KIIRE: Ristipistokauppoja pk-alueella?

Ansku

Tietääkö kukaan hyviä & mahdollisimman monipuolisia ristipisto- ja muita kirjontatarvikeita myyvää liikettä Helsingissä, Espoossa tai Vantaalla? Asialla on suht. kiire, kyseessä on vain muutaman päivän visiitti pk-seudulle...

Muuten, saako Suomesta ollenkaan sellaisia ihania "valmistuotteita" joihin voisi itse tehdä ristipistokuvion? Meinaa kateus iskeä kun katselee niitä ihania (ja alkup. maahan verrattuna hirveän hintaisia) ulkomaisia ristipistolehtiä, joissa on kaikkia vauvan tossuja ja hattuja yms... Olen nähnyt niissä jopa viivoittimia, joiden sisään saa kapean kirjotun nauhan. Suomessa myydään ainakin avaimenperiä, joihin saa kuvan sisään, mutta aidakangas on niin paksua ettei se kestä siellä :(

25

11926

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • verkkofan

Helsingissä on Korkeavuoren kadulla Menita. On todella laadukas käsityökauppa, jossa käyn aina, kun Helsinkin kautta matkustan muualle Suomeen.

• Janna

Menitaa suosittelen minäkin. Helsingissä on pari muutakin, mutta ovat sellaisia "mummokauppoja": muutama kulahtanut pakkaus vuodelta miekka ja kivi.. Lisäksi Sinooperista (Vantaan Petikossa on Suomen pää-Sinooperi) saa esim. aida-nauhaa, avaimenperiä, magneetteja, poistomyynnistä perforated paperia, korttipohjia jne. Sitä hemmetin viivotinta minäkin olen kaivannut jo monta vuotta, mutta ei saa Suomesta. Juuri viime viikolla keskustelin aiheesta Petikossa.

Aiheesta sivuun: ilouutinen on kyllä se, että Sinooperiin on syksyllä tulossa myyntiin joitakin niistä Fiskarsin kuvioleikkureista, joita on saatu kuolata niissä brittiläisissä pistelylehdissä. :o) Viimeinkin! Eivät kuulemma ole suostuneen aiemmin Suomeen myymään. Hävytöntä, suomalainen firma kuitenkin..

Avaimenperät ja magneetit onnistuvat, kun tekee niin tiheälle aidalle, että yksi lankasäie riittää, eikä paksuja lankaklönttejä kääntöpuolelle.

Menitassa on joitakin ready-to-stitch tuotteita. kalliitahan ne ovat, mutta jos on pakko saada. ;o) Ainakin pari viikkoa sitten oli vauvoille ruokalappuja ja sellaisia "huppupyyhkeitä", joissa on kulmassa aidaa. Lisäksi on tutti- ja tuttipullopusseja, joissa valmiiksi painettu kuva joka pistellään. Hiukan kyllä ongelmallisia, painokuva kun ei sovi aidan ruutuihin kunnolla, mutta soveltaen onnistuu.

• Ansku

Kiitokset molemmille! Menitaan suunnistan kyllä heti kun mahdollista, ja se Sinooperi on tästä ihan kivenheiton päässä. Ja minä syrjäkyläläisenä kuvittelin ettei sitä aidanauhaakaan saa mistään! :o) Kuinka kalliita ne Menitan ready-to-stitch tuotteet ovat? Jotain ruokalappua tai huppupyyhettä voisi ajatella, ei nuo painokuvat oikein inspiroi... Ruokalapuissa ja pyyhkeissä ei siis sitä ole?

Jannalle kiitos neuvosta, pitää hankkia sitä tiheämpää aidaa kunhan pääsee shoppailukierrokselle :)

• Janna
        Ansku kirjoitti:

Kiitokset molemmille! Menitaan suunnistan kyllä heti kun mahdollista, ja se Sinooperi on tästä ihan kivenheiton päässä. Ja minä syrjäkyläläisenä kuvittelin ettei sitä aidanauhaakaan saa mistään! :o) Kuinka kalliita ne Menitan ready-to-stitch tuotteet ovat? Jotain ruokalappua tai huppupyyhettä voisi ajatella, ei nuo painokuvat oikein inspiroi... Ruokalapuissa ja pyyhkeissä ei siis sitä ole?

Jannalle kiitos neuvosta, pitää hankkia sitä tiheämpää aidaa kunhan pääsee shoppailukierrokselle :)

Aidanauhaakin saattaa saada Menitasta, varmasti en muista. Sinooperista kylläkin ja useampaa leveyttä. valkoista ja luonnonvalkoista on ollut tarjolla ainakin silloin kun olen itse niitä katsellut.

Hinnoista sitten. Muistelisin ruokalapun olleen noin 8 euroa ja pyyhkeiden kohdalla silmissä kummittelevat hinnat väliltä 12-15 euroa. Enpä tarkemmin muista. Niissä ei tosiaankaan noita painokuvia ole, itsekkään en painetuista pidä.

Olethan tsekannut netin tarjonnan ristipistojen osalta? Nykyään on olemassa suomalaisia, turvallisia ja luotettavia nettifirmoja, joiden valikoimiin kuuluu vaikka mitä ihanaa. Posti toimittaa syrjäkylillekin ja maksun voi halutessaan hoitaa postissa tai vaikkapa näppärästi verkkopankissa. Itse suosin ehdottomasti näitä nettikauppoja. Tutustu ihmeessä esim. www.kasityokori.com ja www.ristipisto.fi

• Ansku
        Janna kirjoitti:

Aidanauhaakin saattaa saada Menitasta, varmasti en muista. Sinooperista kylläkin ja useampaa leveyttä. valkoista ja luonnonvalkoista on ollut tarjolla ainakin silloin kun olen itse niitä katsellut.

Hinnoista sitten. Muistelisin ruokalapun olleen noin 8 euroa ja pyyhkeiden kohdalla silmissä kummittelevat hinnat väliltä 12-15 euroa. Enpä tarkemmin muista. Niissä ei tosiaankaan noita painokuvia ole, itsekkään en painetuista pidä.

Olethan tsekannut netin tarjonnan ristipistojen osalta? Nykyään on olemassa suomalaisia, turvallisia ja luotettavia nettifirmoja, joiden valikoimiin kuuluu vaikka mitä ihanaa. Posti toimittaa syrjäkylillekin ja maksun voi halutessaan hoitaa postissa tai vaikkapa näppärästi verkkopankissa. Itse suosin ehdottomasti näitä nettikauppoja. Tutustu ihmeessä esim. www.kasityokori.com ja www.ristipisto.fi

Itseasiassa eilen löysin ristipisto.fin ja käsityökori.comissa olen käväissyt myös. Tuohon ensiksi mainittuun ihastuin aivan täysin! Plussaa myös kotimaisuudesta: en yleisesti ottaen oikein "osaa" luottaa nettifirmoihin mutta kotimaisiin on aina helpompaa luottaa :o)

Asiaan liittyen kysyisin vielä tuosta ristipisto.fistä seuraavaa: onko niissä mm. Heritage Stitchcraftin tuotteissa, joiden kohdalla lukee "kirjasessa kuvan mukainen ristipistomalli" jne. ollenkaan lankoja ja kangasta mukana? Sain jotenkin sen kuvan ettei olisi. Samaten ne Passione Ricamon mallit, joissa lukee "ristipistomalli, jonka on suunnitellut Laura Gabutti Lattuada", kuuluuko settiin langat ym?

Toimitusehdoissahan sanotaan että paketteihin kuuluu langat ja kankaat yms. tilpehöörit, mutta noiden mainitsemieni mallien kohdalla en ollut ihan varma.

Niin ja sitten ne postikulut, tuleeko sieltä ihan hirveitä summia? Tietenkin postikulujen suuruus riippuu tilauksen koosta, mutta noin suunnilleen... "Jos valitset maksutavaksesi postiennakon, lisäämme tilauksesi loppusummaan todelliset postikulut (halvimman toimitustavan mukaan) sekä postiennakkomaksun (3,10 €)." Todelliset postikulut???

• Ansku
        Janna kirjoitti:

Niin ja piti kysyä sen aidanauhan hintaa (suurinpiirtein)? Sinooperissa siis. Tietää sitten varautua äkilliseen rahanmenoon :oD

• Ansku
        Janna kirjoitti:

Kyllä nyt muisti pätkii ja pahasti... Johtuisikohan vuorokaudenajasta... Eli piti kysyä siitä ristipisto.fistä että mitä ne tähdet tarkoittavat joidenkin tuotteiden perässä?

Onko itselläsi kokemusta tuosta ristipisto.fistä, onko osoittautunut hyväksi&luotettavaksi? Mieli tekisi tilata vaikka mitä, rahapussi tosin taitaa sairastua anoreksiaan :oD

• Janna
        Ansku kirjoitti:

Itseasiassa eilen löysin ristipisto.fin ja käsityökori.comissa olen käväissyt myös. Tuohon ensiksi mainittuun ihastuin aivan täysin! Plussaa myös kotimaisuudesta: en yleisesti ottaen oikein "osaa" luottaa nettifirmoihin mutta kotimaisiin on aina helpompaa luottaa :o)

Asiaan liittyen kysyisin vielä tuosta ristipisto.fistä seuraavaa: onko niissä mm. Heritage Stitchcraftin tuotteissa, joiden kohdalla lukee "kirjasessa kuvan mukainen ristipistomalli" jne. ollenkaan lankoja ja kangasta mukana? Sain jotenkin sen kuvan ettei olisi. Samaten ne Passione Ricamon mallit, joissa lukee "ristipistomalli, jonka on suunnitellut Laura Gabutti Lattuada", kuuluuko settiin langat ym?

Toimitusehdoissahan sanotaan että paketteihin kuuluu langat ja kankaat yms. tilpehöörit, mutta noiden mainitsemieni mallien kohdalla en ollut ihan varma.

Niin ja sitten ne postikulut, tuleeko sieltä ihan hirveitä summia? Tietenkin postikulujen suuruus riippuu tilauksen koosta, mutta noin suunnilleen... "Jos valitset maksutavaksesi postiennakon, lisäämme tilauksesi loppusummaan todelliset postikulut (halvimman toimitustavan mukaan) sekä postiennakkomaksun (3,10 €)." Todelliset postikulut???

Molemmissa kaupoissa on sama: jos otsikkona on ristipistomalli, on myynnissä todellakin vain malli. Eli siis mallipiirustus, ei lankoja eikä muuta sälää.

Postikuluhommia en ristipisto.fi:ssä tarkkaan muista, mutta ne kerrotaan kyllä siellä sivuilla, kun tarpeeksi kahlaat. Ja jos jää kysyttävää, soita ihmeessä Siskolle, hän on avulias. :o)

• Janna
        Ansku kirjoitti:

Niin ja piti kysyä sen aidanauhan hintaa (suurinpiirtein)? Sinooperissa siis. Tietää sitten varautua äkilliseen rahanmenoon :oD

En kyllä kuollakseni muista.. Aika hintavaahan se on.. Viimeisestä nauhaostoksesta on sen verran aikaa, etten kunnolla muista, ja hinta riippuu myös nauhan leveydestä ja reunojen tyylistä. Olisiko perusnauha ollut jotain tyyliin 6-7 euroa metri..?

• Janna
        Ansku kirjoitti:

Kyllä nyt muisti pätkii ja pahasti... Johtuisikohan vuorokaudenajasta... Eli piti kysyä siitä ristipisto.fistä että mitä ne tähdet tarkoittavat joidenkin tuotteiden perässä?

Onko itselläsi kokemusta tuosta ristipisto.fistä, onko osoittautunut hyväksi&luotettavaksi? Mieli tekisi tilata vaikka mitä, rahapussi tosin taitaa sairastua anoreksiaan :oD

Hmm..mitään tähtiä en muista, mutta kaikki merkitykset kerrotaan kyllä siellä sivuilla. Mielestäni ristipisto.fi:n ainoa heikkous onkin juuri tuo sivujen pienoinen sekavuus. Alaryhmiä on liikaa ja hypitään paikasta toiseen.

Atelje Digitalis (eli ristipisto.fi) on luotettava ja hyvä kauppa. Aivan samoin kuin Käsityökori. Olen tilannut tavaraa molemmista ja toimitus on nopea ja varma. Itse olen käyttänyt enemmän Käsityökoria, siellä kitit ja mallit ovat enemmän mieleeni. Digitaliksessa taas on parempi tarvikevalikoima.

• rsnappi
        Ansku kirjoitti:

Tässä eräs liike Helsingin keskustassa josta saa aidanauhaa muutaamaa leveyttä.

Poikkesin viikolla 30 pitkästä aikaa ja huomasin että heillä oli moista rullissa. Itse olen vasta aloittelija ristipistöissa ja keskityn pieniin töihin.

Puhelinluettelosta tiedot:
        Singer Marmorikuja 09 659 500

Käsityöterveisin, Riitta

• koruompelijatar
        Janna kirjoitti:

En kyllä kuollakseni muista.. Aika hintavaahan se on.. Viimeisestä nauhaostoksesta on sen verran aikaa, etten kunnolla muista, ja hinta riippuu myös nauhan leveydestä ja reunojen tyylistä. Olisiko perusnauha ollut jotain tyyliin 6-7 euroa metri..?

www.margaretha.net osoitteessa ja sieltä voit muutoinkin tilata luettelon kotiin katsella rauhassa ja ainaon tarjouksia kaikenlaisia ja tarvikkeitä paljon Kuvaston saat suomen tai ruotsinkielisenä miten haluat ja se on pohjoismaiden suuri luetelo .
        Sieltä saa valmispakkauksia mutta myös erikseenn ostaa tarvikkeitä osa on aika kalliita mutta niin ne on käsityöliikkeissäkin .
        Jos menet esim porvooseen sieltä löytyy käsityömallit aj tarvikkeet kyllä vanhassakaupungissa siellä on ainakin sellainen liike . Ruotsinkielisellä alueella suomessa pienissäkin kaupungeissa on hyvin käsityöliikeittä mistä saa kivoja malleja ja paljon erilaisia tarvikkeita ja tilaavat jos jotain tarviit . Suomenkielisissä kaupungeissa ei oikein löydy noita jostain syystä
        Tukholmassakin löytyi hyviä liikkeitä joista niitä löytää .
        Olen aivan valtavasti tykännyt tehdä noita kaikkia ompelutöitä ja ristipistotöitä ja margarethassa on myös viivotinmallikin olemassa taisi olla vain yksi viimeksi mutta voithan ostaa aida kangasta ja tiheää ja tehdä kuviot mielesi mukaan vaikka tai katsoa jonkin aiheen mukaan .
        Olen erittäin tyytyväinen myös ollut kun käyn esim syysmarkkinoilla Tammisaaressa siellä on ollut yleensä yks myyjä joka myy noita erilaisia malleja ja tarvikkeita ja ei ole niin hirmuisen kalliita .
        Helsingissä en ole löytänyt liikettä mutta menenpä käymään (kiitos vinkista) Menitaan ens kerralla siellä käydessäni.
        Joskus kyselin onko helsingissä missän eikä ollut kuin jotain vähän vain stockmanilla tarvikkeita koruompeluun ja varsinkin ristipistoihin .
        kukaan ei osannut neuvoa tuota Menitaa mulle silloin ainakaan .
        Turussa tiedän että on hyvä käsityöliike heti keskustassa myös .
        Mutta jos on kiire soita johonkin noista esim margarethan puhelin on 0800508212 sieltä saa tai netinkautta tilata ihan miten haluaa ja esitteen saa kotiin . Ne on todella hyviä ja laadukkaita malleja ja kaikki tarvikkeet on mukana .
        j voit tilata vain tarvikkeita ei ole pakko ostaa pakkausta jossa kaikki valmiina .
        Sinoperissäkin onjossain hyvin tarvikkeita mutta loppujen lopuksi aika pieni valikoima on heillä mitään niitä tarvikkeitä ollut mitä tarvitsee jahellä on aika kalliit kans hinnat jos ei ole joku tarjous menossa

• koruompelujatar
        koruompelijatar kirjoitti:

www.margaretha.net osoitteessa ja sieltä voit muutoinkin tilata luettelon kotiin katsella rauhassa ja ainaon tarjouksia kaikenlaisia ja tarvikkeitä paljon Kuvaston saat suomen tai ruotsinkielisenä miten haluat ja se on pohjoismaiden suuri luetelo .
        Sieltä saa valmispakkauksia mutta myös erikseenn ostaa tarvikkeitä osa on aika kalliita mutta niin ne on käsityöliikkeissäkin .
        Jos menet esim porvooseen sieltä löytyy käsityömallit aj tarvikkeet kyllä vanhassakaupungissa siellä on ainakin sellainen liike . Ruotsinkielisellä alueella suomessa pienissäkin kaupungeissa on hyvin käsityöliikeittä mistä saa kivoja malleja ja paljon erilaisia tarvikkeita ja tilaavat jos jotain tarviit . Suomenkielisissä kaupungeissa ei oikein löydy noita jostain syystä
        Olen aivan valtavasti tykännyt tehdä noita kaikkia ompelutöitä ja ristipistotöitä ja margarethassa on myös viivotinmallikin olemassa taisi olla vain yksi viimeksi mutta voithan ostaa aida kangasta ja tiheää ja tehdä kuviot mielesi mukaan vaikka tai katsoa jonkin aiheen mukaan .
        Olen erittäin tyytyväinen myös ollut kun käyn esim syysmarkkinoilla Tammisaaressa siellä on ollut yleensä yks myyjä joka myy noita erilaisia malleja ja tarvikkeita ja ei ole niin hirmuisen kalliita .
        Helsingissä en ole löytänyt liikettä mutta menenpä käymään (kiitos vinkista) Menitaan ens kerralla siellä käydessäni.
        Joskus kyselin onko helsingissä missän eikä ollut kuin jotain vähän vain stockmanilla tarvikkeita koruompeluun ja varsinkin ristipistoihin .
        Mutta jos on kiire soita johonkin noista esim margarethan puhelin on 0800508212 sieltä saa tai netinkautta tilata ihan miten haluaa ja esitteen saa kotiin . Ne on todella hyviä ja laadukkaita malleja ja kaikki tarvikkeet on mukana .
        j voit tilata vain tarvikkeita ei ole pakko ostaa pakkausta jossa kaikki valmiina .
        Sinoperissäkin onjossain hyvin tarvikkeita mutta loppujen lopuksi aika pieni valikoima on heillä mitään niitä tarvikkeitä ollut mitä tarvitsee jahellä on aika kalliit kans hinnat jos ei ole joku tarjous menossa

tammisaaressa on ollut ainakin pari hyvää käsityökauppaa niissä on hyvin kaikkia malleja ja tarvikkeita jos menet sinne käymään niin ei voi olla löytämättä niitä liikkeitä

• Ansku
        koruompelijatar kirjoitti:

Petikon Sinooperista minä löysin mielestäni halpaa aidanauhaa (n. 5cm leveää, 2,52€/m tjsp, koristeellisemmat kalliimpia). Samaten ostin sieltä aidakangasta vähäsen eikä se mielestäni ihan mielettömiä maksanut. Niin ja tosiaan, avaimenperiäkin ostin, 2,60€/kpl.

Tosin esim. Lappeenrannan Sinooperissa ei ole mitään vastaavia tarvikkeita, kahden mallisia avaimenperiä ja siinä se...

• Jannalle!

Olen itse ostanut viivottimia Jatan Aitasta Hämeenlinnasta. Ainakin niiden sisään mahtuu nyplätty pitsi. Siellä on myöskin myynnissä lasin alustoja, joihin mahtuu myöskin ohuelle kankaalle tehty ristipistotyö. Näissä viivottimissa, avaimenperissä(joita myöskin saa Jatan Aitasta), lasinalustoissa on pohja ja kansi erikseen ja sinne väliin voi laittaa jostain ohuesta kankaasta tai langasta tehty "tilkku", joka pysyy siellä suojassa nuhraantumatta. Kannattaa kokeilla!!!!
        Tässä Jatan Aitan yhteystiedot:

http://www.htk.fi/public/jatanaitta/

• Janna
        Jannalle! kirjoitti:

Olen itse ostanut viivottimia Jatan Aitasta Hämeenlinnasta. Ainakin niiden sisään mahtuu nyplätty pitsi. Siellä on myöskin myynnissä lasin alustoja, joihin mahtuu myöskin ohuelle kankaalle tehty ristipistotyö. Näissä viivottimissa, avaimenperissä(joita myöskin saa Jatan Aitasta), lasinalustoissa on pohja ja kansi erikseen ja sinne väliin voi laittaa jostain ohuesta kankaasta tai langasta tehty "tilkku", joka pysyy siellä suojassa nuhraantumatta. Kannattaa kokeilla!!!!
        Tässä Jatan Aitan yhteystiedot:

http://www.htk.fi/public/jatanaitta/

Kiitos tiedosta, täytyypä tutkailla. :o)

• Crosser

Hakaniemen ja Sörkan välissä vastapäätä työkkäriä on Käsityöliike Tuominen.. paljon pohjia ja lankoja, myös kittejä.

• Janna

Onhan siinä juu -ja kyseessä on juuri sellainen "mummokauppa". :D Eli kittejä on naurettavan huono valikoima ja nekin vähät ovat vuosia vanhoja, paketitkin aivan pölyssä. Kanavatöitä kyllä löytyy, mutta niitähän tässä ei etsitty.

• Jeps
        Janna kirjoitti:

Onhan siinä juu -ja kyseessä on juuri sellainen "mummokauppa". :D Eli kittejä on naurettavan huono valikoima ja nekin vähät ovat vuosia vanhoja, paketitkin aivan pölyssä. Kanavatöitä kyllä löytyy, mutta niitähän tässä ei etsitty.

Kaikille vastanneille iso kiitos avusta, kävin tänään Menitassa ja mukaan tarttui vähän yhtä sun toista, mm. yksi ihana keijukitti ja pari vauvan ruokalappua :-)

• Ansku
        Janna kirjoitti:

Kaikille vastanneille iso kiitos avusta, kävin tänään Menitassa ja mukaan tarttui vähän yhtä sun toista, mm. yksi ihana keijukitti ja pari vauvan ruokalappua :-)

• Ansku
        Ansku kirjoitti:

Tulipa sitten pistettyä kahteen kertaan... No eipä tuo haittaa :)

• Duo
        Ansku kirjoitti:

Tulipa sitten pistettyä kahteen kertaan... No eipä tuo haittaa :)

Kaikille tiedoksi: Osoitteessa Hämeentie 26 avataan 22.8. täysin uusittu käsityöliike Käsityötalo PRIIMA. Tarjolla on paljon käsityöalan tuotteita!

• Lankoja myös?:)
        Duo kirjoitti:

Kaikille tiedoksi: Osoitteessa Hämeentie 26 avataan 22.8. täysin uusittu käsityöliike Käsityötalo PRIIMA. Tarjolla on paljon käsityöalan tuotteita!

Mihin kohtaan tuo tulee Hämeentiellä? Ympyrätalon päähän vai kurviin päin?

Tuleeko tarjolle neulelankoja? Jos tulee niin missä hintaluokassa?

• Duo
        Lankoja myös?:) kirjoitti:

Mihin kohtaan tuo tulee Hämeentiellä? Ympyrätalon päähän vai kurviin päin?

Tuleeko tarjolle neulelankoja? Jos tulee niin missä hintaluokassa?

Priima on ympyrätalon ja kurvin puolivälissä. Priimassa on todella laaja valikoima lankoja - kaikissa hintaryhmissä.

• Anonyymi

Täällä oli puhetta Ateljee Digitaliksesta.

Yrittäjä on aloittanut uudestaan, sivu pysynyt samana eli www.ristipisto.fi
      Yritys nykyään nimeltään Käsityöpuoti Ristipisto Oy.

Laajasti ristipistopakkauksia, Novitan lankoja, kauniita palapelejä. Kaikkea kivaa! :)

Ensimmäinen tilaus tehty ja toimitus oli nopea.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      4370
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      86
      2230
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      556
      1718
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      101
      1451
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1157
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1098
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      218
      971
    8. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      5
      968
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      903
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      888
    Aihe