Syksyllä ollaan menossa Saksaan ja Bremen yksi kohde. Kysyisin kokemuksia. Onko viihtyisä paikka ja mitä ootte tykännyt? Ja vinkkejä missä erityisesti kannattaa käydä.
Vastaukset 7
Moi, olen Suomessa asuva saksalainen ja Bremen on mun kotipaikka. Vietän tällä hetkellä kesän Saksassa ja lennän Suomeen takasin syyskuun loppussa. Jos tulet tänne Bremeniin vielä syyskuussa niin ehkä voin näytä paikkoja. :-)
Asuin Bremenissä noin 20 vuotta ja musta se on ihan kiva paikka. Tässä kaupungissa on jopa suomalainen hostelli.
Viele Grüsse aus Bremen :-)- Reissaan vaan
Hei pullatoukka :)
Tullaan vasta lokakuussa. Pystyisitkö kertomaan jonkun kivan kylpylän jossa voisi käydä? Ollen kuullut sunnuntain olevan hiljainen päivä kun kaikki paikat ovat kiinni. Ja jos sattuu sateinen päivä voisi olla mukavaa ja rentouttavaa ohjelmaa. - pullatoukka
Hei,
Osterholz-Scharmbeckissä on olemassa Allwetterbad http://www.allwetterbad.de.
Tässä isossa kylpylässä on Sauna-Nacht (=saunayö) 6. lokakuuta. Siinä on aika suuri yleissauna missä voi rentoutua aika hyvin. Sauna-Nacht alkaa klo 19:30.
Osterholz-Scharmbeckiin pääsee junalla Bremenin päärautatieasemalta. Juna lähtee joka tunti, junamatka kestä noin 15 minuutia.
Allwetterbadissa voi mennä uimaan ja saunomaan hyvin myös sitten kun ei ole Sauna-Nacht.
onko tämä hyvä idea?
Tällä hetkellä on ukkonen Bremenin alueella. :-) - Reissaan vaan
Kiva kun ehdit vastata :) Valitettavasti ei vielä 6. päivä saavuta, vaan 13.10.
Mutta idea on hyvä, pidän tuon paikka mielessä. Hotellimme on juurikin rautatieaseman kupeessa eli helppo ainakin päästä.
Ai siellä ukkostaa. Toivotaan ettei lokakuu ole kovin sateinen :)
Bremen vaikuttaa kivalta paikalta, odotan jo kovasti Saksan reissua! Kumpa olisi tällä reissulla aikaa mennä vielä Etelä-Saksaankin mutta nyt mukaan mahtuu ainoastaan Berliini Breemenin lisäksi. - oaseweserpark
Kokemusta ainakin seuraavista:
- merimuseo ja eläintarha (Bremerhafen)
- tiedekeskus (vähän vastaava kuin Heureka)
- kylpylä ostoskeskuksen vieressä http://www.oase-weserpark.de/
- tietenkin vanhakaupunki, raatihuoneentori
Kulkeminen kaupungissa on helppoa, lentokentältäkin melkein kävelymatka keskustaan, no ratikalla kannattaa mennä silti. - 1 ulkomaalainen
Matka-ajan kannalta sen lähempi kaupunki kuin Bremen ei siten olekaan, jos Tamperelta lähdet. Se vanha Hansekaupunki tarjoa kaiken mitä turisti tarvitse, vuoristo ja merinäköala lukuunottamatta. Asukaita on Helsingin verran, mutta ei tietenkään ole pääkaupinkina muuten kuin oman pienen osavaltion verran.
- Reissaan vaan
Nyt on Bremen ja siinä samalla Berliinikin nähty. Kummastakin tykkäsin kovasti.
Breemenissä käytiin uimahallissa, oli ihan kiva sekin. Erityisen mukavaa kun kaikki oli kävelymatkan etäisyydellä. Junalla kun tultiin niin ei edes siinä tarvinnut mihinkään kulkuneuvoon turvautua. Tuntui kyllä Hesaa pienemmältä paljonkin :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.
Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.134744Muistelen lämmöllä
Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti48622- 70619
- 81561
- 39529
- 46500
Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi
Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks64489Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä36465- 21458
Teinipersu Bergbom lupasi ensimmäisenä euron bensaa
Teinipersu julkaisi Tiktok-videonsa marraskuussa 2021. Videolla Bergbom viittaa bensan hintoja esittelevään kylttiin ja261449- 90407
Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.25397Vaihdevuodet ja psykoottinen käytös
Estrogeenilla on suora yhteys aivojen välittäjäaineisiin, erityisesti serotoniiniin, joka säätelee mielialaa, impulssiko36391Sofia ja Jeffrey yhdessä
Sofia julkaisi instassa kuvan hänestä ja Jeffreystä kuvan, taustalla soi Happy birthday biisi ja Jeffrey kasvot peitetty80385Onko se loukkaavaa jos pelkkä seksi kiinnostaa?
En tiedä olisiko meillä muuta yhteistä edes. En kyllä oikein osaa nähdä meitä menemässä naimisiin, paitsi ehkä jossain U32376Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.84375- 13375
- 29374
Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain63362- 20357