Missä helpoin ja nopein sisäänpääsy / Rahoituksen tohtori ?

Todella Kiire

Tarkoitus olisi aloittaa jatko-opinnot kauppatieteessä, tarkemmin sanottuna tehdä rahoituksen alan väitöskirja. Tutkimussuunnitelma on työn alla ja alustavaa posiitivista palautetta olen jo asiasta eräältä professorilta saanut.

Nyt kuitenkin jatko-opintosuunnitelmien ulkopuolella on tapahtunut asioista, minkä vuoksi minun pitäisi saada jatkotutkinto-oikeus pikaisesti. Joudun siis hosumaan asian suhteen ja tekemään kompromissin laadun suhteen, valitettavasti.

Eli kysymys kuuluu: mihin Suomen yliopistoon pääsee helpoiten / nopeiten tekemään rahoituksen alaan kuuluvaan väitöskirjaa ?

3

257

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • trubaduuri

      Vaikea kuvitella tilannetta, että jatkotutkinto-oikeus olisi ehdottomasti saatava välittömästi. Joka tapauksessa valintaan vaikuttaa ainakin kaksi periaatetta.

      Laitoksella tunnetaan sinut, taustasi, kyvykkyytesi ja potentiaalisi, tutkimusaiheesi sopii laitoksen pirtaan ja saat sovittua etukäteen ohjaajan aiheellesi; ohjaaja toimii myös puolestapuhujanasi kun laitoksella sovitaan ketkä otetaan ohjelmaan.

      Kykenet antamaan etukäteen näyttöjä sitoutumisesta, potentiaalista ja motivaatiosta jatko-opintoja kohtaan; käyt etukäteen täydennysopiskelijana jatkotutkinnossa vaadittavia kursseja (jos mahdollista), tuotat artikkelin yhdessä tai yksin tieteelliseen konferenssiin tai lehteen, jne.

      Oma oppilaitos, ts. se mistä sait perustutkintosi, on yleensä helpoin tie. Oikeasti valinnassa ratkaisee hirmuisesti henkilökohtaiset suhteet, joten aivan pystymetsästä vieraaseen kouluun on Suomessa vaikea päästä. Voit tietenkin yrittää ja lähestyä kouluja yksitellen. Selvitä myös milloin on hakuaika; usein se on keväällä tai alkukesästä.

      Voit pohtia myös ulkomaisia kouluja. Niissä jatkotutkinnon suorittaminen yleensä maksaa, mutta tohtorintutkinto on pitkäaikainen sijoitus, joten mitä sitten. Pohdi miksi ylipäätään haluat suorittaa jatkotutkinnon. Ulkomailta löytyy kouluja, jotka järjestävät kurssien käynnin videolinkin tms. välityksellä tai pyrkivät tarjoamaan ne tiivissä paketeissa, jolloin sinun tarvitsee matkustaa paikan päälle vain hyvin harvoin; esimerkiksi 2 vkoa syksyllä ja 2 vkoa keväällä. Toisaalta näyttää siltä, että olet valmis matkustamaan kurssien vuoksi muutenkin ihan vain Suomen sisällä.

      • Todella Kiire

        Kiitos tiedosta, Trubaduuri

        Syy älyttömään kiireeseen on aika yksinkertainen: yllättävä ilmoitus YT-neuvotteluista, joiden seurauksena minä joudun kortistoon 99 prosentin todennäköisyydellä lähikuukausien aikana. Opintovapaan ja koulutusrahaston aikuiskoulutustuen ehtona on voimassa oleva työsuhde.

        Alunperin tarkoitus oli keskittyä 2 vuotta jatko-opintoihin opintovapaan ja aikuiskoulutustuen turvin, mutta eipä taida onnistua ellen pääse jatko-opiskelijaksi suunnilleen “heti”.

        Olisiko muita ajatuksia miten kannattaisi toimia ? Ilmeisesti sivutoiminen jatko-tutkinnon tekeneminen lienee työttömänä mahdollista ansiosidonnaista menettämättä.


    • 234+0

      Työttömyyspäivärahaa ei saa lisensiaatti- tai tohtoritutkintoa varten.
      Jatko-opiskelijaksi on helppo päästä, jos opintosi ovat päättyneet vähintään arvosanalla 3.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      109
      2118
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1986
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1915
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe