Kaveri syrjii kokoajan :´(

:(

Mulla on hyvä ystävä, jonka kaa meillä on aina ollu tosi hauskaa. Ihan aina! Oon nyt kuutosella, ja viime vuonna syksyllä mun kaveri alko olee rinnakkaisluokan tyttöporukan kaa. Aluks jokatoinen välkkä vaa, mut keväätä lähtien se oli aina niiden kanssa. Kysyin aina "Voitko olla mun kaa seuraaval välkän", ja vastaus oli "Noo öö mä lupasin olla noiden kanssa". Tässä on nyt tapahtunut kaikkea, olen harkinnut itsemurhaa monesti, olen yrittänyt kaikkea, ja olen sanonut kaverilleni suorat sanat pari kertaa, jolloin se on luvannut olla mun kanssa paljon enemmän, mutta mitään ei tapahtunu.

Mulla on toinenkin bestis, joka kuuntelee ja välittää, ja on tosi mukava. Onneks mul on se. Tää mun kaveri joka on muiden kaa, se ei välitä musta enää yhtään :( Se valehtelee kokoaja jne. Ne sen kaverit pitää musta ihan tavallisesti, mut kaveri väittää et ne vihais mua ja et sen takia ne ei voi olla mun kaa. Auttakaa, mä haluun mun kaverin takas, koska meillä on ollu nii hauskaa. Kiva-koulu keskustelut ei oo auttanu. Itken tän takii joka ilta, enkä haluu jatkaa näin.

14

2503

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gugguus

      Ymmärrän kyllä, mutta kun vuodet vierivät kaveriporukat vaihtuvat.. Mut kyll mä uskon et se tulee takasi teiä porukkaa :)

    • Yksin jätetty

      Mull on iha sama ongelma. Alaasteen 5 luokalla se syrjiminen alko. Mulla oli sillo yks kaveri ja se oli oikeesti mun ainut kaveri. Niin se muutti pois nelosen lopussa ja yritin tietenkin hankkii uusia kavereita ja sainkin, mutta ku mentiin yläasteelle ne löysi uusia kavereita ja jätti mut yksin. Oon muutenkin tosi ujo, et kavereita on muutenkin hankala löytää ja sitte ku ne mun vanhat kaverit alko levitellä musta äärettömän kauheita juttui niin yritä siitä sitte löytää uusiankavereitä.
      Meidän luokalle tuli kasilla uus oppilas ja meistä tuli erottamattomat. Niin mä ainaki luulin. Kasin puolessa välissä se löysi uusia kavereita, semmosia jotka on kiusannut mua syrjii vielki.
      Nyt kun ysi alko oon ihan yksin ja mulla oli yks kaveri jonka kaa olin mut nyt sekin on jättänyt mut yksin. En oikeesti tiiä mitä teen. Ainut mikä mun oloo helpotti oli et meil oli koira joka "lohdutti" mua aina, mut nyt sekin on kuollut niin oon ihan yksin. :(
      Olen tyttö.

      • 5 tytö

        Moi van mua syrjitään oon lk5 ja mejän luokalla on mun lisäksi 4 työtä ja oon vides pyörä van siloin kun joku 4tytöstä tuule kipeäksi niin mää korvan sen paikan halun olla kavereiden kaa


    • Sain uusia kamuja

      Mua kaverit syrji, ja sen seurauksena vaihdoin koulua.
      Olen nyt erittäin iloinen, että päätin tehdä niin

    • :( :( :( :( :(

      mun pars kaveri syrjii muo se sanoo mun jutuille usein että mhm ja näyttää siltä että sitä ei kiinnosta mun jutut yhtään.se on vähentänyt meillä käymistä se sanoo ettei se taida tulla nyt nykyään se käy meil joka toinen viikko kerran tai 2 ennen se kävi joka viikko kerran .koulussa se on yhen toisen tytön kanssa ja kävelee sen kaa käsikynkkää halaileee sitä sitä kiinnostaa sen jutut enenmmän kun mun jutut.no mun synttäreille se laitto tavallisen arki asun sitkun kerran kysyin mitä se laittaa sen kaverin synttäreille se sano et jotain hienoa.se kyllä sanoo et se haluaa olla mun kaveri mut en tiiä haluaako se oikeesti.

    • Avuton123

      Mulla sama homma. ;( Mä olen ollut mun parhaan kaverin kanssa aina kahdestaan. Mutta kun menin vitoselle niin kaveri oli ihan erilainen... se ei kuunnellut mua ollenkaan ja yritti selvästi vältellä mua. Ajattelin että se varmaan menee ohi, ja että sillä on paha päivä, mutta ei.. tänä kuukautena se ei oo halunnut olla mun pari ja puhunu kaikesta joka ärsyttää mua. Tällä viikolla mun rinnakkaisluokkalainen tyttö on kokoajan halunnut olla sen kaa. Tänäänkin ne vaan juoksi jonnekkin muualle ja puhu kokoajan jostain Netflix sarjasta jota en ole katsonut. Olen sanonut tästä asiasta heille useasti mutta he vain jatkavat. Tänään koulun jälkeen he kävelivät pois halaillen ja eivätäkä huomioineet mua ollenkaan. Auttakaa joku 😥😥

    • Hanki internet-ystäviä. Ne ovat parempia kuin oikeat.

    • Onpa ikävää! Selviämisiä!

    • ihminennnghjk

      Mulla on sellainen tilanne että mulla oli yks tosi hyvä ystävä mutta pari päivää sitten se alko vähän olee yhtien ns "koulun suosituimpien Kaa" menin kysyy että voitko olla niin ne vaan nauroi mun puheen päälle ihan ku ne ei ois kuullu ja kun istuin ruokalassa niiden pöytään niin ne kaikki lähti siitä toiseen pöytään se ei enää ees vastaa mun viesteihin ja kun puhun sille se vaan sanoo jotain=mmm... :(

    • Olerohkeaa

      Muakin on syrjitty koulussa, mut nykyään en edes välitä koko ajatuksesta pyrin mennä mukaan, vaikka mua ei ehkä välttämättä haluttas. Kerta oli ensimmäinen kun oikeasti pystyin sanomaan kaveriporukalle, että "jos vihaatte mua, niin miks ette ilmaise asiaa opelle tai vaikka rehtorille, niin pääsisitte ehkä musta eroon" ja sit lausuin "tai sitte ehkä ette". Ja aina ku oon soittanu vähä turpaani ärsyttäville tyypeille niin ei enää kyllä mtn vastaväittelyitä ole, että paskat meni housuun ja ilme kuin petolintujen perseillä. Mutta kaiken tuon syrjinnän jälkeen olen saanut hyviäkin ystäviä ihan sillä perustein että oon uskaltanu olla oma itseni ja tyrkiä asioita ääneen, vaikka välillä nolottais, mut tekeminen parantansi ainakin omaa itsetuntoani.

      Mun teoria sun tilanteesta vaikuttaa khyllä niin paljon siltä, että tuo sun kaveris on juorunnu sun asioitas eteenpäin, jonka takia myös se toinen porukka on alkanut sua vihamaan. Eli kaveris on ottanut jtn todella noloja asioita esille, joka olis niin hyvä syy vihata sua. Mutta sun kaveris ei halua myöntää sitä sulle, jonka takia ei uskalla edes tapailla sua, koska ei halua näyttää että olisi sun puolella eikä niiden toisen porukan puolel.

      Ja mun mielestä sul on khyl on oikeus kysyä ihan päin naamaa kaveriltas, että onkos jtn asioita laitettu kiertää kun noi vihaa mua tai jtn kysellä. Jos et saa mtn irti kaveristasi, niin meet sen kaveri porukas luokse ja kysyt iha suoraan niiltä sitä asiaa.

      JOs niistäkään ei irtoa niin on open paikka. Koska ei sun pidä jäädä yksin eikä todellakaa elää tietämättömyydessä miks se yks porukka vihaa sua! Ja ei todellakaa muutenkaa elää tietämättömyydessä! Mene rohkeasti open puhutteluun ja ota asia vakavasti. Jos ope ei tee mtn asialle niin sitten marssit rehtorin luokse neuvottelemaan, sillä perustein että ope ei nähny asiaa niin tärkeäksi! Koulussa syrjintä on vaka asia ja mun mielestä kehenkää nuoren ei pitäisi kokea sitä vaikka koin itse samoin perustein tilanteen niinku sä nyt elät.

      Ja voin arvata jo nyt että et ehkä uskalla tai nolottaa asioista puhuminen niinku luokanvalvojalle tai rehtorille. Mutta sun tilantees sun kannattaa ajatella omaa parastasi, sillä asiat ei muutu jos ei halua ottaa riskejä elämässään! Myönnän nyt tähän loppuun, että olise mullakin tosi vaikeeta mennä puhumaan jollekki ulkopuoliselle asiasta joka ei tiennyt hevon vittua, mutta ainakin osasi neuvoa mitä tehdä ja mitä sitten jatkossa.

      Joten ole rohkea, puhu asioista, ota vakavasti syrjintä, älä ajattele että tässäkö se nyt sitten oli ja enkä enää saisi yhtään sen parempaa kaveria mitä mul oli. Älä missään tapaukessa noin ajattele, koska ajat muuttuu, sä muutut, kasvat isommaks, mee joko ammattiin opiskelemaan tai lukioon, meet töihin ympärilläs ihmiset muuttuu. Muista että et elä ikuisuudessa niiden samojen lärvien kanssa!

      Toivottavasti löydät jonkun tai joku löytää sut. Mut joo, koita pärjätä ja pysy rohkeana! ♥

    • Menkäähoitoo

      Jos totta puhutaan nii noi tuollaiset ei oo edes kavereita... Mä vetäisin avarilla ja sanoisin, šon moro!

    • Kyllä12

      Mulla on saman laisia ongelmia ala-asteella mulla oli tosi hyviä kavereita eri koulusta ja sit menin ylä asteelle niiden kanssa samalle luokalle oltiin alussa tosi hyvissä väleissä mut pian ne alko vaa vittuilee mulle eka olin sillee et se on läppää ja en välittänyt sit ku yritin kertoo jotai nii niitä ei kiinnostanut sitse vittuilu paheni mut välil oltii myös koulus kavereitaki nyt kesälomal oon yrittäny kysyy niiltä et voiks ne olla nii yleensä on joku et ei mahu tai sit ignooraa tai sit joku tekosyy et joo oollaan reissus tai jotai.

    • Anonyymi

      Ite oon kokenu syrjintää ja yksinäisyyttä noin 4 vuotta mutta hakeudu sellaiseen seuraan missä viihdyt :> kuten sen sun bestiksen :D itelläkin oli bestis 5v asti mut sit se löysi uuden porukan ja jäin yksin :/ mut unohdin sen ja jatkoin matkaa :} vaikka meillä oli ihan sika hauskaa :( mut nyt mulla on uus kaveriporukka jossa kyllä kaks tyyppii aiheuttaa kaikille draamaa ja kiusaa :[ mut kannattaa vaan jatkaa eteempäin :] toivottavasti oli apua ja muista sä et oo yksin :D

    • Anonyymi

      Mulla on aivan sama

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      3154
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2121
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1895
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe