ITSETEHTY LAHJA

ON PARAS!

Muistakaa että itsetehty lahja on ainutlaatuinen ja säilyy lahjan saajien mielessä. Eikä tarvitse juoksennella tavarataloissa. Itsetehdyn lahjan valmistamiseen kuluu toki aikaa, mutta se on sitten sitäkin arvokkaampi saajillekin! Minä olen monet lahjat tehnyt ja aion jatkossakin tehdä. Sekä ompelukonetta että vasaraa osaan käyttää. Olen virkannut maljakonaluspitsejä, ja eräälle parille valmistin linnunpöntönkin (harrastavat ornitologiaa). Ja vieraskirjankin olen käsin sitonut. Eipä ole näkynyt koskaan lahjapöydillä toista samanlaista lahjaa!

14

4460

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tosi

      varsinkin omalta lapselta saadut,olen säästänyt kaikki,mitä hän on iskälle tehnyt.

    • Tyyne

      Suvun nuorissa on taideteollisen käyneitä, näiden valmistamat lahjat ovat poikkeuksetta olleet aivan mahdottoman kekseliäitä ja hauskoja! Siinä ovat lahjapöydillä kalvenneet kyllä tavaratalojen "ankeat" paketit.

    • Selma

      ovat hienoja, kestäviä, ajattomia lahjoja. Sain mieheni kanssa yli 30 vuotta sitten häälahjaksi pahkahuonekalut. Ne ovat olleet jatkuvassa käytössä, ja lahjan edesmennyt tekijä/antaja on ollut päivittäin mielessämme. Hienoa jos nuoretkin osaavat vielä tehdä itse lahjoja!

    • huomautus

      ja ostavat siksi kaupasta.

    • kummeli

      omatekemät lapaset häihin lahjana kun kutsussa vaaditaan vähintään 50 euroa matkakassan kartuttamiseen?

      • Pena

        ihan kuin minkä tahansa lahjan. Osta lahjapaperia ja -narua, siinä viet lahjasi. Eihän ketään voi VELVOITTAA pulittamaan hääkulukassaan viittäkymmentä egeä, haloo! Järki hoi...


      • kummeli
        Pena kirjoitti:

        ihan kuin minkä tahansa lahjan. Osta lahjapaperia ja -narua, siinä viet lahjasi. Eihän ketään voi VELVOITTAA pulittamaan hääkulukassaan viittäkymmentä egeä, haloo! Järki hoi...

        "Toivomme saavamme sinut häihimme"...yms. ja lopussa lukee... "sekä että tuot lahjasi 50 euron setelinä matkakassaamme häämatkaa varten"

        Siis tuot lahjasi 50 euron setelinä. Voiko tuota enää selvemmin pyyttää??? Lahja on tuotava ja se muutettava rahaksi, viiskymppiseksi.

        Olen ymmrätänyt että vain olemalla pois pääsee pulittamasta sitä viiskymppistä!

        Säälittäviä tommoset kerjuut häissä!


      • Rabelais rules
        kummeli kirjoitti:

        "Toivomme saavamme sinut häihimme"...yms. ja lopussa lukee... "sekä että tuot lahjasi 50 euron setelinä matkakassaamme häämatkaa varten"

        Siis tuot lahjasi 50 euron setelinä. Voiko tuota enää selvemmin pyyttää??? Lahja on tuotava ja se muutettava rahaksi, viiskymppiseksi.

        Olen ymmrätänyt että vain olemalla pois pääsee pulittamasta sitä viiskymppistä!

        Säälittäviä tommoset kerjuut häissä!

        Ei toi sua mihinkään velvoita. Sehän oli toivomus. Ei kukaan voi vaatia rahaa lahjaksi, vaikka ehdottaa aina voikin. Onko sun tahtosi yleensäkin muiden taskussa??


      • nimetön
        Rabelais rules kirjoitti:

        Ei toi sua mihinkään velvoita. Sehän oli toivomus. Ei kukaan voi vaatia rahaa lahjaksi, vaikka ehdottaa aina voikin. Onko sun tahtosi yleensäkin muiden taskussa??

        kirjoittaa jotain noin älytöntä kutsuunsa?

        Ja kyllä tuo minunkin korvaani kuullosti käskyltä tuoda muistamiset rahana eikä miltään ehdotukseselta!!!!

        Ehdotus olisi kuullostanut vaikka tältä: jos et muuta tuomista keksi tuo vaikka rahaa matkakassaamme.

        Aika härskiä on laittaa summat ja kaikki! Poissa pysyisin minäkin tommosista kerjuista!!


      • rouva V
        nimetön kirjoitti:

        kirjoittaa jotain noin älytöntä kutsuunsa?

        Ja kyllä tuo minunkin korvaani kuullosti käskyltä tuoda muistamiset rahana eikä miltään ehdotukseselta!!!!

        Ehdotus olisi kuullostanut vaikka tältä: jos et muuta tuomista keksi tuo vaikka rahaa matkakassaamme.

        Aika härskiä on laittaa summat ja kaikki! Poissa pysyisin minäkin tommosista kerjuista!!

        En voi muuta kuin yhtyä kommenteihinne! Rahan lahjoittaminen pitäisi olla vapaaehtoinen asia. Ja mikä on älytöntä, summat, joista haaveillaan, eivät ole pieniä... Mitenkähän on moni päälle parikymppinen ajatellut opiskelevia ystäviään, joilla budjetti peruseloonkin on tod. pieni.


      • milla
        kummeli kirjoitti:

        "Toivomme saavamme sinut häihimme"...yms. ja lopussa lukee... "sekä että tuot lahjasi 50 euron setelinä matkakassaamme häämatkaa varten"

        Siis tuot lahjasi 50 euron setelinä. Voiko tuota enää selvemmin pyyttää??? Lahja on tuotava ja se muutettava rahaksi, viiskymppiseksi.

        Olen ymmrätänyt että vain olemalla pois pääsee pulittamasta sitä viiskymppistä!

        Säälittäviä tommoset kerjuut häissä!

        todella törkeää mielestäni..summakin vielä mainittuna eikä mikään kovin pieni summa..siis aivan tosi törkeetä...


      • Maaru
        rouva V kirjoitti:

        En voi muuta kuin yhtyä kommenteihinne! Rahan lahjoittaminen pitäisi olla vapaaehtoinen asia. Ja mikä on älytöntä, summat, joista haaveillaan, eivät ole pieniä... Mitenkähän on moni päälle parikymppinen ajatellut opiskelevia ystäviään, joilla budjetti peruseloonkin on tod. pieni.

        Olen samaa mieltä, rahan "vaatiminen" ja varsinkin määrätyn summan kanssa on törkeää.

        Mutta on USKOMATTOMAN vaikeaa muotoilla asiaa korttiin, kyseessä VOI olla yksinkertaisesti muotoiluvirhe, eikä välttämättä edes morsiusparin oma (vanhemmatkin lähettelevät joskus kutsuja). Summankin voi selittää (jos haluaa) sillä, ettei mummuille ja papoille tulisi pakottavaa tarvetta tyrkätä koko eläkettään morsiusparille.

        Virhe, mutta ei välttämättä ahne, pahantahtoinen tai tahallinen.


      • voi taivas sentään
        kummeli kirjoitti:

        "Toivomme saavamme sinut häihimme"...yms. ja lopussa lukee... "sekä että tuot lahjasi 50 euron setelinä matkakassaamme häämatkaa varten"

        Siis tuot lahjasi 50 euron setelinä. Voiko tuota enää selvemmin pyyttää??? Lahja on tuotava ja se muutettava rahaksi, viiskymppiseksi.

        Olen ymmrätänyt että vain olemalla pois pääsee pulittamasta sitä viiskymppistä!

        Säälittäviä tommoset kerjuut häissä!

        miten joku voi olla noin kamalan vaatelias ja törkee!! toivottavasti ei oo sun hyvä ystävä, kun mä ainakin harkitsisin vaihtamista!!


    • Anonyymi

      Tein itselleni joululahjan.
      1 imuroida auton
      2 vaihdoin öljyt.28e.
      3uhdistin ja tarkastin jarrut.
      4kävin automaattipesuassa, 35e.
      Katsastus ja päästömittaus70e.
      Lahjaksi saan 12kk. ajaa turvallisesti.
      Kyseessä on 420000km. ajettu Mazda626 vm1999
      Onnittele itseäni.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      170
      1419
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      323
      1018
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      875
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      154
      702
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      36
      699
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      40
      640
    7. 52
      561
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      548
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      114
      536
    10. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      521
    Aihe