Osakas maksaa siitä että ravintola voi tehdä bisnestä

EsittelyssäKäynyt

Esim. Tampereen Lapinniemessä uusitaan ravintoloita. Kysyin osakemyyjältä että nouseeko vastikkeet remontin myötä, sanoi että kyllähän ne niihin vaikuttaa.

Siis mietitääs nyt, osakkaana maksat siis siitä että ravintola uusii tilansa ja voi tehdä tiloissa bisnestä ja myydä esim. sinulle ravintolassaan juomia ja ruokia. Osakkaana maksat siitä että kiinteistössä jonka omistat toimii myös liikeyritys.

Jos sinulla on normaali asunto-osake yhtiöstä jossa on vaikka ravintola vuokralla, niin siellähän se menee niinpäin että ravintola maksaa yhtiölle vuokraa joka taas alentaa sinun vastikkeen hintaa.

Aika hyvän bisneksen ovat kyllä keksineet, ei voi muuta sanoa

6

291

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EsittelyssäKäynyt

      Samahan se on noiden kylpylöiden suhteen mitä näihin paikkoihin tehdään, tai jotka on jo näissä paikoissa. Niiden käyttöhän maksaa osakkaalle erikseen, toisaalta osakas saa käyttöoikeuden hieman halvemmalla kuin osakkeeton. Ravintolassahan osakas maksaa täyttä hintaa tietääkseni?

    • bisnestäbisnestä

      Pyhäniemessä HCR myi pakolla omistamansa ravintolan lomaosakkeen omistajille. Maksu perittiin ylimääräisillä yhtiövastikkeilla.

      Tarkoitus oli tietty, että ravintola tuottaa osakkaille eli omistajille jonkinlaisia tuloja.

      Huvittavaa on, että nyt osakkaat joutuvat maksamaan jokaisen yhtiövastikkeen yhteydessä vastiketta, joka menee ravintolan sponsoroimiseen.
      Todella omituista bisnestä.

      Suuri osa ravintolan menoista menee HCR:n hoitamaan isännöintiin.
      Isännöintiä ei ole 'jostain syystä' kilpailutettu.

    • ymmärtäväinen osakas

      Usein Pyhäniemessä lomailessani olen pohtinut tuota asiaa eli " ravintolan pakko myyntiä", mikä ei tietenkään tuntunut osakkeen omistajan reilulta kaupalta. Mutta kun alkaa miettimään mitä kaikkea ravintolarakennuksen sisällä on tarjota palveluja opastusta niin mihin me Pyhäniemessä joudutaan ilman niitä. Siellähän toimii yksityinen yrittäjä joka pientä korvausta vastaan hoitaa receptionia sekä on vuokrannut tilat yhtiötä jossa harjoittaa liiketoimintaa, käytännössä siis niistä vuokratuloista pitäisi osakkeen omistajien saada osansa. Omistajiahan on pitkä liuta joten jaettavaa ei vuokratuloista synny vaan kyseisillä tuotoilla pidetään rakennusta kunnossa sekä parannetaan yleisiä alueita. Tällaista infoa minä olen saanut kun olen asioita tiedustellut. Yrittäjällä on 24 h avainpäivystys sekä reception auki 6-7 päivää viikossa mistä voi kysellä asioistya ja saa infoa, pelastusliivit, aktiviteetit yms. ovat kaikki saman katon alla. Mitäs jos nämä kaikki poistuisi ja jäljelle jäisi vaan tämä omistamamme rakennus. Kuka hoitaa avaimet yms ? kyllä pyhäniemi kuivuisi kasaan puolessa vuodessa sellaisella meiningillä. Turha kiukutella palveluyrittäjälle ja jättää palvelut käyttämättä, me teemme vain itsellemme hallaa, muutaman vuoden välein on yrittäjä vaihtunut kun palveluja ei käytetä riittävästi. Miksi me osakkaina itse pilaamme Pyhäniemen tulevaisuuden? Minun tahtoni ja toivoni on ainakin se että paikka pysyisi tasokkaana ja ympäristöstä ja rakennuksista huolehditaan ja mitäänhän ei voi tehdä ilman rahaa. Kyllä omakin mökki tai talo kuluu eikä senkään remonttia kukaan muu maksa kuin jokainen itse, eli samaa pätee kaikkeen omaisuuteen, oli kyse osakkeesta tai ravintolasta.

      Mukavaa syksyn jaksoa kaikille!
      Tavataan Pyhäniemen rannoilla taas ensi kesänä!

    • maksoithan osasi

      HCR myi pakolla, isännöi pakolla, laskuttaa isännöinnistään vimpan päälle, huijasi osakkaita kaupan yhteydessä uskottelemalla, että ravintola tuottaa voittoa,

      nyt ravintolaa on korjattu vähän väliä osakkaiden rahoilla

      ravintolayrittäjissä ei ole mitään vikaa, parhaansa tekevät

      Oletko muuten sinä ollut maksamassa ravintolan ostoa?

    • puuhhuuh

      Komppaan kyllä aloittajaa. Olen miettinyt ja ihmetellyt täysin samoja asioita. Käsittääkseni osakkeen omistajat omistavat lomaosakeviikkonsa ei ravintoloita, ainakaan Lapinniemessä.

    • varotaan

      Lomaosakkeen omistajat eivät halunneet omistaa ravintolaa Pyhäniemessäkään. Ostivat vain lomaosakkeen/-osakkeita eivät ravintolaa, kun aikoinaan ostivat.

      HCR tuli ja pilasi, kun pakotti osakkaat ostamaan ravintolan. Ensin ei uskaltanut uusille osakkeen ostajílle kertoa, että kauppaan kuuluu myös osa ravintolasta.

      Kuinkahan paljon Pyhäniemi-seikkailu on loppujen lopuksi tullut HCR:lle maksamaan? HCR paljasti karvansa Pyhäniemessä. Nyt osataan varoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9656
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2827
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      165
      2597
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2049
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1806
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      14
      1633
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1547
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      12
      1493
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      11
      1439
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe