Tilasin Anttilasta yhden dvd:n, jonka halusin katsoa tietokoneella. Aiemmin katsoin erään toisen filmin, ja sen Windows MediaPlayer esitti hyvin. Nyt kuitenkin kävi niin, että tämä filmi ei sille kelvannut, tämä olisi pitänyt katsoa jollakin toisella ohjelmalla, mutta stoppi tuli heti eteen. En merkinnyt muistiin minkä nimisen ikkunan tämä avasi, ja se väitti että väärä aluekoodi, joten ei onnistunut. En käsittänyt asiasta mitään. Poistin levyn levyasemasta, jonka jälkeen kone suoritti automaattisesti järjestelmän palautuksen, koska oli kuulemma Media-kirjasto vahingoittunut. Nyt se on siis korjattu.
Mulla ei ole dvd-soitinta, mutta se ei tietenkään ole ongelma, voihan sellaisen hankkia. Niitä saa edullisesti, joten ei se paljon rasita kukkaroa. Tuo aluekoodi oli mulle ihan uusi asia, kun en ole aiemmin joutunut sen kanssa tekemisiin. Tutkin asiaa netistä ja sain selville siihen liittyviä tietoja. Tutkin filmikotelon takakannesta mitä siinä lukee, ja kyllä siinä luki PAL 2-4, eli se aluekoodi jolla varustetut filmit pitäisi näkyä Suomessa. Kone ilmoitti, että filmin aluekoodi on 1. Muutama päivä sitten katsoin yhden boxin dvd:t tällä koneella eikä mitään ongelmia ollut, filmin takakannessa lukee PAL2.
Mikä tässä meni pieleen, kun kaiken järjen mukaan filmin olisi pitänyt näkyä, ottaen huomioon että kannessa lukeva koodi on oikein merkitty? Näkyisikö tämä sitten dvd-soittimella, vai tulisiko siinäkin eteen sama ongelma? Luin yhdeltä sivulta, että on saatavilla soittimia, jotka ovat koodivapaita.
DVD:n katsominen tietokoneella
60
5241
Vastaukset
- theWhos
Vie se DVD takaisin Anttilaan.
Tai asenna laillinen Windows?
Tai lataa joku toinen soitin esim VLC.
Tai muuta DVD soittimen aluekoodi.- ap
Kiitos vastauksista.
1) tuskin palautan.
2) koneessa on satavarmana lailinen Windows, koska kone on uusi ja kaupasta ostetttu,enkä ole asentanut mitään käyttöjärjestelmää itse. järjestelmä on asennettu tehtassa.
3)mulla ei ole dvd-soitinta, koska en ole tähän mennessä tarvinnut. telkkari tosin on.
4) sain selville,että myynnissä on soittimia, joissa on sekä Euroopassa että Amerikoissa toimivat koodit. - -380ms-
ap kirjoitti:
Kiitos vastauksista.
1) tuskin palautan.
2) koneessa on satavarmana lailinen Windows, koska kone on uusi ja kaupasta ostetttu,enkä ole asentanut mitään käyttöjärjestelmää itse. järjestelmä on asennettu tehtassa.
3)mulla ei ole dvd-soitinta, koska en ole tähän mennessä tarvinnut. telkkari tosin on.
4) sain selville,että myynnissä on soittimia, joissa on sekä Euroopassa että Amerikoissa toimivat koodit.Niin mutta asenna siihen Windowsiin dvd soitin.
- ap
-380ms- kirjoitti:
Niin mutta asenna siihen Windowsiin dvd soitin.
Tietokoneessa on dvd-soitin, mutta sillä ei voi toistaa levyjä, joiden koodi on1. Selitän jälleen kerran sen, että pakkauksessa mainitaan koodiksi 2, mutta levyjen koodi näemmä on 1. Väärät levyt pakattu koteloon.
- 7t8
Sinua on niinsanotusti pissitty silmää. Maksoit kalliisti tahallisesti tehdystä toimimattomuudesta. Piratebaysta saat toimivan ilmaiseksi.
- ap
Levyboxi maksoi 7,99e. Joten ei nyt niin hirveesti tullut takkiin, mutta silti..Levyt pystyy kyllä dvd-soittimella katsomaan, mutta tietokoneella ei.
- 7t8
ap kirjoitti:
Levyboxi maksoi 7,99e. Joten ei nyt niin hirveesti tullut takkiin, mutta silti..Levyt pystyy kyllä dvd-soittimella katsomaan, mutta tietokoneella ei.
Eli maksoit siitä ettet voi katsoa sitä tietokoneella. Kun huijattujen määrä kasvaa satoihin miljooniin vuodessa niin rikoksella saatu hyöty on jo sangen merkittävä. Levy-yhtiöt ovat ovatkin huumekartelleja muistuttavia rikollisjärjestöjä eivätkä normaaleja yrityksiä.
- ap
7t8 kirjoitti:
Eli maksoit siitä ettet voi katsoa sitä tietokoneella. Kun huijattujen määrä kasvaa satoihin miljooniin vuodessa niin rikoksella saatu hyöty on jo sangen merkittävä. Levy-yhtiöt ovat ovatkin huumekartelleja muistuttavia rikollisjärjestöjä eivätkä normaaleja yrityksiä.
No, niinkin voisi sanoa. Kyllähän nuo pitäisi tietokoneella nähdä, kun näissä kerran on sitä varten ohjelma. Mulle tämä oli vasta toinen dvd-ostos, joten en ole kovin paljon joutunut maksamaan. Se eka ostoshan näkyi ilman ongelmia. Tuskinpa olen sitten ainoa jolle kävi näin, mutta levyostot loppuivat tähän. Kun ihminen kerran ostaa laillisesti laillisen levyn, niin kyllä sitä odottaa että levyn voi myös katsoa. Muuten olen katsonut paljon filmejä youtubesta, nytkin yöllä katsoin kaksi elokuvaa. Youtube on täynnä ilmaiseksi katsottavia elokuvai, mutta minä en katso englanninkielisiä vaan saksankielisiä. Ne on dubattu saksaksi, joten kielen kanssa pärjään hyvin. Mun rahoja ei siis enää levy-yhtiöt ja kaupat saa, ikävä heidän kannaltaan.Heh.
Windowseissa voit vaihtaa aluekoodia viidesti. Sen jälkeen joutuu joka kräkkeröimään tai vaihtamaan Linuxiin.
Aluekoodi on turha ja lainsuojaton kansainvälisen kaupan este.- ei liity
mitenkään windowsiin vaan se maakoodi vaihtuu nimenomaan dvd-asemaan, johon se voi vaihtaa 5 kertaa.
- 7t8
Laillisesti kaupasta ostetun DVD levyn katselu Linuxilla on Suomessa rikos (Lex Karpela)
- ap
7t8 kirjoitti:
Laillisesti kaupasta ostetun DVD levyn katselu Linuxilla on Suomessa rikos (Lex Karpela)
Mulla on käytössä Windows7 eikä mitään Linuxia. En pilaa konettani.
- 7t8
ap kirjoitti:
Mulla on käytössä Windows7 eikä mitään Linuxia. En pilaa konettani.
Totta. Kone menee pilalle kun haittaohjelmat eivät enää toimi.
ei liity kirjoitti:
mitenkään windowsiin vaan se maakoodi vaihtuu nimenomaan dvd-asemaan, johon se voi vaihtaa 5 kertaa.
Liittyy nimenomaan Windowsiin, jossa maakoodin vaihto menee lukkoon viiden vaihdon jälkeen. Asemaan kyllä jää tieto tästä, joten asema ei toimi enää toisessakaan tai uudelleenasennetussa Windowsissa.
Tätä tunnistusta ei Linuxeissa ole, vaan Windowsissa jo lukkoon mennyt asema toimii normaalisti.7t8 kirjoitti:
Ja höpsistä.
- 7t8
Kollimaattori kirjoitti:
Ja höpsistä.
Helsingin hovioikeus on tuomiossaan (vuodelta 2008) on päättänyt että DVD-levyjen katselemisen eston murtaminen on rikos. Tiedossa ei ole onko Korkein oikeus antanut valituslupaa.
- 7t8
7t8 kirjoitti:
Helsingin hovioikeus on tuomiossaan (vuodelta 2008) on päättänyt että DVD-levyjen katselemisen eston murtaminen on rikos. Tiedossa ei ole onko Korkein oikeus antanut valituslupaa.
Vastaan itse itselleni kun tarkistin asian. Korkein oikeus on päättänyt että libdvdcss murtokirjaston käyttö on sallittua mutta siitä kertominen ja ohjelman jakaminen Suomessa on laitonta.
- lataaaa
VLC osaa toistaa kaiken ilman sotkuja. http://www.videolan.org/
- ap
En kuitenkaan ala lataamaan mitään tuollaisia ohjelmia koneelle, koska ei noista ikinä tiedä mitä loppujen lopuksi ovat. On sen verran uusi kone, että en ala sekoittamaan järjestelmää tahallani. Aikomuksena oli alunperin hankkia dvd-levyjä enemmänkin, mutta nyt arveluttaa koko touhu, joten taitaa olla paras unohtaa elokuvat jatkossakin.
- joo tota
yleensä se maakoodi on myös printattu dvd-levyn etiketti pinnalle. Jos siinä lukee 1 eli usa, niin koteloon on tehtaalla lipsahtanut väärä levy. Anttilan pitäisi vaihtaa se oikean maakoodin levyksi.
- ap
Aloitusviestissä kirjoitin jo kaiken olennaisen. Boxin takakannessa on jokaisen kolmen filmin kohdalla mainittu koodi PAL2. Levyjen etiketeissä ei ole mitään koodia mainittu. koska kuitenkin kone ilmoitti, että koodi on 1 eikä sitä voi täällä katsoa, niin ainoa selitys on siis se, että koteloon on pakattu väärät levyt. Mainitsin myös, että mulla ei ole dvd-soitinta, joten en voi sellaista mitenkään rukata. Tietokoneen systeemeihin en tee mitään tyhmiä omia muutoksia. Myynnissä näyttää olevan dvd-soittimia, joilla voi katsella myös koodin 1 filmit, mutta jos tässä on amerikkalaisten filmit, katsominen onkin sitten hankalampaa, koska en osaa kovin hyvin englantia. Boxissa kerrotaan, että on tekstitys kaikilla Pohjoismaiden kielillä, olettaen että olisi oikeat levyt.
Aion tietenkin antaa palautetta Anttilaan. - vabunen
ap kirjoitti:
Aloitusviestissä kirjoitin jo kaiken olennaisen. Boxin takakannessa on jokaisen kolmen filmin kohdalla mainittu koodi PAL2. Levyjen etiketeissä ei ole mitään koodia mainittu. koska kuitenkin kone ilmoitti, että koodi on 1 eikä sitä voi täällä katsoa, niin ainoa selitys on siis se, että koteloon on pakattu väärät levyt. Mainitsin myös, että mulla ei ole dvd-soitinta, joten en voi sellaista mitenkään rukata. Tietokoneen systeemeihin en tee mitään tyhmiä omia muutoksia. Myynnissä näyttää olevan dvd-soittimia, joilla voi katsella myös koodin 1 filmit, mutta jos tässä on amerikkalaisten filmit, katsominen onkin sitten hankalampaa, koska en osaa kovin hyvin englantia. Boxissa kerrotaan, että on tekstitys kaikilla Pohjoismaiden kielillä, olettaen että olisi oikeat levyt.
Aion tietenkin antaa palautetta Anttilaan.Kokeiles sitä kaverisi dvd-asemassa, jos oman asemasi firmwarea ei ole edes päivitetty päätellen siitä, ettet tee mitään muutoksia, niin voi asema toimia kuten kierosilmäinen tapetoija, vähäniiku sinnepäin. Et varmaan aio asentaa parempaa katsomisohjelmaakaan (VLC/MPC-HC) sitten, jos et aio mitään muutoksia koneelles tehdä. Windowsin omat ohjelmat, varsinkin WMP on tunnetusti surkea ja valittaa joka välissä kuinka ei toimi. No ei toimi kun ei ole tarvittavia palikoita.
Eli lyhyesti virsi kaunis, vika on WMP:ssä, ei dvd-elokuvassa. - ap
vabunen kirjoitti:
Kokeiles sitä kaverisi dvd-asemassa, jos oman asemasi firmwarea ei ole edes päivitetty päätellen siitä, ettet tee mitään muutoksia, niin voi asema toimia kuten kierosilmäinen tapetoija, vähäniiku sinnepäin. Et varmaan aio asentaa parempaa katsomisohjelmaakaan (VLC/MPC-HC) sitten, jos et aio mitään muutoksia koneelles tehdä. Windowsin omat ohjelmat, varsinkin WMP on tunnetusti surkea ja valittaa joka välissä kuinka ei toimi. No ei toimi kun ei ole tarvittavia palikoita.
Eli lyhyesti virsi kaunis, vika on WMP:ssä, ei dvd-elokuvassa.Kuulepas Vapunen, asia ei oikeastaan johdu siitä, ettenkö voisi tehdäkin muutoksia koneelle, mutta olen aika arka enkä oikein rohkene tehdä mitä vaan muutenkaan. Jos tuo VLC sitten on käyttökelpoinen, niin voisihan sitä kokeilla. En ole tuostakaan koskaan kuullut edes puhuttavan, joten mulle se oli ihan uusi juttu. Katsoin tuon sivuston kyllä, mutta sekin oli englanninkielinen, joten enpä alkanut kokilemaan. Mun englannin kielen taitoni ei ole paras mahdollinen, mutta olen toki joskus asentanut englannin kielisiä ohjelmia, ei se ole ihan poissuljettu vaihtoehto ollut. Äskeinen kokeilu levyn kanssa vain aiheutti sen,että kone suoritti järjestelmän korjauksen sen tuloksena. Taisin siitä jo mainita, ja kyllä se vähän säikäytti.
Mitä näihin tietokonehommiin tulee, niin olen muutama vuosi sitten opetellut aa:sta alkaen kaikki jutut ja oppinutkin melko paljon, itse olen pystynyt huolehtimaan koneeseen liittyvistä asioista. Mutta olen 60 vuotias, joten ei tästä ihan noin vain kokeilla uusia juttuja hatusta vetämällä. Mutta jos tuo mainitsemasi ohjelma todella toimii ja kone sen kelpuuttaa, niin mikä ettei... tulen sitten kertomaan miten kävi. - ap
vabunen kirjoitti:
Kokeiles sitä kaverisi dvd-asemassa, jos oman asemasi firmwarea ei ole edes päivitetty päätellen siitä, ettet tee mitään muutoksia, niin voi asema toimia kuten kierosilmäinen tapetoija, vähäniiku sinnepäin. Et varmaan aio asentaa parempaa katsomisohjelmaakaan (VLC/MPC-HC) sitten, jos et aio mitään muutoksia koneelles tehdä. Windowsin omat ohjelmat, varsinkin WMP on tunnetusti surkea ja valittaa joka välissä kuinka ei toimi. No ei toimi kun ei ole tarvittavia palikoita.
Eli lyhyesti virsi kaunis, vika on WMP:ssä, ei dvd-elokuvassa.No niin, se on nyt sitten asennettu. Kysynpä että pitääkö Windows MediaPlayer poistaa koneesta, jotta voi käyttää tuota toista ohjelmaa filmien katseluun?
- onhan se
ap kirjoitti:
Aion tietenkin antaa palautetta Anttilaan.vaikea katsoa levyn etikettipuolta. Joutuu jopa aukaisemaan boxin.
- ap
onhan se kirjoitti:
vaikea katsoa levyn etikettipuolta. Joutuu jopa aukaisemaan boxin.
Äläpä yritä. Minun 14v tyttärenpoika ei ikinä vastaisi kenenkään kysymykseen ilvelemällä jollakin tavalla, mutta hänellä onkin fiksut vanhemmat, jotka ovat osanneet kasvattaa hänetkin fiksuksi. Mene sinä takaisin äidin helmoihin kasvamaan, samoin muutkin teinit sieltä ruudun takaa. Jos siitä nyt on enää mitään hyötyä. Eikös sinunkin pitäisi olla tällä hetkellä koulussa eikä kirjastossa tietokoneella roikkumassa. Mars mars, kouluun siitä.
- onhan se
ap kirjoitti:
Äläpä yritä. Minun 14v tyttärenpoika ei ikinä vastaisi kenenkään kysymykseen ilvelemällä jollakin tavalla, mutta hänellä onkin fiksut vanhemmat, jotka ovat osanneet kasvattaa hänetkin fiksuksi. Mene sinä takaisin äidin helmoihin kasvamaan, samoin muutkin teinit sieltä ruudun takaa. Jos siitä nyt on enää mitään hyötyä. Eikös sinunkin pitäisi olla tällä hetkellä koulussa eikä kirjastossa tietokoneella roikkumassa. Mars mars, kouluun siitä.
ikiävä kyllä eläkeikä on lähempänä kuin teini-ikä. Olen kyllä koulussa, töissä. Mutta jos apu ei kiinnosta, niin ei sitten.
- Ongelman ratkaisu!
Olet siis ostanut aikuisviihdevideon ja tähän elokuvaan on syötetty haittaohjelma heti aluksi ja se aiheuttaa nuo em. ongelmasi!
Ennenkuin yrität katsoa sitä seuraavan kerran, ota asetuksista automaattinen toisto pois väliaikaiseksi ja tee virus-skannaus sille levylle.
http://aijaa.com/0097610720873- ap
Mitään saaterin aikuisviihdettä, perkules. Filmit ovat The Bourne identity, The Bourne supremacy ja The Bourne ultimatum. Pääosassa Matt Damon. No, eräänlaista aikuisviihdettä tämäkin...
Tiedän toki, että tälläkin palstalla saa luke kaikenlaista paskaa, vaikka kysyy tavallista asiaa. - ap
ap kirjoitti:
Mitään saaterin aikuisviihdettä, perkules. Filmit ovat The Bourne identity, The Bourne supremacy ja The Bourne ultimatum. Pääosassa Matt Damon. No, eräänlaista aikuisviihdettä tämäkin...
Tiedän toki, että tälläkin palstalla saa luke kaikenlaista paskaa, vaikka kysyy tavallista asiaa.Suomeksi siis Medusan verkko, Medusan isku ja Medusan sinetti. Tulivat just joku aika sitten telkkarista, mutta en ehtinyt katsomaan kuin tuon viimeisen osan. Ja nyt sitten päätin katsoa kaikki..kyllä te nuo filmit tiedätte , ovat Robert Ludlumin kirjasta "Medusan verkko" tehtyjä.
- valepostaaja
ap kirjoitti:
Suomeksi siis Medusan verkko, Medusan isku ja Medusan sinetti. Tulivat just joku aika sitten telkkarista, mutta en ehtinyt katsomaan kuin tuon viimeisen osan. Ja nyt sitten päätin katsoa kaikki..kyllä te nuo filmit tiedätte , ovat Robert Ludlumin kirjasta "Medusan verkko" tehtyjä.
Ostin myös Bourne-trilogiaboksin aikoinaan NetAnttilasta, kun halvalla sai. Yhdessä leffassa tekstit vaihtuivat oudoksi keltaiseksi fontiksi 10-15 minuutiksi ja katselukokemus kärsi pahasti. Anttilalla taitaa olla ikioma lapsityövoimalla käyvä hikipaja Afrikassa, jossa painavat piraattilevyä minkä ehtivät ;)
- ap
valepostaaja kirjoitti:
Ostin myös Bourne-trilogiaboksin aikoinaan NetAnttilasta, kun halvalla sai. Yhdessä leffassa tekstit vaihtuivat oudoksi keltaiseksi fontiksi 10-15 minuutiksi ja katselukokemus kärsi pahasti. Anttilalla taitaa olla ikioma lapsityövoimalla käyvä hikipaja Afrikassa, jossa painavat piraattilevyä minkä ehtivät ;)
Tuota samaa minäkin jo vähän saatan jo ajatella! Minä nyt kokeilen noita levyä johonkin dvd-soittimeen, josko näkyy mitään.
Itse suosittelisin kyllä kokeilemaan VLC mediasoitintä. Se on aika suosittu ohjelma ja 100& luottettava eikä sekoita konetta. http://www.videolan.org/vlc/
- ap
Asensin tuon ohjelman jo, mutta en osaa ottaa sitä käyttöön, joten pyydän neuvoja siihen. Kone vain tyrkyttää WMP:a kun levyn laittaa luukkuun. Pitääkö WMP poistaa koneesta, jotta tuo uusi ohjelma toimisi?
Jos sinulla on Windows 7 käyttis niin mene käynnistä valikkoon ja laita hakuun "oletusohjelmat". Kun haku löytää tuon nimisen sovelluksen niin avaa se ja valitse "Määritä omat oletusohjelmat". Sieltä lauta VLC kohdalla "Aseta tämä ohjelma oletusohjelmaksi".
Jos se ei auta niin mene Oletusohjelmat alotiusvalikkoon ja valitse "Muuta automaattisen toiston asetuksia". Sieltä laitat kaikkiin video ja äänijuttuihin VLC media playerin.- ap
Kiitos sinulle hyvistä neuvoista tämän ongelman suhteen. Toimin noin, ja uskon että tämä auttaa minua tässä asiassa. Kyllä tämä varmasti tästä hoituu.
- ap
Ei auta, ei tuokaan pysty näyttämään tätä elokuvaa. En enää yritä, uskon jo että tyhjän saa pyytämättäkin.
- vaivattailmaiseksi
ap kirjoitti:
Ei auta, ei tuokaan pysty näyttämään tätä elokuvaa. En enää yritä, uskon jo että tyhjän saa pyytämättäkin.
http://unblockedpiratebay.com/index.php?loadurl=/search/bourne/0/7/0#.UCyUtaCQFhE
- ap
vaivattailmaiseksi kirjoitti:
http://unblockedpiratebay.com/index.php?loadurl=/search/bourne/0/7/0#.UCyUtaCQFhE
Noissa ei taida olla tekstejä suomeksi tai ruotsiksi, eikä liioin dubattuna puhetta saksaksi. Minä en kuuntele englantilaisia elokuvia tai muita ohjelmia.
Ole hyvä!
- 12
DVD-soitinhan se on siinä koneessakin.
Siirry suosiolla VLC:n käyttäjäksi, se toistaa suunnilleen kaiken mitä sille syöttää.
Oletukseksi http://FILE.casi.im/xrSiLAd .- ap
No, lukekaa nyt näitä viestejä, jotta tiedätte mitä olen tehnyt ja mitä olen tänne jo kirjoittanut. En viitsisi toistaa jokaiselle erikseen samoja asioita. Vielä kerran: olen asentanut jo tuon VCL:n ja laittanut sen oletukseksi. Vaan kun ei toimi niin ei toimi. On on, olen katsonut tällä aiemmin muita elokuvia ja hyvin näkyivät. Mutta tällä ei voi katsoa niitä joiden koodi on 1. Näiden uusien elokuvien koodiksi on ilmoitettu pakkausken kannessa, että koodi on 2, joten on laitettu väärät filmit pakettiin. Ei nämä näyt kuin Amerikassa. On saatavilla dvd-soittimia, joilla voi katsoa filmejä koodeilla PLA sekä NTSC. Tuolla laitteella nämä pitäisi näkyä. En viitsi enää toistaa samoja asioita täällä, lukekaa viestit niin näette mistä on kysymys. Vai etkö ymmärrä lukemaasi?
- ap
ap kirjoitti:
No, lukekaa nyt näitä viestejä, jotta tiedätte mitä olen tehnyt ja mitä olen tänne jo kirjoittanut. En viitsisi toistaa jokaiselle erikseen samoja asioita. Vielä kerran: olen asentanut jo tuon VCL:n ja laittanut sen oletukseksi. Vaan kun ei toimi niin ei toimi. On on, olen katsonut tällä aiemmin muita elokuvia ja hyvin näkyivät. Mutta tällä ei voi katsoa niitä joiden koodi on 1. Näiden uusien elokuvien koodiksi on ilmoitettu pakkausken kannessa, että koodi on 2, joten on laitettu väärät filmit pakettiin. Ei nämä näyt kuin Amerikassa. On saatavilla dvd-soittimia, joilla voi katsoa filmejä koodeilla PLA sekä NTSC. Tuolla laitteella nämä pitäisi näkyä. En viitsi enää toistaa samoja asioita täällä, lukekaa viestit niin näette mistä on kysymys. Vai etkö ymmärrä lukemaasi?
Siis PAL ja NTSC. Kai pitää mennä joksikin aikaa nukkumaan ja unohtaa tämä koko juttu.
- 13
ap kirjoitti:
Etkö itse osaa katsoa vastausaikoja? Etukäteen on vaikea tietää mitä olet tehnyt.
Sinulle on tässäkin ketjussa kerrottu aluekoodin vaihtamisesta, mutta ei tunnu kelpaavan.
- ap
sitä ei voi vaihtaa kuin muutaman kerran, joten se siitä. eikä se auta paljoa, jos filmin sitten näkee englanniksi eikä osaa kieltä .Sorry jos olen pahasti sanonut. alkaa olla väsy, koko yö tässä menikin. parempi että unohdan koko jutun.
- ap
Turhaa oli tämäkin yrittäminen. Nyt ei näemmä tarvitse katsoa tällä mitään muutakaan filmiä, ei soita mitään, ei edes niitä joita katsoin viime viikolla. Joku meni pieleen, mutta saahan sen varmaan korjattua. Luulisiin. .
- Trupatuurila
Olisikohan se kuotenkin nyt helpoin ja varmin marssia kauppaan ja ostaa oikea dvd soitin ja oikealla aluekoodilla olevia elokuvia joissa on dubbaukset Saksaksi vaikka on Englanninkieliset näyttelijät.
- ap
Trupatuurila kirjoitti:
Olisikohan se kuotenkin nyt helpoin ja varmin marssia kauppaan ja ostaa oikea dvd soitin ja oikealla aluekoodilla olevia elokuvia joissa on dubbaukset Saksaksi vaikka on Englanninkieliset näyttelijät.
No mä nyt aion sen dvd-soittimen hankkia, tutkin soittimia ja huomasin, että jotkut soittimet toistaa myös niitä NTSC- koodilla olevia levyjä. Siis juuri noita amerikkalaisten juttuja. Kyllähän jotkut ihmiset tilaavat USA:sta levyjä, mutta mulla on se rajoitus, että en osaa englantia kovin hyvin, niin ei huvittaisi katsella leffaa, josta ei puhetta ymmärrä.
Mä nyt tuktin tilannetta, löytyykö jokin keino. Tuo VLC ei liioin näyttänyt tätä filmiä yhtään sen kummemmni kuin WMP.
- 29
Jos leffassa aluekoodi on 1, niin vie kauppaan. Suomessa pitää olla aluekoodi 2 tai aluekoodi kaikki. Windowsissa tuo pitää käskyttää asemalle ja sitä ei voi muunnella kuin rajoitetun verran. Linuxeissa tuota ikävää ongelmaa ei ole.
Tuolla saa koneen tunnistamaan levyt aluekoodittomiksi. Luotettavia ovat, siis tarkoitan, että ei ole viruksia tai haittaohjelmia. Ohjelma on ilmainen ja kevyt.
http://www.dvdfab.com/passkey-lite.htm
Soittimeksi se VLC-Player - 3+8
Itse olen vuosikausia katsellut dvd-levyjä tämän ohjelman avulla: http://www.dvd43.com/
Sen käyttö ei voisi olla yksinkertaisempaa, sillä siihen ei tarvitse eikä edes voi itse tehdä mitään asetuksia. Kun se on asennettu koneelle, se uskottelee dvd-asemalle automaattisesti, että levykelkkaan pantu dvd on aluekoodiltaan juuri se, mitä tietokoeen dvd-asema on viimeksi käyttänyt. Näin tietokoneen aseman aluekoodi ei vaihdu koskaan eivätkä viisi sallittua aluekoodin vaihtoa tule koskaan täyteen.
Levyn käsitteleminen kestää muutaman sekunnin ja sen jälkeen työkalupalkissa oleva keltainen naamataulu muuttuu vihreäksi. Tämän jälkeen dvd:tä voi katsella millä tahansa ohjelmalla, esimerkiksi Media Playerillä, jota itse käytän.- ap
Katsoin tuota nettisivustoa, joku tuollainen tietysti voi olla helppokin juttu. Laitan tähän ne koodit mitkä lukevat näiden levyjen etiketeissä. Niissähän ei lue koodia 2.
The Bourne indentity : 33445/ST/G4
The Bourne supremacy 42021/ST/G4/R0
The Bourne ultimatum: 45570/R0
Joku joka ymmärtää näistä lukemista, voi ehkä kertoa josko ne näkysivät dvd-soittimella. Luin wikipediasta, että tuo R0 pitäisi näkyä Suomessakin, mutta tietokone ei sitä noteeraa. Mutta tuo ensimmäisen levyn koodi G4?
- tolli54
Eiköhän se ole melkein ihan sama millä ohjelmalla katsoo.
Omasta kokemuksesta viimeisin vaihtoehto on media player (Eli en käytä edes musiikin kuunteluun.). VLC on hyvä. Toki muitakin on.- 26
Mikä media player?
- MPCHC
26 kirjoitti:
Mikä media player?
MPClassic home cinema toistaa kaikki hyvin ja ei tee kuvakkeista tolppia kuten vlc.
- 9
MPCHC kirjoitti:
MPClassic home cinema toistaa kaikki hyvin ja ei tee kuvakkeista tolppia kuten vlc.
Mitä tolppia?
- MulliKulli
Aluekoodi 0 tarkoittaa kaikkia alueita. Vaihda. Yhden kerran. VLC hyvä toisto ohjelma. Jos Wmp sekaisin, asenna uudelleen Wn muuttuneet ohjelmat.
- ap
No, minä asensin tuon VLC:n, vaan ei se näyttänyt sen kummemmin kuin WMP. Levyjen etiketissä on koodi R0, ja tavallinen DVD toistaa nämä levyt, kokeiltiin kaverin DVD-soittimella, mutta tämä tietokone ei ymmärrä tuon koodin päälle mitään. Kyllä minä oletin alunperin, että tällä pystyy katsomaan levyt, joita tavallinen soitin toistaa, mutta näemmä ei. No, oppia ikä kaikki.
- ap
Ja tällä viikolla pitäisi tulla se tavallinen DVD-soitin, niin eiköhän ne tule levytkin sitten katsottua. Kiitos kaikille asiallisille vastaajille, paljon opin uutta asiaa täällä:)
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492348- 262263
Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161574Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271555- 1241447
- 191103
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71984Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut118963Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad89944Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva334897