Hei,
Tässä kun olen hankkimasta ensimmäistä marsuani, abessiinialaista (rusettimarsu), niin tahtoisin kysellä, mitä abessiinialaisen päivittäiseen turkin hoitoon kuuluu vai hoidetaanko niiden turkkia joka päivä? Miten turkki kannattaa näyttelyihin huoltaa? Luin jostain lehdestä, että hammasharja on hyvä turkinhoitoväline rusettimarsulle. Onko totta? Mitä harjoja&kampoja pitäisi olla?
Kiitos jo etukäteen!
Rusettimarsun turkinhoito
5
668
Vastaukset
- Sari
Parhaat hoito-ohjeet abyn hoitoon saat suoraan sen kasvattajalta ja jos haluat "toisen mielipiteen", kannattaa ottaa yhteyttä johonkin toiseen abyjen kasvattajaan! :-)
Onnea uuden marsuliini kanssa :-)- Emmallus
Hei! Minulla on 2 uutta Rusettimarsua. Kun kampaan, kampaanko ihan vaan suoraan (niskasta peppuun) vai kampaanko siihen suuntaan kuten "rusetit" kasvavat???
- milsu + 2 marsua
mulla on 2 rusettimarsua, eikä niiden turkin hoito ole sen kummallisempaa,kuin sileäkarvaistenkaan. onhan rusettimarsu lyhytkarvainen laji. mä harjaan marsujen turkit vaan karvanlähdön aikaan ja joskus muuten vaan. ei kai ennen näyttelyä marsujen turkille sen kummempaa tarvi tehä. tarkistaa vaa, että se on puhdas, eikä siinä ole karvattomia laikkuja ja voihan sen vaikka harjata.
en oo tutustunu asiaan, joten en oo varma tosta näyttelyjutusta, kun itse en näyttelyissä käy! - laura marsut
no mä saan tänään rusettimarsun ja mulle kerrotiin et sitä pitäis leikata mut en oo varma.
- marsu2
Eläinkaupasta ostin itse rusettimarsulle ja teddymarsulleni kamman. On ollut hyvä, ja marsut vain purisevat kun kampaan niitä :-) Hammasharja voi olla kova ja epämiellyttävä marsun iholle. Vauvaharja sopii myös hyvin (mikä onkaan) :-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k1184359- 1513704
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah1013478Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia392839- 1321758
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta371575Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk151217Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi191194Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221154Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421140