"Hienoa" huomata miten tämä ihon väri koetaan niin tärkeäksi. Minulle kommentoitiin aikoinaan jo 10 vuotta Suomessa asuneesta ja Suomen kansalisuuden omaavasta tummaihoisesta miehestäni, joka ei edes ole tullut Suomeen kanssani näin "älä anna hänen huijata itseäsi" jne jne. Kristitty on.
Kun taas eräs toinen nainen toi Etelä-Afrikkalaisen vaaleaihoisen miehen kanssaan Suomeen ja näin ollen mies pääsi hänen avullaan Eurooppaan. Kukaan ei kommentoinut asiaa mitenkään negatiivisesti, olettamus on että hän on kunnon kansalinen, ei ole vielä Suomen kansalainen, hyvä mies ja perheen isä.
Joskus kyllä ihmetyttää tämä että kuinka ihmiset kehtaa puhua rasistiseen sävyyn sellaisen ihmisen kuullen, jonka lapset ovat mulaatteja ja mies tumma. Pitäis varmaan lohkaista jotain siitä että ai jaa onko mun lapset jotenkin huonompia kun teidän kun ovat astetta tummempia, tosin kauniimpia kuin teidän juoppo äijienne siittämät lapset?
Joskus suututtaa, vaikka olenkin hyvä sulkemaan korvani.
värillä ON väliä
4
218
Vastaukset
- Voimia(:
On se kumma kun ihmisiä kiinnostaa vaan toisten asiat.
- wallu89
itse olen myös törmännyt asiaan ja välillä suututtaa.avovaimollani on kaksi lasta amerikkalaisen miehen kanssa.miehen äiti on aasiasta päin ja isä on amerikkalainen.lapsissa näkyy aasialainen tausta ja sekös saa ihmiset tuijottamaan kun olen muksujen kanssa liikkeellä.muutamia kertoja on ihmiset tulleet asiasta kyselemään ja useasti tilanteessa paistaa läpi jonkin asteinen rasismi/suvaitsemattomuus.on se jännä, että vielä tämän päivän suomessa elää ajatus "ihon värin paremmuudesta".
- UmmNoora
Typerää on, terveet lapset ovat kauniita olivat ne minkävärisiä tahansa. Itselläni neljä sekoituslasta, aika suomalaisen näköisiä kaikki tosin, kesällä ruskettuvat voimakkaasti ja tummat silmät mutta liehuvatukkaisia brunetteja kaikki:)
- Rasismia vastaan
No, ei voi muuta sanoa, kuin että suomalaiset ovat rasistisempia kuin muut Euroopan kansalaset. Suomalaiset eivät ole tottuneet vieläkään ulkomaalaisiin, maahanmuuttajiin, paluumuuttajiin, kun niitä alkoi tulla Suomeen vasta 20 vuotta sitten. Kun taas muut Euroopan maat vastaanottivat heitä paljon paljon aikaisemmin kuin Suomi. Suomi oli itse asiassa viimeisin Euroopan maista, joka otti ulkomaalaisia maahan, kun eivät olleet halukkaita niitä ottamaan, mutta oli pakko, kun kerran Suomi liittyi EU:hun, heh.
Se mitä tulee lapseen - ei se lapsen vika ole, että hän on syntynyt tummanihoisena. Mutta suomalaiset eivät sitä voi sulattaa varmaan sen takia, kun 1) eivät ikinä ole nähneet tummanihoisia, siksi he vierastavat sitä asiaa. Se on ihan normaalia. Mutta valitettavasti lapset kärsivät siitä paljon eniten. Jos asia vaivaa, muuttakaa isompaan kaupunkiin esim. Helsinki tai toiseen maahan esim. Enlantiin, siellä ei ole MINKÄLAISTA rasismia!!!Kaupan tiskillä siellä työskentelee muslimi, joka on kokonaan kääretty mustaan kankaaseen ja vain silmiä näkyy.Eihän sellista Suomi sallisi ikinä, heh:))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40851