Mummiksen pukukoodi : )

vaatteet aatteet

Mietin tässä lähdenkö ens viikonlopun mummiksen tansseihin. Mikä siellä on pukukoodi? En ole käyny valssaamassa aikasemmin ja aattelin, että jos laitan ihan väärää päälle niin jää tapetiksi...

100

846

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • droppiputeli

      muulla väliä mutta joka mumman jalaas on paree olla puuteri maxi sloggit taikka lohen punaaset pitkälahkeeliset alushousut,notta sekaan vaan ja pilikettä silmähän!nii ja saa muutakin päällehensä pukee jos tahtoo kjäh kjäh

      • kihikihi

        No onneks on nyt risat varkut muotia notta näkyy vaikka pikkarit alta notta on oikeenlaiset.


      • vino baskeri

        ihqu koodi, sit ton päälle vedetään beige poplari,ettei poliisi pidätä paljastelusta ! muistakaa vyö sitoo het rinnan alta !


    • näillä eväillä

      No, mitä voi ajatella. Kasarivaatteet, eli kauhtuneet kasarifarkut kirppikselta (huom ! saat aika edullisesti hankittua), nahkarotsi kesäkuumalla (tietty kirppikseltä hankittu), kasariletti, lenkkarit. Vaihtoehtona tuulipukutyyli, eli tuulipuvun takki, lenkkarit, verkkarit ja hiukset pesemättöminä liehuten (jos on hiuksia). Kolmas vaihtoehto on sitten tämä: leikkaa hiukset kokonaan veks, farkut, musta nahkaliivi, bootsit ja ruuturaitaflanellipaita.

      Muista olla kovin huomaamaton, sillä kukaanhan fiksu aito tosilepakko ei missään nimessä meikkaa tai mitenkään laittaudu eikä erottaudu joukosta (asenteen kuuluu olla, että haluat olla mahdollisimman huomaamaton ja tavallinen) älä pese hiuksia (muuten olet liian hieno), unohda parfyymit paitsi hyttyskarkoite, makkaran ja kaljan tuoksu. Hiusten värinä maantienharmaa ja muista vielä kasarisilmälasit a la Mikko Alatalo.

      Mukaan rennon letkeä kävelytyyli ja alatyylinen puhetyyli. Opettele syljeskelemään ja kuuntelemaan Aikuista naista, ripaus (vähintään) butch-uhoamista. Unohda jakut, merkkivaatteet, korkkarit, akateemisuus. Varaa muutama euro taskuun jos haluat muutaman alekaljan. Muista vielä rennon letkeä savolaismurre.

      • Aasi Ihaa

        No sun kohdalla ei ainakaan akateemisuutta kannata odottaa: Buuuaaahhhaaaaa....


      • kihikihi

        No onneksi löytyy lanellia ja varkut kaapista! Vaikka ei oo kyllä kasarilta periytynyt ja rillejä ei oo. Meikistä en oo koskaan perustanu.


      • coctailmekko

        Kuulostaa tavalliselta köyhänpuoleiselta suomalaiselta.


    • kuuuuikuii

      Sinne voi pukeutua miten huvittaa, ei tarvitse olla ykköset päällä. Tapetista on lyhyt matka kynnysmatoksi :(

      • kihikihi

        Elikkä ei sitten mittään karvasta piälle! Luulovat vielä matoksi.


      • liian arvokasta

        No, eihän nyt kukaan ikinä muutenkaan ykkösiä tuonne vedä päälle =) Kuulema olisivat liian arvokkaat vaatteet pilattavaksi.. Tai sitten niillä ykkösillä tarkoitetaan sitä Jakomäki/Kontula-tyylistä alelaari/ostaripukeutumista...


    • Hame ja helma

      Pukukoodihan on nykypoliittisen meinigin mukaan kaikki hameeseen!

    • Einiinmitääntietoo

      Hitto että tulee kylmät väreet "mummiksen tanssit" ?
      Ja että "mummikset valssaamassa" ?? HUuuuu, ihan menee kanalihalle, huuuUU!

      Onks ne jotkut sellaset dinosaurusten kokoontumisajot?

      • 35++

        Mummis on itseironiaa. Voi olla liian vaikeaa sulle ymmärtää mutta mieti ja yritä.


      • Einiinmitääntietoo
        35++ kirjoitti:

        Mummis on itseironiaa. Voi olla liian vaikeaa sulle ymmärtää mutta mieti ja yritä.

        Nyt mä oon miettinyt ja yrittänyt koko päivän.

        Mummis? Hei jooo! MUUMIOITUNEET MIMMIT !

        Vähän oli vaikeaa, mutta katoppa likkaa kun ymmärsinkin. Oon ylpee nyt itestäni, ootsä myös musta? Sano joo, ni pääsen lesoilee lesboilee kaverilleni :)


      • Muumiopöksyt
        Einiinmitääntietoo kirjoitti:

        Nyt mä oon miettinyt ja yrittänyt koko päivän.

        Mummis? Hei jooo! MUUMIOITUNEET MIMMIT !

        Vähän oli vaikeaa, mutta katoppa likkaa kun ymmärsinkin. Oon ylpee nyt itestäni, ootsä myös musta? Sano joo, ni pääsen lesoilee lesboilee kaverilleni :)

        Aivan. Muumiolaakson bileet. Ne ne on. Vai oisko Muumilaakson pilleet ? Kallistun tuohon Muumiolaaksoon.


      • kerranmukana
        Muumiopöksyt kirjoitti:

        Aivan. Muumiolaakson bileet. Ne ne on. Vai oisko Muumilaakson pilleet ? Kallistun tuohon Muumiolaaksoon.

        Älkääs nyt :) Siellä oli väki farkuista mekkoon kun itse osallistuin. Mukavaa oli meno ja seura.


      • homessa korvat
        kerranmukana kirjoitti:

        Älkääs nyt :) Siellä oli väki farkuista mekkoon kun itse osallistuin. Mukavaa oli meno ja seura.

        Katotoaan miltä noilla naama näyttää kun ikä lähentelee neljääkymppiä ja on yksin. Ironiatajua ei ainakaan ole, joten ennuste on huono.


      • en halua olla muumio
        homessa korvat kirjoitti:

        Katotoaan miltä noilla naama näyttää kun ikä lähentelee neljääkymppiä ja on yksin. Ironiatajua ei ainakaan ole, joten ennuste on huono.

        No, kyllähän se jo nyt lähentelee enemmän neljääkymppiä =) Minkähän ikäiseksi muuten luulit minua, alle kaksikymppiseksi ? Ja niin, mites teillä itsellänne nuo naamat sitten ? =) Eikös muutenkin tässä ollut kysymyksessä pukeutumisesta eikä naamasta =)

        Ja niin, joskus voi olla yksin ihan vapaasta tahdostaan, mutta eihän tätä nämä läheisriippuvaiset ymmärrä laisinkaan. Mielummin henkisesti (ja fyysisesti) pirteä, nuori ja vetreä (vaikka tyyliin Aira Samulin) kuin ennenaikaisesti muumioitunut niin psyykkisesti kuin fyysisesti.


      • justjoopa
        en halua olla muumio kirjoitti:

        No, kyllähän se jo nyt lähentelee enemmän neljääkymppiä =) Minkähän ikäiseksi muuten luulit minua, alle kaksikymppiseksi ? Ja niin, mites teillä itsellänne nuo naamat sitten ? =) Eikös muutenkin tässä ollut kysymyksessä pukeutumisesta eikä naamasta =)

        Ja niin, joskus voi olla yksin ihan vapaasta tahdostaan, mutta eihän tätä nämä läheisriippuvaiset ymmärrä laisinkaan. Mielummin henkisesti (ja fyysisesti) pirteä, nuori ja vetreä (vaikka tyyliin Aira Samulin) kuin ennenaikaisesti muumioitunut niin psyykkisesti kuin fyysisesti.

        No jatka sä vaan yksinäisellä linjalla. Älä myönnä, että olet ikääntynyt. Pistä päätä puskaan kun kerran haluat.


      • elämää jäljellä
        justjoopa kirjoitti:

        No jatka sä vaan yksinäisellä linjalla. Älä myönnä, että olet ikääntynyt. Pistä päätä puskaan kun kerran haluat.

        No, tuskinpa vielä neli-viisikymppiset sitä vanhainkotia tarvitsevat, vai tarvitsevatko ? Vai onko elämäntavat olleet sellaiset, että pitää jo 40 mennä vanhainkotiin ?Sinänsä nimi aika harhaanjohtava, vaikka kuinka itseironiaa koittaisi ollakin. Enpä oikein usko, että vielä 40 naiset ovat vailla vanhainkotia... Tai ei ainakaan pitäisi. 40-50v. on vielä aika nuori. Sitten kun ikä lähentelee sitä kahdeksaakymppiä niin mielestäni voisi puhua oikeasti vanhuksista. Ja kuka neli-viisikymppinen haluaa olla kahdeksankymppisen tasolla fyysisesti ja henkisesti (ja pukeutumiseltaan) ? No, kirjoituksista päätellen on niitäkin, jotka juuri näin haluavat. Tuntuu jotenkin siltä, että hiemankaan vanhemmat naiset vähättelevät itseään ja haluavat kutsua itseään erittäin ikääntyneiksi ja ajatus on, että elämä on jo suunnilleen eletty... Hei, neli-viisikymppisellä on vielä paljon elämää jäljellä =)

        Yhtä idiootti nimi löytyy myös tuolta (menneisyydestä) risteilypuolelta, kuten Munaristeily. Kuka lesbo haluaisi risteilylle, mikä on nimetty Munaristeilyksi =) Reps.


      • Noo jooo
        elämää jäljellä kirjoitti:

        No, tuskinpa vielä neli-viisikymppiset sitä vanhainkotia tarvitsevat, vai tarvitsevatko ? Vai onko elämäntavat olleet sellaiset, että pitää jo 40 mennä vanhainkotiin ?Sinänsä nimi aika harhaanjohtava, vaikka kuinka itseironiaa koittaisi ollakin. Enpä oikein usko, että vielä 40 naiset ovat vailla vanhainkotia... Tai ei ainakaan pitäisi. 40-50v. on vielä aika nuori. Sitten kun ikä lähentelee sitä kahdeksaakymppiä niin mielestäni voisi puhua oikeasti vanhuksista. Ja kuka neli-viisikymppinen haluaa olla kahdeksankymppisen tasolla fyysisesti ja henkisesti (ja pukeutumiseltaan) ? No, kirjoituksista päätellen on niitäkin, jotka juuri näin haluavat. Tuntuu jotenkin siltä, että hiemankaan vanhemmat naiset vähättelevät itseään ja haluavat kutsua itseään erittäin ikääntyneiksi ja ajatus on, että elämä on jo suunnilleen eletty... Hei, neli-viisikymppisellä on vielä paljon elämää jäljellä =)

        Yhtä idiootti nimi löytyy myös tuolta (menneisyydestä) risteilypuolelta, kuten Munaristeily. Kuka lesbo haluaisi risteilylle, mikä on nimetty Munaristeilyksi =) Reps.

        Ei nimi risteilyä pahenna, tosin en ole koskaan ollut ks. risteilyllä, että en tiedä mikä meininki siellä on. Risteilyillä kyllä olen käynyt ja aika kosteaa ja riehakasta tuo menohan on. En tiedä munaristeilystä, ollaanko siellä pariutumis meinigillä, mutta en ehkä yksin menisi kun kerran olen parisuhteessa. Eikä ole naisenikaan 40 ole käynyt missään mummolaakson bileissä koskaan, itselläni ei vissiin ikä riittäisi sinne...

        No tosiaan jos itsellä sitä itseironiaa riittäisikin, niin kyllähän mulle ainakin tulee ks. mummiksen illan vietoista mieleen...vanhukset, siis todella vanhat. Mun naiseni ei ole kiinnostunut ks.bileistä, eikä olla kiinnostuneita mistään munaristeilyistäkään. Eikä kiinnostusta lisäisi kylläkään jos risteilyn nimi olisi esim. kirkkovene-risteily tai pipari-risteily :)


      • Lintulauta
        Noo jooo kirjoitti:

        Ei nimi risteilyä pahenna, tosin en ole koskaan ollut ks. risteilyllä, että en tiedä mikä meininki siellä on. Risteilyillä kyllä olen käynyt ja aika kosteaa ja riehakasta tuo menohan on. En tiedä munaristeilystä, ollaanko siellä pariutumis meinigillä, mutta en ehkä yksin menisi kun kerran olen parisuhteessa. Eikä ole naisenikaan 40 ole käynyt missään mummolaakson bileissä koskaan, itselläni ei vissiin ikä riittäisi sinne...

        No tosiaan jos itsellä sitä itseironiaa riittäisikin, niin kyllähän mulle ainakin tulee ks. mummiksen illan vietoista mieleen...vanhukset, siis todella vanhat. Mun naiseni ei ole kiinnostunut ks.bileistä, eikä olla kiinnostuneita mistään munaristeilyistäkään. Eikä kiinnostusta lisäisi kylläkään jos risteilyn nimi olisi esim. kirkkovene-risteily tai pipari-risteily :)

        Mitähän jos sä ottaisit selvää asioista ja aukosit vasta sitte päätäs. Munaristeilystä et tiedä mitään kun et ole siellä ikinä ollut. Mummolaakson bileistäkään et tiedä yhtään mitään ,mutta lässyttää vaan täytyy. Mitäs jos kirjoittaisit jostain mistä jotain tiedät. Vaikka postimerkkeilystä tai jalkasilsasta. Ja koittaisitte sen muijas kans kiinnostua edes jostain.


      • :) :) :)
        Lintulauta kirjoitti:

        Mitähän jos sä ottaisit selvää asioista ja aukosit vasta sitte päätäs. Munaristeilystä et tiedä mitään kun et ole siellä ikinä ollut. Mummolaakson bileistäkään et tiedä yhtään mitään ,mutta lässyttää vaan täytyy. Mitäs jos kirjoittaisit jostain mistä jotain tiedät. Vaikka postimerkkeilystä tai jalkasilsasta. Ja koittaisitte sen muijas kans kiinnostua edes jostain.

        Hyvä veto!


      • ijätön
        :) :) :) kirjoitti:

        Hyvä veto!

        Eiköhän nää mummiksen kauhistelijat ole just niitä, jotka luulee olevansa nuoruutensa vedossa kun kukaan ei oo viittinyt sanoo niille totuutta.

        Mä ainaskin olen tyytyväinen ikääni ja mummis on mulle ihan hauska juttu vaikka urheilen ja näytän nuoremmalta kuin oonkaan ja blaah blaah. Ei mun ulkonäkö tai se, että pelkästään jo työn takia joudun elään ajan hengellä ja perehtyyn kaikkeen uuteen saa mua kuvitteleen, että olisin kakskymppinen enkä sitä haluakaan.


      • Nuori&kaunis&haluttu
        ijätön kirjoitti:

        Eiköhän nää mummiksen kauhistelijat ole just niitä, jotka luulee olevansa nuoruutensa vedossa kun kukaan ei oo viittinyt sanoo niille totuutta.

        Mä ainaskin olen tyytyväinen ikääni ja mummis on mulle ihan hauska juttu vaikka urheilen ja näytän nuoremmalta kuin oonkaan ja blaah blaah. Ei mun ulkonäkö tai se, että pelkästään jo työn takia joudun elään ajan hengellä ja perehtyyn kaikkeen uuteen saa mua kuvitteleen, että olisin kakskymppinen enkä sitä haluakaan.

        Jessus että mummot on kiukkuisia!

        Kateellisia ja katkeria menetetystä nuoruudesta.


      • elämää jäljellä
        ijätön kirjoitti:

        Eiköhän nää mummiksen kauhistelijat ole just niitä, jotka luulee olevansa nuoruutensa vedossa kun kukaan ei oo viittinyt sanoo niille totuutta.

        Mä ainaskin olen tyytyväinen ikääni ja mummis on mulle ihan hauska juttu vaikka urheilen ja näytän nuoremmalta kuin oonkaan ja blaah blaah. Ei mun ulkonäkö tai se, että pelkästään jo työn takia joudun elään ajan hengellä ja perehtyyn kaikkeen uuteen saa mua kuvitteleen, että olisin kakskymppinen enkä sitä haluakaan.

        Kukas muuten on väittänyt, että mummiksen "kauhistelijat"kuvittelisivat, että olisivat esim. kaksikymppisiä ? Vastaus: ei kukaan. Eli omasta päästä tämänkin oot vetässyt. Ja mistäs tiedät ketä tai minkälaisia noiden kirjoitusten taustalla on ? Eli ihan vaan hatusta vedät päätelmiä minkälaisia ihmisiä siellä kirjoitusten takana on ja sitten pidät tätä absoluuttisena totuutena.

        Ja tässä muuten kysyttiin pukeutumisesta alunperin.. Jos haluaa tietää pukeutumisesta voi vaikka alkajaisiksi Googlettaa Mummiksen bileitä ja kuvia tai kuvahaulla hakea niitä Googlesta.

        Ja samoilla linjoilla myös, turha kirjoittaa sellaisesta mistä ei ole mitään hajuakaan =) Kannattaa tutustua ensin asiaan ja sitten ehkä siitä vääntää niitä mielipiteitä =)

        Itse en haluaisi ainakaan naista, joka kuvittelee, että elämä on jo menetetty nelikymppisenä ja voi kamalaa kun niitä ryppyjä alkaa tulla, voi hirveää, elämä on loppu ja itsetunto nolla. Sellaisen kanssa on myös todella rasittavaa olla, joka kuvittelee olevansa jotenkin niin vanha (vaikka oikeasti elämää olisi vaikka kuinka paljon edessä) ja hirveä tarve todistella, että kelpaa jokaiselle vastaantulevalle. Myöskään sellainen nainen ei hirveästi kiinnosta, joka kuvittelee, että mummovaipat pitää jo laittaa nelikymppisenä =) Paljon mukavampaa kun on sellainen postiivinen, vireä ja elämänmyönteinen asenne =)

        Ja sori nyt kauheasti, mutta lesbojen keskuudessa ei hirveästi noissa bileissä kyllä pukeuduta mitenkään erityisemmin. Eli farkut, collage-paita, lenkkarit... Eli suomeksi sanottuna aika junttimeininkiä. Ja tarkoittaakohan se, että jos on vaikka 40 , niin automaattisesti vain ja ainoastaan pitäisi kuunnella humppaa, pukeutua mahdollisimman juntisti jne. Ei niitä bileitä hirveästi aikuisille naisille ole, missä olisi hieman erityylistä musiikkia kuin humppaa ja naiset pukeutuisivatkin fiksusti eikä ihan perusfarkku neulepaita/collagepaita lenkkarityylisesti...

        Mutta sehän on ihan selkeä tabu, siis tämä pukeutumistyyli, itsensä huolehtiminen lesbojen keskuudessa. Ihan kuin lesbot todistelisivat, että mitä rumempi ja mitä välinpitämättömämpi ulkonäön suhteen (ja ei pelkästään pukeutumisen vaan elämäntapojen suhteen), sitä fiksumpi... Ja niin, tottakai tästäkin nousee kamala äläkkä nyt lesbojen keskuudessa, että hui, kuinka pinnallinen olet =)

        Itelleni ainakin mummo tarkoitaa sitä kasi-ysikymppistä... =)


      • elämää jäljellä
        ijätön kirjoitti:

        Eiköhän nää mummiksen kauhistelijat ole just niitä, jotka luulee olevansa nuoruutensa vedossa kun kukaan ei oo viittinyt sanoo niille totuutta.

        Mä ainaskin olen tyytyväinen ikääni ja mummis on mulle ihan hauska juttu vaikka urheilen ja näytän nuoremmalta kuin oonkaan ja blaah blaah. Ei mun ulkonäkö tai se, että pelkästään jo työn takia joudun elään ajan hengellä ja perehtyyn kaikkeen uuteen saa mua kuvitteleen, että olisin kakskymppinen enkä sitä haluakaan.

        Lisään vielä, että ainakin itelleni perustyyli farkut neulepaita/collagepaita lenkkarit (ja vielä siihen reppu mukaan tyyliin Putouksen Jani-Petteri) edustaa ihan murkkuikäisten tyyliä.. Kaikkien pitää pukeutua saman massan mukana. Eikö aikuisten naisten pitäisi pikkasen arvokkaammin ja aikuisemmin pukeutua ?


      • homeessa korvat
        en halua olla muumio kirjoitti:

        No, kyllähän se jo nyt lähentelee enemmän neljääkymppiä =) Minkähän ikäiseksi muuten luulit minua, alle kaksikymppiseksi ? Ja niin, mites teillä itsellänne nuo naamat sitten ? =) Eikös muutenkin tässä ollut kysymyksessä pukeutumisesta eikä naamasta =)

        Ja niin, joskus voi olla yksin ihan vapaasta tahdostaan, mutta eihän tätä nämä läheisriippuvaiset ymmärrä laisinkaan. Mielummin henkisesti (ja fyysisesti) pirteä, nuori ja vetreä (vaikka tyyliin Aira Samulin) kuin ennenaikaisesti muumioitunut niin psyykkisesti kuin fyysisesti.

        Kuvittelin, että on jo 15 vuotta takana. Niin kypsää on toi sun tekstailus. Nobelkamaa kaikessa wiisaudessaan.


      • luulo ei ole tietoa
        Nuori&kaunis&haluttu kirjoitti:

        Jessus että mummot on kiukkuisia!

        Kateellisia ja katkeria menetetystä nuoruudesta.

        Voit kuvitella ja luulla vaikka näin.


      • some observations
        elämää jäljellä kirjoitti:

        Kukas muuten on väittänyt, että mummiksen "kauhistelijat"kuvittelisivat, että olisivat esim. kaksikymppisiä ? Vastaus: ei kukaan. Eli omasta päästä tämänkin oot vetässyt. Ja mistäs tiedät ketä tai minkälaisia noiden kirjoitusten taustalla on ? Eli ihan vaan hatusta vedät päätelmiä minkälaisia ihmisiä siellä kirjoitusten takana on ja sitten pidät tätä absoluuttisena totuutena.

        Ja tässä muuten kysyttiin pukeutumisesta alunperin.. Jos haluaa tietää pukeutumisesta voi vaikka alkajaisiksi Googlettaa Mummiksen bileitä ja kuvia tai kuvahaulla hakea niitä Googlesta.

        Ja samoilla linjoilla myös, turha kirjoittaa sellaisesta mistä ei ole mitään hajuakaan =) Kannattaa tutustua ensin asiaan ja sitten ehkä siitä vääntää niitä mielipiteitä =)

        Itse en haluaisi ainakaan naista, joka kuvittelee, että elämä on jo menetetty nelikymppisenä ja voi kamalaa kun niitä ryppyjä alkaa tulla, voi hirveää, elämä on loppu ja itsetunto nolla. Sellaisen kanssa on myös todella rasittavaa olla, joka kuvittelee olevansa jotenkin niin vanha (vaikka oikeasti elämää olisi vaikka kuinka paljon edessä) ja hirveä tarve todistella, että kelpaa jokaiselle vastaantulevalle. Myöskään sellainen nainen ei hirveästi kiinnosta, joka kuvittelee, että mummovaipat pitää jo laittaa nelikymppisenä =) Paljon mukavampaa kun on sellainen postiivinen, vireä ja elämänmyönteinen asenne =)

        Ja sori nyt kauheasti, mutta lesbojen keskuudessa ei hirveästi noissa bileissä kyllä pukeuduta mitenkään erityisemmin. Eli farkut, collage-paita, lenkkarit... Eli suomeksi sanottuna aika junttimeininkiä. Ja tarkoittaakohan se, että jos on vaikka 40 , niin automaattisesti vain ja ainoastaan pitäisi kuunnella humppaa, pukeutua mahdollisimman juntisti jne. Ei niitä bileitä hirveästi aikuisille naisille ole, missä olisi hieman erityylistä musiikkia kuin humppaa ja naiset pukeutuisivatkin fiksusti eikä ihan perusfarkku neulepaita/collagepaita lenkkarityylisesti...

        Mutta sehän on ihan selkeä tabu, siis tämä pukeutumistyyli, itsensä huolehtiminen lesbojen keskuudessa. Ihan kuin lesbot todistelisivat, että mitä rumempi ja mitä välinpitämättömämpi ulkonäön suhteen (ja ei pelkästään pukeutumisen vaan elämäntapojen suhteen), sitä fiksumpi... Ja niin, tottakai tästäkin nousee kamala äläkkä nyt lesbojen keskuudessa, että hui, kuinka pinnallinen olet =)

        Itelleni ainakin mummo tarkoitaa sitä kasi-ysikymppistä... =)

        Ikä on sulle kompleksi, mikäs siinä. Sun tekstis on 15 vuotiaan tekstiä, siitä puuttuu kaikki iän myötä tuleva lempeys ja kokemus. Jatka sä vaan ulkonäkökeskeistä elämääs, se on sun valintas, mutta älä arvostele muita. Tulet vauhdilla alas kun hommaat ikänäköön lasit ja huomaat, ettet oo enää olleskaan niin nuoren näköinen kuin kuvittelit.
        Suomessa ei pukeuduta mihinkään tilaisuuksiin ja meillä ei myöskään ole käytöstapoja. Mikä uutinen se on? Junteista nuorista tulee juntteja vanhuksia. Monilla on isot lainat ja kirppari ainoo paikka mistä vaatteita löytää.
        Luuletko, että keski-ikäisille on muita tapahtumia tarjolla? Mä voin kertoa, että ei ole, yhtikäs mitään. En tippakaan pidä tanssimusiikista mutta jossain on munkin käytävä.


      • some observations
        elämää jäljellä kirjoitti:

        Lisään vielä, että ainakin itelleni perustyyli farkut neulepaita/collagepaita lenkkarit (ja vielä siihen reppu mukaan tyyliin Putouksen Jani-Petteri) edustaa ihan murkkuikäisten tyyliä.. Kaikkien pitää pukeutua saman massan mukana. Eikö aikuisten naisten pitäisi pikkasen arvokkaammin ja aikuisemmin pukeutua ?

        Ai niin tietysti, just siihen mummotyyliin. Hartiahuivi ja mekko ehkä? Kumpparit jalkaan. Aikuinen suomalainen tyyli.


      • on aika leimaavaa
        homeessa korvat kirjoitti:

        Kuvittelin, että on jo 15 vuotta takana. Niin kypsää on toi sun tekstailus. Nobelkamaa kaikessa wiisaudessaan.

        Totuus kirpaisee joskus =)


      • Noo jooo
        Lintulauta kirjoitti:

        Mitähän jos sä ottaisit selvää asioista ja aukosit vasta sitte päätäs. Munaristeilystä et tiedä mitään kun et ole siellä ikinä ollut. Mummolaakson bileistäkään et tiedä yhtään mitään ,mutta lässyttää vaan täytyy. Mitäs jos kirjoittaisit jostain mistä jotain tiedät. Vaikka postimerkkeilystä tai jalkasilsasta. Ja koittaisitte sen muijas kans kiinnostua edes jostain.

        Olen kiinnotunut avaruusfysiikasta ja muijani on aivokirurgi. Keskustelemme usein eksistentialismista ja ranskalaisesta nykykirjallisuudesta.


    • Jos sallitte,

      niin eräs nuori nainen miettii tässä, että olisiko sitä vähemmän leimaavaa nimeä tuolle ryhmälle ja kokoontumisille? Onko nimen oltava pakosti sellainen joka leimaa teidät vanhoiksi mummoiksi?

      • anismanteli

        Tiedätkö, että Helsingissä on Rafaelloravintola hetskuille. siellä käy 30 naisia. Paikkaa kutsutaan mummotiskiksi.
        Mua ei mummottelu haittaa vaikka en sellainen ole, ei ole ikäkompleksia. On paljon kivampaa kun voi nauraa itselleen.


      • Eikö varmasti?
        anismanteli kirjoitti:

        Tiedätkö, että Helsingissä on Rafaelloravintola hetskuille. siellä käy 30 naisia. Paikkaa kutsutaan mummotiskiksi.
        Mua ei mummottelu haittaa vaikka en sellainen ole, ei ole ikäkompleksia. On paljon kivampaa kun voi nauraa itselleen.

        niinhän noita läskejäkin sanotaan leppoisiksi, mut se on vaan sitä että ne peittää sillä v*****ksen rumasta ulkonäöstä ja huonon itsetuntonsa!


      • anismanteli
        Eikö varmasti? kirjoitti:

        niinhän noita läskejäkin sanotaan leppoisiksi, mut se on vaan sitä että ne peittää sillä v*****ksen rumasta ulkonäöstä ja huonon itsetuntonsa!

        No en tosiaan ymmärrä sun asennetta. Kun oot nelikymppinen, sun ympärillä alkaa tapahtua asioita, jotka ei kuulu nuoruuteen. Silloin viimeistään sun on opeteltava nauraan itselles ja monelle muullekin asialle, jotka sä nuorena otat haudanvakavasti. Muuten et kestä. Sun ympärilläs sairastuu Ihmisiä vakavasti, ehkä sun puoliso tai muita läheisiä kuolee, ehkä sun lapses sortuu huumeisiin jos sulla sellainen on. Ehkä sä itsekin sairastut ja joudut luopuun sun asunnosta, muuttaan vuokrakämppään, sut irtisanotaan töistä etkä ikäs takia saa uutta duunia. Näin vaikeita asioita (mutta onneksi hyviäkin elämään) kuuluu jos sulla esim. on yhtään sosiaalisia suhteita on nelikymppisenä Silloin ei enää teeskentely ja väistely kiinnosta yhtään, sen enempää kuin kakskymppisten höpinät ulkonäöstä ja meikeistä. Silloin sua ei haittaa miksi sua nimitellään koska sä tiedät oman arvos ja oot kohtalaisen riippumaton.
        Mun mielestä sun kaltasten ihmisten pinnallisuus ja ilkeily on täysin turhaa, käsittämätöntä, jopa sairasta. Teet maailmasta pahemman kuin se onkaan. Sun taudillas on nimi, depressio, ja ehkä jotain muutakin. Hommaa itselles apua jostain.


      • ,,,
        anismanteli kirjoitti:

        No en tosiaan ymmärrä sun asennetta. Kun oot nelikymppinen, sun ympärillä alkaa tapahtua asioita, jotka ei kuulu nuoruuteen. Silloin viimeistään sun on opeteltava nauraan itselles ja monelle muullekin asialle, jotka sä nuorena otat haudanvakavasti. Muuten et kestä. Sun ympärilläs sairastuu Ihmisiä vakavasti, ehkä sun puoliso tai muita läheisiä kuolee, ehkä sun lapses sortuu huumeisiin jos sulla sellainen on. Ehkä sä itsekin sairastut ja joudut luopuun sun asunnosta, muuttaan vuokrakämppään, sut irtisanotaan töistä etkä ikäs takia saa uutta duunia. Näin vaikeita asioita (mutta onneksi hyviäkin elämään) kuuluu jos sulla esim. on yhtään sosiaalisia suhteita on nelikymppisenä Silloin ei enää teeskentely ja väistely kiinnosta yhtään, sen enempää kuin kakskymppisten höpinät ulkonäöstä ja meikeistä. Silloin sua ei haittaa miksi sua nimitellään koska sä tiedät oman arvos ja oot kohtalaisen riippumaton.
        Mun mielestä sun kaltasten ihmisten pinnallisuus ja ilkeily on täysin turhaa, käsittämätöntä, jopa sairasta. Teet maailmasta pahemman kuin se onkaan. Sun taudillas on nimi, depressio, ja ehkä jotain muutakin. Hommaa itselles apua jostain.

        Tuota noin. Mistäs päättelet, että henkilö suhtautuu haudanvakavasti ? Voisi myös niinpäin asian esittää, että miksi et itse ota huumorilla tuota esim. Muumio-juttua, yhtä hyvin se voisi olla itseironiaa =)

        Sitten toisekseen noita asioita mitä kuvaat esim. läheisiä ihmisiä sairastuu vakavasti, puoliso/läheinen kuolee.. Niin noita voi ihan tiedätkö tapahtua kun henkilö on lapsi, nuori tai vaikka se parikymppinen. Joku lapsi voi menettää jo tosi nuorena molemmat vanhempansa tai nuori voi kokea vaikkapa läheisen ystävän/perheenjäsenen syöpäkuoleman tai itsarin. Sairastua voi vakavasti ihan vauvanakin, lapsena tai nuorena. Läheinen voi menehtyä syöpään kun olet lapsi tai nuori, ei ainoastaan silloin kun olet nelikymppinen. Eli ei nyt noi vaan sinne teidän "mummo"vaiheiseen ainoastaan liity. Ja onko joku läheisen kuolema nyt sitten syy siihen, että ns. aikuisten naisten bileistä käytetään juuri aika leimaavaa nimitystä Mummolaakson bileet ?

        Kämppää voi joutua vaihtamaan nuorena, nykyajan nuoret ovat kaiken aikaa määräaikaisissa pätkätöissä tai nuorta ei oteta töihin sen takia, koska on nuori tai liian vähän työkokemusta. Näitä vaikeita asioita voi kuule aika moni elää jo reilusti ennen nelikymppisiä.

        Ja edelleen ihmettelen, että jos tässä nyt korostetaan itseironiaa ja jonkinlaista sisäpiirihuumoria, niin miksi et itse kykene ottamaan vitsillä noita muumio/mummopöksyjuttuja =) ? Kaiken järjen mukaanhan teikäläisen pitäisi sitten vain nauraa tuollaisille, kun on mukamas niin hyvä itsetunto ja huumorintaju ?

        Tuntuu vaan tosiaan, että tuo tietty ikä on tietty tekosyy, ettei tarvitse itseestään huolehtia eikä elää terveellisiä elämäntapoja. Tekosyy sille, että voi näyttää ihan kuin olisi joku metsäläinen tai tekosyy sille, miksi kaikki tuntuvat niin "pinnallisilta".

        Ja miten kukaan ns. aikuinen ja kypsä ihminen voi sanoa aivan tuiki tuntemattomalle, että hanki apua itsellesi tietämättä tai tuntematta kyseistä henkilöä ollenkaan ? Kuka vastuullinen, henkisesti kypsä aikuinen näin sanoo (lue kirjoittaa) ?


    • Mietin...

      ...olisikohan aihetta avata typeryyksille oma palsta...

      • ei tartte

        ikäihmisille on jo tuolla oma palstansa.


      • ei tosiaan tartte
        ei tartte kirjoitti:

        ikäihmisille on jo tuolla oma palstansa.

        Juu ja omat bileensä.


    • Kohta 25

      Niin, onhan se ymmärrettävää, että haluatte tuoda itseänne esiin siellä, missä muutkin ovat. Pieni oppitunti: typerät ei ole = ikäihmiset, eikä typerät = nuoret.

      Säälittävää käytöstä, mutta eivätpä mauttomat kommenttinne kiinnosta muita kuin kaltaisianne. Luulen, että live-elämässäkin teitä kartetaan - siitä ehkä katkeruus ja onneton yritys heitellä täällä viestiketjuihin mitä milloinkin.

      Tiedoksenne: en palaa tänne lukemaan kommenttejanne.

      • tää kohta 20

        Mä oon aina ihmettelyt "mummisten" niuhoa ja välillä ilkeääkin suhtautumista nuoriin l-naisiin. Joskus jopa tuntuu että meitä pidetään vastenmielisinä ja katotaan nenän vartta pitkin. Pikkasen jos sais ymmärrystä ja suhvaitsevaisuutta nuoria kohtaan, kun sitä vähemmistönä muutenkin peräänkuulutetaan. Toivoisin mielummin nuoria kohtaan sellaista kypsää suhtautumista vanhemmilta ja elämää nähneiltä naisilta. Sellaista "hymyä ja hymähtelyä" ja lempeää oikomista typerältä tuntuviin kommentteihin, eikä heti otettais hernettä nenään. Nuori jos dissailee vanhempaa ja kommentoi ilkeästi ikää ja täten loukkaa, niin odottaisin vanhemmalta vähän kypsempää palautetta.


      • uiopå
        tää kohta 20 kirjoitti:

        Mä oon aina ihmettelyt "mummisten" niuhoa ja välillä ilkeääkin suhtautumista nuoriin l-naisiin. Joskus jopa tuntuu että meitä pidetään vastenmielisinä ja katotaan nenän vartta pitkin. Pikkasen jos sais ymmärrystä ja suhvaitsevaisuutta nuoria kohtaan, kun sitä vähemmistönä muutenkin peräänkuulutetaan. Toivoisin mielummin nuoria kohtaan sellaista kypsää suhtautumista vanhemmilta ja elämää nähneiltä naisilta. Sellaista "hymyä ja hymähtelyä" ja lempeää oikomista typerältä tuntuviin kommentteihin, eikä heti otettais hernettä nenään. Nuori jos dissailee vanhempaa ja kommentoi ilkeästi ikää ja täten loukkaa, niin odottaisin vanhemmalta vähän kypsempää palautetta.

        Toivot siis, että vanhempi lepakko olis vähän niinku äitihahmo ja että vanhempien lepakoiden on vaan siedettävä nuoremmilta ala-arvoista suhtautumista. Kuule ei kiitos. Mutta en tarkoita sitäkään, että vanhemman on oltava penskoille ilkeitä.


      • black/white
        uiopå kirjoitti:

        Toivot siis, että vanhempi lepakko olis vähän niinku äitihahmo ja että vanhempien lepakoiden on vaan siedettävä nuoremmilta ala-arvoista suhtautumista. Kuule ei kiitos. Mutta en tarkoita sitäkään, että vanhemman on oltava penskoille ilkeitä.

        Kirjoituksesi osoittaa juuri etttei fyysinen ikä tuo välttämättä sitä elämänkokemusta eikä lempeyttä saati ymmärtämystä muia ihmisiä kohtaan. Enemmänkin katkeruutta, pettymyksestä ja turhautumisesta johtuvaa ylimielisyyttä ja mustavalkoista ajateletapaa. Kukaan ei ole pyytänyt, että vanhempi lesbo olisi äitihahmo, mutta voithan sinä siellä mielikuvituksessa niin kuvitella asian.


      • tää kohta 20
        uiopå kirjoitti:

        Toivot siis, että vanhempi lepakko olis vähän niinku äitihahmo ja että vanhempien lepakoiden on vaan siedettävä nuoremmilta ala-arvoista suhtautumista. Kuule ei kiitos. Mutta en tarkoita sitäkään, että vanhemman on oltava penskoille ilkeitä.

        Joo, ei kyllä mulla on jo yks äiti. Sitäpaitsi ihailen vanhempia ihmisiä ja heidän elämänkokemustaan (en pelkästään vanhempia lepakoita), että tuntuu pahalta halveksiva kohtelu. Tunnustan suoraan että oon vielä epäkypsä yksilö ja vähän on kertynyt elämänkokemusta. Oon vissiin se "melkein parikymppinen" joka on noviisi, enkä kuulu joukkoon jotka jo tän ikäisenä on hyvinkin kypsiä ja kokeneita. Eikä mun tartte sitä pyydellä anteeksi, eikä nöyristellä sunkaan eessä!

        Mut en mä tahallaan suhtaudu ala-arvoisesti suakaan kohtaan, ehkä käyttäydyn epäkypsästi ja kiitos otan vastaan palautetta. Mut jos se on yhtä epäkypsää, jollei epäkypsempääkin, takaisin päin esim. joltain nelikymmpiseltä lepakolta, ni mitäs luulet että aattelen!?


      • uiopå
        black/white kirjoitti:

        Kirjoituksesi osoittaa juuri etttei fyysinen ikä tuo välttämättä sitä elämänkokemusta eikä lempeyttä saati ymmärtämystä muia ihmisiä kohtaan. Enemmänkin katkeruutta, pettymyksestä ja turhautumisesta johtuvaa ylimielisyyttä ja mustavalkoista ajateletapaa. Kukaan ei ole pyytänyt, että vanhempi lesbo olisi äitihahmo, mutta voithan sinä siellä mielikuvituksessa niin kuvitella asian.

        Ja sinä tunnut odottavan, koska kyseessä on itseäsi vanhempi nainen, että hänen tulee suhtautua törppöön pentukäytökseesi ymmärtäväisesti ja lempeästi? Miksi?? Onko se jokin iän tuoma velvollisuus? Törppöys on törppöyttä minkä ikäiseltä tahansa. Ei parikymppiset ole mitään vauvoja sentään enää! Ja vanhemmilla naisilla on myös oikeus olla ajoittain lapsenmielinen.


    • yöks yäks

      Tästä viestiketjusta näkee, millaisia lesbot on. Ne vihaa toisiaan. Siellä on ne vanhat juopot ja typerät lippispäiset nuoret toistensa niskassa. Tätä ku lukee niin näkee, miks maailmassa on ruandoja. Häpeisitte.

      • uiopå

        Sinulla on aika stereotypiset käsitykset.


      • haloo jaa
        uiopå kirjoitti:

        Sinulla on aika stereotypiset käsitykset.

        Luepa tämä ketju niin huomaat mistä tämäkin käsitys tulee.


    • ergo sum

      must mummiksen bileet on kivoja siks kun siell voi olla ihan oma itsensä ; )

      • error

        En usko. Siellä ei varmaan ole kukaan oma itsensä.


      • )):))
        error kirjoitti:

        En usko. Siellä ei varmaan ole kukaan oma itsensä.

        hyvä huuli!


      • Styrde
        error kirjoitti:

        En usko. Siellä ei varmaan ole kukaan oma itsensä.

        Niin, ei varmaankaan. Monilla on silikonit ja vielä useammilla botoxia.


      • error
        )):)) kirjoitti:

        hyvä huuli!

        You got it, smart girl.


      • My goodness!
        Styrde kirjoitti:

        Niin, ei varmaankaan. Monilla on silikonit ja vielä useammilla botoxia.

        Oon kuullu, että kans on näkyny korkkareita. Ja jollain mekko ja vähän maalii naamassa. Eivät oo omia ittejään, eivät tosiaan. Mihin maailma ny meneekään!


      • D95
        error kirjoitti:

        You got it, smart girl.

        No ainaskin eilen oli kauheen kivaa!


    • pusi pusi

      Mummis????!!! lol reps!!!!

      Mun mielest ois ihquu ku mummis laittais mulle kaakaota ja pullaa ja kutois mulle semmoset villasukat jois olis varpaille omat paikat tai sitte semmoset töppöset. Sit se antais mun keinuu sen keinutuolis ja siin ois semmonen viltti ja alla semmoset rullat joil vois hieroo jalkapohjii. sit me kudottais yhes ja sit se sanois et tosta ja noin ja et se tekee mulle pipoo.))))))

      • katuja

        Tän mä haluisin poistaa kun ei mulla oikeesti oo yhtään mitään joitain mummixia vastaan. Pelkästään ihanaa et teil on bileitä ja tapaamisia. Mä vaan oon vähän ajattelematon.


      • neuvoni
        katuja kirjoitti:

        Tän mä haluisin poistaa kun ei mulla oikeesti oo yhtään mitään joitain mummixia vastaan. Pelkästään ihanaa et teil on bileitä ja tapaamisia. Mä vaan oon vähän ajattelematon.

        No ripottelee tuhkaa päälles ja mee ulos vesisateeseen seisoon. Saat kuolemantaudin ja rangaistuksen. Sen oot varmaan ansainnutkin.


      • katuja
        neuvoni kirjoitti:

        No ripottelee tuhkaa päälles ja mee ulos vesisateeseen seisoon. Saat kuolemantaudin ja rangaistuksen. Sen oot varmaan ansainnutkin.

        Minkä takii oot noin ilkee??? Oot sä semmonen joka ei anna ikinä anteex etenkään itteäs nuoremmille?? Mähän pyysin jo anteex. Tiiän näit tapauksii jotka yhen pikkuteon jälkeen tuomitsee sut aina ja voin kertoo sulle et on mua rangaistukin jos se sua helpottaa. Mä luulen että mä tuun sua paljon paremmin toimeen erilaisten ihmisten kanssa kun en oo noin jyrkän tuomitseva ja hyväksyn muittenki mielipiteet.


      • neuvoni
        katuja kirjoitti:

        Minkä takii oot noin ilkee??? Oot sä semmonen joka ei anna ikinä anteex etenkään itteäs nuoremmille?? Mähän pyysin jo anteex. Tiiän näit tapauksii jotka yhen pikkuteon jälkeen tuomitsee sut aina ja voin kertoo sulle et on mua rangaistukin jos se sua helpottaa. Mä luulen että mä tuun sua paljon paremmin toimeen erilaisten ihmisten kanssa kun en oo noin jyrkän tuomitseva ja hyväksyn muittenki mielipiteet.

        No en ikuna anna kellekään anteeksi. Miksi antaisin? Enhän mä siitä hyödy mitenkään. Hyvä että sua on rangaistu, se on sulle oikein. Mä en koskaan hyväksy muiden mielipiteitä. Miks mä hyväksyisin? Eihän ne mua kiinnosta. Eri mieltä olevat on sitä paitsi väärässä, kai mä nyt sen tiedän kun oon mummoiän saavuttanu.


      • katu vaan
        neuvoni kirjoitti:

        No en ikuna anna kellekään anteeksi. Miksi antaisin? Enhän mä siitä hyödy mitenkään. Hyvä että sua on rangaistu, se on sulle oikein. Mä en koskaan hyväksy muiden mielipiteitä. Miks mä hyväksyisin? Eihän ne mua kiinnosta. Eri mieltä olevat on sitä paitsi väärässä, kai mä nyt sen tiedän kun oon mummoiän saavuttanu.

        Sä oot aika kylmä ihminen. Mulle tulee mieleen matkaoppaiden terhi susta lol. Toi asenne on tuttu ja kaikkitietävä. Me ei tultais toimeen oikeessa elämässä jotkut alistuu sunlaisten edessä mut kaikki ei. Mä toimin ja teen niinq haluun. Mulle vanhemmat mammat on tavallisin kinavastus ei tietenkään kaikki mut ne joilla on sunlainen asenne. Minkä ikänen on muuten mummoikänen?? Haluisit sä adoptoida mut ja olla mulle mummeli ja opettaa mut kutomaan???


      • neuvoni
        katu vaan kirjoitti:

        Sä oot aika kylmä ihminen. Mulle tulee mieleen matkaoppaiden terhi susta lol. Toi asenne on tuttu ja kaikkitietävä. Me ei tultais toimeen oikeessa elämässä jotkut alistuu sunlaisten edessä mut kaikki ei. Mä toimin ja teen niinq haluun. Mulle vanhemmat mammat on tavallisin kinavastus ei tietenkään kaikki mut ne joilla on sunlainen asenne. Minkä ikänen on muuten mummoikänen?? Haluisit sä adoptoida mut ja olla mulle mummeli ja opettaa mut kutomaan???

        Älä käy aukoon kitaas mulle. Oikeeta elämää ei ole, on vain konstruktioita. Sun konstruktiois on, että luulet tekeväs mitä haluat. Se ei pidä paikkaansa. Sinusta ei kuule olis mulle edes snäkkiä.
        Äläkä kysele noin röyhkeitä. Etkö tiedä, että vanhemmilta ihmisiltä eikä varsinkaan naisilta kysellä ikää? Koita nyt tehdä läksys. Sitten voidaan kattoo miten suu pannaan vaiko mitenkään. Tän ikänen ei muuten enää saa adoptoida edes Kiinasta ja tuskinpa sä sieltä päin oletkaan.


    • Tsirppu

      Pukeutuminen on yks osa käytöstapoja.Entäs sitten muu meininki?Oon alkanut karttaa bileitä kun jengi on niin ristiin rastiin paneskellutta ettei vaan enää kiinnosta.

      • ristiinpaneskellut?

        Mites muutenkaan kun Suomi on pieni maa ja lesboja vähän!


    • Tsirppu

      Nii-i.Eiks siinä tule vähän kulahtanut olo kun vaihtaa jatkuvasti kumppania?

      • Eienääkulahtanut

        Ihan päinvastoin! Päivänselvä asia, mietippä vahän. Vai eikö ole kokemusta?

        Oleppa ite saman naisen kanssa vuositolkulla. Siinä sitä vasta tuleekin kulahtanut olo!!!

        Uudet tuttavuudet pistää posket hehkumaan ja panostamaan ulkonäköön!


      • never Mummis
        Eienääkulahtanut kirjoitti:

        Ihan päinvastoin! Päivänselvä asia, mietippä vahän. Vai eikö ole kokemusta?

        Oleppa ite saman naisen kanssa vuositolkulla. Siinä sitä vasta tuleekin kulahtanut olo!!!

        Uudet tuttavuudet pistää posket hehkumaan ja panostamaan ulkonäköön!

        Mun mielestä sen kyllä jotenkin joistakin näkee ihan naamasta, että kumppania vaihdetaan niin tiuhaan. Sellanen kulahtanut ilme ja kulahtanut tyyli. Piiri pieni pyörii. Etenkin tuolla Mummiksessa ja kaikki vanhat Gay Gambrini, Bar 52, Pore ja Lostari tyypit siellä pyörii pienissä piireissään ja on kaikki naiset suunnilleen käyty läpi, samoin kaikki kaverit.


      • Relatkaa
        never Mummis kirjoitti:

        Mun mielestä sen kyllä jotenkin joistakin näkee ihan naamasta, että kumppania vaihdetaan niin tiuhaan. Sellanen kulahtanut ilme ja kulahtanut tyyli. Piiri pieni pyörii. Etenkin tuolla Mummiksessa ja kaikki vanhat Gay Gambrini, Bar 52, Pore ja Lostari tyypit siellä pyörii pienissä piireissään ja on kaikki naiset suunnilleen käyty läpi, samoin kaikki kaverit.

        Joo.Olin vuonna yks ja kaks "hoodeilla" ja viimeks kun kävin suomessa ollessani niin ihmettelin.Viina meni useimmilla edelle seurustelun ja tutstumisen.Hipsittiin veks ja ennen ei oo oltu niin hiljaa yömyssyille mentäessä.Vitutti.

        Ollaan kultsun kanssa oltu ympäri maailma duuneissa ja yhdesä kaks vuotta - mutta suomessa ollaan ihmeissämme.Ei näytä hyvältä meiniki.Ihan kuin joutuis jätkien maailmaan lesbomestoissa.


      • ookoo
        Relatkaa kirjoitti:

        Joo.Olin vuonna yks ja kaks "hoodeilla" ja viimeks kun kävin suomessa ollessani niin ihmettelin.Viina meni useimmilla edelle seurustelun ja tutstumisen.Hipsittiin veks ja ennen ei oo oltu niin hiljaa yömyssyille mentäessä.Vitutti.

        Ollaan kultsun kanssa oltu ympäri maailma duuneissa ja yhdesä kaks vuotta - mutta suomessa ollaan ihmeissämme.Ei näytä hyvältä meiniki.Ihan kuin joutuis jätkien maailmaan lesbomestoissa.

        kiva kun kävitte .


      • no comprendo
        never Mummis kirjoitti:

        Mun mielestä sen kyllä jotenkin joistakin näkee ihan naamasta, että kumppania vaihdetaan niin tiuhaan. Sellanen kulahtanut ilme ja kulahtanut tyyli. Piiri pieni pyörii. Etenkin tuolla Mummiksessa ja kaikki vanhat Gay Gambrini, Bar 52, Pore ja Lostari tyypit siellä pyörii pienissä piireissään ja on kaikki naiset suunnilleen käyty läpi, samoin kaikki kaverit.

        Mä olen kyllä aikoinaan käynyt Gambrinissa. Mulle näissä mummiksen jutuissa voi olla myös nostalgiaa, näkeehän siellä tuttuja vuosien takaa. En ole käynyt mummiksen bileissä mut nyt meinaan mennä. Mun ton aikaset ystävät on kyllä kaikki vakiintuneet jo ikiä sitten eikä vaihtele kumppania. Ne elää ihan tavallista perhe-elämää velkaisessa huushollissa.
        Että pientä liioittelua on noissa teidän kommenteissa. Sitä paitsi jos siellä pyörii samat, jotka ei löydä kumppania, niin eihän muita sitten voi löytääkään vaan on tyydyttävä kierrästykseen. Ihan sama on heteromestoissa. Mitä vikaa kierrätyksessä on edes? Ei ihminen siitä pahemmin kulu jos ei sydän säry. Jos ei sielunsisarta kerta löydy, silloin voi kevyempi suhde olla paikallaan.


      • jenkkakahvat
        no comprendo kirjoitti:

        Mä olen kyllä aikoinaan käynyt Gambrinissa. Mulle näissä mummiksen jutuissa voi olla myös nostalgiaa, näkeehän siellä tuttuja vuosien takaa. En ole käynyt mummiksen bileissä mut nyt meinaan mennä. Mun ton aikaset ystävät on kyllä kaikki vakiintuneet jo ikiä sitten eikä vaihtele kumppania. Ne elää ihan tavallista perhe-elämää velkaisessa huushollissa.
        Että pientä liioittelua on noissa teidän kommenteissa. Sitä paitsi jos siellä pyörii samat, jotka ei löydä kumppania, niin eihän muita sitten voi löytääkään vaan on tyydyttävä kierrästykseen. Ihan sama on heteromestoissa. Mitä vikaa kierrätyksessä on edes? Ei ihminen siitä pahemmin kulu jos ei sydän säry. Jos ei sielunsisarta kerta löydy, silloin voi kevyempi suhde olla paikallaan.

        Samaa mieltä kassasi. Aika ikävää tekstiä ovat siskot kirjoitelleet. Mäkin olen harkinnut bileisiin menoa, mut ikäisiäni vakiintuneita tovereita en saa iinnostumaan. Olen käynyt kerran mummiksen pirskeissä ja se oli muistaakseni ravintola laulumiehet ja siellä oli silloin ohjelmaakin. Ihan asiallinen, rento meininki ja monenikäisiä naisia.


      • A75
        Eienääkulahtanut kirjoitti:

        Ihan päinvastoin! Päivänselvä asia, mietippä vahän. Vai eikö ole kokemusta?

        Oleppa ite saman naisen kanssa vuositolkulla. Siinä sitä vasta tuleekin kulahtanut olo!!!

        Uudet tuttavuudet pistää posket hehkumaan ja panostamaan ulkonäköön!

        Minulle ei vaan sovi irtosuhteet.Tuun niistä kipeeksi.


    • mummoilu on elämää
    • Mikä on Mummis?

      Voisiko joku kertoa, että mikä tämä Mummis oikein on? Ennakkoluulot iskee, kun puhutaan mummoista ja tansseista. :D

      Eli siis minkä ikäisiä ihmisiä siellä käy, millaista musaa soitetaan ja kuinka usein bileet ovat? Nettisivujen mukaan tänään olisi tanssit Aleksandriassa. Onko paikka aina sama?

      • mitä vaan

        Ei ole sama paikka aina. Siellä käy 35 ikäisiä, jonkin verran nuorempiakin. Tanssimusiikkia lähinnä, siis paritanssia. Nähdään illalla!


      • iskelmäsikermä
        mitä vaan kirjoitti:

        Ei ole sama paikka aina. Siellä käy 35 ikäisiä, jonkin verran nuorempiakin. Tanssimusiikkia lähinnä, siis paritanssia. Nähdään illalla!

        Siis humppaa.


      • Pysy kotona
        iskelmäsikermä kirjoitti:

        Siis humppaa.

        Huomaa kyllä ettet ole käynyt bileissä. Taas yksi joka puhuu p.askaa asiasta josta ei tiedä mitään.


      • humppappaa humppa
        Pysy kotona kirjoitti:

        Huomaa kyllä ettet ole käynyt bileissä. Taas yksi joka puhuu p.askaa asiasta josta ei tiedä mitään.

        No, väitätkö, että paritanssia tanssitaan siellä sitten technomusaan tai tranceen, vai hip hoppiin, kenties hard core heviin tai päivän listahittien tahdissa mennään ? Enpä oikein usko. Paritanssiahan tanssitaan perinteisesti valssiin, tangoon ja iskelmään. Niin kuin yleensäkin perinteisillä tanssilaivoilla. Eli humppappaa humppappaa.


      • Mikä on mummis?
        mitä vaan kirjoitti:

        Ei ole sama paikka aina. Siellä käy 35 ikäisiä, jonkin verran nuorempiakin. Tanssimusiikkia lähinnä, siis paritanssia. Nähdään illalla!

        Plääh, ehdin jo toivoa, että sanalla "tanssit" ei oikeasti tarkoiteta tansseja. Siis paritansseja. Ne ei meinaan iske muhun, vaikka joten kuten osaankin tanssia.

        En ole mikään baareissa kävijä, mutta silti toivoisin, että löytyisi jokin nimenomaan öbaut kolmikymppisille ja siitä ylöspäin tarkoitettu paikka. DTM:ssä olen joskus käynyt, mutta porukka on osin kovin nuorta ja muutenkin tulee lihatiskimäinen olo. Itse pukeudun kovin arkisesti, joskin siististi mennessäni viihteelle, joten DTM:ssä saattaa tuntea olonsa tosi tavalliseksi.

        Voih, kunpa löytyisi edes paikka, joka ei varsinaisesti ole homo-/lesbopaikka, mutta jossa kuitenkin aina pyörii heitä.


      • Pakkotanssit
        Mikä on mummis? kirjoitti:

        Plääh, ehdin jo toivoa, että sanalla "tanssit" ei oikeasti tarkoiteta tansseja. Siis paritansseja. Ne ei meinaan iske muhun, vaikka joten kuten osaankin tanssia.

        En ole mikään baareissa kävijä, mutta silti toivoisin, että löytyisi jokin nimenomaan öbaut kolmikymppisille ja siitä ylöspäin tarkoitettu paikka. DTM:ssä olen joskus käynyt, mutta porukka on osin kovin nuorta ja muutenkin tulee lihatiskimäinen olo. Itse pukeudun kovin arkisesti, joskin siististi mennessäni viihteelle, joten DTM:ssä saattaa tuntea olonsa tosi tavalliseksi.

        Voih, kunpa löytyisi edes paikka, joka ei varsinaisesti ole homo-/lesbopaikka, mutta jossa kuitenkin aina pyörii heitä.

        Mistähän sä olet saanu päähäs että Mummiksen bileissä on PAKKO tanssia. Ei kuule ole, mutta jos haluaa niin siitä vaan parketille. Koita nyt ajatella terveellä järjellä.


      • Mikä on mummis?
        Pakkotanssit kirjoitti:

        Mistähän sä olet saanu päähäs että Mummiksen bileissä on PAKKO tanssia. Ei kuule ole, mutta jos haluaa niin siitä vaan parketille. Koita nyt ajatella terveellä järjellä.

        Miksi viestissäsi on noin negatiivinen sävy?

        Viestini pointti oli lähinnä se, että tanssimusiikki ei ole minun tyylistäni musiikkia, joten en halua viettää iltaa paikassa, jossa sellaista soitetaan. Haluaisin myös tanssia jonkin verran, mutta lavatanssit eivät kiinnosta. Tanssipaikassa nimenomaan tanssiminen olisi ehkä paras keino tutustua uusin ihmisiin, mutta koska en siis tykkää lavatansseista enkä osaa tanssia erityisen hyvin, niin tutustumismahdollisuudet eivät ole niin hyvät.


    • Totuuden torvi

      tulipa hiljaista ! kaikki surkut meni Mummikseen ?

      • lklkl

        Haista paska.


      • Voi kiitos
        lklkl kirjoitti:

        Haista paska.

        mielelläni olisin!

        Mutta ei kiitos alkoholin huuruiselle vitulle!
        Olisi ollut ehkä hetki sitten tarjolla sitä sellaista, mutta otin mielummin oman taksin ja läksin himaan. Lienekkö ollu "mummislaisia"...


      • lklkl
        Voi kiitos kirjoitti:

        mielelläni olisin!

        Mutta ei kiitos alkoholin huuruiselle vitulle!
        Olisi ollut ehkä hetki sitten tarjolla sitä sellaista, mutta otin mielummin oman taksin ja läksin himaan. Lienekkö ollu "mummislaisia"...

        Haistatus ei liittynyt naisen sukuelimeen.


    • horatsu fiilis

      joo kärsin minäkin.pidin silmiä kiinni kun yks lähti.ei ollut mitään sanottavaa.vitsi kun mä osaisin olla ottamatta horatsuja kotiini.olin vaan niin kännissä.

    • Tuoremehu

      Sama juttu. Paitsi että mä tein aamiaisen ja sanoin nätisti kiitti ja sit jatkan elämääni.

    • Au!

      Aika paha kankkunen.Taas mä lähdin ihan vieraan muijan mukaan ja tuntuu pahalta.Voikun mä joskus oppisin kunnioittamaan itseäni.Ja sitä toista kans.

      • No älä!

        Mutta kuka oli se horatsu? Minäkö joka lähdin kivan naisen luokse "yömyssyille", vai hänkö joka muuttui seksin jälkeen kylmäksi ja kuvainnollisesti potkas mut aamulla pihalle?

        Ei ole kivat fiilikset ei. Tuskin sitä naista edes liikuttaa. Istuu varmaan sunnareilla kehuskelemassa ystävilleen viime yöstään. Ei se ollut kummoinenkaan, tai no oli ihan hyvä mut paskan maku jäi...


    • Vai sellanen fiilis mummiksen jälkeen monella.
      Ehkä en sit mitään menettänytkään, kun en päässyt paikalle.

      Ite haluaisin tutustua uusiin mukaviin ihmisiin ja toki mielellään johonkuhun merkitykselliseen.

      • folleria

        Kyllä näin kävi varmaan 90 %, melkeinpä minullekin. Usko jos haluat.


    • Tyhmä juttu

      Yritän täällä asennoitua:seksi on se juttu ja pitempi suhde ei ainakaan Mummiksessa ala.Kiva naida ja sillä siisti?Onneks on kaverit joiden kanssa voi ihmetellä tän suuntautumisen jälkifiiliksiä.Olis kyllä kiva kun naista rakastelevat naiset jäis yhteisen yön jälkeen juttelemaan omista asioistaan ja juotais vaikka kahvit.En oo kauhee ihminen ja kauniskin olen mutta nää mimmit vaan häipyy ja se tuntuu pahalta.

      Sitten ne soittelee kännipäissän enkä enää ole kiinnostunut - tietenkään.

    • Voi juku

      Älä anna niille puhelinnumeroa.Kyllä ne tulee oven taakse uhoamaan kun ovat enimmäkseen epätoivoisia.
      Pari muijaa oon joutunut saattelemaan alaovelle-ja katunut kun otin mukaani illanvietosta.

      • väärät signaalit ?

        Oletko antanut heille väärää signaalia ? Jos he ovat halunneet pidempääkin juttua kuin yhden yön seksisuhteen ja teikäläinen on vain ja ainoastaan halunnut pelkkää yhden yön seksiä ? Mitäpä jos sellaiset, jotka haluavat vain yhden yön seksiä sanovat sen tälle toiselle, etteivät etsi mitään pidempiaikaista seurustelukumppania ja sitten katsot, että lähtevätkö vielä mukaan ? Itse en ainakaan lähtisi mukaan jos toinen ehdottaisi pelkkää yhden yön seksiä tai sitten, että on varattu ja nainen/mies odottaa kotona...


    • Ihmeissäni

      En.Oon aina ihan vilpittömin mielin liikkeellä - en juo ja juttelen sujuvasti suomeksi.Sit pääsee käymään näin:(
      ja tekis mieli vähän viilennellä yöseuran kanssa.Vaikka
      käydä syömässä ja sitä rataa.Ne vaan aina häipyy ja sit ihmettelen että onko minussa vikaa?Kroppa kelpaa mutta jutut ei:(

      • ;););)

        No on se vaan harmi kun vaikutat noin fiksulta!
        ;)


    • Vekkimekko_

      HAME.Se on sovittu. Koska muuten et eroitu miehist.

    • pilke silmissä:)

      Eikös se ole sekä pyytäjän että että mukaan lähtijän jos molemmille jää ns. p***a fiiliksen bileiden jälkeen. Ja kuka käskee lähtemään tai pyytämään mukaan kannattisko katsoa peiliin? Itse olen käynyt Mummiksen bileissä ja hauskaa on ollut. Asiat sujuu kun ei lähde sekoileen ja ei mene virran mukana. Jären käyttäminen ei ole kiellettyä. Pitää kunnioittaa itseään ja muita niin voi sekä pitää hauskaa että tutustua muihin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1515
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1247
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1245
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1228
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      3
      1225
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe