Ehkäpä täällä joku osaisi auttaa minua reittisuunnitelmassa. Eli olen suunnitellut maailmanympärimatkaa puhtaasti lentopisteillä. Matkasuunnitelma alkaa olla kuosissa, mutta juuri äsken tarkastelin suunnitelmaa ja tajusin, että lisäämällä listalle jonkin Afrikan kohteen, tulisi matkalla pysähdyttyä kaikilla mantereilla.
http://www.pistepirkko.fi/matkasuunnitelma/
Eli homman nimi olisi se, että tuohon nykyiseen suunnitelmaan pitäisi jonnekin väliin saada ujutettua Afrikan maa, jonne voi lentää Oneworld-lennoilla ja sieltä pitäisi päästä myös jatkamaan eteenpäin Oneworld-lennolla. Muita kohteita voi periaatteessa vaihtaa. Ainoastaan Sydney ja Honolulu ovat ehdottomia.
Luonnollinen valinta olisi jatkaa matkaa Sao Paolosta Afrikkaan ja sieltä takaisin Helsinkiin ja jättää tuo Madrid kokonaan väliin, mutta en tahdo löytää mitään järkevää reittiä, joka tämän mahdollistaisi.
Maailman ympäri lentopisteillä
9
406
Vastaukset
- etsi itse
Miten olisi LAN:lla Etelä-Amerikasta vaikka Espanjaan, ja Iberialla Afrikkaan?
Itse käyttäisin oneworldia kyllä viimeisenä lentoyhtiöallianssina, jos pitäisi valita.- auttaisko hymiö
Olisi ihan asiallista kertoa miksi vältät Oneworldia. Emme kai me suomalaiset noin töksähtelevän yksioikoisia ole...
- Hei pitkästä aikaa, miten on kesä mennyt!
- Hyvin. Kerään pisteitä molempiin alliansseihin ja tutkin kauan, mihin ohjelmaan minun kannattaa pisteeni keskittää. Lukuisten laskelmien jälkeen osoittautui, että British Airwaysin kautta minulla on edes teoreettinen mahdollisuus saavuttaa elite-taso eli tässä tapauksessa Oneworld-Emerald. Siksi keskitänkin kaikki mahdolliset pisteet kyseiseen ohjelmaan, vaikka lennän muillakin alliansseilla.
Liikematkustajilla tilanne on varmasti hieman erilainen, mutta itselläni lentoja ei kerry mitenkään kerry tarpeeksi, jotta yltäisin missään Star Allianssin ohjelmassa Elite-tasolle. British Airwaysilla se sen sijaan on mahdollisuuksien rajoissa erityisesti Helsinki-Lontoo välisen reitin tuplatasopisteistä johtuen. Eikä sekään tietysti haittaa, että kotimaan Finnair-lennoistakin kertyy kohtuullisesti tasopisteitä. Nämä lennot tahtoo olla täysin arvottomia muissa ohjelmissa.Tuo ylimääräisen Iberia-legin käyttäminen itsellänikin on pyörinyt vaihtoehtona mielessä. Se vain tahtoo lisätä reissuun kaksi ylimääräistä lentoa, joka tietysti maksaa pisteitä ja Iberian tapauksessa vielä kohtuullisesti verojakin. Muuten niin soljuvalle reitille eksyisi tällainen ylimääräinen koukkaus reitin sivuun.
Pitää miettiä. Tuo taitaa kuitenkin olla se järkevin vaihtoehto tällä erää. Eikö Etelä-Amerikasta pääse mitenkään suoraan Afrikan kohteisiin? Esimerkiksi Johannesburgiin tai Lagosiin.
- idealismia
Kyllähän parasta asiantuntemusta reittien suunnitteluun saa tosiaan suomi24-palstalta... :D
- Ahmed S
Totta tosiaan. Täällä kun keskivertomatkaajan kokemukset ovat miten saa Tallinkilta halvimman lipun ja missä vetää Tallinnan halvimmat kännit.
Pistepirkko pikkasen väärällä saitilla. Mutta sekin taitaa olla ihan nojatuolijuttuja...- Emer.
Ei taas näitä. Pistepirkko on ihan oikealla saitilla, jos hänen kaltaisiaan tulisi tänne sählääjien joukkoon enemmänkin niin taso nousisi. Vaikka totta tuokin, että vain aniharvalla täällä on mitään kokemusta tasopisteistä ja tasokorteista. Eli apu voi jäädä niukaksi. Onko Pistepirkko muuten jo FlightForumilla? Sieltä löytyisi varmasti asiantuntevampaa apua ilman alatyyliä.
Emer. kirjoitti:
Ei taas näitä. Pistepirkko on ihan oikealla saitilla, jos hänen kaltaisiaan tulisi tänne sählääjien joukkoon enemmänkin niin taso nousisi. Vaikka totta tuokin, että vain aniharvalla täällä on mitään kokemusta tasopisteistä ja tasokorteista. Eli apu voi jäädä niukaksi. Onko Pistepirkko muuten jo FlightForumilla? Sieltä löytyisi varmasti asiantuntevampaa apua ilman alatyyliä.
Flyertalkkia olen käyttänyt paljon apuna oman matkan suunnittelussa ja muutenkin pisteiden keräämiseen liittyvien vinkkien lähteenä, mutta en ole siellä rekisteröitynyt käyttäjä. Flightforumiin en ollut törmännytkään, joten kiitos vinkistä.
Itse kiinnostuin lentopisteistä vasta hiljattain enkä löytänyt mitään järkevää sivustoa, jossa aihetta käsiteltäisiin suomalaisten näkökulmasta ja suomen kielellä. Siksi päätin perustaa sivuston lopulta itse. Sivusto on uusi ja otan auliisti vastaan kaikki kehitysehdotukset, mitä lukijoilla on tarjota. Itse olen vasta aloittelija näissä pisteasioissa, joten varmasti muilla on tarjota paljon syvällisempää ja parempaa tietoa kuin minulla.
Olisin tietysti voinut osoittaa kysymykset jonnekin englanninkieliselle foorumille, mutta silloinhan mahdolliset vastaukset eivät millään tapaa auttaisi muita suomalaisia, mikä taas sotisi koko sivustoni alkuperäistä ideaa vastaan. Jos nyt käy niin, että suomi24-lukijoilta ei löydy vastauksia, niin ainahan voin myöhemmässä vaiheessa esittää kysymykset jollakin muulla foorumilla. Kyllä tässä kuitenkin vielä menee melkoinen tovi ennenkuin pääsen palkintomatkaa varaamaan.
www.pistepirkko.fi- AY/BA oneworld
pistepirkko.fi kirjoitti:
Flyertalkkia olen käyttänyt paljon apuna oman matkan suunnittelussa ja muutenkin pisteiden keräämiseen liittyvien vinkkien lähteenä, mutta en ole siellä rekisteröitynyt käyttäjä. Flightforumiin en ollut törmännytkään, joten kiitos vinkistä.
Itse kiinnostuin lentopisteistä vasta hiljattain enkä löytänyt mitään järkevää sivustoa, jossa aihetta käsiteltäisiin suomalaisten näkökulmasta ja suomen kielellä. Siksi päätin perustaa sivuston lopulta itse. Sivusto on uusi ja otan auliisti vastaan kaikki kehitysehdotukset, mitä lukijoilla on tarjota. Itse olen vasta aloittelija näissä pisteasioissa, joten varmasti muilla on tarjota paljon syvällisempää ja parempaa tietoa kuin minulla.
Olisin tietysti voinut osoittaa kysymykset jonnekin englanninkieliselle foorumille, mutta silloinhan mahdolliset vastaukset eivät millään tapaa auttaisi muita suomalaisia, mikä taas sotisi koko sivustoni alkuperäistä ideaa vastaan. Jos nyt käy niin, että suomi24-lukijoilta ei löydy vastauksia, niin ainahan voin myöhemmässä vaiheessa esittää kysymykset jollakin muulla foorumilla. Kyllä tässä kuitenkin vielä menee melkoinen tovi ennenkuin pääsen palkintomatkaa varaamaan.
www.pistepirkko.fiPistepirkolla on maailmanymparilentosuunnitelma. Lentomaileja siina kertyy vajaa 29000 ja hanen laskujen mukaan se kustantaa 160000 Avios pistetta. Kuitenkin jos han ottaa BA:n oneworld-lentopalkinnon tuohon mailimaaraan tarvitaan vain 140000 Avios pistetta ja voisi viela lisata samaan pistemaaraan lentoja aina 35000 mailiin.
Sama oneworld-lentopalkinto on muuten saatavilla myos Finnairilla. Pistepirkon reitille se kustantaisi 200000 Finnair pistetta. Itse oon kayttany kolmesti AY Oneworld-lentopalkintoa lyhyemmilla kiertomatkoilla. 2 x 12000 km ja 1 x 6000 km.
http://www.britishairways.com/travel/ba6.jsp/multi-carrier-avios-costs/public/en_gb
https://pointshop.finnair.com/partner.php?cPath=552_555_410
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata401420Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.981355Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l2901255- 1091115
- 191061
- 651038
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva161019- 711012
Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f176878Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!
Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju18841