Matkustaminen Jenkkeihin

kipsikäsi

Ois pari kysymystä siitä... Onko kellään kokemusta kipsi kädessä matkustamisesta, voiko siitä olla tullissa ongelmia? Matkustan ensimmäistä kertaa Jenkkeihin, joten tullikäytännöt eivät ole tuttuja. Lennämme Chicagon kautta Phoenixiin. Pitääkö meidän itse siirtää Chicagossa laukut jatkolennolle?

7

327

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei ylitsepääsemätönt

      Yleensä USA:ssa joutuu ensimmäisessä maahantulopisteessä siirtämään itse laukkunsa jatkolennolle. Saatte laukkunne vasta maahantulotarkastuksen jälkeen, jossa voi palaa helposti tunti. Varmistakaa asia vielä lähtiessänne lentokentällä.

      Kipsi kädessä turvatarkastukseen menemisestä ei ole itselläni kokemusta, mutta tuskin se ylitsepääsemätön ongelma on. On luultavaa, että sinut tarkastetaan tavanomaista tarkemmin (esim. ylimääräinen tarkastus), mutta ei siihen kuole.

      Jos matkustat kipsi kädessä, niin yritä saada lentokoneessa sellainen paikka jossa kipsikädelle on riittävästi tilaa. Kone on ahdas ja jos sattuu vieruskaveri, joka on hieman tukevampi, niin voit joutua pitämään kättä epämukavassa asennossa pitkään.

    • ei tulli

      Tullilla ei ole kipsin kanssa mitaan tekemista.
      Turvatarkastuksessa voit joutua tarkempaan sihtiin, kuten tuossa jo todettiin.

      Ja kylla, joudutte siirtamaan laukut itse jatkolennolle, tullimuodollisuudet ekassa USAn mantereella olevassa paikassa. Laukut tullin lapi ja sitten jatkolentojen hihnalle. Jatkolentotiski on yleensa heti tullialueelta poistuttaessa. Jos laukut on tsekattu jo lahtiessa perille asti toimitus ei kesta kauaa.

      Kuten aiemmin vastannutkin, olisin enempi mietteissani miten varsinainen matkustaminen sujuu.

      • 1

        Ala sitten rupea vitsailemaan etta siella kipsissa on pommi tai muuta contrabandia. Joudut rautoihin alle aikayksikon.


    • tähhhh

      "Ja kylla, joudutte siirtamaan laukut itse jatkolennolle, tullimuodollisuudet ekassa USAn mantereella olevassa paikassa. Laukut tullin lapi ja sitten jatkolentojen hihnalle. Jatkolentotiski on yleensa heti tullialueelta poistuttaessa. Jos laukut on tsekattu jo lahtiessa perille asti toimitus ei kesta kauaa."

      Jos kyseessä on samalta lentoyhtiöltä ostetut lennot, niin laukkujenhan pitäisi siirtyä suoraan koneesta seuraavaan? Näin ainakin Euroopassa vaihtaessa. Enkä nyt puhu Euroopan sisäisistä lennoista pelkästään vaan esim. Helsinki-Frankfurt-New York-Chicago

      • bvbvbvbvbv

        Laukut joutuu noukkimaan hihnalta ja kuljettamaan he itse tullin läpi. Sen jälkeen ne nostetaan jatkolentoa varten hihnalle. USA:ssa joutuu kantamaan nimittäin itse vastuu laukustaan tullin edessä; luultavasti laukkuja ei joudu avaamaan tullissa, mutta se on kuitenkin mahdollista. Tämän vuoksi ne eivät siirry automaattisesti koneesta toiseen ensimmäisessä maahantulopisteessä.


      • jigsjijgi
        bvbvbvbvbv kirjoitti:

        Laukut joutuu noukkimaan hihnalta ja kuljettamaan he itse tullin läpi. Sen jälkeen ne nostetaan jatkolentoa varten hihnalle. USA:ssa joutuu kantamaan nimittäin itse vastuu laukustaan tullin edessä; luultavasti laukkuja ei joudu avaamaan tullissa, mutta se on kuitenkin mahdollista. Tämän vuoksi ne eivät siirry automaattisesti koneesta toiseen ensimmäisessä maahantulopisteessä.

        Riippuu lentokentästä. Ainakin Washington D.C:ssä laukkuja ei tarvitse raahata tullin läpi, vaan ne tulee automaattisesti hihnaa pitkin ja ne saa tullin jälkeen.


      • ei noin
        jigsjijgi kirjoitti:

        Riippuu lentokentästä. Ainakin Washington D.C:ssä laukkuja ei tarvitse raahata tullin läpi, vaan ne tulee automaattisesti hihnaa pitkin ja ne saa tullin jälkeen.

        jigsjijgi


        oisko nyt tulli ja maahantulo sekoittunut?

        Matkalaukut viedaan tullin lapi henkilokohtaisesti USAhan saavuttaessa. Myos Washington D.C.ssa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      342
      3514
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      229
      2146
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1692
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1577
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      85
      1414
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      291
      1297
    7. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1131
    8. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      83
      1131
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      86
      1117
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      966
    Aihe