Nivala ja ymp.HUOM!

Sukututkimusta aloitteleva

SARJA/VÄHÄSARJA Ei sattumoisin olisi ketään (kaukaista sukulaista) paikanpäällä joka tietäisi jotain kys.tilasta?Jotain tietoa löyt. esim. Johanneksen kotisivuilta ja Nivalan/Haapaveden kirkonkirjoista mutta haluaisin tietää lisää...-sukututkimusta aloitteleva- Ps.Löytyykö mistään 1850-2004 väliseltä ajalta tietoa suvusta nimen perusteella?Löysin siis kirkonkirjoja mutta kaikki järkijään loppuu 1850!Auttakkee amatööriä KIITOS jo etukäteen!=)

18

3300

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aaatu

      Ota puhelinluettelo tai Fonecta finder ja soita jollekulle Vähäsarjalle ja kysy kuka on tehnyt sukututkimuksen suvusta. Jo kolmas tietää varmasti.

    • Double

      Sukua Sarja on tullut jonkin verran vastaan, kun olen tutkinut omaa Nivalan sukua. Kirkonkirjoja ei tosiaan löydy 1850-vuoden jälkeen. Kirkkoherranvirasto luovuttaa lähisukulaisten (ja kait kaukaisempienkin) tietoja sukututkimuksia varten, pyydä heiltä. Kannattaa keskittyä alkuun vain kirkonkirjoihin. Lainaa ihmeessä kirjastosta paksu punainen "Nivala-kirja", siinä on mainittu talojen asukkaita ja maanomistajia. Myös joistain henkilöistä on kerrottu enemmänkin. Kun olet päässyt kirkonkirjoihin ja niissä eteenpäin (kaushan ei pääse, koska välillä kirkonkirjat ovat palaneet), käy osoitteessa www.rat.de/kuijsten/navigator
      Toimii hakukoneen tavoin, etsii sukupuita ym. joissa esiintyy haettu sukunimi. Aikamoista kahlausta, sen vuoksi kannattaa ensin selvittää ainakin joitain sukulaisia ensin, ettei lähde tutkimaan vääriä ihmisiä.

      • se sama

        Juu menin rat.de sivulle ja navigaattorilla hain Suomesta sukunimen perusteella...Löytyihän niitä mut kun klikkasin jonkun nimeä....jotain tapahtui ja luulen että mato tuli koneelle...En varma johtuiko siitä mut ainoa "erikoinen" sivu joten passaisi.Varoituksena muille...En tosin ole varma aiheutuiko tästä sivustosta. Voi olla että olen väärässäkin


    • Sinnu

      Jos laitat tarkempaa tietoa mitä ja ketä etsit/yht.tietosi, voin mahdollisesti auttaa. Minulla on Nivalan kirkonkirja filmit vuoteen 1900. Vähäsarja nimisiä on ollut Nivalassa useita, jotka eivät kaikki ole keskenään sukulaisia.

    • menee sukuun

      Löysin viestisi ja voin kertoa, että tiedän yhden Sarjan Nivalasta, sinattu Joutsan hautausmaahan 2010,hänen sisaruksiaan oli mm. Antero, Taimi, Elsi,

    • Löytyy kyllä

      Familysearch löytää useita Vähäsarjoja Nivalasta.
      http://www.familysearch.org/eng/default.asp


      . Anna Maria Vähäsarja - International Genealogical Index / FI
      Gender: Female Birth: 08 APR 1903 Nivala, Oulu, Finland

      Ester VÄHÄSARJA - International Genealogical Index / FI
      Gender: Female Birth: 21 MAY 1900 Nivala, Oulu, Finland

      Hilma Fredriika Vähäsarja - International Genealogical Index / FI
      Gender: Female Birth: 21 JUL 1885 Nivala, Oulu, Finland

      Jenny Aliina VAHASARJA - Pedigree Resource File
      Gender: F Birth/Christening: 21 Apr 1897 Nivala,Oulu,Finland

    • Jukka Vi

      Heiskan sukukirjasta löytyy Sarjan sukua, jota on Nivalan Ahteella ja Sarjankylällä.

    • Vinnurvan perillinen

      Sarjan sukua on asunut kauan Nivalan Ahteella. Suku on sekoittunut useimpiin paikallisiin sukuihin kuten Pihlajaniemi, Keskisarja, Pirttimaa, Heiska, Ylikotila jne.

      • Nivala-Seurassa toimii aktiivinen sukututkimustoimikunta http://www.nivalaseura.fi/sukututkimustoimikunta/

        Löydät yhteystietoja tuosta linkistä. Pääset eteenpäin heidän vihjeillään.

        Minunkin sukupuuni juurakosta löytyy mm. Bertil Sarja, 1734 - 1806.
        Hän on minun ä i i ä ä i.


      • eivoijymmärtää
        junttikangas kirjoitti:

        Nivala-Seurassa toimii aktiivinen sukututkimustoimikunta http://www.nivalaseura.fi/sukututkimustoimikunta/

        Löydät yhteystietoja tuosta linkistä. Pääset eteenpäin heidän vihjeillään.

        Minunkin sukupuuni juurakosta löytyy mm. Bertil Sarja, 1734 - 1806.
        Hän on minun ä i i ä ä i.

        Jotenkin minä luulen, että kysyjä on joko a) löytänyt tarvitsemansa tiedon tai b) lopettanut tonkimisen toivottomana.

        Huomasiko kukaan, että kysymys on vuodelta 2004?


    • Olavintytär

      Olisi hienoa saada tietää jotakin Teodor vähäsarjasta.Hän oli isänisä minulle.Hänellä oli hevosia.oli paikan päällä konikapinassa.Jos joku tietää jotakin

      • Heinonpoika

        Tarkoitat varmaan Erkki Teodor Vähäsarja? Oli myös minun isänisä :)


      • Olavintytär

        Heippa serkku kyllä on vaikea löytää sukulaisia


      • Heinonpoika
        Olavintytär kirjoitti:

        Heippa serkku kyllä on vaikea löytää sukulaisia

        Laita viestiä pentti.vahasarja (at) gmail.com


    • MRSarja

      Kiitos. Olen päässyt näillä eteenpäin. Kysymykseni on toki vanha, mutta suku niin laaja, että yhä vain tietoa kiitos!

    • systeri

      Hannulan sukukirjasta löytyy paljon sukuja Nivalasta, Ylivieskasta,Alavieskasta jne... p.moisa(at)kolumbus.fi

    • Anonyymi

      Harvoin pääsee lukemaan näin mieleniiintoista kirjaa,toki minulle tuttuja ihmisiä,mutta hyvin tehty kirja

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      305
      3408
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1629
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1379
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1260
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1230
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1161
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      168
      1078
    Aihe