Heips!
Mitä hankitte ennen opintojen alkamista? Hankitteko kirjoja, vai kenties pari kirjaa? Labravaatteet? Luetteko oppikirjoja etukäteen? Olisi mukavaa kuulla miten valmistaudutte opintoihin. :)
Miten valmistaudutte opintojen alkuun?
7
475
Vastaukset
- tuleva terkkari
Itselleni ei ole tullut mitään oppikirjaluetteloita yms. etukäteen enkä löytänyt netistäkään :o ..joten ilmeisesti saadaan ne tietää vasta opintojen alettua? Sama koskee labra vaatteita yms.
- _sairaanhoitajaksi_
Itse olen menossa opiskelemaan Metropoliaan, ja ainakin Fysiologia ja Anatomia-kirjan sekä Lääkehoito hoitotyössä-kirjan olen jo hankkinut. Ajattelin hankkia labravaatteet tällä viikolla, koska on kerrottu että sitten tulee ruuhkaa kun kaikki menee niitä ostamaan. Mutta varmasti ensimmäisellä opiskeluviikollakin on hyvin aikaa. Itse olen vaan hermoillut että olen myöhässä kaikissa hankinnoissa, olen sen tyyppinen luonne. Mutta ilmeisesti ihmiset eivät yleensä hanki kirjoja tms. kauheasti etukäteen. :)
- teeppä näin
En valmistaudu millaanlailla, tosin toinen vuosi alkaa mutten viime vuonnakaan valmistautunut milläänlailla. Noita kirjoja ei kannata ostaa edes vielä tai ylipäätänsä niitä kannata ostaa muutenkaan sitä varten on kirjastot. Oletko varma edes tuletteko käyttämään juuri noita kirjoja jotka ostit? Niinpä.. saatto mennä rahat hukkaan. Itse olen insinööri alalla ja kirjakaupat myyvät esim. Insinöörin(AMK) Fysiikan kirjaa mielellään joka itseltänikin löytyy niin emme edes käyttäneet kyseistä kirjaa vaan ihan toista ja sitähän luulis, että noissa on samat asiat mutteipa olekkaan...
Minun neuvo on ÄLÄ VALMISTAUDU MILLÄÄNLAILLA!
- 10+7
joo kyllä ne sitten kertoo kun koulu alkaa. AMK:ssa pidetään kädestä koko opiskelujen ajan.
- _sairaanhoitajaksi_
Aiankin nuo kaksi kirjaa tarvitaan. Se lääkehoito tarvitaan jo syyskuun alussa, koska siitä on silloin tentti.
Onko totta, että siellä kerrotaan ja neuvotaan tarkasti sitten? Jotenkin huolettaa että sitä jää "oman onnen nojaan", kun kuitenkin kyseessä AMK, eikä esim. lukio tai ammattikoulu.
Olen kuullut koulujen kirjastoistam ja myös sellaista että pelkillä muistiinpanoilla pärjäisi tenteissä?? :o Onko totta? Olen itse ajatellut ostaa ne kirjat joita sitten ilmoitetaan että tarvitaan. Koska haluan tehdä omia merkintöjä, alleviivata jne. niin en oikein tykkää kirjastojen kirjoista.- rakenööri
No ei sulla kyllä mitään tenttiä syyskuun alussa ole! Kokeita on joko yks tai kaks kurssin aikana ja jos on kaksi niin eka on suurinpiirtein kurssin puolessa välissä. Kalliiks tulee käymään kirjojen osto mulla oli yks kirja kahdelle kursille niin hinta 70e. En muuten ostanut.
Ainakin meillä sanottiin että kyllä me teidät valmiiks saadaan se on vaan teistä ittestä kiinni ja jotkut pääsee helpommaala ja jotkut pitemmän kautta mutta tutkinnon kanssa te täältä lähdette. Toinen neuvo on myös minkä opettajat sanovat että aina saa ja pitää kysyä, ei ole tyhmiä kysymyksi oän vaan tyhmiä vastauksia. AMK ei ole mikään yliopisto jossa olet yksin yksi pelinappula kentällä.
- sairaanhoitajaopiske
Opiskelen vikaa vuotta sairaanhoitajaksi Helsingissä. Pääsääntöisesti ei kannata ostaa mitään kirjoja valmiiksi, kaiken saa koulujen ja helmetin kirjastoista. On muutama kirja, jotka kannattaa ostaa.. Ne ovat, jos haluaa tuo Anatomia ja fysiologia- siitäkin eri opet suosittelee eri kirjoja eli tuo ei ole välttämättä kaikkien mielestä se paras, Hoida ja kirjaa kannattaa ostaa ehdottomasti sekä Lääkehoito.:) Sitten koulutuksen aikana mitä haluaa.. Labravaatteet on harvoin pakolliset, riittää esim. valkoiset housut ja paita, tms.. Onnea opintoihin :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1033973
Satuit vain olemaan
Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se512860- 1142669
24/7 sinä mielessä, ihan jatkuvalla syötöllä
Aamulla herätessä, päivällä melkein nonstop, illalla nukkumaan mennessä, öisin herätessä. Mikä viddu tässä on 🤣422192Jotain pitää nyt keksiä että sinut näkisi
Ensiviikolla viimeistään. Tälle on pakko saada kunnon piste tai sitten aloitetaan loppuelämä yhdessä, tulen hulluksi muu311940Mulla tulee vaan niin
Paha olo siitä mitä teidän välillä on. Vaikka se on sun päätös mitä haluat. Tuntuu että menetän jotakin vaikka tiedän et291773Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks
Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann2341730- 271612
Mitkä olivat viimeiset sanasi ikävoinnin kohteellesi
Ja milloin? Mitä olisit sanonut jos olisit tiennyt että ne jäävät viimeisiksi -ainakin toistaiseksi?891608- 221398