Olin ensimmäistä kertaa Hämeenlinnan Keskiaikamarkkinoilla lauantaina ja olin kyllä enemmän kuin tyytyväinen järjestelyihin tapahtumassa.
Oli paljon katsottavaa ja koettavaa, olihan Hämeenlinna minulle muutenkin aika tuntematon. Tullaan varmaan myös ensikesänä. Kiitos hienoista järjestelyistä, teiltä se käy. Täällä Keski-Suomessa ajetaan vaan rallia ja sotketaan paikkoja ja sitä sanotaan urheiluksi. Häpeällistä toimintaa.
Hämeen Keskiaikamarkkinat
41
1588
Vastaukset
- Suunnanmuutos
Nyt näit Hämeenlinnasta sen paremman puolen. Täällähän ajetaan rallia asukkaiden kiusaksi harva se viikonloppu; Ahveniston moottoriradalla.
Osanottani teidän rallejen puolesta, olen samaa mieltä tuosta "urheilusta".
Hienoa että viihdyit, elän toiveissani että syksyn kuntavaalien jälkeen täällä alkaa rattoisammat oltavat useampanikin viikonloppuna. Tämä on hieno kaupunki, järvet, luonto, linna ja mukavat ihmiset. Ja useita hienoja tapahtumia pitkin kesää. Keskiaikamarkkinathan sopivat tänne "linnakaupunkiin" kuin nenä päähän.
Jotkut täällä luulevat että Hämeenlinnan valtteja ovat HPK ja tuo moottorirata, vaikka asiasta on tehty oikein tutkimuskin, mutta vanhat jäärät ovat jääriä, eivät ole huomanneet nykytrendejä. Samat meluterroristit ovat järkkäämässä tänne tapahtumapuistoa, lisää melua ja melskettä siis. Jaa niin ja euroopan suurinta automyymälää heh heh! Hieman erilaista arvomaailmaa siis.- Kyllä HML:lle
Minun Hämeenlinnaan mahtuu upeat keskiaikamarkkinat joille toivon hyvää tulevaisuutta ja moottorirata ja aivan kaikki urheiluseuratkin kulttuuria ja mm. Verkatehdasta unohtamatta. Ei ole perustetta olla alati vastustamassa kaikkea rakentavaa hämeenlinnalaisuutta.
- Otsooni Aukko
Kyllä HML:lle kirjoitti:
Minun Hämeenlinnaan mahtuu upeat keskiaikamarkkinat joille toivon hyvää tulevaisuutta ja moottorirata ja aivan kaikki urheiluseuratkin kulttuuria ja mm. Verkatehdasta unohtamatta. Ei ole perustetta olla alati vastustamassa kaikkea rakentavaa hämeenlinnalaisuutta.
Juu toi täyskahjojen ympyräiskaahaus vaikuttaa hyvin järkevältä. Maailman nykytilassa eritoten. Kauniit äänet, kaunis sauhu otsooniaukkoon astikka saa
- Anonyymi
Ahveniston rata on aika vanha ja tiedossa on että radalla ajellaan niin voi muuttaa kauaksi niin ei ääni häiritse. Enemmän häiritsee islampaskojen ilta ja aamu jodlaukset ne ei kuulu suomen kulttuuriin. Ihme ulinaa. Ei suomeen kuulu moskeijat
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ahveniston rata on aika vanha ja tiedossa on että radalla ajellaan niin voi muuttaa kauaksi niin ei ääni häiritse. Enemmän häiritsee islampaskojen ilta ja aamu jodlaukset ne ei kuulu suomen kulttuuriin. Ihme ulinaa. Ei suomeen kuulu moskeijat
Edustat suomipojan viinan rappeuttamaa sivistystä
- Anonyymi
Vanha ketju mutta pikseleistä näkee että aloittaja ja ensimmäinen vastaaja ovat sama henkilö. Noloa...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanha ketju mutta pikseleistä näkee että aloittaja ja ensimmäinen vastaaja ovat sama henkilö. Noloa...
Niin koska sehän olet sinä mikä vasta onkin noloa.
- Anonyymi
Kyllä HML:lle kirjoitti:
Ennen olin tyytyväinen hämeenlinnaan mutta esim viljely palstat ihan väkisin ajetaan alas ei enää kohta saa harrastaa viljelyä. Kunnollista terapiaa mutta kaupunki ei halua ihmisille harrastuksia. Ihan paskaa kuka on tämmöisen keksinyt. Kukaan ei vastaa kun kyssytään. Herrat tekee omia päätöksiä eivät välitä ihmisistä
- Pimeään keskiaikaan
On tosi hyödyllistä nyt harjoitella keskiaikaisia taitoja.
Ovat tosi tarpeeseen ehkä ennemmin kuin vielä uskommekaan! - keskiaika-ajot
Molemmat hyviä, markkinat kuin ratakin, harmi vaan, kun sattui samaan aikaan
Historic- luokan ajot, jäi nimittäin markkinat väliin.. - Anonyymi
Olen eri mieltä. Miten noin kallista voi markkinoilla olla ruoka. Lohilautanen 17. Ravintolan hintoja mutta ei ole pakko ostaa riistohinnoilla. Sipsi pussi 6 oikein pieni. Heh heh. Hinnat on pilvissä niin myynti on aika pientä
- Anonyymi
Jo sana markkinat nostaa ruuanhinnan pilviin onneksi ei ollut nälkä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jo sana markkinat nostaa ruuanhinnan pilviin onneksi ei ollut nälkä
Täydellistä riistoa hinnoilla ja viimeinen kerta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täydellistä riistoa hinnoilla ja viimeinen kerta.
Maksaako alueelle? Ilmoitusliite ei sitä kertonut tarpeeksi selvästi. Aiemmin on ollut monenlaisia käytäntöjä. Maksamut ei maksanut joku päivä ilmainen.
- Anonyymi
Hinnoittelu karkasi käsistä kun alettiin tekemään bisnestä markkinoitten järjestämisellä aikasempien järjestäjien jälkeen.
- Anonyymi
Aivan. Joku ne kiskurinhinnat kerää kassiinsa.
- Anonyymi
On sama kuin Hämeen markkinat, kun yleensäkin eletään keskiaikaa.
- Anonyymi
Hitaasti hyvä tulee, vanhassa vara parempi, ja katsellaan ensin miten muut pärjää uutuuksien kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hitaasti hyvä tulee, vanhassa vara parempi, ja katsellaan ensin miten muut pärjää uutuuksien kanssa.
Kauheasti torimyyjiä ei Hämeenlinna kiinnosta. Noin yleisesti tiedoksi.
- Anonyymi
Älyttömän pitkät jonot sisäänpääsyportille. olin ostanut liput ennnakkoon mutta jonon matelu portille oli niin verkkaista, että hetken tilannetta seurattuani käännyin kannoilloani. onneksi sain lippumme myytyä puoleen hintaan "kiireettömälle" jonottelijalle. Toivottavasti tulevaisuuudessa alueelle pääsee lyhyemmällä jonotuksella.
- Anonyymi
Näin jonon ja kotiin.
- Anonyymi
Lippuportteja pitäisi olla 2-3
- Anonyymi
KOHTA eli huomenna pääset alueelle ihan ilmaiseksi ja jonottamatta. Toisaalta, ei ole ohjelmaa, ei ihmisiä, ei fiilistä, ei aluetta. No. Valintoja tämä maailma ja elämä on täynnä.
- Anonyymi
Kuka sinua neuvo? Itse et tuohon pysty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka sinua neuvo? Itse et tuohon pysty.
Tule sä piimähiha kokeileen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tule sä piimähiha kokeileen.
Mitä apua kaipaat kokeiluun ?
- Anonyymi
Hämeenlinnahan on keskiajalla koko ajan. Ei siihen mitään markkinoita tarvita....
Oikea pysähtyneisyyden mekka....
Parkkitalot pois niin tervetuloa 1970-luvulle.
Rakennuskantakin on niin paskaa, ettei niitä enää kannata korjata - eikä voikaan, koska monet taloyhtiöt ovat niin huonossa hapessa, etteivät pankit enää lainoita remontteja.
Sori siitä. - Anonyymi
Kuin myös ekaa kertaa ja ihan ok meininki. Illan pimetessä taverna aluella kun bändit soitti niin ihan rokkifestari meininki !
- Anonyymi
Kännisä kaikki näyttää hetken hyvältä ja aamulla on rahat loppu.
- Anonyymi
Alkoholismi on nykyään sairaus, voit hakea apua sossun kautta !
- Anonyymi
Kyllä, markkinoilla sairaus vaikeutuu.
- Anonyymi
K-aika markkinoiden nettisivuilla suositeltiin pysäköimään parkkitaloon ;-)))
- Anonyymi
Paikalle tullaan tietenkin keskiaikaisessa teemassa apostolin kyydillä tai hevosella.
- Anonyymi
Kehitys kehittyy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paikalle tullaan tietenkin keskiaikaisessa teemassa apostolin kyydillä tai hevosella.
Hämeenlinnassa kaikki naiset näyttävät hevoselta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hämeenlinnassa kaikki naiset näyttävät hevoselta
Tuo on niin totta !
- Anonyymi
En ole ennen nähnyt niin kallista ruoka kuin keskiaika markkinoilla. Kyllä nälkä lähti kun katsoin hintoja huh
- Anonyymi
Ei köyhällä rahvaalla rahaa ruokaan ollut ennenkään miksi nyt siis olisi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei köyhällä rahvaalla rahaa ruokaan ollut ennenkään miksi nyt siis olisi?
Keskiaikaan Vanajalta olisi saanut kolmimetriä ja 150 kiloisia monneja, joilla olisi ruokkinut isommankin porukan.
- Anonyymi
Markkinoilla kävijät olivat rikkaita. Heiltä voi pyytää mitä vaan. Ja kauppa kävi silti. En näe tässä ongelmaa.
- Anonyymi
Köyhien ikuinen itku ja valitus jatkuu vuosisadoista toisiin. Markkinoilla ei itku auta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊931448Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1931431Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901135
- 841000
- 81995
- 39962
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66915Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v81902Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/6857