Käytiin vaimon kanssa lomaosake esittelyssä. Tarjosivat viikko osaketta pyhältä kymppitonnilla. Siitä tulisi 82 000 pistettä ja viikko olisi 52. vastike olisi vain 160 euroa. Olisiko ollut järkevä kauppa? Pyhän viikolla tuskin olisimme olleet vaan olisimme vaihtaneet sen yleensä isompaan ja tasokkaampaan viikkoon muualla. Myös ulkomaan viikon voisi tehdä kerran vuodessa.Olisimme saaneet myös tämän vuoden pisteet, eli tammikuussa olisi pisteitä 164 000. Mitä mieltä olette?
lomaosake
7
202
Vastaukset
- vapaamatkaaja
Ylimääräinen yhtiökokous voi laittaa yhtiölle aiheutuneita kuluja vastikkeisiin. Kauako aikaa tuo 160€ arvelette pysyvän.
Lainoppineet ovat varoittaneet näistä lomaosakekaupoista. Järjetön raha kiinni, jos ette syystä tai toisesta pystyisi lainkaan matkustamaan esim. sairastuminen. Kulut kuitenkin juoksee. Saatte tuolla rahalla matkoja runsain mitoin silloin kun siltä tuntuu tai ei tunnu, ilman sitoumuksia.
Jälleenmyyntiarvo on sitten ihan jotain muuta, jos toisiin ajatuksiin tulette, jos ylipäätään saatte kaupaksi.
Markkinoilla on osakkeita, joista ihmiset mielellään luopuvat edullisesti. Kannattaa ainakin kysellä ja verrata, mikäli ostopäätökseen päädytte.- kantsii varoa
Onko HCR:n myymä ja hallinnoima osake?
HCR voi ruveta 'kehittämään' aluetta ja panna ylimääräisiä yhtiövastikkeita omistajien maksettavaksi.
Näin se on tehnyt ainakin kahdessa paikassa.
Toisessa HCR myi pakolla ylihintaisen ravintolansa osakkaille. Hinta perittiin ylimääräisillä yhtiövastikkeilla. Nyt tuota ravintolaa osakkaat joutuvat sponsoroimaan taas maksamalla ylimääräisiä yhtiövastikkeita. Ravintola nimittäin ei tuota riittävästi esim. HCR:n hoitamaan isännöintiin.
- 10+11
Nuo kulut tuntuu aina kyllä kovin isoilta. Itse ostin kokonaan omaksi osakkeen 53.000 euroa vuonna 2003. Edelleen on aika edullisia myynnissä tuollakin alueella vaikka ihan omaksi (itse sitä vuokraamalla tai antamalla sen vuokrauskäyttöön saa tuloja). Kymppitonnilla käytte 20 vuotta tuon viikon Pyhällä, yhtiövastikkeet päälle niin käytte 25 vuotta (tai monessa muussa paikassa).
Minulla yhtiövastike on 91 euroa/kk, sisältää kaikki muut kulut paitsi sähkön (lämmitys aina päällä, korkeat huoneet) joka on n. 100 e/kk. Kuukauden menot siis vajaa 200 €.
Osa/yhteisomistuksessa on aina toisten armoilla ja kulut voi karata. - Jyvitetty vastike;-)
Onko Oy laskuttanut osakkailtaan vastikkeita erilaisten kulujen, kuten Oy:n johdon toimillaan aiheuttamien hävittyjen oikeudenkäyntien kulut, maksamiseksi?
- peruutusmenettely
http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/huijaukset/lomaosakkeiden-jalleenmyyntihuijaukset/
"Lomaosakkeiden kaupassa sopimus pitää aina tehdä kirjallisesti ja kuluttajalla on 14 päivän peruutusaika sopimuksen tekemisestä. Kaupan yhteydessä kuluttajan on myös saatava vakiomuotoinen tietolomake (s. 9) ja allekirjoitettava lomakkeen kohta, jossa kerrotaan peruutusoikeudesta ja ennakkomaksujen kiellosta. Jos näin ei menetellä, myyjä ei ole oikealla asialla."
Esim. Aikalomilla peruutusaika 10 pv. - Kuitataan
Harvinaisen selvä määräys mutta liian vaikea lomaosakeyhtiöiden johdon ymmärtää?
- tyytyväinenHCosakas
Mielestäni ihan ok hinta. Hyvä viikko, vaikka itsekin käyttää ja hyvät pisteet. Vastike oikein kohtuullinen. Jo pelkällä 82000 pisteellä saa mukavasti onnistumaan vaihtoja, mutta tuo 164000 on jo loistava potti. Jos olisin nyt ollut ostamassa viikkoa, olisin tuohon tarttunut.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882