Olen kuullut että hamsterit syövät vähän kaiken laista ruokaa ja lukenut eri hamsteri sivuja.Haluaisin kuulla mitä teidän hamsterinne syövät perus raksu & siemen seoksen lisäksi.Ja vielä,Eikös hamstereilla pidä olla suola kivi?
Hamsterin ruoka?
8
115
Vastaukset
- Näinmeillä
Minun talvikollani on käytössä Rapunzelin siemenseos, mutta vaihdan sen pian Hamster Natureen. Siemenseoksen lisäksi talvikkoni syö esimerkiksi: Parsakaalta, kukkakaalta, porkkanaa, perunaa, kurkkua, salaattia, tomattia, banaania, päärynää, omenaa, erilaisia pilttejä, jauhomatoja, persilijaa ym. Itse en käytä hamsullani suolakiveä, eikä se ole pakollinen. En käytä sitä siksi, koska en koe siinä mitään hyötyä. Yhdesti hamsterilleni semmoisen osti, muttei koskenut edes siihen. Tässä vielä yksi linkki, joka kannattaa lukea:(ensimmäinen kohta)http://www.hamsteriyhdistys.fi/foorumi/index.php?topic=162.0 Toivottavasti auttoi! :)
- Hamsuneiti
Edellisen kirjoittajan luettelemien ruokien lisäksi proteiinia saa esim. maustamattomasta jauhelihasta (1-2 kertaa viikossa)
Lisäksi voi antaa keitettyä riisiä,raejuustoa,juustonokareen,vauvan pilttiruokia,marjoja,puuroa...
Lisäksi hamstereille on siementankoja (esim. hunajan- hedelmän- ja pähkinänmakuisia,joita on hyvä antaa jyrsittäväksi.
Kesäisin voi ulkoa hakea voikukan lehteä (ei autotien vierestä tai myrkytetyltä puutarhapenkiltä tietysti)
Herneen versoja voi kasvattaa kotonakin helposti vaikka viilipurkissa,siemeniä saa pienissä pusseissa.
Lisäksi hamstereille on omia herkkunappeja,niitäkin saa monista isommista ruokakaupoista kuten myös noita siementankoja.- siirilydia
ei maitotuotteita hamstereille. (:
http://blog.wonderlandshamstery.net/2012/08/maitotuotteet-hamsterin-vihollinen.html
- Hamham
Kiitos teille kovasti!
- mantelityty
Puutun tohon herkkunappi asiaan sen verran, että niitähän ei ihan hamsteri kasvattajatkaan suosittele, vaan esimerkiksi mä annan herkkuna mun hamsterille manteleita. Tykkää kovasti! manteleissa ei ole väriaineita! ;-)
- Hamsuneiti
Juu herkkunapeissa näyttää olevan värin puolesta väriaineita,mutta kohtuudella voi niitäkin kyllä antaa,vaikka kyseessä on pieni eläin jolle tietty mitkään luonnottomat ainekset eivät ole liiassa määrin hyviä.
Erilaisia pähkinöitä täälläkin hamsteri saa,sekä kuivattuja vihanneksia ja hedelmiä myös esim. http://www.punnitse.fi/ kaupasta joskus käyn kuivattuja vihanneksia,banaanilastuja tms. hamsterille sopivaa hakemassa.
Kaupoissakin on erilaisia pähkinä- ja kuivattuja hedelmäsekoituksia joista osan sisällöstä ainakin osa sopii hamstereille, ei kuitenkaan suola tms. pähkinät!! - Hamhamm
Kiitos teillekin!
- Hamsu>3
Hamsterilla kuuluisi olla vitamiinikivi. Jos ei ole ostanut vitamiinikiveä, taitaa olla vain rahasta kyse. Suolakivi ei ole pakollinen. Sekin suositeltava.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3017654Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne855979Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1673538Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee321997Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1921875Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san191698- 361579
- 441484
- 221431
Heih! Vieläkö ehtii laittaa auringonkukat kasvamaan?
Kerkeekö auringonkukat kukkimaan, kun upottaa auringonkukan siemenet kävelyreittien varrella multiin? Vai onko jo ihan651398