Pitoa lasten kotitossuihin

Äippä123

Meillä on liukkaat lattiat ja eläväiset lapset, joten jarrusukkia kuluu. :) Nyt kuitenkin tahtoisin ommella lapsukaisilleni jotain kotitossuja, joten onko olemassa mitään kangasta tai kumimaista materiaalia, jota voisin laittaa tossujen pohjiin liukuesteeksi? Siis että ihan koko tossun pohja olisi jotain ohkaista kumin tapaista. Tossujen pitäisi tietysti myös kestää hyvin pesua, eli materiaalin pitäisi olla jotain jonka voi koneessa pestä, ja mielellään ihan korkeissakin lämpötiloissa, ja jos tällaista materiaalia löytyy, niin mistä? Muutenkin kaipaisin vinkkejä esim. verkkokaupoista tai vastaavista, josta saisi materiaaleja (kankaat, villalangat jne.) halvalla, sillä tykkäisin tehdä paljon käsitöitä ja ommella vaatteita lapsilleni, myös ulkoiluvaatteita aina toppahaalareista lähtien.

10

1407

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Valmiina halvemmalla

Joskus näin tuotteen, jota laitetaan sukkien pohjiin, niin voi tehdä itse omia jarrusukkia. En tosin muista lainkaan sen nimeä.

Taitaa vaan olla, että kaikki tiettyä tarkoitusta varten luodut tuotteet myös maksavat (ja mahdollisesti maltaita), joten kannattaa suosia luovaa kierrätystä tai kirpparitavaroiden tuunausta, jos haluaa säästää.

Itse olen miettinyt, miten sellainen tuubissa oleva saniteettisilikoni toimisi tässä tarkoituksessa. Aion joskus testatakin.

Muistaakseni täällä Helsingissä on työväenopistossa (lyhyt?)kurssikin, jossa tehdään omia tossuja.

• <31

Joissakin tekoturkiksissa on nurjalla puolella sellainen kumimainen "liimakerros", joka muistuttaa hyvin paljon jarrusukkamateriaalia. Tästä saa hyvän, paksun tossunpohjan joka ei ole liukas ja on sitä paitsi sisäpuolelta ihanan pehmeä.

• kokomus

Lankakaupoista saa jarrusukka-ainetta, en muista kyllä nimeä. Tippoina voi pohjaan laittaa japesuakin kestää. Ja jos irtoaa lisää sitten vain uusia tippoja. Muistaakseni maksoi n. 8 egeä pullo. Hyvä aina ja pullosta tekee vaikka kuinka paljon.

• rtsyhrtuyt

7,80/100 ml taisi olla Sock Stop aineen nimi. Hoppy Pointissa tänään näin.

• sukka siini

Nahkapohjat muuten laitettiin kiinni pohjasta "maitoliimalla", joten sukkaosa pysyi riisuttaessa paikallaan eikä kävellessä mennyt kasaan.
        Siispä välipohja, ettei palella.

Olen nähnyt sukkasiineja myös suutareilla.

• minna j

Panduro hoppy myi" Liquid latex formgummi "nimistä ainetta en tiedä suomalaista nimeä, sitä sivellää sukkien pohjiin ja annetaan kuivua ,kestää myös pesua.Minä olen kokeillut ,ei luista

• 8+7
    • hierojasukat

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      82
      1239
    2. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      202
      1047
    3. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      61
      990
    4. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      103
      933
    5. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      139
      880
    6. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      11
      868
    7. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      68
      836
    8. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      119
      751
    9. Tiesin, että olet jotenkin paha ihminen

Vaikka muuta osaat esittää.
      Ikävä
      77
      685
    10. Ihmeelliseltä pikkunaiselta....

Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t
      Ikävä
      121
      684
    Aihe