Onko kellään kokemuksia lomailusta Montanassa? Ollut unelma jo vuosia ja kohta toteutettavissa. :)
Kokemuksia?
3
161
Vastaukset
- h h
Melkein... olen käynyt itäisessä Washingtonissa, n. 2 tunnin päässä Montanasta. Hienoa seutua ja varsinkin Montanassa luontoa ja luonnonpuistoja riittää.
Olen ajellut Montanan läpi pariinkin kertaan ja ihastunut tähän preeriavaltioon. Joku voi sanoa maisemia yksitoikkoisiksi, mutta minä olen nauttinut näistä valtavista preeria-alueista. Aina välillä ohitat pienen lammen tai järven ja ainakin syksyllä ne olivat täynnä muuttolintuja. Preerioilla on paljon karjalle aidattuja alueita ja niiden ympärilla myös runsaasti peuroja ja kauriita. Tulimme siihen lopputulokseen, että villit eläimet hyödyntävät myös karjan ruokintapaikkoja, hyppivät sen verran kevyesti aitojen yli. Montanassa on myös aitaamattomia laidunalueita ja niistä varoitetaan liikennemerkeillä ja voitkin törmätä vapaana vaeltaviin hevoslaimoihin. On upeata nähdä mustangien karauttavan tien yli edestäsi.
Yellowstonen kansallispuisto on tosin Wyomingin puolella, mutta aivan Montanan rajalla ja kuuluu "must"-paikkoihin. Biisoneita näkee kyllä muuallakin, mutta puistossa niitä on todella paljon.
Omasta puolestani voin suositella Montanaa ja automatkailua alueella. Pienten kylien ja kaupunkien ihmiset ovat ystävällisiä ja sydämellisiä ja täällä ei ole ongelmaa liikalihavuudesta, sen verran kovaa työtä tehdään päivittäin. Blogistani (www.jukksa.blogspot.com) voit katsoa tarkemmin ajatuksiani Montanasta. USA2/2004 ja USA8/2011 tarinat kulkevat myös tämän hienon osavaltion läpi.- Big Sky Country
Blogisi on tosi mahtava ja sisältää paljon hyödyllistä tietoa ja matkakuumetta kasvattavia upeita kuvia. :) Kiitos tuhannesti tästä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille
Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest605834Yritystuet pois ja työeläkevaroilla maksettava valtion velka pois
Nyt on teille kerrottu keino kuinka Suomen velkaongelmasta päästää eroon kertalaakista. Älkää saatanat enää minulle tul1125181Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä
Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden3624032Ylen juttu sisäministeristä oli selvän tarkoitushakuinen
haluttiin vielä vuoden loppuun saada joku "kohu". (Olisiko Yle tehnyt jutun jos sisäministerinä olisi esim. RKP:n, jota1433289Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota
Muualla maailmassa yrittäjät elävät asiakkaiden rahoilla, Suomessa palkansaajien maksamilla veroilla. Palkansaajahan ma522771- 262113
Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?
Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed1262098Ulkoministeriön konsulipäällikkö arvostelee rajusti Haavistoa: "Täällä on pelon ilmapiiri"
"– Täällä on ministerin toimien takia aivan selvästi pelon ilmapiiri. Jos sellaisen annetaan pesiytyä virkamieskulttuuri101927- 2491896
Pyydän anteeksi etten osannut ratkaista
Mitään muuta kuin lähtemällä. Et oikein tullut vastaan etkä kuunnellut. Tuntui että minun piti koittaa sopia ja sovitell831893