Minua huolestuttaa työmotivaationi tulevaisuudessa. Työpaikallani on otettu esille asia joka askarruttaa jokaista työntekijää liikkeessä. Aukiolojen supistaminen. Tuntityöläiselle se tarkoittaa huomattavaa miinusta palkkanauhassa. Liike on auki arkisin kuuteen ja lauantaisin muutaman tunnin. Käteen jää kuukaudessa keskinmäärin 1100-1200e. Ei paljon tulevaisuudessa naurata jos tuosta tunnit tipahtaa ja laskutkin pitäisi maksaa. Työssä kuljetaan autolla (mihin lainaa on otettu), koska muuta mahdollisuutta ei työssäkäynnin kannalta ole. Laskuihin menee kuukaudessa 500e. Aloittaessani työt olin onnellinen työsopimukseen sovituista tunneista, koska lapseni oli alle vuoden ikäinen aloittaessani työt. Työsopimukseen kirjoitettiin 17-> tunnit. Toisen työntekijän ollessa sairaslomalla, vähiä tunteja ei paljon näkynyt kun olisin niitä ns. "tarvinnut"..
Nyt jos aukioloja lyhennetään ja näin ollen voin jo silmissäni nähdä alle tuhannen euron kuukausitulot, vaikka omistaudunkin työlleni 5pvää viikossa. Onko minulla mahdollisuutta saada esim liitosta taikka kelalta tukea tuloihini??
Vai pitääkö lopettaa valittaminen ja murehtiminen ja etsiä uusia töitä?
Pienillä tunneilla töissä...
Huolestunut
1
270
Vastaukset
- ...
Jos tulot jää pieneksi, voit hakea asumistukea Kelasta, sossusta toimeentulotukea tai jos työtunnit (tai tulot)jäävät erittäin pieniksi niin voit hakea soviteltua työttömyyspäivärahaa Kelasta. Kealn ja sossun sivuilla on laskureita paljon voit saada tukea.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2801694Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle411631- 231518
- 961316
Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan71228Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?101067Minä täällä vaan
Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛86960Jos haluat jatkaa tutustumista
Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.66925T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest43911- 32910