Mites on, mitä vakuutuksia tarvitsen vai tarvitsenko mitään. Omistukseeni siirtyi muutama hehtaari metsää joka on etupäässä taimikkoa mutta osalla kasvaa jo kunnon koivuja.. Jos esim. myrsky kaataa puun mailtani sähkölinjalle tai naapurin kesämökin päälle, olenko korvausvelvollinen, riittääkö esim. kotivakuutus ?
Metsävakuutus
6
317
Vastaukset
- ei vakuutusta
Näyttäis siltä ettet tarvitse metsävakuutusta. Vakuutusväki tietenkin on asiasta eri mieltä.
Linjalle ja naapuriin kaatuvat puut eivät mielestäni ole vastuullasi, ellet omilla toimilla tai huolimattomuutta ole aihettanut kaatumista - kok.on
Pyydetään lisää mielipiteitä. Entä jos metsää on 33 ha, eri-ikäistä. 1 ha keväällä itse kuuselle istutettu. Viidentoista vuoden aikana, kun ei ole ollut mitään vakuutuksia, on iskenyt trombi kaataen tukkipuita, ja toinen pienialaisempi tuulituho aukean reunassa olevaan kuusikkoon. Ensiharvennusmännikön 2 v. vanhat, kaatuneet ja nojollaan olevat myrskytuhot, ovat vieläkin korjaamatta. Ei kelvannut niin pieni ala mhy:llekään lupailuista huolimatta (hyvän tien läheisyydessä).
- kok.on
OK, muistin väärin, Metsäliiton piti korjata mut ei aikanaan tapahtunut mitään pienelle mäntypuulle.
- vakuutukseton
En itse ole nähnyt tarpeelliseksi metsävakuutuksia vaikka metsää jonkin verran on kertynnä. Myrskytuhojen sattuessa isommat määrät myydään (ei vielä ole ollut myynnin kanssa ongelmia) ja jos kyse vain muutamista puista, nii kunnossa olevat osat sahuutetaan sahatavaraksi omaan käyttöön ja loput polttopuuksi. Jokainen tuaploo tietys tyylillään, mutta tässä yksi mielipide.
Ja vakuutusyhtiöthän eivät korvaa muuta kuin metsäyhtiön maksaman hinnan ja normaalitilanteessa saatavan hinnan erotuksen, eli useimmiten ei juuri mitään. - oooppp
Vakuutuksessa sovitaan euromäärä mikä maksetaan per tuhokuutio. Itsellä taisi korvaus olla vain 16 euroa. Taidan korottaa tuon nyt noin 30 euroon. Ei muistaakseni paljoa korota vuosimaksua. ...pohdinnassa on.
- pomppeli
Kuka korvausvelvollinen jos yksityistiellä kulkija sytyttää metsäpalon?
Korvaako vakuutus vai meneekö metsänomistajan kukkarosta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?921846- 851292
- 1101133
- 761017
- 111952
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57853- 36772
- 47771
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48731- 33693