Hei,
Tässä kun olen hankkimasta ensimmäistä marsuani, abessiinialaista (rusettimarsu), niin tahtoisin kysellä, mitä abessiinialaisen päivittäiseen turkin hoitoon kuuluu vai hoidetaanko niiden turkkia joka päivä? Miten turkki kannattaa näyttelyihin huoltaa? Luin jostain lehdestä, että hammasharja on hyvä turkinhoitoväline rusettimarsulle. Onko totta? Mitä harjoja&kampoja pitäisi olla?
Kiitos jo etukäteen!
Rusettimarsun turkinhoito
5
697
Vastaukset
- Sari
Parhaat hoito-ohjeet abyn hoitoon saat suoraan sen kasvattajalta ja jos haluat "toisen mielipiteen", kannattaa ottaa yhteyttä johonkin toiseen abyjen kasvattajaan! :-)
Onnea uuden marsuliini kanssa :-)- Emmallus
Hei! Minulla on 2 uutta Rusettimarsua. Kun kampaan, kampaanko ihan vaan suoraan (niskasta peppuun) vai kampaanko siihen suuntaan kuten "rusetit" kasvavat???
- milsu + 2 marsua
mulla on 2 rusettimarsua, eikä niiden turkin hoito ole sen kummallisempaa,kuin sileäkarvaistenkaan. onhan rusettimarsu lyhytkarvainen laji. mä harjaan marsujen turkit vaan karvanlähdön aikaan ja joskus muuten vaan. ei kai ennen näyttelyä marsujen turkille sen kummempaa tarvi tehä. tarkistaa vaa, että se on puhdas, eikä siinä ole karvattomia laikkuja ja voihan sen vaikka harjata.
en oo tutustunu asiaan, joten en oo varma tosta näyttelyjutusta, kun itse en näyttelyissä käy! - laura marsut
no mä saan tänään rusettimarsun ja mulle kerrotiin et sitä pitäis leikata mut en oo varma.
- marsu2
Eläinkaupasta ostin itse rusettimarsulle ja teddymarsulleni kamman. On ollut hyvä, ja marsut vain purisevat kun kampaan niitä :-) Hammasharja voi olla kova ja epämiellyttävä marsun iholle. Vauvaharja sopii myös hyvin (mikä onkaan) :-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain607492Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1232916- 1421766
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha651649Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1151458Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1671394- 1301134
- 73827
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko47802- 51707