Mitä teit työkokeilu jälkeen?

Tulevaisuus?

Olen aloittamassa pian työkokeilun varsinaisen työosuuden Verven kautta. Mietityttää, mitä työkokeilun jatkoksi mahtaa seurata.
Miten sinun elämäsi jatkui työkokeilun jälkeen? Työllistyitkö, jatkoitko työelämävalmennukseen, jäitkö työttömäksi, eläköidyitkö?

Itsellä tavoite olisi päästä takaisin työelämään jollakin tavalla, pitkän poissaolon jälkeen. Saapa nähdä miten käy. Työkokeilupaikan löytyminen oli työn ja tuskan takana, eikä paikka välttämättä ole sellainen, että siinä mitään jatkoa töiden muodossa olisi tarjolla.

8

646

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lorre-70

      verven kautta ei ollut valitettavasti mitään jatkosuunnitelmia, vasta toisen valmennusyrityksen kautta sain työpaikan kun annoin palautetta vervestä ja pääsin toiselle.

    • saman kokenut!!
    • ei eläkettä

      Itse olin työkokeilussa ja sen jälkeen hain sen alan koulutukseen. Ensi vuonna saan paperit. Uudelleenkouluttautuminen oli ainoa mahdollisuus parantaa työnsaantiani. Vervessä kävin itsekin.

      Nähtäväksi jää sitten löytyykä työpaikka ja miten pidemmän päälle terveys kestää mutta työkokeilu sujui ihan hyvin ja opiskelu mennyt myös hyvin.

      • astut ansaan

        Vervessä yrittivät ensin väkisin saada yksinhuoltajaa opiskelemaan satojen kilometrien päähän. Siihen ei käytännössä mahdollisuuksia, eikä mieltä opiskella vuosia elinkustannuksia pienemmällä eläkeyhtiön "avustuksella" jotta voisi kilpailla työpaikoista lasteni ikäisten muiden työnhakijoiden kanssa.
        No sitten löytyi työkokeilupaikka, kokeilu meni hyvin, pidin työstä, pelastin esimiehet tukalasta tilanteesta joustamalla kaikesta, esim. tekemällä 8 tunnin päivää 4 tunnin sopimuksella, tuuraamalla iltaisin jne... Kokoajan näytettiin vihreää valoa jatkolle, viimeisenä päivänä kun päivä oli täysi, kävi ilmi että työnantaja ei ota töihin koska tulee talolle kalliiksi jos henkilö jääkin vaikka eläkkeelle esim vuoden päästä.
        Eli nyt on todistettu että työkykyä on jäljellä, mutta työkykyä ei ole niin että pääsisi töihin...
        Että sillälailla...prkl


      • Kirsikka-76
        astut ansaan kirjoitti:

        Vervessä yrittivät ensin väkisin saada yksinhuoltajaa opiskelemaan satojen kilometrien päähän. Siihen ei käytännössä mahdollisuuksia, eikä mieltä opiskella vuosia elinkustannuksia pienemmällä eläkeyhtiön "avustuksella" jotta voisi kilpailla työpaikoista lasteni ikäisten muiden työnhakijoiden kanssa.
        No sitten löytyi työkokeilupaikka, kokeilu meni hyvin, pidin työstä, pelastin esimiehet tukalasta tilanteesta joustamalla kaikesta, esim. tekemällä 8 tunnin päivää 4 tunnin sopimuksella, tuuraamalla iltaisin jne... Kokoajan näytettiin vihreää valoa jatkolle, viimeisenä päivänä kun päivä oli täysi, kävi ilmi että työnantaja ei ota töihin koska tulee talolle kalliiksi jos henkilö jääkin vaikka eläkkeelle esim vuoden päästä.
        Eli nyt on todistettu että työkykyä on jäljellä, mutta työkykyä ei ole niin että pääsisi töihin...
        Että sillälailla...prkl

        Lorre-70? Missä yrityksessä olit Verven jälkeen? Minut ohjattiin Vervestä Noposelle, kun valitin eläkeyhtiöön, niin ajattelin vain jos sinulle olisi käynyt samoin. :) Noposen kautta sain uuden työpaikan aika nopeasti.


      • Anonyymi
        Kirsikka-76 kirjoitti:

        Lorre-70? Missä yrityksessä olit Verven jälkeen? Minut ohjattiin Vervestä Noposelle, kun valitin eläkeyhtiöön, niin ajattelin vain jos sinulle olisi käynyt samoin. :) Noposen kautta sain uuden työpaikan aika nopeasti.

        Mulla oli myös Noponen ja kokemus oli erittäin hyvä. Itselleni suuri apu oli ammatillisesta kuntoutuksesta ja noposen omasta valmentajasta, tässä näistä yksi on minun tarinani, en uskalla kertoa että mikä, mutta haluan tällä luoda uskoa teille muillekin:

        https://www.katjanoponen.fi/tarinat-ja-videot/


    • Anonyymi

      Tämä ei ole aito keskustelu. Missään keskustelussa suoli24:ssä ei ole noin paljon nimimerkkejä. Joku työkokeilua mainostava on itse kirjoittanut kaikki kommentit.

    • Anonyymi

      Satutko muistamaan että täällä oli yhteen aikaan pakko laittaa nimimerkki

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      208
      3377
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2161
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1945
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1261
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe