Olen jo vuosia haaveillut italianvinttikoirasta. minulla on reilun vuoden ikäinen kääpiöpinseri joka painaa n. 5kg. Olisiko italianvinttikoira sille liian hentoinen kaveri? olen lukenut paljon kyseisen rodun luunmurtumista ja tullut ehkä jopa liian varovaiseksi.
toinen asia jota mietin on, että kääkkäni on narttu, ei yhtään vihainen toisille koirille, mutta olisiko silti varmempaa jos seuraava koirani olisi uros? siitä päästään taas siihen, että uros italiaanot kuulemma ovat todella kovia merkkailemaan ja sisäsiisteyden oppiminen on todella hankalaa. myös kääkkäni kanssa saatiin sisäsiisteyden kanssa tapella piiiitkään, eikä se nyt mikään maailmaa kaatava ongelma ollut, mutta pelkään, että jos toinen koira pissailee sisälle niin se saisi myös toisen koiran palaamaan huonoille tavoille.
muutenkin otan mielelläni vastaan kokemuksia ihmisiltä jotka tietävät kyseisestä rodusta enemmän, itselläni ei kamalasti ole käytännönkokemusta. :)
italianvinttikoiran hentous ja muita mietteitä
italiaanokääkkä
1
75
Vastaukset
- Vastaaja, Italiano
Ei ole liian hento kaveri kääpiöpinserille. Ja kannattaa ottaa narttu italiano! Ei urosta, jos kääkkääsi ei ole leikattu, koska juoksujen aikana vahinko pennut tulevat helposti. Ota narttu. Ja sisäsiisteyden opettamisesta: Kääkkäsi ei palaa vanhoihin tapoihin, jos olet sille jämäkkä, mutta lempeä. Pentu oppii sisäsiistiksi jopa parissa päivässä jos omistaja on määrätietoinen ja jaksaa opettaa pentua. Pentu ulos aina leikin, syönnin, heräämisen ja juomisen jälkeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984