Palstalta on hävinnyt aloitus, jossa oli keskusteltu armahtamisesta. Vanha mies, sinähän olet kertonut omasta kokemuksestasi, jossa sinä olet huutanut Jumalan puoleen:"Jeesus, armahda minua". Sehän on armonanomus Jumalan puoleen, eikö?
Kuitenkin sinä hyvin karkeasti olet halveksinut kaikkea armoon liittyvää. Et halua uskoa, että ihmisen pelastuminen olisi armonvaraista. Niin Raamattu kuitenkin opettaa alusta loppuun. Ihminenhän ei voi ansaita pelastumista ikuisesta kadotuksesta. Miksi sinä hyväksyt oman armoon perustuvan pelastumisen, mutta et hyväksy sitä Raamatun sivuilla, etkä muiden kokemuksena kuin vain omanasi? Et todellakaan voi rajoittaa sitä, ketä Jumala armahtaa ja ketä ei . Lisäksi ihmettelen sitä, ettet mitenkään voi käsittää sitä, että Jumalan armo perustuu vain Jeesuksen Golgatalla hankkimaan sovitukseen, eikä muuhun, varsinkaan ihmissuoritukseen.
Liian vaikeita kysymyksiä?
23
235
Vastaukset
- todettu on
Teuvolla ei ole tapana vastata vaikeisiin kysymyksiin. Viisautta siis puuttuu. Vihamantroja hänellä kyllä on tarjota joka väliin. Valitettavasti.
- S
Mistä me tiedämme vaikka Jumala olisi käskenyt häntä puhumaan ankarasti.
Kaikilla on oma tehtävä, jos Teuvolla on tämänkaltainen. En hyväksy että painatte Teuvoa alaspäin.
- japadapafuu
Jeesus sanoo UT:sa ettei laista katoa pieninkään piirto ja itse asiassa vaati lain tarkempaa täyttämistä kuin kukaan muu juutalainen. Jeesus ja hänen veljensä Jaakob puhuivat teoista, Jeesus ei käyttänyt kertaakaan sana kharis eli armo. .Ne ei-juutalaiset, eli pakanat, mistä ihmeestä he ovat osanneet Jeesukselle sopivia tekoja edes tehdä, kun eivät olleet etukäteen kuulleet että niitä edes tarvitaan, koska on armo?
Ilmeisesti mielestänne kukaan muu ihminen kuin uskossa oleva ei tee mitään Jumalalle kelpaavaa?
Useat rodelliset hyvä sosiaalietiset työt eivät siis kelpaa Jumalallevaan täytyy huutta Jeeusta apuun ja usko siihen että tuo huuto on aiheelline vaikka Jeesus itse sanoo: "Ei jokainen joka huutaa Herra Herra peri Taivasten Valtakuntaa vaan hän joka TEKEE minun taivaallisen isäni tahdon". Katsokaa Matteuksesta mitä tämä tekeminen on, se ei nimenomaan ole uskonnnustuksia ja liturgioita eikä kalliiden kirkko-rakennusten rakentamista!!- Jeesuksen oma
Kaikki hyvät teot ovat hyviä, mutta vain yksi hyvä teko, Jeesuksen sovitustyö Golgatalla kelpaa pelastukseen. Uskova on siitä riippuvainen, vain siitä. Armahdettu uskova armahtaa, tekee hyvää muille.
Jeesus puhui laupeudesta, joka on samaa kuin armo
Matt. 9:13
Mutta menkää ja oppikaa, mitä tämä on: 'Laupeutta minä tahdon enkä uhria.' Sillä en minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä."
Rinnakkaisviitteet
Hoos. 6:6 Sillä laupeutta minä haluan enkä uhria, ja Jumalan tuntemista enemmän kuin polttouhreja;
Matt. 12:7 Mutta jos tietäisitte, mitä tämä on: 'Laupeutta minä tahdon enkä uhria', niin te ette tuomitsisi syyttömiä.
Matt. 18:11 Sillä Ihmisen Poika on tullut pelastamaan sitä, mikä on kadonnut.
Luuk. 19:10 sillä Ihmisen Poika on tullut etsimään ja pelastamaan sitä, mikä kadonnut on."
1Tim. 1:15 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.Devoit kirjoitti:
Jeesus puhui laupeudesta, joka on samaa kuin armo
Matt. 9:13
Mutta menkää ja oppikaa, mitä tämä on: 'Laupeutta minä tahdon enkä uhria.' Sillä en minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä."
Rinnakkaisviitteet
Hoos. 6:6 Sillä laupeutta minä haluan enkä uhria, ja Jumalan tuntemista enemmän kuin polttouhreja;
Matt. 12:7 Mutta jos tietäisitte, mitä tämä on: 'Laupeutta minä tahdon enkä uhria', niin te ette tuomitsisi syyttömiä.
Matt. 18:11 Sillä Ihmisen Poika on tullut pelastamaan sitä, mikä on kadonnut.
Luuk. 19:10 sillä Ihmisen Poika on tullut etsimään ja pelastamaan sitä, mikä kadonnut on."
1Tim. 1:15 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.Wikipedia sanoo laupeudesta näin:
****Laupeus sana on merkitykseltään lähellä sanoja sääliväisyys, armo ja rakkaus. Ihminen voi olla laupias ja hän voi harjoittaa laupeuden tekoja. Laupias samarialainen on eräs tunnettuja Jeesuksen käyttämiä vertauksia. Sanaan sisältyy ajatus säälistä ja myötätunnosta hädässä olevaa kohtaan. Se ei ole ainoastaan passiivista myötätuntoa, vaan aktiivista toimintaa aiheuttavaa tunnetta, joka saa ihmisen auttamaan heikommassa asemassa olevaa omalla kustannuksellaan.
Klassisessa kreikassa elos tarkoittaa tunnetta, joka valtaa ihmisen jonkin pahan tai onnettomuuden kohdattua lähimmäistä. Eräät filosofit, kuten esimerkiksi stoalaiset, pitivät laupeutta sielun sairautena, mutta Raamattu korostaa usein ja painokkaasti laupeuden tärkeyttä.
Jumala on laupias. Ps 103:8-13
Daavid sanoi, että jumalan laupeus tekee hänestä suuren. Ps 18:36 San 19:22 sanoo, että ihaninta ihmisessä on hänen laupeutensa*****
Tästä voimme päätellä että wanha mies edustaa stoalaisuutta armovihassaan- et tajua eisesunvika
Jeesuksen oma kirjoitti:
Kaikki hyvät teot ovat hyviä, mutta vain yksi hyvä teko, Jeesuksen sovitustyö Golgatalla kelpaa pelastukseen. Uskova on siitä riippuvainen, vain siitä. Armahdettu uskova armahtaa, tekee hyvää muille.
Tuollaisen sokean uskon seuraukset voivay olla hirvittäviä.
Sokeassa uskossa on oppeja monopolisoitu tiedoksi ja tuota tietoa on markkinoitu ns. Pyhän Hengen ohjauksessa ja opetuksessa. Miten tällainen väite kestää näiltä osin historiallisten tosiasioiden armottoman valon?
Kirkkoisä Augustinus (354-430 jKr.)on perisynti- ja armo-opin luoja. Tunnustuksissaan Augustinus kertoo olleensa nuoruudessaan lähes erotomaani ja juoppo ja hän eli ahdistuksissa ja omatunto soimasi. Kristinusko oli siksi anteeksiantamuksen uskona ja vieläpä kovin yksinkertaisena, kun syyllisyydestä pääsi, kun vain uskoi, että kaiken saa uskosta Jeesukseen ja tämän sovituskuolemaan armosta anteeksi Augustinukselle sopiva. Hän ottikin siksi kristilliset pohdinnat vakavasti ja vetäytyi Jeesuksen tavoin mietiskelemään elämäänsä ja maailmansa erään ystävän maatilalle, minkä hiljaisuudessa ja rauhassa hän alkoi myös kirjallisen tuotantonsa.
Täällä Italian maaseudulla hän luonnon ja platonisten kirjojen innoittamana tuotti paitsi monia filosofisia dialogeja myös tärkeimmän teoksensa 'De Civitate Dei'. Augustinus oli saanut siihen vaikutteita pakanallisesta platonismista ja Platonin tosiolevat alkuideat hän naamioi Jumalan ajatuksiksi.
Augustinus kokee unio mystican eli sielun yhtymisen jumalalliseen Itseen ja kohtaa lopulta opettajansa, joka on Kristus-logos. Tämä opettaja valaisee ihmisen sielulle tiedon ikuisesta ja muuttumattomasta isästä ja tässä Augustinus yhdistää Platonin malleja kristinuskon rakenteeseen.
Augustinuksen käsitys sielusta määräsi suunnan myöhemmin kehittyvälle opille kertakäyttösieluista, jotka viimeisimmän teologisen suhdanneselityksen mukaan kuolemassa myös kertakaikkisesti kuolevat ja jotka Jumala ylösnousemuksessa luo täysin uusiksi kirkastusruumiiksi, joilla on kuolemaa edeltänyt persoonallisuus.
Augustinuksen tullessa osaksi uskonnollis-poliittista valtajärjestelmää hänen uskonnollisen viattomuutensa loppui.
Piispana hän joutui tietysti osallistumaan Afrikan kirkon synodeihin ja joutui ottamaan kantaa ajan moniin kiistoihin, joiden kohdalla sai hankkimansa vaikutusvallan ansiosta paljon myös ratkaisuvaltaa.
Augustinus loi pohjan katoliselle eli yleiselle kirkolle ja sen lopulta lähes täydelliselle maallistumiselle. Augustinus, jonka oma syyllisyys oli kiinni nimenomaan absoluuttisen armo-opin antamasta anteeksiannosta, omisti koko loppuelämänsä mm.pelagiolaisuuden vastustamiseen, jossa olivat Jeeuksen mainitsemat teot pelastumisen edellytyksenä.
Augustinus piti pakanallisia jumalia demoneina eli pahoina henkinä, Augustinus jopa uskoi ihmisten ja paholaisten harjoittavan sukupuolisuhteita ja tämä käsitys kiihotti eli noitavainojen aikoina yksinkertaisten uskovaisten mielikuvitusta ja oli myös syynä noitien roviokelpoisuuteen.
Jeesuksen luonto Nikean kirkolliskokouksessa 325 jKr.,,siis kaikkia älyllisen rehellisyyden ja logiikan sääntöjä rikkoen määriteltiin siksi mikä se tänäänkin on, se on satua. - Katala ex ystävä
Devoit kirjoitti:
Wikipedia sanoo laupeudesta näin:
****Laupeus sana on merkitykseltään lähellä sanoja sääliväisyys, armo ja rakkaus. Ihminen voi olla laupias ja hän voi harjoittaa laupeuden tekoja. Laupias samarialainen on eräs tunnettuja Jeesuksen käyttämiä vertauksia. Sanaan sisältyy ajatus säälistä ja myötätunnosta hädässä olevaa kohtaan. Se ei ole ainoastaan passiivista myötätuntoa, vaan aktiivista toimintaa aiheuttavaa tunnetta, joka saa ihmisen auttamaan heikommassa asemassa olevaa omalla kustannuksellaan.
Klassisessa kreikassa elos tarkoittaa tunnetta, joka valtaa ihmisen jonkin pahan tai onnettomuuden kohdattua lähimmäistä. Eräät filosofit, kuten esimerkiksi stoalaiset, pitivät laupeutta sielun sairautena, mutta Raamattu korostaa usein ja painokkaasti laupeuden tärkeyttä.
Jumala on laupias. Ps 103:8-13
Daavid sanoi, että jumalan laupeus tekee hänestä suuren. Ps 18:36 San 19:22 sanoo, että ihaninta ihmisessä on hänen laupeutensa*****
Tästä voimme päätellä että wanha mies edustaa stoalaisuutta armovihassaanNo tulihan se asian ydin esiin, siis tämä wanha mies. Eikö sua hävetä lainkaan rienata vanhaa ihmistä, entistä ystävääsi.
Katala ex ystävä kirjoitti:
No tulihan se asian ydin esiin, siis tämä wanha mies. Eikö sua hävetä lainkaan rienata vanhaa ihmistä, entistä ystävääsi.
Laitoit hyvin sinuun sopivan nimimerkin Teuvo, koska olit ystävänä mitä katalin. Muistelepa sitä noitakonferenssiasikin, sellaista ei ystävä tee.
- olet katala ex ystäv
Devoit kirjoitti:
Laitoit hyvin sinuun sopivan nimimerkin Teuvo, koska olit ystävänä mitä katalin. Muistelepa sitä noitakonferenssiasikin, sellaista ei ystävä tee.
Ensinnäkään en ole Teuvo ja toisekseen se nimimerkki oli tarkoitettu kuvaamaan sinua. Eikö nuo sinun noitakonferenssis ole jostain pimeältä keskiajalta, jotenkin sairasta.
- Kiinnostaisi tietää?
Devoit kirjoitti:
Laitoit hyvin sinuun sopivan nimimerkin Teuvo, koska olit ystävänä mitä katalin. Muistelepa sitä noitakonferenssiasikin, sellaista ei ystävä tee.
Tuolla alempana olisi yksi ketju, johon sinulta voisi löytyä asiantuntemusta, mikset ota asiaan kantaa?
- ETT; näin..
Devoit kirjoitti:
Wikipedia sanoo laupeudesta näin:
****Laupeus sana on merkitykseltään lähellä sanoja sääliväisyys, armo ja rakkaus. Ihminen voi olla laupias ja hän voi harjoittaa laupeuden tekoja. Laupias samarialainen on eräs tunnettuja Jeesuksen käyttämiä vertauksia. Sanaan sisältyy ajatus säälistä ja myötätunnosta hädässä olevaa kohtaan. Se ei ole ainoastaan passiivista myötätuntoa, vaan aktiivista toimintaa aiheuttavaa tunnetta, joka saa ihmisen auttamaan heikommassa asemassa olevaa omalla kustannuksellaan.
Klassisessa kreikassa elos tarkoittaa tunnetta, joka valtaa ihmisen jonkin pahan tai onnettomuuden kohdattua lähimmäistä. Eräät filosofit, kuten esimerkiksi stoalaiset, pitivät laupeutta sielun sairautena, mutta Raamattu korostaa usein ja painokkaasti laupeuden tärkeyttä.
Jumala on laupias. Ps 103:8-13
Daavid sanoi, että jumalan laupeus tekee hänestä suuren. Ps 18:36 San 19:22 sanoo, että ihaninta ihmisessä on hänen laupeutensa*****
Tästä voimme päätellä että wanha mies edustaa stoalaisuutta armovihassaan1. Moos. 10:9
Hän oli suuri metsästäjä Jumalan armosta. Siksi onkin tapana sanoa: "On kuin Nimrod, suuri metsästäjä Jumalan armosta."
Ps. 32:10
Jumalaton saa osakseen paljon tuskaa, mutta Herran armo ympäröi sen, joka häneen turvaa.
Ps. 89:14
(89:15) Vanhurskaus ja oikeus ovat valtaistuimesi perusta, armo ja uskollisuus ovat sinun palvelijasi.
Ps. 103:11
Sillä niin kuin taivas on korkea maan yllä, niin on Herran armo suuri niille, jotka pelkäävät ja rakastavat häntä.
Ps. 103:17
Mutta Herran armo pysyy ajasta aikaan, se on ikuinen niille, jotka pelkäävät ja rakastavat häntä. Polvesta polveen ulottuu hänen uskollisuutensa
Ps. 130:4
Mutta sinun on armo, sinä annat anteeksi, että me eläisimme sinun pelossasi. [Valit. 3:22,23; Dan. 9:9]
Valit. 3:23
Joka aamu Herran armo on uusi, suuri on hänen uskollisuutensa. - taisi lipsahtaa?
Katala ex ystävä kirjoitti:
No tulihan se asian ydin esiin, siis tämä wanha mies. Eikö sua hävetä lainkaan rienata vanhaa ihmistä, entistä ystävääsi.
Hyvän nimimerkin olet itsellesi valinnut. Viitannee paljastavasti Teuvoon. Rysän päältä.
olet katala ex ystäv kirjoitti:
Ensinnäkään en ole Teuvo ja toisekseen se nimimerkki oli tarkoitettu kuvaamaan sinua. Eikö nuo sinun noitakonferenssis ole jostain pimeältä keskiajalta, jotenkin sairasta.
Eipä Teuvosta ollut miestä vastaamaan kysymykseen, miksi armo on vain hänelle muttei muille. Puskista hän kävi vain vaikertamassa kuinka häntä herjataan.
- Sinua ei ymmärretä ?
Devoit kirjoitti:
Eipä Teuvosta ollut miestä vastaamaan kysymykseen, miksi armo on vain hänelle muttei muille. Puskista hän kävi vain vaikertamassa kuinka häntä herjataan.
Miksikähän "tyypillisen asiallinen" aloituksesi oli jälleen poistettu, ösaatko millään arvata.
Sinua ei ymmärretä ? kirjoitti:
Miksikähän "tyypillisen asiallinen" aloituksesi oli jälleen poistettu, ösaatko millään arvata.
Aloitukseni koski sitä että Jopa suurena ja mahtavana itseään pitävä Teuvo Sunikin joutui pyytämään Jeesukselta armoa.
- Sinua ei ymmärretä ?
Devoit kirjoitti:
Aloitukseni koski sitä että Jopa suurena ja mahtavana itseään pitävä Teuvo Sunikin joutui pyytämään Jeesukselta armoa.
Etpä näytä ymmärtävän sinäkään mitä halusin sanoa.
Sinua ei ymmärretä ? kirjoitti:
Etpä näytä ymmärtävän sinäkään mitä halusin sanoa.
Kyllä jokainen ymmärtää sen että Teuvo poistattaa kiusalliset kysymykset itseensä liittyen.
- nähty on.
Devoit kirjoitti:
Kyllä jokainen ymmärtää sen että Teuvo poistattaa kiusalliset kysymykset itseensä liittyen.
Niinpä. Nähty on.
- en hyväksy
On peräti kummallista, että näin asiallinen aloitus on usein poistettu.
- täyttä keksittyä
trollia koko asia.
- toteavainen
Voidaan todeta, että kysymykset olivat todellakin liian vaikeita Teuvo S:lle.
- toteavainen
Voidaan todeta, että kysymykset olivat todellakin liian vaikeita Teuvo S:lle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei91862Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1181176- 891175
Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi51973Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli235942Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk63884- 81763
Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253756- 35699
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?42663