Olen huomannut tässä parin vuoden aikana että kaulani on selvästi paksuuntunut, mitään kyhmyjä siinä ei tunnu vaan paksuuntuminen on aivan tasaista. Kohta on kaulani yhtä leveä kuin kasvoni. Lihonut en ole yhtään joten siitä ei ole kyse. Eikä se ole mitään höllyvää turvotusta vaan aivan kiinteää kudosta. Voisiko tämä liittyä vaihdevuosiin, onko muilla samanlaista havaintoa kaulan paksuuntumisesta? Olen 47-vuotias.
Kaula paksuuntuu
8
5150
Vastaukset
- ent.paksukaula
Mene lääkäriin..voi olla turvotuksia.kilpirauhsen kasvua.ja tulehdustakin.
- HopiHop
Menes lääkäriin kilpirauhastutkimuksiin.. Kuullostaa hypo- tai hypertyreoosilta.
- inga_lii
Ei hyper- tai hypotyreoosi kaulaa turvota, ellei kilpirauhasessa ole jotakin. Keski-ikäisen kannattaa kuitenkin tarkistuttaa kilpirauhasarvot, varsinkin jos jotain oireita on. Siis väsymystä, kulmakarvojen ulkopään harvenemista jne.
Struuma voi kasvaa sekä ulos- että sisäänpäin, mutta luulenpa, että tuossa on jotakin muuta.
Onko ryhdissä parantamisen varaa? Marja Putkiston kasvojumppakirjassa on hyviä ohjeita parantaa ryhtiä, ja se vaikuttaa myös siihen, miltä kaula näyttää.
Selkärankakin kyllä painuu ajan myötä kasaan, joten siinäkin saattaa olla ainakin osaksi syy.
- Kaulaton
Muuttuuhan se paidan kauluksen koko miehilläkin vanhetessa. Ei tarvitse olla sairas. Minulta on kaula kadonnut jo aikoja sitten, olen 58 ja vaihdevuodet kestäneet seitsemisen vuotta.
- oiskohan mahdollista
Varmaan jonkinverran vaikuttaa tuohon kaula-asiaan sekin, että iän myötä nikamavälit madaltuu. sitä en tiedä tapahtuuko tätä naisilla vaihtarien aikaan vielä enenevässä määrin, kun muukin luusto hapertuu. Luuston heikkeneminenhän on nopeampaa menopaussin aikana.
Tämä on vaan arvailua, sillä lääkäri en ole, ainoastaan fysio-alan ammattilainen - Mulla on vielä kaula
Jos muuten lihoo, niin kyllä sitä rasvaa riitää kaulaankin. Ryhti vaikuttaa myös siihen, miltä kaula vaikuttaa. Jos kulkee pää etukenosa tai muuten kumarassa, niin toki kaula vaikuttaa lyhemmältä kuin silloin jos kulkee hyväryhtisenä.
- paksukaulainen
Mietin vaan sitä kun meillä naisilla näin vaihdevuosissa estrogeenit laskee ja elimistön tuottama testosteroni ei laske samassa suhteessa. Voi tulla miehistäviä vaikutuksia ja miehillä on useimmiten melko paksu kaula. Testosteroniko olisi kaulan paksuuntanut?
- Keho muuttuu
voi olla, samasta syystähän vaihtareissa alkaa mahaankin kertyä kumpua monilla. Läski jakautuu kehoon miestyyppisesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1086917- 954431
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista483826Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483522- 513508
- 1883455
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242959- 672664
- 462501
- 131884