Onko ihminen sairas jos se vihaa pönöttäviä rokokoo tyylisiä kalusteita?
Onko ihminen pimeä?
59
227
Vastaukset
Heräsi kysymys mistä on kysymys.
Pönöttäviä kalusteita?- eufrosyne 10
Kun katsot rokokoo kalusteen kiiltäviä moneen suuntaan mutkalla olevia jalkoja ja pöyhkeän pyöreitä toppauksia.
Eikö ne sinusta ole pönöttävän juhlallisia kalusteita? valmiina puuduttamaan takapuolesi ? eufrosyne 10 kirjoitti:
Kun katsot rokokoo kalusteen kiiltäviä moneen suuntaan mutkalla olevia jalkoja ja pöyhkeän pyöreitä toppauksia.
Eikö ne sinusta ole pönöttävän juhlallisia kalusteita? valmiina puuduttamaan takapuolesi ?No mites sitten toi pimeys ja sairaus sopii yhteen?
Eiks valoisakin ihminen voi olla sairas?
Monissa pönöttävissä tuoleissa on hyvät toppaukset. Ei ne puuduta takapuolta.
Ehkäpä se viha pitäisi kohdistaa jonnekin muualle kun tuoleihin.
Yks vihan poisto konsti on mennä hakkaamaan puita, voi mennä huutamaan metsään (ei kannata ottaa kotieläintä mukaan, se voi saada raumoja ja estoja)
Tai sitten jos kotona on sanomalehtiä voi repiä niitä, myös tyynyt hakkaaminen jos ei kerkeä muualle lähteä on hyvä konsti.
Voi kait sitä halutessaan vaikka halatakin niitä puita ja ja ja ja ........- eufrosyne10
tulisilla kirjoitti:
No mites sitten toi pimeys ja sairaus sopii yhteen?
Eiks valoisakin ihminen voi olla sairas?
Monissa pönöttävissä tuoleissa on hyvät toppaukset. Ei ne puuduta takapuolta.
Ehkäpä se viha pitäisi kohdistaa jonnekin muualle kun tuoleihin.
Yks vihan poisto konsti on mennä hakkaamaan puita, voi mennä huutamaan metsään (ei kannata ottaa kotieläintä mukaan, se voi saada raumoja ja estoja)
Tai sitten jos kotona on sanomalehtiä voi repiä niitä, myös tyynyt hakkaaminen jos ei kerkeä muualle lähteä on hyvä konsti.
Voi kait sitä halutessaan vaikka halatakin niitä puita ja ja ja ja ........Minun kotiseudullani on sanonta että ihminen on pimeä jos on mielen kanssa ongelmia.
En halua halata puuta kun siinä voi olla mäntypistiäinen valmiina laskemaan munansa hentoiseen käsivarteeni. eufrosyne10 kirjoitti:
Minun kotiseudullani on sanonta että ihminen on pimeä jos on mielen kanssa ongelmia.
En halua halata puuta kun siinä voi olla mäntypistiäinen valmiina laskemaan munansa hentoiseen käsivarteeni.Noh joh.
Suositteln sitten puiden hakkaamista, siis haloiksi ja kirveellä.
Mutta varo ettei lastu lennä silmään tai kirves osu polveen.- Pimmeä
tulisilla kirjoitti:
Noh joh.
Suositteln sitten puiden hakkaamista, siis haloiksi ja kirveellä.
Mutta varo ettei lastu lennä silmään tai kirves osu polveen.Niin tai tule pilkettä silmään.
- eufrosyne itte
Pimmeä kirjoitti:
Niin tai tule pilkettä silmään.
Pilkettäpä hyvinkin tai halu kokeilla saako kinattoman ketjun aikaiseksi.
- tri O - O
On. Ihminen joka kohdistaa suuria tunteita esineisiin, ei voi olla terve.
Jos esineet eivät ole omia, sairaus on saattanut kehittyä vakavaksi.
Koska et kertonut, kuinka usein ko. ihminen joutuu omasta mielestään vastenmielisiä huonekaluja katselemaan ja missä, täsmällisempää diagnoosia on vaikea antaa.- eufrosyne 10
Mieheni on monesti pakottanut minut katselemaan näyteikkunassa pönöttäviä kalusteita.
Ne suorastaan kirkuen ilkkuvat minulle ja kertovat kuinka loputtomasti joudun niitä puleraamaan.
Saanko siis pelätä ja vihata tulevaa työtäni?
- Wellwell
Et sä vihaa niitä kaluja, vaan sukuasi.
Olen katsellut telkusta tarpeeksi Enklantilaisia linnanherroja tunnistaakseni sen mistä todella on kyse.
Aateluus velvoittaa, vaikkei olisi varaa. - kysyy?
Sairauksista lukiessani, en ole törmännyt mihinkään 'vihaarokokootyylisiähuonekaluja-syndroomaan.
Kaikenlaista ja kaikenlaisten pönötystä voi vihata ihan terveenäkin, on minun arvioni asiasta.
Kiinnostaisi, vihaaako henkilö rokokoota kodissaan, vai käykö hän mahdollisesti sitä vihaamassa huonekaluliikkeen näyteikkunassa?- Hyasintti
Mutta ootko kuullut "valkoinen tärkätty pöytäliina"- syndroomasta?
- eufrosyne10
Minä vihaan niitä hirvityksiä näyteikkunassa kun ne siellä kiiltelevät ja kertovat tulevansa meille jonakin hetkenä.
Kodissani minä vihaan pesukonettani joka yrittää linkoessaan suorittaa päällekarkauksen. - kysyy?
Hyasintti kirjoitti:
Mutta ootko kuullut "valkoinen tärkätty pöytäliina"- syndroomasta?
Urkki ja valkoinen tärkätty pöytäliina on jo legenda.
- Hyasintti
eufrosyne10 kirjoitti:
Minä vihaan niitä hirvityksiä näyteikkunassa kun ne siellä kiiltelevät ja kertovat tulevansa meille jonakin hetkenä.
Kodissani minä vihaan pesukonettani joka yrittää linkoessaan suorittaa päällekarkauksen.Meillä taasen mökillä pesukoneemme odottaa jo ovella tyhjentäjää.
Päälle ei ole onneksi koskaan ehtinyt mutta lasikulhot pitää viedä turvaan kaiken varalta ennen linkousta. - kysyy?
eufrosyne10 kirjoitti:
Kodissani minä vihaan pesukonettani joka yrittää linkoessaan suorittaa päällekarkauksen.Ahaa, että siis sinä olet tämä roko-kammosta kärsivä?
Nyt kun valaisit asiaa hieman enemmän, näen asiassa suoran yhteyden teidän parisuhteeseenne.
Tunnet ilmeisesti, että rokokoo symboloi miestäsi, joka vie sinua paikkaan, minne et halua mennä.
Kyllä nyt teidän kahden on istuttava pitkään ja hartaaseen juttutuokioon, ja sinun on kerrottava miehellesi, kuinka tunnet syvällä sydämessäsi.
Ehkäpä sitten sinäkin tykästyt rokokoohon, tai miehesi jättää ostamatta.
Pesukoneesi ilkeämielisyyteen en osaa ottaa kantaa. Paini kanssaan. - eufrosyne10
kysyy? kirjoitti:
Ahaa, että siis sinä olet tämä roko-kammosta kärsivä?
Nyt kun valaisit asiaa hieman enemmän, näen asiassa suoran yhteyden teidän parisuhteeseenne.
Tunnet ilmeisesti, että rokokoo symboloi miestäsi, joka vie sinua paikkaan, minne et halua mennä.
Kyllä nyt teidän kahden on istuttava pitkään ja hartaaseen juttutuokioon, ja sinun on kerrottava miehellesi, kuinka tunnet syvällä sydämessäsi.
Ehkäpä sitten sinäkin tykästyt rokokoohon, tai miehesi jättää ostamatta.
Pesukoneesi ilkeämielisyyteen en osaa ottaa kantaa. Paini kanssaan.En pidä painista , hikinen trikoihin verhottu keho ei ole kaunis ja siinä ote lipsuu.
Mieluimmin tanssin susien kanssa. - Hyasintti
kysyy? kirjoitti:
Urkki ja valkoinen tärkätty pöytäliina on jo legenda.
Läikkykö Urkillakin yli jos joutui kahville liian hienoon seuraan? :)
- kysyy?
eufrosyne10 kirjoitti:
En pidä painista , hikinen trikoihin verhottu keho ei ole kaunis ja siinä ote lipsuu.
Mieluimmin tanssin susien kanssa.Ensin tuli mieleen, että sinulla on kotiasuna trikoot, mutta sinähän olit jo tatamilla.
Vai millä sitä painitaan.
Sinulla on varmaan siivotessakin yllä jokin eteerinen pistiunelma.
Hiuksesi on kiinnitetty samasta materiaalista olevalla ruusukkeella.
Tai sitten sinulla käy siivooja. - eufrosyne10
kysyy? kirjoitti:
Ensin tuli mieleen, että sinulla on kotiasuna trikoot, mutta sinähän olit jo tatamilla.
Vai millä sitä painitaan.
Sinulla on varmaan siivotessakin yllä jokin eteerinen pistiunelma.
Hiuksesi on kiinnitetty samasta materiaalista olevalla ruusukkeella.
Tai sitten sinulla käy siivooja.Rakastan saumasukkia ja korkeita korkoja, ns sisäkön asu on hyvä.
Olen tupeeraus suuntauksen ystävä ja runsaan hiuslakan käyttö sääntö.
Meillä on hiljaista ja mikään ei käy koska mieheni unohti vetää kellokin..
Silti se rontti pakottaa minut sinne näyteikkunan eteen. - kysyy?
eufrosyne10 kirjoitti:
Rakastan saumasukkia ja korkeita korkoja, ns sisäkön asu on hyvä.
Silti se rontti pakottaa minut sinne näyteikkunan eteen.Kaikesta päätellen hän pitää sinua kuin kukkaa kätösellään, olet kodin valtiatar, kaunistus ja ilo.
Että vetää kellon. ( ?? )
Mihin se miehesi nyt katosi, taisi lähteä omani kanssa kylän raitille.
Eikö naapurista saisi jotain kätevää miestä kellon vedäntään?
Onko se kruusattu, komea kaappikello?
Ruusuja kyljissään? eufrosyne10 kirjoitti:
Rakastan saumasukkia ja korkeita korkoja, ns sisäkön asu on hyvä.
Silti se rontti pakottaa minut sinne näyteikkunan eteen.Vau kateetsi käy miestäsi.Saumasukat ja sisäkön asu
Voihan sillä tietysti olla vaikka flunssa.
Pitäisikö pakottaa lääkäriin hakemaan terveen paperit?- Hatsii
Sinun hjuumoriasi on todellakin vaikea ymmärtää.
Viisas ihminen ja siltikin noin vaikeaselkoinen. Hatsii kirjoitti:
Sinun hjuumoriasi on todellakin vaikea ymmärtää.
Viisas ihminen ja siltikin noin vaikeaselkoinen.Nooo, kysymys oli kyllä selkeä: onko ihminen sairas?
Lääkäri selvittää kyllä. Luulen että pelkästään noilla tiedoilla ei saa sairauslomaa.
Otsikon kysymykseen "Onko ihminen pimeä?" saa vastauksen laittamalla hänet valottomaan tilaan missä on esimerkiksi valokenno tai muu vastaava mittari ja tutkija tekee sitten havaintoja, havaitseeko mittari valoa... Jos ei havaitse, ihminen mitä ilmeisimmin on pimeä tai sitten hänellä on verhot vintin ikkunoiden edessä... Seuraavassa kokeessa niitä voi sitten pyytää raottamaan...- Tohtoritarr
yohuuhkaja kirjoitti:
Nooo, kysymys oli kyllä selkeä: onko ihminen sairas?
Lääkäri selvittää kyllä. Luulen että pelkästään noilla tiedoilla ei saa sairauslomaa.
Otsikon kysymykseen "Onko ihminen pimeä?" saa vastauksen laittamalla hänet valottomaan tilaan missä on esimerkiksi valokenno tai muu vastaava mittari ja tutkija tekee sitten havaintoja, havaitseeko mittari valoa... Jos ei havaitse, ihminen mitä ilmeisimmin on pimeä tai sitten hänellä on verhot vintin ikkunoiden edessä... Seuraavassa kokeessa niitä voi sitten pyytää raottamaan...Lääkärin pitäisi kuunnella potilasta loppuun saakka. Rokokookalusteisiin asti.
Oikeaan diagnoosiin ja lääkitykseen ei riitä se että potilas itse luulee olevansa sairas. Tohtoritarr kirjoitti:
Lääkärin pitäisi kuunnella potilasta loppuun saakka. Rokokookalusteisiin asti.
Oikeaan diagnoosiin ja lääkitykseen ei riitä se että potilas itse luulee olevansa sairas.Niiiii-in, sen valottoman tilan voisi tietysti kalustaa rokokoohuonekaluilla ja kuunnella kommentoiko pimeäksi epäilty ihminen tilan kalusteita. Siinä tapauksessa tilassa täytyy olla valoa jotta hän ne näkisi ja siitä päättelemme ettei hän voi olla pimeä koska hän näkee valottomassa tilassa.
Muuten oikean lääkityksen voi määrätä luulosairaallekin, lumelääkkeet parantavat siitä taudista, samoin kaikki huuhaahoidot, poppamiehet ja rukoukset. On aivan yhtä helppoa uskoa olevansa terve kuin sairas.
- On Aalto-maljakko
kaunis kirkkaan lasin värisenä, läpinäkyvänä, varsinkin valon siihen osuessa.
Sen värilliset muunnelmat ovat jotain muuta.
:)Aalto maljakossa pitää olla vähintään kaksikymmentä leikkokukkaa. Maljakko pitää olla kuten kirjoitit läpinäkyvää lasia.
- meeriamanda
On joka kokoa, kauniita ovat. Kukkia isommassa ja mermonikuuli, kiviä muissa.
Sohvapöydän kaunistuksena. Lasisen, muit ei siihen sovi. - Satu*
Myöskin poikkijuovainen kirkkaasta lasista valmistettu Aalto-maljakko on kaunis!
Se on aivan litteä, joten leikkokukkien asettelu on helpompaa kuin isossa Aallossa.
Metallisen 'siilin' laitan joskus pohjalle.
:)
- en tykkää pönötäjist
ä
alottajalle :
on tietenki umpisokea,, - meeriamanda
En huolisi, vaan talonpoikaiset huonekalut ovat kotiini pitkällä aikavälillä löytäneet paikkansa. Pakkaavat olevan hintavia...kummatkin.
- Pirre*
No hieman jo epäilyttää, ainakin kunneivät edes ole kodissasi, - sit ymmärtäisin vihankin...mutta ikkunassa..hepsheijjaa näitä juttuja joskus..:)
- Barokkia!
Näin esteetikkona ymmärrän täydellisesti aloittajaa. Esimerkiksi Gaudi, näyteikkunassakin, saa minut voimaan pahoin. :)
- Pirre*
Barokkia! kirjoitti:
Näin esteetikkona ymmärrän täydellisesti aloittajaa. Esimerkiksi Gaudi, näyteikkunassakin, saa minut voimaan pahoin. :)
Ai...ie ottaisin tyylihuonekaluja ilomielin, rokokoota ja mitä niitänyt onkaan, JOS tilat johon ne sijoitettaisiin olisvat sopivat ja täydentäisivät kokonaisuutta oikein, eiei mataliin huoneisiin eikä kerrostalo asuntoihin...joku kartano tai linna sen pitäisi olla :)
- Pirre*
Pirre* kirjoitti:
Ai...ie ottaisin tyylihuonekaluja ilomielin, rokokoota ja mitä niitänyt onkaan, JOS tilat johon ne sijoitettaisiin olisvat sopivat ja täydentäisivät kokonaisuutta oikein, eiei mataliin huoneisiin eikä kerrostalo asuntoihin...joku kartano tai linna sen pitäisi olla :)
...niin ja tuohon ikkuna oksettamiseen, ilm. en ole nähnyt tuota mainitsemaasi tyylisuunnan edustajaa...vai mikä se liekään.., josko vaikka oksettaisikin..teoriassa..:)
- Tässä sitä
pönötystä
http://www.google.fi/search?q=rokokoo kalusteet&hl=fi&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=7wowUKu3FamO4gSi04CABA&sqi=2&ved=0CGMQsAQ&biw=1280&bih=717
ja tässä vaikka sembalomusiikin mukaan sovellettua barokkia:
http://www.google.fi/search?q=barokki huonekalut&hl=fi&sa=X&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&ei=2AswULKNIpDb4QT5xIGwBA&ved=0CEUQsAQ&biw=1280&bih=717 - tuossa ikäryhmässä
ootte tosi pimeitä ihmisiä!
Ei voi kuin irvistellen ja nauraen lukea juttujanne!
Tööttejä kaikki!- räkänokat lauteilla,
miksi poikkesit noin typeryyden,, meidän mielestämme lausumaan `?
Voitko pysyä poissa, ettemme enempää voisi kaltaistasi hävetä!
- ...
Tota noin.
Mä tiedän yhden miesmurhan, minkä laukaisi ikivanha sukuriita antiikkihuonekaluista. Olihan ne kalusteet arvokkaita, ne tosiaan oli antiikkia, mutta asiassa oli tunnepuolensa, kyseessä ei siis ainoastaan raha. Joop, yksi mies kuoli ja toinen istui linnassa kuusi vuotta. Ruokasalikaluston takia.
Että niinkuin siinä suhteessa vastaisin, että aina ei tavaraan kiintyminen ole kovin tervettä ja muistettava, arkkuun ei kovin paljon maallista materiaa saa tungetuksi.
Noin yleisemmällä tasolla. Ollaan mietitty, jos pitäisi nyt alkaa ostamaan huonekaluja, kylläpä se suuta ois kohti tyylikalusteita myyvää liikettä. Ite niinkuin empiren kannalla. Mutta kun mööpelit on hyväkuntoiset ja aikanaan oli kiinnostunut funkkiksesta, nyt on kokonaisuus, joka tyydyttää itseä ja on hyvälaatuinen sekä kestävä. Ja pienellä budjetilla kun joutunut määpelit hommaamaan, siinä meni valtavasti aikaa osamaksujen maksamiseen.
Mä siis en vihaa tyylikalusteita, mutta en erityisemmin fanitakkaan. Paitsi yhdestä syystä. Tyylikalusteet on yleensä erittäin korkealaatuisia. Ja lisäksi niitten desing on kehitelty pitkän prosessin tuloksena. Pitääpi muistuttaa, tyylikalusteissa yks ansa, mihin moni menee. Vanhat ja uustuotantoa olevat tehdään vanhojen piirustusten mukaan. Ihmisen pituus muutamissa sadoissa vuosissa alkuperäisempien kalusteiden tekemisen jälkeen kasvaneet. Aikanaa, jos isäntä mahtui makaamaan sohvalla, tänään nykyisellä isännällä ei sääret mahdu enää samalla sohvalle.
=DW= - Satu*
En lukenut ketjua, en edes aloitusta, mutta tuo otsikko toi mieleeni erään runon, josta tämä: "Minun on pimeä."
Maila Pylkkönen lukee tuon hyllyssäni olevan kirjan kannessa.
"Olimme neljäntoista. Poimin satuja, opettelin kieltä, avasin lumisateen..."- Satu*
Ai niin, olinhan kesken ketjun tuohon Aalto-maljakkoon jo kirjoittanutkin. Ketjua lukematta.
- ...
Satu* kirjoitti:
Ai niin, olinhan kesken ketjun tuohon Aalto-maljakkoon jo kirjoittanutkin. Ketjua lukematta.
Aaalto-maljakko.
Hitto, itellä kaikki paikat täynnä niitä, alkoi jo häälahjoista, sen jälkeen niitä vaaaaaan kertyy koko ajan lisäää, lahjoina.
Koska net on rumia ja erittäin epäkäyllisesti muotoiltuja, käytän niitä chilinkasvatus astioina, muuhin niistä ei oikein ole >:/
Onko se sitten pimeä ?
Vaikea sanoa.
Meillä ihmisillä on monenlaisia fobioita ja kammoja.
Olen itseksieni ajatellut monestikin, että ihminen on itselleen susi.
Katselee vaikka brittien sarjoja joissa ihminen ei voi syödä kuin sipsejä ja valkoista leipää-Muka.
Sehän on omissa aivoissa tehty ongelma.
Toinen taas ahmii kaiken mitä eteensä saa.
Joku pelkää hämähäkkejä, toinen vettä.
Kaikki ovat ihmisen oman mielen tekemiä kuvioita.Kammoja, inhoja, mieltymyksiä.
Pitäisi kai opetella hallitsemaan aivonsa ja käsitellä traumansa ?- bessie*
Ja onhan se niinkin, että makuasiat ovat makuasioita.
Entinen työkaverini säästi todella kauan voidakseen ostaa eteiseensä mieleisensä lipaston ja tuolin.
Ei tulisi mieleenikään käyttää sanaa pönöttäminen. Niiden koristeellisuus tyydytti hänen kauneuden kaipuutaan. Hän sanoi, että hänelle tulee niin hyvä olo heti ovesta sisään astuessaan. Minustakin hänen eteisensä oli viehättävä, tunnelma oli lämmin ja huolimatta monista koristeellisista yksityiskohdista myös miellyttävän rauhallinen. bessie* kirjoitti:
Ja onhan se niinkin, että makuasiat ovat makuasioita.
Entinen työkaverini säästi todella kauan voidakseen ostaa eteiseensä mieleisensä lipaston ja tuolin.
Ei tulisi mieleenikään käyttää sanaa pönöttäminen. Niiden koristeellisuus tyydytti hänen kauneuden kaipuutaan. Hän sanoi, että hänelle tulee niin hyvä olo heti ovesta sisään astuessaan. Minustakin hänen eteisensä oli viehättävä, tunnelma oli lämmin ja huolimatta monista koristeellisista yksityiskohdista myös miellyttävän rauhallinen.Olen usein ajatellut, että kun ihminen kiinnittää mielensä johonkin, säästää ja saa itselleen vihdoin haluamansa.On se kaikkein onnellisinta ?
Millaista olisi olla rikas, jonka ei tarvitse ponnistella, kaikki haluttu on rahalla ostettavissa.
Tekeekö raha onnelliseksi, tuskin, se tekee tyytymättömäksi, mutta elämää se kyllä helpottaa. Mutta ne elämykset, niitä ei voi rahalla ostaa, ne tulevat omasta ponnistelusta.
Kodin tunnelma onkin parhaimmillaan, kun se on lämmin/rauhaisa ja tunteikas. Siinä olen kanssasi samaa mieltä.- bessie*
babegoya kirjoitti:
Olen usein ajatellut, että kun ihminen kiinnittää mielensä johonkin, säästää ja saa itselleen vihdoin haluamansa.On se kaikkein onnellisinta ?
Millaista olisi olla rikas, jonka ei tarvitse ponnistella, kaikki haluttu on rahalla ostettavissa.
Tekeekö raha onnelliseksi, tuskin, se tekee tyytymättömäksi, mutta elämää se kyllä helpottaa. Mutta ne elämykset, niitä ei voi rahalla ostaa, ne tulevat omasta ponnistelusta.
Kodin tunnelma onkin parhaimmillaan, kun se on lämmin/rauhaisa ja tunteikas. Siinä olen kanssasi samaa mieltä.Mikä nyt kenellekin on "kaikkein onnellisinta", taitaa vaihdella. Tiedän vain, mitä itse tarvitsen ollakseni onnellinen.
Tuskinpa entinen työkaverini "kiinnitti mielensä" pariin huonekaluun. Hän asetti itselleen (yhden) tavoitteen ja tunsi ilmeisesti mielihyvää jo säästäessään ja aivan varmasti tavoitteensa saavutettuaan. Siihen aikaan ei ollut (ainakaan kaikilla) luottokortteja, osamaksulla ostettiin huonekaluja. En sitten tiedä, oliko edes osamaksun mahdollisuutta tyylihuonekaluja myyvissä liikkeissä.
Ei kai tuo raha nyt suorastaan tyytymättömäksi tee, päinvastoin kai kumminkin. Tietenkin tulee raja, jonka jälkeen se ei enää lisää onnellisuutta, yksilöllinen kai sekin.
Mielestäni kertomani henkilö osti omalla ponnistelulla ja rahalla "elämyksen", joka ehkä sitten vähitellen "laimeni" mielihyvän tunteeksi aina kotiin tullessa. bessie* kirjoitti:
Mikä nyt kenellekin on "kaikkein onnellisinta", taitaa vaihdella. Tiedän vain, mitä itse tarvitsen ollakseni onnellinen.
Tuskinpa entinen työkaverini "kiinnitti mielensä" pariin huonekaluun. Hän asetti itselleen (yhden) tavoitteen ja tunsi ilmeisesti mielihyvää jo säästäessään ja aivan varmasti tavoitteensa saavutettuaan. Siihen aikaan ei ollut (ainakaan kaikilla) luottokortteja, osamaksulla ostettiin huonekaluja. En sitten tiedä, oliko edes osamaksun mahdollisuutta tyylihuonekaluja myyvissä liikkeissä.
Ei kai tuo raha nyt suorastaan tyytymättömäksi tee, päinvastoin kai kumminkin. Tietenkin tulee raja, jonka jälkeen se ei enää lisää onnellisuutta, yksilöllinen kai sekin.
Mielestäni kertomani henkilö osti omalla ponnistelulla ja rahalla "elämyksen", joka ehkä sitten vähitellen "laimeni" mielihyvän tunteeksi aina kotiin tullessa.Olet asian ytimessä, pienen ponnistelun avulla saa jotain mikä tekee tyytyväiseksi.
Hänelle se oli kodin sisutus.
Oman kodin sisutus, matka, mitä vain, johon pitää hiukan säästää ja tietää mitä haluaa.
Antaa tyytyväisyyden tunteen kun sen saavuttaa ?
Omalla työllään.- Babegoyalle sanoisin
bessie* kirjoitti:
Mikä nyt kenellekin on "kaikkein onnellisinta", taitaa vaihdella. Tiedän vain, mitä itse tarvitsen ollakseni onnellinen.
Mielestäni kertomani henkilö osti omalla ponnistelulla ja rahalla "elämyksen", joka ehkä sitten vähitellen "laimeni" mielihyvän tunteeksi aina kotiin tullessa.että ilmaiset asiat maailmassa
ovat minustakin aina olleet niitä parhaita!
:)
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!
Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t5014137V*ttuu että mä haluan sua
Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!1015214Nolointa ikinä miehelle
On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai1804597- 713951
Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä
Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳613585- 1203490
- 532482
Sattuma ja muutama väärinkäsitys
vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul512399Keskusta hajoaa Palojärvi lähtee
Suomen Keskustan ryhmä hajoaa Kemijärvellä. Kalastaja Palojärvi sai tarpeekseen ja loikkasi Sitoutumattomat Aati Virkkul322195On sillä rääpyä
Tuo ex kuntajohtaja Lea Tolonen kehtaakin tulla Ähtäriin. Ajoi laivan Karille. Kari Heikkilä oikaisi taloutta, sai laiva201883