Onko mahdollista?

masterris

Olen valmistunut englanninkielisestä koulutusohjelmasta matkailualan restonomiksi ja nyt olisin kiinnostunut aloittamaan maisterin tutkinnot, mutta en ole varma kiinnostaako minua matkailuala. Olisiko minun mahdollista aloittaa esimerkiksi kääntäjän maisterin tutkinto tai muu kieliin liittyvä tutkinto? Olen kaksikielinen ja muutenkin muutama muu kieli on hallussa. Tai onko mahdollista ylipäänsä suorittaa jokin muuhun alaan liittyvä maisterin tutkinto? Kaikki tieto maisterin tutkinnosta on tietämättömälle tarpeellista..

2

201

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .

Yliopistot haluavat näyttöjä aiemmasta osaamisesta, jotta tutkintoa ei tulla tekemään rittämättömillä pohjatiedoilla. Käytännössä tämä käy usein kurssisuorituksien muodossa, koska se on yliopistoille helpoin tapa arvioida hakijan taustatietoja ja niiden tasoa (kurssisuoritusten arvosanat). Myös alaan kuuluva työkokemus ja mahdolliset julkaisut ovat tapa osoittaa asioiden hallintaa. Joissain tapauksissa kai voisi olla pääsykokeetkin, mutta ne ovat kai aika harvinaisia, enkä edes tiedä pidetäänkö niitä missään maisteriohjelmien hauissa.

Jos sulla on riittävästi opintosuorituksia (tai työkokemusta tai julkaisuja), jotka liittyvät maisteritutkinnon alaan, niin onnistuu, jos ei ole, niin sun täytyy suorittaa niitä kursseja lisää, jotta kykenet osoittamaan, että hallitset riittävät pohjatiedot.

• .

Riittävästi maisteriohjelmaan liittyviä opintosuorituksia on yli 60 op ja mielummin reilusti enemmän. Eli tuon verran pitäisi olla todennettua kielitaitoa esim. kieleen liittyvään maisteriohjelmaan.

Kaksikielisenä voisi olettaa, että omaa puitteet suorittaa omassa äidinkielessään akateeminen kielitutkinto, mutta en tiedä miten yliopistot suhtautuvat tällaisiin maisterihakijoihin, kun pitäähän Suomeakin kanditasolle lukemaan pyrkiä. Ehkäpä näyttökokeella eli kolmannen osapuolen teettämän tasotestin perusteella, joka vastaa kandidaatin opintojen tasoa, josta sinulla on todistus, voi päästä opiskelemaan. Kannattanee selvitellä asiaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      85
      5020
    2. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      47
      3332
    3. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      100
      3240
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      199
      2473
    5. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      32
      2384
    6. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      133
      2029
    7. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      17
      1773
    8. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      20
      1716
    9. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1649
    10. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      182
      1648
    Aihe