietoiskuun. Ei vihaiset, epäilevät, kouluttamattomat tee eroa ulkomaalaisen ja vakoojan välilllä. Siinä se vaara.

Ja CNN:n haastattelu raiskatusta

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2165445/British-journalist-Natasha-Smith-22-recalls-horrific-sexual-assault-Egypts-Tahrir-Square.html

http://www.guardian.co.uk/commentisfree/2012/jun/12/beware-foreign-spies-egypt-warns-ads

http://edition.cnn.com/video/#/video/bestoftv/2012/06/28/pkg-dan-rivers-egyptian-journalist-sexual-assault.cnn

23

376

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fjdkaö

      No, mä kyllä luulen, että juuri Hurgadassa ja Sharm el Sheikissa ulkomaalaiset ovat hyvin toivottuja. Kairoon en suosittelisi menemään, jollei ymmärrä arabiaa ja osaa sillä kielellä ilmaista itseään.

    • Willii

      Niin siis eikö Sharm ja Hurghada ole samassa maassa... samat valtion virkamiehet... sama kampanja...

    • Turisti.

      Valitettavasti Hurhada ja Sharmi eivät oikeastaan ole Egyptiä. Näissä paikoissa eletään turistien ehdoilla. Kaikki tähtää turistien palvelemiseen. Turisteista siellä kaikki saavat elantonsa ja turisteilla saaduilla rahoilla he elättävät myös sukunsa. Siksi turisteille ei tapahtu mitään- Jos joku erehtyy jotain tekemään, hän joutuu maksamaan siitä kalliisti, yleensä hengellään. Siksi turisti on siellä kunkku.

      Joten miksi en menisi lomakeitaaseen, jossa minua palvellaan ja missä sääkin on juuri kuin lomailijalle tehty. Sekä kaikki vieläpä edullisesti.

      Vao onko joku kuullut suomalaisen joutuneen siellä ilman omaa syytään vaikeuksiin?

    • Kysyn vaan

      Koska ja missä olet Egyptissä matkaillut?

      • Ahmeddd

        Niin menikö tässä nyt ohi se tärkein? Matkustamalla esim. Sharmiin, rahoitatte sortoa, sekun on Mubarakin aikaisten liikemiesten hallinnassa. Rahanne eivät mene paikallisille vaan niille liikemiehille ja turvallisuusjoukkojen aseisiin joilla toisinajattelijat pidetään kurissa, ja beduiinit poissa mailtaan.


      • fjdks
        Ahmeddd kirjoitti:

        Niin menikö tässä nyt ohi se tärkein? Matkustamalla esim. Sharmiin, rahoitatte sortoa, sekun on Mubarakin aikaisten liikemiesten hallinnassa. Rahanne eivät mene paikallisille vaan niille liikemiehille ja turvallisuusjoukkojen aseisiin joilla toisinajattelijat pidetään kurissa, ja beduiinit poissa mailtaan.

        Yritä nyt ymmärtää, että monet hotellit ja kaupat ovat pienyrittäjien omistamia. Monissa paikoissa omistaja huolehtii asiakkaiden viihtyvyydestä itse, paikan päällä.


      • Matkaaja.
        Ahmeddd kirjoitti:

        Niin menikö tässä nyt ohi se tärkein? Matkustamalla esim. Sharmiin, rahoitatte sortoa, sekun on Mubarakin aikaisten liikemiesten hallinnassa. Rahanne eivät mene paikallisille vaan niille liikemiehille ja turvallisuusjoukkojen aseisiin joilla toisinajattelijat pidetään kurissa, ja beduiinit poissa mailtaan.

        Miksi yrität väkisin sotkes tänne politiikkaa? Me keskustelemme matkailusta.


      • aiaihyssykät...
        Matkaaja. kirjoitti:

        Miksi yrität väkisin sotkes tänne politiikkaa? Me keskustelemme matkailusta.

        Niin siis "matkaaja"... onko tosiaan näin että nykyään on samantekevää mitä rahoillaan tukee? Sharmin suuret kansainväliset ketjut (Finnmatkat/Tjäreborg yms.) toimivat paikallisten matkatoimistojen alaisuudessa, jotka taas eivät voi toimia ilman lahjuksia näiden lomakohteiden perustajalle! (Mubarak) ja hänen läheisilleen korruptoituneille liikemiehille (kuten Hussein Salem). Matkailu sinne tukee diktatuuria, ja pitää sen perustukset lujasti pystyssä... ja samalla poliisivoimia ja armeijaa jota diktaattori ja hänestä hyötyvät (Sharmin omistajat) hyötyvät. Onko tämä tosiaan nyt niin vaikeaa ymmärtää. Rahoillanne maan oikeat omistajat, joilta maat Mubarak 80-luvun alussa anasti asevoimin, kuolevat nälkään... Onko tämä tosiaan nykyään oikein?

        Ei tämä ole mitään politiikkaa van selvä, puhdas totuus. Vallankumous ei vaan vielä ole saapunut Sharmiin. Mutta jo siellä kuohuu, ja ikävää jos matkailijat joutuvat siitä lopulta maksamaan hengellään.

        Sinä tuet rahoillasi sortoa, jos et matkusta Sharmiin reitillä, ja vie rahojasi suoraan "paikallisille", jotka Siinailla eivät ole egyptiläisiä vaan beduiineja.


      • nappaa
        fjdks kirjoitti:

        Yritä nyt ymmärtää, että monet hotellit ja kaupat ovat pienyrittäjien omistamia. Monissa paikoissa omistaja huolehtii asiakkaiden viihtyvyydestä itse, paikan päällä.

        Pienyrittäjien omistuksessa saattavat olla mutta silti poliisien, armeijan ja paikallisen kuvernöörin johtamassa mafiassa, ja lahjustenmaailmassa...


      • öööörk!
        nappaa kirjoitti:

        Pienyrittäjien omistuksessa saattavat olla mutta silti poliisien, armeijan ja paikallisen kuvernöörin johtamassa mafiassa, ja lahjustenmaailmassa...

        Niin ja yritä sinä nyt ottaa selvää keitä ne "monet paikalliset" ovat? egyptiläisiä vai beduiineja?... joiden mailla EGYPTILÄISET businestään pitävät! Jumalauta, kun ei mene perille... Siinai = 1. beduiinit, 2. egyptiläiset...


      • fjdks
        nappaa kirjoitti:

        Pienyrittäjien omistuksessa saattavat olla mutta silti poliisien, armeijan ja paikallisen kuvernöörin johtamassa mafiassa, ja lahjustenmaailmassa...

        Eli meidän pitäisi antaa egyptiläisten pienyrittäjien kuolla nälkään, koska pelkäämme, että he maksavat mafialle? No, et varmaan sitten matkustaisi myöskään ikinä Venäjälle, Japaniin, Yhdysvaltoihin jne.


      • fjdks
        öööörk! kirjoitti:

        Niin ja yritä sinä nyt ottaa selvää keitä ne "monet paikalliset" ovat? egyptiläisiä vai beduiineja?... joiden mailla EGYPTILÄISET businestään pitävät! Jumalauta, kun ei mene perille... Siinai = 1. beduiinit, 2. egyptiläiset...

        Siis ovathan Siinain beduiinitkin egyptiläisiä. Ennemminkin pitäisi puhua beduiineista ja muista kaupungeista muuttaneista työntekijöistä.

        Mä kyllä olen kohdannut Siinain lomillani paljonkin beduiini työntekijöitä. Mä luulen, että tämä on kyllä yleistys, että kaikki työpaikat ja yritykset ovat ulkopuolisten omistuksessa. Edellisellä lomallanikin yövyin beduiinien omistamassa majatalossa, jossa kaikki työntekijätkin olivat heidän omaa heimoansa.


      • EgyptFun
        aiaihyssykät... kirjoitti:

        Niin siis "matkaaja"... onko tosiaan näin että nykyään on samantekevää mitä rahoillaan tukee? Sharmin suuret kansainväliset ketjut (Finnmatkat/Tjäreborg yms.) toimivat paikallisten matkatoimistojen alaisuudessa, jotka taas eivät voi toimia ilman lahjuksia näiden lomakohteiden perustajalle! (Mubarak) ja hänen läheisilleen korruptoituneille liikemiehille (kuten Hussein Salem). Matkailu sinne tukee diktatuuria, ja pitää sen perustukset lujasti pystyssä... ja samalla poliisivoimia ja armeijaa jota diktaattori ja hänestä hyötyvät (Sharmin omistajat) hyötyvät. Onko tämä tosiaan nyt niin vaikeaa ymmärtää. Rahoillanne maan oikeat omistajat, joilta maat Mubarak 80-luvun alussa anasti asevoimin, kuolevat nälkään... Onko tämä tosiaan nykyään oikein?

        Ei tämä ole mitään politiikkaa van selvä, puhdas totuus. Vallankumous ei vaan vielä ole saapunut Sharmiin. Mutta jo siellä kuohuu, ja ikävää jos matkailijat joutuvat siitä lopulta maksamaan hengellään.

        Sinä tuet rahoillasi sortoa, jos et matkusta Sharmiin reitillä, ja vie rahojasi suoraan "paikallisille", jotka Siinailla eivät ole egyptiläisiä vaan beduiineja.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Beduiinit -lue myös englanninkielinen!
        vastaavat lähinnä Euroopan ja Suomenkin mustalaisia, ym maailman intiaanikansoja ja joilla on omat lakinsa, elämäntapansa, joilla yrittävät pärjätä omilla asuinalueillaan, omaan elämäntyyliinsä tässä maailmassa
        Kaupunkeihin esim Kairoon erämaista muuttaneet beduiinit elävät ja tekevät bisnestä kuten kuka tahansa egyptiläinen.
        Olen tavannut kairolaisten, egyptiläisten ystävieni kanssa erämaissa eläviä beduiineja heidän kodeissaan. Vaatimatonta on elämä, mutta lapsiaan lähettävät silti kaupunkeihin kouluihin tai vaikkapa Hrg ja Sharmiin palvelijoiksi tienaamaan koko perheelle parempaa elämää, nuorempien sisarusten koulunkäyntimahdollisuuksia.
        Mutta kuinka paaaaaljon maailmassa onkaan köyhiä ? Et voi kaikkia auttaa tai kiertää kaukaa...


      • qwerty
        EgyptFun kirjoitti:

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Beduiinit -lue myös englanninkielinen!
        vastaavat lähinnä Euroopan ja Suomenkin mustalaisia, ym maailman intiaanikansoja ja joilla on omat lakinsa, elämäntapansa, joilla yrittävät pärjätä omilla asuinalueillaan, omaan elämäntyyliinsä tässä maailmassa
        Kaupunkeihin esim Kairoon erämaista muuttaneet beduiinit elävät ja tekevät bisnestä kuten kuka tahansa egyptiläinen.
        Olen tavannut kairolaisten, egyptiläisten ystävieni kanssa erämaissa eläviä beduiineja heidän kodeissaan. Vaatimatonta on elämä, mutta lapsiaan lähettävät silti kaupunkeihin kouluihin tai vaikkapa Hrg ja Sharmiin palvelijoiksi tienaamaan koko perheelle parempaa elämää, nuorempien sisarusten koulunkäyntimahdollisuuksia.
        Mutta kuinka paaaaaljon maailmassa onkaan köyhiä ? Et voi kaikkia auttaa tai kiertää kaukaa...

        Luoja mitä tiedottomuutta, EgyptFun... ai ai... toivottavasti joskus jaksat lukea muutakin kuin WIKIPEDIAA(!!!)


      • Matkustele!
        qwerty kirjoitti:

        Luoja mitä tiedottomuutta, EgyptFun... ai ai... toivottavasti joskus jaksat lukea muutakin kuin WIKIPEDIAA(!!!)

        Lukea? Niinkö sinä avarrat maailmaasi?

        Matkustele ja näe.

        Ennen matkustelua minäkin uskoin Suomen olevan paikka, missä kaikki on paremmin kuin muualla. Matkustelu on avannut silmäni.


      • EgyptYök
        EgyptFun kirjoitti:

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Beduiinit -lue myös englanninkielinen!
        vastaavat lähinnä Euroopan ja Suomenkin mustalaisia, ym maailman intiaanikansoja ja joilla on omat lakinsa, elämäntapansa, joilla yrittävät pärjätä omilla asuinalueillaan, omaan elämäntyyliinsä tässä maailmassa
        Kaupunkeihin esim Kairoon erämaista muuttaneet beduiinit elävät ja tekevät bisnestä kuten kuka tahansa egyptiläinen.
        Olen tavannut kairolaisten, egyptiläisten ystävieni kanssa erämaissa eläviä beduiineja heidän kodeissaan. Vaatimatonta on elämä, mutta lapsiaan lähettävät silti kaupunkeihin kouluihin tai vaikkapa Hrg ja Sharmiin palvelijoiksi tienaamaan koko perheelle parempaa elämää, nuorempien sisarusten koulunkäyntimahdollisuuksia.
        Mutta kuinka paaaaaljon maailmassa onkaan köyhiä ? Et voi kaikkia auttaa tai kiertää kaukaa...

        Ai helvetti!... "palvelijoiksi"... "Et voi auttaa kaikkia"... etkö ymmärrä kaiken wikipediaopintojesi jälkeenkään, että beduiineilla ei ole samanlaisia mahdollisuuksia tienata elantoaan KOSKA OVAT SYRJITTY KANSANRYHMÄ TAPOJENSA JA KULTTUURINSA TÄHDEN omalla maallaan. Beduiinien ei tarvitsisi käydä "palvelemassa" egyptiläisiä "pitääkseen perheensä" elossa jos niille olisi annettu samat mahdollisuudet koulutukseen ja työhön kuin EGYPTILÄISILLÄ. Mutta sinä tuet Sharmin matkoillasi juuri tuota egyptiläisten ylivaltaa beduiinien mailla.
        Eikö millään enää ole mitään väliä....


      • Parastähänasti
        Matkustele! kirjoitti:

        Lukea? Niinkö sinä avarrat maailmaasi?

        Matkustele ja näe.

        Ennen matkustelua minäkin uskoin Suomen olevan paikka, missä kaikki on paremmin kuin muualla. Matkustelu on avannut silmäni.

        Matkustele? Siis matka SHARMIINKO avasi maailman sinulle?

        HEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEEEEEEEEEEEEE!

        Sitä nyt tuskin voi edes matkusteluksi kutsua... vaikka sinne koneella mennäänkin.


      • fjdks
        fjdks kirjoitti:

        Siis ovathan Siinain beduiinitkin egyptiläisiä. Ennemminkin pitäisi puhua beduiineista ja muista kaupungeista muuttaneista työntekijöistä.

        Mä kyllä olen kohdannut Siinain lomillani paljonkin beduiini työntekijöitä. Mä luulen, että tämä on kyllä yleistys, että kaikki työpaikat ja yritykset ovat ulkopuolisten omistuksessa. Edellisellä lomallanikin yövyin beduiinien omistamassa majatalossa, jossa kaikki työntekijätkin olivat heidän omaa heimoansa.

        Sharm el-Sheikissäkö?


      • dfresty
        fjdks kirjoitti:

        Eli meidän pitäisi antaa egyptiläisten pienyrittäjien kuolla nälkään, koska pelkäämme, että he maksavat mafialle? No, et varmaan sitten matkustaisi myöskään ikinä Venäjälle, Japaniin, Yhdysvaltoihin jne.

        Jatka keksiä joutavia syitä matkustamisen tukemiseen... Siinailla tilanne on vähän toinen, toisenlainen mafia. Yhden miehen perustama imperiumi, Mubarak ja edelleen hänen liikemiehensä, sortavat yhtä kansan ryhmää kansanryhmän omilla mailla, valtion viranomaisten ja turvallisuusviranomaisten kuten poliisin ja armeijan turvin. Kyseessä on Israel/Palestiinaan tilanteeseen verrattava asetelma. Ei organisoituneet rikosjengit kuten kaikkialla maailmassa. Ja totta, ottaisin kohteesta ensin selvää, kenen omistuksessa, kenen mailla, oli kohde sitten missä tahansa.


      • Matkaaja
        Matkaaja. kirjoitti:

        Miksi yrität väkisin sotkes tänne politiikkaa? Me keskustelemme matkailusta.

        Matkaaja. Painu vittuun! Politiikka kuuluu myös matkailuun.


      • fjdks
        dfresty kirjoitti:

        Jatka keksiä joutavia syitä matkustamisen tukemiseen... Siinailla tilanne on vähän toinen, toisenlainen mafia. Yhden miehen perustama imperiumi, Mubarak ja edelleen hänen liikemiehensä, sortavat yhtä kansan ryhmää kansanryhmän omilla mailla, valtion viranomaisten ja turvallisuusviranomaisten kuten poliisin ja armeijan turvin. Kyseessä on Israel/Palestiinaan tilanteeseen verrattava asetelma. Ei organisoituneet rikosjengit kuten kaikkialla maailmassa. Ja totta, ottaisin kohteesta ensin selvää, kenen omistuksessa, kenen mailla, oli kohde sitten missä tahansa.

        TIesitkö, että Venäjän mafia on vallannut Sharmin ja Hurgadan? Ehkä et tiennyt, jos et ole tehnyt tarkkaa selvitystyötä. Sen takia venäläiset saa 70 prosenttia alennusta matkoistaan. Tiedätkö myös, missä muualla maailmaa he hallitsevat? Teepä vähän tutkimustyötä, ja huomaat, että heidän lonkeronsa ulottuu kaikkialle. Tai ehkä et sitten kuitenkaan välitä tutkia asiaa kunnolla mennessäsi Kanariansaarille.

        Ja pysyn kyllä lujasti siinä kannassani, että turismin lopettaminen ajaisi Egyptin suurempaan nälänhätään.


    • L

      Itse olen kokenut Egyptin turvallisena, olen käynyt 3 kertaa. Ihana paikka, menen vielä neljännenkin kerran.

    • EgyptYrjö :)

      Kyllä naurataa, että joku täällä puolustaa maata sanoen ettei siellä mitään tapahdu. Joka päivä jotain hirveetä sieltä kuuluu. Nyt mitä hirveimmät kahakat toreilla, muslimien räyhätessä taas jostain profeettakuvasta, raiskauksia, ministerit kähmii naisia, poliisin ylivaltaa, armeijan ylivaltaa, valtio kehottaa kansalaisia ulkomaalaisia vastaan tietoiskuissaan. Ja vieläkin! täällää näitä: Se on ihana maa-idootteja! Juuri tuollaiset aivottomat varmaan äänestivät Hitlerin aikoinaan valtaan...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tuomas Sakari Matias Salminen. S.2005

      Nimi on ihan julkista tietoa. Ei tarvitse poistaa. Julkaistu monilla sivuilla.
      Valkeakoski
      58
      4274
    2. Sille yhelle vaa

      Viime aikoina oon miettinyt sun juttuja aika paljon. Vaikka en oo saanu susta vielä kunnolla selvää kuvaa, jotenkin tunt
      Ikävä
      92
      1705
    3. Mikko Leppilampi ahdistellut useita!?

      Jotenkin on aina jäänyt lipevän oloinen fiilis kun hänen esiintymisiä on katsellut. Nyt rikosepäily seksuaalisesta ahd
      Kotimaiset julkkisjuorut
      41
      1269
    4. Farmasia valintakoe 2024

      Miten meni farmasia valintakoe teillä? Minun mielstä se oli ihan oko en voi sano, että se oli tosi vaikea.
      Pääsykokeet
      48
      1119
    5. Onhan sulla

      Nainen nyt varmasti kaikki hyvin.
      Ikävä
      64
      1046
    6. Kaksisataa kilometriä on pitkät niin..

      Vai onko se sinusta niin, mies?
      Ikävä
      92
      707
    7. Ajattelen minä sua vieläkin mies

      Ja välillä tulee kyyneleet silmiin kun tajuan että näin tämä sitten menikin. Ikävä on, koska olet rakkauteni. En ole nyt
      Ikävä
      40
      689
    8. Vielä yksi juttu

      Kaipaan sinua enemmän kuin omaa sieluani. Olet rakas minulle.
      Ikävä
      73
      688
    9. En tiedä huomasitko edes minua

      mutta minä huomasin sinut ja näytitpä taas hyvältä!
      Ikävä
      32
      685
    10. On muuten meidän kylän poikia.

      Surullinen uutinen. Toivotaan, että uhri saa tarvitsemansa avun. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/b497ba33-7a82-415d
      Tornio ja Haaparanta
      6
      664
    Aihe