Lieneekö olla jännitteenssätimessä vika kun syö akun virran
pyörällä ajaessa kun pyörän valot ovat päällä? Akku latautuu
normaalisti kun ajaa parkkivalot päällä tai valot kytkettynä
pois päältä. Kyseessä Honda CBR 900 RR vm 93.
jännitteensäädin rikki?
6
13143
Vastaukset
- Sähköinen mies
Akku irti ja lähimpään akkuliikkeeseen tekemään testi. Voi olla, että akku on kaputt eli ei ota / pidä latausta riittävästi. Kuinkas vanha se akku on?
Mittaa myös latausjännite sekä ilman valoja, että valojen kanssa. Jos jännite putoaa valojen kanssa, niin kokeile toisen akun kanssa.
Lataussäädin hyvin harvoin rikkoutuu siten, että se ei lataa ns. täysillä. Yleensä se lopettaa latauksen kokonaan. - Joskusnäitäroplannu
Riippuu säätimen tyypistä millä tavalla se oireilee kun tunnit tulee täyteen. Mittaamalla akun navoista jännitteet eri olosuhteissa pääsee jyvälle mitä siellä tapahtuu. Hyytyykö pyörä kokonaan kesken ajon vaiko ei lähde käyntiin kaffepaussin jälkeen? Ja tarkennuksena vielä, valot päällä vai poissa tämä ongelma tulee esiin?
- Joskusnäitäroplannu
Sisälukutaito hakusassa. Tuossahan tuo selvästi lukee, ei ongelmaa kum valot pois tai parkit päällä. Kiitos ja anteeks.
- tombe69
tuli hommattua honda vfr750 ja siinä on edellisen omistajan aikaan tullu sellanen häikkä et virrantasaaja pamahtanu paskaks ja geeli akku turposi futis pallon muotoseks.
sitten uusittiin akku ja virrantasaaja, niin se pyörä sammuu 60-80km ajon jälkeen niin sit saa ootella tovin niin taas kulkee??? - fsapfpopokfas
Joissain vanhemmissa Hondissa valojen päälle kytkeminen kytkee peliin lisää käämejä laturista. Sitten kun näiden liittimet pätkii, latausvirta ei suurenekaan kun valot laittaa päälle. Jos akku toimii, niin saa huolella tutkia sen latausjärjestelmän.
- TimoEv
Akun napajännite on täysin varatussa akussa 12,72V. Kuitenkin niin, että akkujännite olisi aina - ilman kuormaa - oltava >12,4V.
Pyörän latausjännite 13,6 - 13,8V. Tämä mitataan akun navoista pyörän käydessä ja ilman kuormaa.
Erillisen laturin jänniteolisi oltava n. 14,7V / 20Clmpötilassa.
Akun jännite saataa olla jatkuvasti liian alhainen. Huono akku, hieman pienitehoinen laturi ja paljon kuormaa sekä lyhyitä ajopätkiä, niin eipä se muuta tarvitsekaan. Ts. ajokauden aikana saattaa olla tilanne, jossa akku olisi varattava erillisellä laturilla kunnolla täyteen. Ei koske ns. matkapyöräilijöitä.
Jos latausjännite on kunnossa ja akun navat huollettu, voisi olla hyvä käydä ao. akkuliikkeessä testaamassa akku. Akkukin voi mennä epäkuntoon, ei se sen merkillisempää ole.
Täältä löytyy hyviä ohjeita akun kanssa pelehtimiseen:
http://www.guzziclub.fi/images/pdf/tekniikkapalsta/akun hoito-ohje.pdf
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442490Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2001181Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131091Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298911- 66868
- 91867
- 53851
- 46839
- 56803