lomaosake

Käytiin vaimon kanssa lomaosake esittelyssä. Tarjosivat viikko osaketta pyhältä kymppitonnilla. Siitä tulisi 82 000 pistettä ja viikko olisi 52. vastike olisi vain 160 euroa. Olisiko ollut järkevä kauppa? Pyhän viikolla tuskin olisimme olleet vaan olisimme vaihtaneet sen yleensä isompaan ja tasokkaampaan viikkoon muualla. Myös ulkomaan viikon voisi tehdä kerran vuodessa.Olisimme saaneet myös tämän vuoden pisteet, eli tammikuussa olisi pisteitä 164 000. Mitä mieltä olette?

7

172

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vapaamatkaaja

      Ylimääräinen yhtiökokous voi laittaa yhtiölle aiheutuneita kuluja vastikkeisiin. Kauako aikaa tuo 160€ arvelette pysyvän.
      Lainoppineet ovat varoittaneet näistä lomaosakekaupoista. Järjetön raha kiinni, jos ette syystä tai toisesta pystyisi lainkaan matkustamaan esim. sairastuminen. Kulut kuitenkin juoksee. Saatte tuolla rahalla matkoja runsain mitoin silloin kun siltä tuntuu tai ei tunnu, ilman sitoumuksia.
      Jälleenmyyntiarvo on sitten ihan jotain muuta, jos toisiin ajatuksiin tulette, jos ylipäätään saatte kaupaksi.
      Markkinoilla on osakkeita, joista ihmiset mielellään luopuvat edullisesti. Kannattaa ainakin kysellä ja verrata, mikäli ostopäätökseen päädytte.

      • kantsii varoa

        Onko HCR:n myymä ja hallinnoima osake?
        HCR voi ruveta 'kehittämään' aluetta ja panna ylimääräisiä yhtiövastikkeita omistajien maksettavaksi.
        Näin se on tehnyt ainakin kahdessa paikassa.

        Toisessa HCR myi pakolla ylihintaisen ravintolansa osakkaille. Hinta perittiin ylimääräisillä yhtiövastikkeilla. Nyt tuota ravintolaa osakkaat joutuvat sponsoroimaan taas maksamalla ylimääräisiä yhtiövastikkeita. Ravintola nimittäin ei tuota riittävästi esim. HCR:n hoitamaan isännöintiin.


    • 10+11

      Nuo kulut tuntuu aina kyllä kovin isoilta. Itse ostin kokonaan omaksi osakkeen 53.000 euroa vuonna 2003. Edelleen on aika edullisia myynnissä tuollakin alueella vaikka ihan omaksi (itse sitä vuokraamalla tai antamalla sen vuokrauskäyttöön saa tuloja). Kymppitonnilla käytte 20 vuotta tuon viikon Pyhällä, yhtiövastikkeet päälle niin käytte 25 vuotta (tai monessa muussa paikassa).

      Minulla yhtiövastike on 91 euroa/kk, sisältää kaikki muut kulut paitsi sähkön (lämmitys aina päällä, korkeat huoneet) joka on n. 100 e/kk. Kuukauden menot siis vajaa 200 €.

      Osa/yhteisomistuksessa on aina toisten armoilla ja kulut voi karata.

    • Jyvitetty vastike;-)

      Onko Oy laskuttanut osakkailtaan vastikkeita erilaisten kulujen, kuten Oy:n johdon toimillaan aiheuttamien hävittyjen oikeudenkäyntien kulut, maksamiseksi?

    • peruutusmenettely

      http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/huijaukset/lomaosakkeiden-jalleenmyyntihuijaukset/

      "Lomaosakkeiden kaupassa sopimus pitää aina tehdä kirjallisesti ja kuluttajalla on 14 päivän peruutusaika sopimuksen tekemisestä. Kaupan yhteydessä kuluttajan on myös saatava vakiomuotoinen tietolomake (s. 9) ja allekirjoitettava lomakkeen kohta, jossa kerrotaan peruutusoikeudesta ja ennakkomaksujen kiellosta. Jos näin ei menetellä, myyjä ei ole oikealla asialla."

      Esim. Aikalomilla peruutusaika 10 pv.

    • Kuitataan

      Harvinaisen selvä määräys mutta liian vaikea lomaosakeyhtiöiden johdon ymmärtää?

    • tyytyväinenHCosakas

      Mielestäni ihan ok hinta. Hyvä viikko, vaikka itsekin käyttää ja hyvät pisteet. Vastike oikein kohtuullinen. Jo pelkällä 82000 pisteellä saa mukavasti onnistumaan vaihtoja, mutta tuo 164000 on jo loistava potti. Jos olisin nyt ollut ostamassa viikkoa, olisin tuohon tarttunut.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8895
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2643
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      129
      2380
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1746
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1550
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1497
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1438
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1237
    Aihe