joulu nykissä

millainen olisi

Minkähänlainen olisi joulu Nykissä? Sää? Ravintolat? Kaupat auki? Lunta? Tekemistä ja katselemista? Joulukuusi ja tontut? Kirkko ja kynttilät? Kannattaisko lähteä Thaimaan sijalle?

15

3602

Vastaukset 15

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ulisunta

Joulu Nykissä on ihan mukava. Itse olin siellä jokunen vuosi sitten. Räntää satoi ja minihameinen tonttutyttö lauloi kadulla taustamusiikin kanssa iloisia joulurallatuksia. Lunta ei ollut maassa. Jouluostokset vetävät ihmisiä kauppoihin, joissa on jopa pidennetyt aukioloajat. Ravintoloissa löytyy aina auki olevia ravintoloita. Joulupäivänä suurin osa kaupoista on suljettu, mutta silloinkin löytyy monenlaista tekemistä (kts. linkistä viime vuonna joulupäivänä auki olleita vierailumahdollisuuksia). Joulupäivän ja uuden vuoden välilllä alkaa hullut alennusmyynnit, joten joulun jälkeen riittää edullista ostettavaa. Haluatko Nykiin vai Thaimaahan riippuu ihan siitä mitä joululomaltasi haet: joulua vai aurinkoa ja hiekkarantaa.

http://www.newyorkology.com/archives/2011/11/open_christmas_1.php

• maalainen

Miten kannattaa joulun aikaan pukeutua, entä ravintoloihin? Entä kengät, pitääkö paljon kävellä siis kauppamatkoja ja nähtävyyksiä. Onko liukasta, lunta, jäätä.
      Ehkä kysyn hölmöjä, mutta varaltapahan kyselen, kun en ole koskaan käynyt suurkaupungissa.

• miesjänkhältä

Laita neljäntuulen hattu päähän ja vinkkelit jalkoihin niin kyllä pärjäät.

• matkailija-x

Vaikka mittari nättäsi nollaa, tuuli voi Manhattanilla olla pureva, joten lämpimät vaatteet ja jalkineet ovat hyvä varustus, pipollekin on käyttöä. Käveltyä tulee paljon, kävelemällähän näkee parhaiten kaupunkia, joten mukavat kengät ovat muutenkin must.

Amerikkalaiset pukeutuvat hienompiinkin ravintoloihin aika rennosti. Siisti asu joulun ja muidenkin iltojen ravintolaillallisia varten, sellainen jossa menisit Suomessakin kivaan ravintolaan syömään, on hyvä pakata mukaan.

• on parempia

jouluna voi nykissä olla 20 pakkasta...varaudu siihenkin....en menisi ikinä jouluksi nykiin....kesällä siellä käydään ja talvella on kaikki kiinni.

• kiinnikö

Mitkä kaikki? Kaupat, kadut, ravintolat?

• Tyttö

Me vietettiin joulu 2008 New yorkissa. Silloin satoi lunta ja oli pakkasta -15 astetta. Hotellissa oli yksinkertaiset ikkunat ja ei kunnon peittoja. Joten jos jouluksi lähtee sinne, kannattaa varautua lämpimällä vaatetuksella. Asuimme Manhattanilla, muuten reissu oli kiva ja antoisa. Joulun aikaan useissa vaateliikkeissä oli hyviä tarjouksia, mutta nähtävyyksiin oli ikävää jonottaa pihalla.

• jeeeeeeeeeeeeeeeeee

Onko kaupat auki uudenvuoden päivinä? 30-31.12 sekä 1.1?

• ei ongelma

suurin osa on..ovat 24/7 oli sitten mikä vaan.....

• kauhia kiitos

Näitä on kiva lukea, laittakaa lisää kokemuksia, pliis.

• matkailija-x

Eivät kaupat yleensä ole auki 24 h New Yorkissakaan. Monet ruokakaupat, delit yms ovat auki ympäri vuorokauden, ja suuri osa kaupoista on joka päivä auki, ei kuitenkaan läpi yön.

Esim juutalaisten omistamat elektroniikka- yms. liikkeet ovat kiinni sapattina (esim. B&H Electronics, monen matkailijan elektroniikka- ja kameraostoskohde on kiinni perjantaisin klo 13 eteenpäin ja kokonaan lauantaisin.)

Uuden vuoden päivänä kappoja on kiinni tai niillä on poikkeavia aukioloaikoja.

• helloutavaan

Onpas negatiivisia kokemuksia monilla. :/ Meillä ainakin oli upea reissu kun viime jouluna nykissä käytiin. Tosin olimme siellä joulukuun ensimmäisen viikon, emmekä itse jouluna. Se oli melko täydellinen ajankohta. Kaikki joulujutut täydessä vauhdissa, mutta ilman ruuhkaa ja jonoja juuri missään. Toki kaikille reissaaminen tuona ajankohtana ei tietenkään onnistu.

• EmpireState

Vaikka alkuperäisestä kysymyksestä on jo yli 5 vuotta aikaa niin ainahan New Yorkin joulu/talvi sää on ajankohtainen. Sitä kun ei koskaan voi tietää etukäteen. Lämpötila voi olla mitä vaan 15 ja -20 asteen välillä ja pahimmillaan Times Squarella voi olla lunta yli puol metriä.

• joulucuu

Joulun tunnelmaa löytyy vielä tammikuun alussakin! Esim. Rockfeller Centerin kuuluisa joulukuusi on nähtävillä 7.1 asti sekä Saks fifth avenuen kaupan seinällä oli tänä vuonna aivan upea valoesitys, joka myöskin oli nähtävillä pitkälle tammikuuhun. Joululaulut soivat vielä 10.1 kaupoissa sekä hotellissamme.. joten olin kyllä hyvin yllättynyt että niinkin paljon oli joulua vielä jäljellä!

• takaisinjapian

Saks fifth avenuen jouluvaloshow oli tosiaan käsittämättömän upea viime jouluna. Tulee ikävästä ihailtua sitä melkein joka päivä youtubesta. Näkemisen arvoista oli myös Dyker heightsin asuinalueen pihojen överit joulukoristeet. Unohtamatta myöskään joulumarkkinoilla pyörimistä pilvenpiirtäjien keskellä yms.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      52
      1226
    2. Moottoripyöräonnettomuus

Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää
      Alajärvi
      86
      946
    3. haluatko lopettaa

ihan lopullisesti
      Ikävä
      164
      907
    4. Jos oikeasti haluat mies

Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.
      Ikävä
      105
      844
    5. Uusi ruokapaikka

Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä
      Haapavesi
      29
      805
    6. Kerro minulle totuus

Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒
      Ikävä
      199
      748
    7. Miten sinä voit?

Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua
      Ikävä
      93
      707
    8. Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!

Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks
      Suomussalmi
      43
      695
    9. Kemijärvellä vesionnettomuus

Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as
      Kemijärvi
      24
      669
    10. voi luoja kun uskaltaisin

laittaa viestiä sinulle...
      Ikävä
      25
      647
    11. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      122
      635
    12. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      61
      602
    13. VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN

Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisika­laumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa
      Iisalmi
      43
      596
    14. Useita poliisiautoja kunnantalolla

Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.
      Ähtäri
      12
      555
    15. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      78
      520
    16. Jos näkisimme vielä joskus

... mihin veisit miut treffeille? 😊
      Ikävä
      80
      512
    17. 39
      495
    18. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      57
      485
    19. sinulle....

Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.
      Ikävä
      75
      477
    20. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      55
      477
    Aihe