Heihei!
Olen 19 vuotias tyttö, olin 2v yhdessä ja nyt kun olen vapaa niin kuin lintu tuntuu siltä että haluan kokeilla kaikenlaista uutta, joten ajattelin että voisi muuttaa Ruotsiin vuodeksi tai pariksi.
Minun mummi& ukki asuvat Uplands Väsbyyssä ja serkutkin ovat koko elämänsä asuneet Ruotsissa, joten saisin varmasti asua heidän luona aluksi kunnes löydän oman asunnon.
Olen suomenruotsalainen joten osaan kielen, ja olen aina ihaillut Ruotsia.
Miten aloitan muuttoprosessin, kun asun tällä hetkellä äitini luona siis ei ole omia huonekaluja tai mitään sellaista mitä pitäisi saada sinne meren toiselle puolelle..?
Ruotsiin muutto
5
159
Vastaukset
- 7777777ö
Olit 2 vuotta yhdessä??? Sinulla taitaa olla skitsofrenia!
- Nadja_Rubin
aaight, skitsofrenia...? nyt kuule meni ohi..
- KOMMENTS
EI KANNATA...RUOTSI ON EI-LÄNSIMAALAISRAISKAAJIEN PARATIISI
- Helppoa kuin heinänt
Ei se nyt kovin vaikeaa pitäisi olla. Ensin sovit jonkun sukulaisen kanssa, että voit sinne mennä ja vähän pidemmäksi ajaksi. Sitten varaat laiva- ja muut liput ja pakkaat tavarasi. Sitten lähdet ja ryhdyt ensin etsimään töitä. Kun olet säästänyt jonkin verran rahaa ryhdyt etsimään asuntoa. Siinä se!
- muuttaja2
Heips,
olen myös itse nyt muuttamassa Ruotsiin. Kuulin, että kuntien yms. asuntojonoon ei oteta ennen kuin on ruotsin sosiaaliturvatunnus. Pystyykö sitä hoitamaan jo ennen lähtö täällä Suomessa?
Asuntoasia on muutoinkin vähän ongelmallinen, ajateltiin miehen kanssa etsiä kalustettua asuntoa, mutta asunnot ovat kaiken kaikkiaan niin kiven alla Tukhloman alueella että kunhan on katto pään päällä niin riittää. Meillä noita huonekaluja on sattuu jo olemaan, onko kukaan onnistunut niitä toimittamaan meren yli?Ei kovinkaan houkuttaisi, mutta ei viitsisi sieltäkään ostaa kun suunniltemissa on olla n. puolisen vuotta. Miten tässä kannattaisi lähteä liikkeelle?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1566329
- 491763
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes381434- 461044
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3241009Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se48931Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13909Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384888Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14867Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni75865