Onko myynnissä linssejä joilla on eri suurennus vaakatasossa kuin pystysuunnassa ja joilla otetut kuvat on pakko levittää kuvankäsittelyohjelmalla. Jos kuvaa käytetään sopivalla tarkkuudella, sen levityksen vaikutusta ei huomaa.
Tätä tarvitaan erityisesti panoraamoihin missä on liikkuvaa, jotta ei tulisi outoja saumoja.
Jos ei tarvitse kuvata ylä- ja alasuuntaan, sellainen on selvästi parempi kuin kalansilmälinssi.
Vaakalinssi panoraamoja varten?
7
152
Vastaukset
provo tai sit ei mitään käsitystä.
- 2ortt2jhf
Laajakangasobjektiivi?
Kinofilmi elokuvakameroihin on aikoinaan ollut, mutta en tiedä onko enää.
Järjestelmään saat kyllä etsiä kissojen ja koirien kanssa, jos löydät ja itse sovittaa. - 12
Venäjällä tehdään ilmeisesti nykyisinkin liikkuvalla objektiivilla varustettua panoraamakameraa, joka tekee 24x58 mm ruutuja kinofilmille. Kaikenlaisia muitakin virityksiä on aikojen saatossa koitettu
http://en.wikipedia.org/wiki/Horizon_(camera)
http://en.wikipedia.org/wiki/Panoramic_photography - lmgtfu
- vaakamamborambo
Ratkaisu ei ole mikään linssi, jos kenno on lähes neliön muotoinen. Samasta syystä kamerat tuottaa neliskulmaisia kuvia vaikka linssit on pyöreitä. Tarvit laajakulmaformaatin esim. http://www.linhof.de/technorama-e.html
Capiche imbesillissimo?- antti anaalipenaali
Kyllä ihan yleisesti on menetelmä, jossa kuva litistetään vaakatasossa kuvapinnalle ja toistettaessa kuvaa vastaavasti levitetään tai tässä kysyjän tapauksessa kuva venytetään oikeisiin mittasuhteisiin editointiohjelmassa. Kysyjä tarkoittaa anmorfista linssiä.
- antti anaalipenaali
antti anaalipenaali kirjoitti:
Kyllä ihan yleisesti on menetelmä, jossa kuva litistetään vaakatasossa kuvapinnalle ja toistettaessa kuvaa vastaavasti levitetään tai tässä kysyjän tapauksessa kuva venytetään oikeisiin mittasuhteisiin editointiohjelmassa. Kysyjä tarkoittaa anmorfista linssiä.
kirjoitusvirhe.. se on anamorfinen linssi. Piti korjata, kun joku avasi uuden keskustelun tämän kirjoitusvirheen mukaisella sanalla :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901945
- 1131053
- 104991
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20747- 52694
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42598Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä29590Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m174546Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;203481