Norjaan töihin!!

oleg

Kiinnostais lähteä Norjaan töihin (öljynporauslautalle, turskien lahtaukseen jne. jne..) Onko kellään hyviä yhteyksiä tyyppeihin jotka ollut/ovat siellä, yhteyksiä joiden avulla pääsis helposti ilman paperisotaa töihin??? Tai jos olet päässäsi miettinyt samanlaisia juttuja, niin yhdistetään tieto/taito ja lähdetään yhdessä. Tunnetusti joukossa tyhmyys tiivistyy! Ajankohta: mahdollisimman pian, aikaisintaan 1.9

Mies23

12

16944

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minde23

      Hei!
      Olin toissa kesänä töissä Atlantin rannalla keski-norjassa, Vågsøy-saarella Måløyn kylässä. Paikka on Ålesundin ja Bergenin puolivälissä. Olin siellä matkailualan yrityksessä töissä.

      No anyway, samassa kylässä oli alunperin suomesta kotoisin olevan miehen omistama laivanrakennustelakka. Melkein kaikki telakan työntekijät olivat suomalaisia. Omistaja hoiti heille asunnot ja kaiken muun tarvittavan paperisodan. Yhteensä telakalla oli suomalaisia parisenkymmentä. Osa oli vakituisia työntekijöitä ja osa työskenteli ilmeisesti parista kuukaudesta aina vuoteen saakka määräaikaisena. Telakan jätkillä oli ilmeisesti todella hyvä työilmapiiri. Töitä he tekivät hullun lailla mutta palkkakin oli kuulemma korkea. Jätkät olivat rakentaneet itselleen myös saunan! Miun mielestä jotkut jätkät oli tullu sinne suoraan armeijan jälkeen, joten kaikilta ei ilmeisesti vaadittu alan työkokemusta/koulutusta. Joillakin työntekijöillä oli myös perheet mukanaan ja paikallisessa koulussakin oli suomalaisluokka.

      Valitettavasti en muista telakan nimeä enkä omistajan nimeä (saattoi olla joku Hirvonen?) Mutta löydät varmasti tiedon selaamalla nettiä! Vågsøyn saari on aivan jumalattoman kaunis paikka ja suosittelen sinne lähtemistä.

      Jos siulle tulee muuta kysymistä niin vastaan mielelläni!

      Tässä linkki paikkaan jossa työskentelin:
      http://www.aktivioslo.no/partnere/krakenes-fyr/

    • worker

      Tere!

      Olen itsekkin lähdossä norjaan töihin.Kylläkin vasta kesällä.Tieto ei olisi pahitteeksi...

    • Kettunen

      Meinattiin kaverin kanssa lähteä joko Lofooteille vääntämään turskaa pinoon tai sitten sinne öljynporauslautalle puoleksi vuodeksi ensi vuoden alussa... Palkat ovat ilmeisesti "melko" korkeita - eräs toinen kaverini oli puolisen vuotta rakennustyömaalla Pohjois-Norjassa, tienaten sielläkin varsin muhkeasti.

    • Lahna123

      Terve kaikille

      Lueskelin tossa juttuja öljynporauslautoista ja koitin etsiä tietoa miten olisi mahdollista päästä kaikista yksikertaisimmin töihin lautalle?
      Jos löytyy joku joka on lähdössä, on jo ollut, tai on jollain lautalla?
      Olis loistavaa jos jaksaisit pikkasen valaista pääsyvaatimuksista, palkkauksesta ja muutenkin työskentelystä..

      Kiinnostunut

    • futuremoneymaker

      öljyporauslautalle! miten haku kaytannossa tapahtuu...? tietoja? myos muut alueet kuten meksikonlahti kiinnostaa.

      • -maukka-

        toi öljynporauslautta kiinnostais minuakin?


    • sami11

      Itse kanssa ajatellut tuota norjaan lähtöä. Ei vaan ole tietoa oikeen paikoista mihin voisi mennä jne. tuo minde23 mainitsema telakka työ kuulosti aivan loistavalta. Elikkä jos joku tietää asioista niin lisä info on tervetullutta.

      Ja mikäs olisi sen parempaa kun lähteä jonku toisen suomalaisen kanssa yhdessä, tai vaikka isommalla porukalla.

      • Aatrokoski

        Terve Sami11, ise olen sähköasentaja ja etsin pääasiassa töitä Norjasta, niin öljynporauslautalta kuin omankin alan töistä. Itsekin lähtisin meilummin jonkun kanssa, kuin yksin, sillä norjan ja ruotsin kielitaitoni ei ole kovin loistava. Englanti taittuu juuri ja juuri. Jos olet jo saanut jotakin infoa tästä hommasta, niin pistäppä sähköpostia minulle osoitteeseen [email protected], niin katsotaan josko tästä jotakin tulee.


      • Nimetön
        Aatrokoski kirjoitti:

        Terve Sami11, ise olen sähköasentaja ja etsin pääasiassa töitä Norjasta, niin öljynporauslautalta kuin omankin alan töistä. Itsekin lähtisin meilummin jonkun kanssa, kuin yksin, sillä norjan ja ruotsin kielitaitoni ei ole kovin loistava. Englanti taittuu juuri ja juuri. Jos olet jo saanut jotakin infoa tästä hommasta, niin pistäppä sähköpostia minulle osoitteeseen [email protected], niin katsotaan josko tästä jotakin tulee.

        kyselitte töitä norjasta,tutustukaa sivuihin langset.no,ammattitaito pitää olla huipussaan tai maitojuna kutsuu:) enkku tai ruotsi jompi kumpi kieli pitää sujua..palkkaus 160-185kr elikkäs noin 20-24ekee/tunti..rohkeasti vaan yrittämään,jostain se pitää alkaa


    • ???

      Juu , kuullut olen melkosia tarinoita noilta lautoilta , meno jokseenkin "takavetosta" , ja lusinutta sakkia kuulemma aika paljon myös töissä.
      Tsemppiä vaan joka lähtee, kokemuksena saattaa olla erittäin hieno tai vastaavasti ikävä .

      • Hennfgsfga

        Öljynporauslautalle päästäkseen täytyy olla tietenkin alan koulutus ja muistaakseni työajat olivat niin että viedään lautalle helikopterilla ja töissä ollaan 2 viikkoa, sitten 3 viikkoa lomaa tai meniköhän se toiste päin...ja sitten homma pitenee..
        Työ lautalla ei ole vaarallisin osuus vaan matkat lautalle.
        Näin muistelisin monia vuosia sitten tiedon saaneena


      • ja viellääää
        Hennfgsfga kirjoitti:

        Öljynporauslautalle päästäkseen täytyy olla tietenkin alan koulutus ja muistaakseni työajat olivat niin että viedään lautalle helikopterilla ja töissä ollaan 2 viikkoa, sitten 3 viikkoa lomaa tai meniköhän se toiste päin...ja sitten homma pitenee..
        Työ lautalla ei ole vaarallisin osuus vaan matkat lautalle.
        Näin muistelisin monia vuosia sitten tiedon saaneena

        niin ja riippuhan se koulutus tietenkin siittä mitä sinne on menossa tekemään..mutta ajattelin itse päätyötä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      1770
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      77
      1388
    3. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      193
      1356
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      106
      1308
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      163
      1081
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      64
      1063
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      912
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      62
      896
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      836
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      94
      804
    Aihe