Miksi

16+3

Miksi tällä palstalla monet saavat miinusmerkkiä kirjoitukseensa? Onko se niin, että jotkut ovat katkeria kun toisella on 30vuotiaana tai alle 5 lasta jo ja hyvin pärjätään kun itse 32vuotiaana, kahden lapsen äitinä ei kestetä sitä lapsiperheen arkea.. ?
Vai ajattelevatko jotkut, ettei kaikille lapsille riitä omaa aikaa vanhempiensa kanssa ja monet syyttävät, että nuorimmainen 1v ja muut lapset alle 5vuotiaita ja on tulossa jo neljäs lapsi taloon, " Aikaa ei jää kaikille, ette ajattele lapsia ollenkaan " kommentteja näkyy jatkuvasti. Mistä muut, täysin ulkopuoliset tietävät jääkö aikaa ja mille jää aikaa?

Itse tunnen yhden perheen, jossa on 7 lasta ja kaikilla on mennyt hyvin ja lapsien mukaan heistä on mukava hoidella nuorempia sisaruksiaan ja viettää aikaa perheensä kanssa. Kun miettii, niin jotkut lapset joilla on kaksi tai yksi sisarusta voivat viettää aikaa vähemmän vanhempiensa kanssa ja SILTI heistä kasvaa hyviä, kunnon kansalaisia.

5

85

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 16-3

      Sen kyllä ymmärrän jos lapsia 9 ja kaikki parin vuoden ikäeroilla että se jo mietityttää äidinkin kestävyyden kannalta, mutta silti :D

      Tuossa juuri oli keskustelu, että pitääkö paljosta tinkiä jos lapsia on paljon, 14vuotiaana lapset pakottaa kesätöihin ym. Minusta on päivän selvää, että lapset menevät kesätöihin 14vuotiaana, jotta saavat omaa rahaa, meillä ei lapset saa viikkorahaa tms. Rahaa saavat jouluisin, syntymäpäivisin ja kun todistukset tulevan niin silloin mummi ja ukki yleensä antavat ja eivät ole koskaan valittaneet etteikö rahaa saisi milloinkaan.

    • Piuhat poikki

      Miinuksia annetaan kai enimmäkseen niille, jotka tekevät lapsia vuoden välein ja ovat saaneet ensimmäisen lapsensa 15-17 vuotiaina. (Eivätkä kuudennenkaan jälkeen tunne vielä tarvetta lopettaa penikoimista. )

      Tuolloin en yhtään ihmettelisi, mistä syistä niitä miinuksia ropisee.

      Tuskin siis syynä on pelkästään se, että lukijat pelkästään pohtisivat sitä, että riittääkö kuudelle lapselle vanhemmilta riittävästi aikaa, vaan että kyseisessä perheessä selvästi leikitään jo syntymättömien lasten terveydellä ja hyvinvoinnilla.

    • Duunarimutsi

      Olen huomannut että, miinuksia kerääntyy myös kirjoituksiin, joissa suurperheen äidit kertovat olevansa koulutukseltaan lääkäreitä tai juristeja, vaikka ovat nyt 30-kymppisiä kotiäitejä ja tehneet teininä ensimmäisen lapsensa. Ovatko kyseistä soopaa kirjoittavat patologisia valehtelijoita?

      Harva suurperheellinen myös kirjoituksissaan kertoo, moniko lapsista on kehitysvammainen tai muuten sairas. Epäilemättä mitä isompi katras, pienillä ikäeroilla sitä suurempi mahdollisuus saada myös vammainenkin lapsi?

      Suurperheelliset tuntevat omituista tarvetta nimenomaan vain kehuskella lasten lukumäärälllä, niinkuin valtava lapsikatras olisi heidän elämänsä itse tarkoitus. Kirjoituksissa harvoin on mitään muuta sisältöä.

      Suurperheiden äitejä myös pidetään myös muita tyhmempinä, vaikka itsehän he kertovat olevansa pitkälle koulutettuja. Onko kyseessä mielenterveyden häiriö vai mikä lie, ettei ihminen sitten halua tehdä sitä työtä, mihin hän on kouluttautunut? Mieluummin siis tekee lapsen toisensa perään pitkittääkseen niitä vuosia, joita voi olla pois työelämästä. Minusta tälläinen on omituista.

    • Vain kolmen äitee

      En usko, että kyseessä on katkeruus tai kateus, vaikka jos ihminen on itse kyseisiin "synteihin" taipuvainen, uskoo helposti samaa muista. Miinukset tulevat vain ala-arvoisesta sisällöstä, mitäänsanomattomista teksteistä yms.

      Oletko koskaan kriittisesti lukenut millaisia kirjoituksia palstalla on? Osaako suurperheeliset kirjoittaa muuta kuin luetella lapsen sukupuolen ja iän? Eikö tuollainen ole aika idioottimaista? Ovatko äidit jääneet 8-vuotiaan tasolle, kun muuta sisältöä ei teksteihin heru? Korkeintaan kerrotaan, että uutta pullaa on uunissa. Siis mitä häh?

      Olen itse suurilapsisesta perheestä ja itselläni on vain 3 lasta. Itse raskausendorfiineissäni olisin varmaan tehnytkin pari lasta lisää, mutta onneksi asia ei ollut yksin minun päätettävissäni. Miehenkin toiveita pitää kuunnella.

      Minulla ei ole tarvetta ollut miinustaa suurperheellisten kirjoituksia - tai no ehkä niitä kaikkein hölmöimpiä. Missään nimessä miinukset eivät ole tulleet kateudesta vain huonosta tekstisisällöstä. Jotkut kirjoitukset saattavat ollakin satuakin.

      Miettikääpä jos olisi "keskikokoiset perheet" -osasto ja sisältö koostuisi tälläisesta:

      "34 vuotias iloinen äiti täällä. Meillä on 3 lasta: Tyttö 5 v, tyttö 2,5 v ja tyttö 1kk. Lisää emme suunnitte".

      Tai

      "Olen 33 vuotias simpsakka äiti. Meillä on 2 lasta poika 4 v ja tyttö 2 v. Ehkä vielä teemme yhden tai sitten ei."

      Toooooooosi mielenkiintoista. Olisiko hauska lueskella?
      Tämmöisiähän nämä suoli24-jutut ovat monella muillakin osastoilla. Ei siis pelkästään "Suurperheet" -osastolla, vaikka se "Kotimaiset julkkisjuorut" -osaston jälkeen onkin pohjanoteeraus.

    • AP

      Noita olen kyllä miettinyt, miten joku 30 voisi olla kotona 5lapsen kanssa ja koulutukseltaan lääkäri, siinähän menee n. 6vuotta kouluttautuessa. Minä en kyllä koskaan ole ajatellut, että ne keillä on suurperhe omaisvat vähemmän järkeä, mutta kuten joku mainitsikin niin kyllä huomaa että viesti on provo tai sitten ihminen oikeasti on vain niin tyhmä kun kirjoittaa lapsenomaisesti viestinsä.

      Itse suhtauduin ennen suurperheellisiin nihkeästi, mutta olen alkanut ajatella että tehkööt mitä lystää, se on heidän asiansa.

      Kiitos näistä vastauksista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      64
      4406
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1207
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe