Polvileikkauksen jälkeen

kiitos

Kauan teillä on turvotus ym kestänyt kun revennyt polvikierukka on leikattu?
Mennyt pitkään ns normaali kävelyyn?

6

738

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miksjo30veena!!

      Turvotus on kuulemma todella yksilöllistä, meikäläisellä on ainakin menny jumalattoman pitkään, vaikka polvi "vaan" putsattiin...kohta 4 kk menny ja silti vaan kuumottelee ja vieläkin turvotusta.

    • ÄÄH!

      Ei parissa viikossa taida kuntoon tulla.Kummallisia lomia ne kirjottaa,täytyy vaan lisää hakea.
      Minulla turvotusta tosi paljon.Ei jalka polvesta anna periksi,eli ei käänny eikä suoristu juuri yhtään.Jumpasta huolimatta.

    • Wolle76

      Minulla ei ole kokemusta muista kuin parista polvioperaatiosta (puhdistus ja mikrograktuurat), mutta mitä noista nyt on opikseen ottanut, niin kyllä se turvotus ja kuntoutuminen ovat todella yksilöllisiä. Ja tietenkin siihen vaikuttaa myös se, mitä on tehty. Tuo puhdistus oli varsin yksinkertainen juttu, rei'itysoperaatio vähän vaativampi ja aikaa vievämpi. Mutta itse jokainen tietää, milloin turvotuksen määrä tai polven kunto operoinnin jälkeen muuten ei ole ok. Helpointa ja järkevintä on silloin ottaa yhteyttä leikanneeseen ortopediin. Tälläkään saralla ei ole tyhmiä kysymyksiä ja kysyminen vain osoittaa sen, että asiat askarruttavat.

      Pari viikkoa taitaa olla jonkinmoinen "ohje" kierukkavammojen korjauksen jälkeisestä sairauslomasta. Mutta jos koipi ei ole kunnossa, niin silloin ei auta kuin hakea lisää lomaa. Itselläni oli tuon jälkimmäisen jutun jälkeen alunperin kirjoitettu kaksi viikkoa sairauslomaa ja ohjeissa luki, että kyynärsauvat 2-4 viikkoon ja sen jälkeen varovainen painon lisäys leikatulle jalalle. Tee siinä sitten töitä, varsinkin kun työnkuva on sellainen, että päivät pitkät olet jaloillasi, kun keppivaraus oli maksimissaan 2 vko yli sairausloman. Itse asiassa sitä sitten tuli kyllä lisää vielä kolme viikkoa, mutta ei noita kuntoutushommia taulukoiden mukaan tehdä. Ja muutenkin kannattaa polvien kohdalla muistaa aktiviinen kuntoutus, silloin tietää ainakin itse tehneensä parhaansa polven suhteen!

    • 10 v marsufani

      Mua pelottaa että joudun leikkaukseen koska kun pelasin jalkapalloa tein maalin ja kompastuin omiin jalkoihini kuului iso rusahdus en tapaturmasta on nyt 2 päivää pystyn melkein suoristamaan jalkani suoraksi pystyn varaamaan vähän painoa jalalalleni pyytäisin vinkkejä

    • minävaa

      10 v marsufani:
      Et sinä mihinkään leikkaukseen joudu. Ehkä jotain on venähtänyt tai vastaavaa. Itselläkin on polvi mennyt pari kertaa ja sitten kepeillä on menty muutama päivä. Kannattaa käydä lääkärissä näyttämässä, sillä jos onkin jotain vakavempaa.

    • jakkimatti666

      Mulla huomenna viikko polvileikkauksesta, eturistiside uusiksi kierukkaa hiottiin jotenkin... polvilumpiosta otettiin jänteet uuteen eturistisiteeseen. polvi todella turvonnut ja sängystä kun nousee niin paine tuntuu siltä että hakaset irtoo polvesta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      130
      7661
    2. Rokote otti taas omansa. Maki Kolehmainen kuollut.

      RIP Maki. Muusikko, tuottaja ja säveltäjä Maki Kolehmainen on kuollut. Asiasta uutisoi ensimmäisenä Yle. Kolehmainen k
      Maailman menoa
      72
      3673
    3. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      68
      1313
    4. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      75
      1077
    5. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      94
      997
    6. Mitä kehon osia

      Olet kaivatultasi nähnyt ja piditkö näkemästäsi?
      Ikävä
      56
      995
    7. Kuinka paljon merkkaa naisen ulkonäkö

      Parisuhteessa ykeensä kysynnvaan Onko kaunis nainen oarempi vaihtoehto kun tavis
      Sinkut
      123
      823
    8. Luin jostain että skorpioni

      Naiset parhaita rakastajattaria…. Pitäneekö paikkansa?
      Ikävä
      102
      705
    9. Olen sinusta nainen

      Oikeasti tosi ylpeä. Tunnen sen miten kehity ja opit säätelemään omia tunteitasi. Se on aina hieno piirre ihmisessä.
      Ikävä
      36
      688
    10. Pitäisikö alkaa

      Treenaamaan että sulla tippuu silmät päästä kun näet minut ensi kerralla, nainen. 🤔
      Ikävä
      38
      663
    Aihe