Pitoa lasten kotitossuihin

Äippä123

Meillä on liukkaat lattiat ja eläväiset lapset, joten jarrusukkia kuluu. :) Nyt kuitenkin tahtoisin ommella lapsukaisilleni jotain kotitossuja, joten onko olemassa mitään kangasta tai kumimaista materiaalia, jota voisin laittaa tossujen pohjiin liukuesteeksi? Siis että ihan koko tossun pohja olisi jotain ohkaista kumin tapaista. Tossujen pitäisi tietysti myös kestää hyvin pesua, eli materiaalin pitäisi olla jotain jonka voi koneessa pestä, ja mielellään ihan korkeissakin lämpötiloissa, ja jos tällaista materiaalia löytyy, niin mistä? Muutenkin kaipaisin vinkkejä esim. verkkokaupoista tai vastaavista, josta saisi materiaaleja (kankaat, villalangat jne.) halvalla, sillä tykkäisin tehdä paljon käsitöitä ja ommella vaatteita lapsilleni, myös ulkoiluvaatteita aina toppahaalareista lähtien.

10

1485

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Valmiina halvemmalla

Joskus näin tuotteen, jota laitetaan sukkien pohjiin, niin voi tehdä itse omia jarrusukkia. En tosin muista lainkaan sen nimeä.

Taitaa vaan olla, että kaikki tiettyä tarkoitusta varten luodut tuotteet myös maksavat (ja mahdollisesti maltaita), joten kannattaa suosia luovaa kierrätystä tai kirpparitavaroiden tuunausta, jos haluaa säästää.

Itse olen miettinyt, miten sellainen tuubissa oleva saniteettisilikoni toimisi tässä tarkoituksessa. Aion joskus testatakin.

Muistaakseni täällä Helsingissä on työväenopistossa (lyhyt?)kurssikin, jossa tehdään omia tossuja.

• <31

Joissakin tekoturkiksissa on nurjalla puolella sellainen kumimainen "liimakerros", joka muistuttaa hyvin paljon jarrusukkamateriaalia. Tästä saa hyvän, paksun tossunpohjan joka ei ole liukas ja on sitä paitsi sisäpuolelta ihanan pehmeä.

• kokomus

Lankakaupoista saa jarrusukka-ainetta, en muista kyllä nimeä. Tippoina voi pohjaan laittaa japesuakin kestää. Ja jos irtoaa lisää sitten vain uusia tippoja. Muistaakseni maksoi n. 8 egeä pullo. Hyvä aina ja pullosta tekee vaikka kuinka paljon.

• rtsyhrtuyt

7,80/100 ml taisi olla Sock Stop aineen nimi. Hoppy Pointissa tänään näin.

• sukka siini

Nahkapohjat muuten laitettiin kiinni pohjasta "maitoliimalla", joten sukkaosa pysyi riisuttaessa paikallaan eikä kävellessä mennyt kasaan.
        Siispä välipohja, ettei palella.

Olen nähnyt sukkasiineja myös suutareilla.

• minna j

Panduro hoppy myi" Liquid latex formgummi "nimistä ainetta en tiedä suomalaista nimeä, sitä sivellää sukkien pohjiin ja annetaan kuivua ,kestää myös pesua.Minä olen kokeillut ,ei luista

• 8+7
    • hierojasukat

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      112
      6945
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      391
      6621
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      65
      3337
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      128
      2889
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      109
      2484
    6. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      38
      2039
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      125
      1834
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      21
      1697
    9. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      1367
    10. On todella hassua

Ajatella että pitäisit erityisen kuumana tai seksikkäänä?
      Ikävä
      74
      1257
    Aihe