M I E L I S A I R A A L A

ZOMBIEEE

M I E L E N V A N K I NA






Mä olen ollut täällä jo kolme vai neljä vuotta
- en tarkaalleen muista, sillä täällä ajalla ei
ole merkitystä ...tai on sillä, kun on ruoka-aika tai lääkitys jaetaan. Mun diagnoosi on maanisdepres-
siivinen. Mä tulin tänne kun haudoin itsemurhaa.
Silloin jokainen pienikin asia tuli käsitettyä nega-
tiivisesti ja se oli samalla niitti...tai paremminkin yk-
si kolmentuuman naula mun tammiseen arkkuni
kanteen. No, en mä oo päässyt itsemurhassa kuin
sen pohtimisen tasolle -en mä pystyis sitä todella teke-
mään. En ole ikinä edes viillellyt itseäni...niin kuin eräs naistuttavani täällä. Meillä oli pieni romanssin
tapainen täällä, mutta hoitajat yllättivä meidät sängystä ja jouduimme sen takia kuulusteluun
- kuin lapsena rehtorin kanssliassa.
No mä oon tän naisen (Taru) kanssa hyviä ystäviä
ja runoilemme molemmat tehden koskettavia biisejä
-minä säestän kitaralla ja Taru laulaa...joskus laulamme myös duettossa tai sit mä karjahtelen eläimellisesti polkien jalalla rytmiä. Kerran viikossa
me esiinnymme Tupakkahuoneessa, joka on jotain
kymmenen neliön kokoinen kaikuva ja humiseva
tila. Ne meidän esiintymiset ovat olleet aina päivän kohokohtia niin meille potilaille kuin myös henki-
lökunnalle -olemme hyvin dramaattisen koskettavia,
ja esiinnymme kaikkemme antaen.





T U P A K K A H U O N E






Tupakkahuone on muutenkin paikka, jossa kokoonnutaan heittämään läppää ja suunnittelemaan
salaisia manöövereita -esimerkiksi suunnitellaan
parinpäivän karkureissua tai jotain hyvää käytän-
nönpilaa jollekkin hoitsulle. Tupakka huoneessa myös juomme kahvimme. Taru ja minä myös harjoittelem-
me uusia biisejämme tupakkahuoneessa, sillä siellä saa aina heti palautetta potilailta...siis rakentavaa kritiikkiä. Potilaiden joukossa on taitelijoita eri
aloilta ja heistä monet ovat innokkaita auttamaan tekstin ja sävellyksen kanssa.

Tupakkahuonetta kaikkein eniten käyttää syvästä
masennuksesta kärsivä keski-ikäinen Seppo. Hän
on niin tuskaisan hermostunut -burn out, että hän polttaa ketjussa punaisia Malboroitaan. Hänellä oli
ennen vaimo ja firma, mutta sitten tuli konkurssi
firmassa ja perään avioliitossa. Nyt ei tunnu olevan kuin velkaa, masennusta ja niitä Malboroita.

Taru on myös maanisdepressiivinen ja sen lisäksi skitsofreeninen; hän kärsii myös hallusinaatioista
- saa joskus raivokohtauksia tai purskahtaa itkuun. Hänellä on ranteet täynnä viiltoja....sääliventeiksihän me niitä kutsutaan.Punainen euforia
on yksi biisimme, joka sopii hyvin näihin sääliventteihin

Hänen silmissään outo valo
muuttui pimeydeksi.
Hänen rakkautensa vihasi
ja onni muuttui lihaksi.

Etsien euforiaa hän vaeltaa.
Viilto viillolta pois hän haluaa.
Etsien euforiaa hän vaeltaa.
Viilto viillolta kohti punaista,
harmoniaa.




(soolo)

Etsien euforiaa hän vaeltaa.
Viilto viillolta pois hän haluaa.
Etsien euforiaa hän vaeltaa.
Viilto viillolta kohti punaista,
harmoniaa.





K A A T O P A I K K A





Mä pidän aivojani kaatopaikkana jonne tuodaan kaikki turha; millä ei enään tee mitään. Mut joskus sieltä löytyy todellinen helmi; vanha putkiradio tai telkkari jonka voi korjata..Turhaa informaatiota tulee
joka tuutista -niin et sekoo...no mä työstän sekavia filmin repliikkejä kynän ja paperin kanssa.
teen niinku paskasta kultaa kirjoittelen outoja sanontoja yhteen ; pilkon sanoja ja liitän vanhat kliseet toimivaksi kokonaisuuseksi. Ihmisiä manipuloidaan mediakulttuurissamme kokoajan.
Jengi ei tajuu kuinka pihalla ne on...ne on massapsykoosissa -ja mä oon myös, mut mä onnekseni tajuan ja tunnustan sen.

Tää Pitkänniemen mielisairaala on eräänlainen
päätepysäkki ja ihmiskaatopaikka monen kohdalla.
On muuten hyvin yleistä, että sairaalan henkilökun-
taan kuuluva henkilö päätyy itse potilaaksi -liika empatia on kai pahasta; pitäis olla kliininen. Mutta kai täällä tulee väkisinkin henkilökohtaisia suhteita myös potilaitten ja henkilökunnan välille.
Nyt lopetan sillä Taru tulee paperinippu käsissään
elehtien, että tupakkahuoneeseen. Tarulla on seitsemän uutta biisin sanaa joita hiomme. Ihan hyvää tavaraa, mut tän skitsofrenian loppu tyssää siihen,kun siinä puuttuu
yksi kerto säe ja toisessa säkeistössä on yksi säe lii-
kaa, joten tää on helppo homma laittaaa toisen säkeistön ylimääräinen vajaaseen viimeiseen sä-
keistöön. Sitten kun paperiduuni on tehty mä ajattelen mennä pelaan pleikkarilla GrandTurismoo, mut Taru
repii mua hihasta kohti tupakkahuonetta treenaan seitsemää vajaassa tunnissa kirjoitettua Tarun Herkkää tekstiä -saimme sovitettua ne toimiviksi
melodioiksi reilussa puolessa tunnissa. Taru on maanisempi kuin mä, ja se moittii mua laiskaksi
-niin kuin aina. Mutta mä ymmärrän mitä se haluu ilmaista ja homma toimii hyvín.

SKITSOFRENIA


joku soittaa ovikelloo,
et uskalla avata.
Ryvet omassa paskassasi
-et haluu ketään tavata.

Mikrofoni on asennettu;
mua kuunnellaan.
Kaikki salaisuutesi
postissa kaikille jaetaan.


Sulta viedään ajatukset,
ne sulta riistetään.
sä syöt pelkkiä tyhjiä kuplia
vailla merkityksiääääääää.

Sulta viedään...






P U N T T I S A L I





Joka lauantai oli punttsali ja sen jälkeen sauna.
Punttisalillakäynti on kanssa mukavaa vaihtelua käytävillä vaeltelun sijaan. Punttisalilla on kaikki uusimmat laitteet sekä biljardi että pingis.
Pimgiksellä me yleensä aloitamme yhden subutex-vieroituksessa olevan Jonnen kanssa harjoittelun.
Sitten venyttelemme ja alamme käyttää voimaa kasvattavia laitteita. Punttisalilta me kävelemme osastollemme röökaten(osaston numero on viisi).
Osastolla menemme saunaan ja sitten iltapalan ja lääkkeiden jälkeen katsomaan Salattuja elämiä - se
on kovassa kurssissa täällä.





P L A Y S T A T I O N



Jonnen kans me ajetaan kilpaa rallia pleikkarilla.
Jonne on mua enemmän treenannut pleikkarii, joten se on voittaja melkein joka kisassa - mä oon
yleensä kolmas tai neljäs, mutta tokanakin oon ollut.

Yx ilta pelatessamme mä olin melkein ykkösenä
ku koko laitoksen sähköt katkes - silloin mua vitutti
tosissaan. Koko hullujen orkesteri kokoontui sytkärien ja tulitikkujen välkehtiessä tupakkahuoneeseen - ihan kuin yhteisestä sopimuksesta.

Monet hyvät pelit jouduin keskeyttään Tarun tullessa
silmät pyörien raahaamaan mua orkesteriharjoituk-
siimme.



K E I K K A



Taru kertasi hermostuneesti biisien sanoja ja polt-
ti röökiä ketjussa. Meillä piti olla keikka vartin pääs-
tä, ja Tupakkahuoneen istumapaikat oli jo aikoja sitten täyttyneet. Mä laskin neljään ja aloimme ve-
tää biisejä semmoisella intesiteetillä, että pari hoitsua alkoi kyynelehtiin. Keikka oli menestys ja suunnitelimme jo seuraavaa, mutta minä olin enään viikon Niemessä, joten se meidän bändi jäi sit siihen
keikkaan. Mutta mulla on se keikka nauhalla, ja joskus mä kuuntelen niitä meidän juttuja -niissä oli
munaa. Tarun ansiosta mä aloin oikeestaan kirjoitella
kaikenlaisia juttuja.







L O P P U

============================================

http://groups.msn.com/zombiegallery

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

10

1003

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiina

      .. toi mitä kerrot ni onko oikeesti totta ? jos on niin sanoppa missä oot ja pääseekö siellä koneelle

      • ZOMBIEEE

        Ainoastaan tarun nimi on oikeesti joku muu. Tämä kaikki tapahtui Nokian ja Tampereeen lähellä sijaitsevassa Pitkänniemen mielisairaalassa. kyllä siellä oli yx aatamin aikainen tietokone, mut siinä ei ollut netti-yhteyttä. Tästä on aikaa jotain 5-6-vuotta , ja tuskin siellä on vieläkään netti-yhteyttä, -tuskin tulee olemaankaan, heh.
        Tämän kirjoitin siis MIELISAIRAALAN sieltä päästyäni. Eikä oo sen jälkeen siellä tarvinnu käydäkkään.


      • mjoo
        ZOMBIEEE kirjoitti:

        Ainoastaan tarun nimi on oikeesti joku muu. Tämä kaikki tapahtui Nokian ja Tampereeen lähellä sijaitsevassa Pitkänniemen mielisairaalassa. kyllä siellä oli yx aatamin aikainen tietokone, mut siinä ei ollut netti-yhteyttä. Tästä on aikaa jotain 5-6-vuotta , ja tuskin siellä on vieläkään netti-yhteyttä, -tuskin tulee olemaankaan, heh.
        Tämän kirjoitin siis MIELISAIRAALAN sieltä päästyäni. Eikä oo sen jälkeen siellä tarvinnu käydäkkään.

        yks hoitopäivä mielisairaalassa on aika kallis juttu meille muille, ei sinne kannata mennä biisejä vääntään vaan hoitamaan pään tauti poikkeen ja oppimaan ihmisten tapoja vaan, että silleen


      • klowni
        mjoo kirjoitti:

        yks hoitopäivä mielisairaalassa on aika kallis juttu meille muille, ei sinne kannata mennä biisejä vääntään vaan hoitamaan pään tauti poikkeen ja oppimaan ihmisten tapoja vaan, että silleen

        Et oo näköjään ikinä kuullu taideterapiasta.
        Ei päätä hoideta pelkillä lääkkeillä.


      • mgkkdfhghg

        tosi hyvä läbä..LOL


    • Sami

      Moi, Zombie. Tuli tosta nimi-merkistä mieleen eräs tarina kootuista Roope-sedän elämä ja teot - kirjasta. (joko Barks tai Don Rosa,en muista.) anyway, eräässä tarinassa Roope- ankka oli joutunut erään hairahduksen jälkeen kirouksen alaiseksi ja erään tuhotun alkuasukaskylän poppamies lähetti zombien viemään Roopelle jotain pahaa onnea tuottavaa, eikä maailman rikkain ankka päässyt jutusta edes rahalla, vaan oli työstettävä ikävätkin asiat.

      tiedän että sairaaloissa juuri on herkkiä ja taiteellisia ihmisiä, liian hyviä tähän maailmaan. Olen nähnyt tuota elämää 9 vuotta ja takana oli ennen epäonnistunutta opiskelua ja rikkinäisiä ihmis-suhteita. mietin tosissani ollessani vuonna -98 sairaalassa vatsa-huuhtelussa (popsimassa lääke-hiiltä) mitä olisi tapahtunut jos itsarini olisi onnistunut. Siihen liittyi huomion hakua mutta menikin överiksi.

      ystävä pelasti hengen. Nyt tiedän huom: TIEDÄN että on Jumala olemassa, TIEDÄN ja olen HUOMANNUT JA VOIN TODISTAA IHMEISTÄ joita JEESUS on tehnyt elämälleni sekä rikkinäiselle mielelleni. Työstän myös musiikin ja runojen avulla asoita ja toivon että jatkatte Biisien tekemistä.

      96% hyvästä musasta jää Suomessa pöytä-laatikko-cd:lle tai runoihin, joita kelaa vain yksin, mieluummin pimeellä etei kukaan vain nää että 90-kilonen 193 -centtinen äijä rustaa runoja ja haaveilee tytöstä jonka tapasi monta vuotta sitten ja jonka jälkeen lopetti kaiken irto-häröilyn vaikka ei seurustelun asteelle mennyt.

      Vanhan elämäni tungin musteella kirjoittamani t-paidan muodossa Turussa Venäjän konsulaatin postilaatikkoon, vain huvikseni. On siinä niillä vähän aikaa ihmettelemistä, aloin uuden elämän. Näin Jeesus parantaa , korjaa, sitoo haavat ja hänellä on suunnitelma SINUN ja TARUN ELÄMÄLLE, MYÖS SEPOLLE JA MUILLE.... otapa joku päivä pleikkarin sijasta raamattu hyllystä, seuraa miten jatkui sota hyvän ja pahan välillä eräässä suvussa vuosi-tuhansia, miten Jumala otti ihmis-hahmon ja tuli juuri sairaiden vuoksi, ei terveiden, voitti saatanan ja haluaa antaa meille aikaa. sitä paitsi tämä maailma on sairas tekopyhyytensä takana, ihmiset ovat kuin petoja nokkimisjärjestyksineen ja aina saa olla hullu mutta ei ovimies:)
      Pärjää.

      • ZOMBIEEE

        kiitti, pärjäile.


    • klowni

      kyllä siellä sairaalassa on jo nettiyhteys:)
      Ja onnea tulevaisuuteen!

      • ZOMBIEEEE

        jup, ei ollut iisiviotta sit pitkässäniemessä nettiä....mut ihan hyvä niille jokka siellä joutuu/saa olla on , et voi pitäää kontaktisa normimpaan jengiin netin välityksellä......kaikki normi o aika suhteellista....jokkut häpee ladata akkujaa huurulassa -tyhmää.


    • Miina12

      hei auta mua ZOMBIEE!! mä oon joutumassa/pääsemässä mielisairaalaan ja mua pelottaa ihan hirveesti!!! mitä siellä tehdään (oon kuullu hieveitä juttui)! oon viillelly itteeni ja yrittäny itsemurhaa, koska...
      a. ...koulussa menee huonosti
      b. ei oo yhtään ainutta ystävää ollu koskaan ja mua kiusataan
      c. oon sairas kun on päänsärkyä, vatsakipuja, nään näkyjä, niskat on jumissa jne.
      d. oon ruma ja kamala
      e. kun suutun alan riehuun
      f. koulussa ahdistusta...
      ... joten onks susta mun syytä joutua mielisairaalaan!! mä ennemminkin tapan itteni..!!! :( auta mua!! mitä mä teen!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      0
      7917
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      176
      1744
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1114
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1113
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      61
      1015
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      191
      934
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      910
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      876
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      813
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      704
    Aihe